سینما

۳۷ هدیه منحصر به فرد برای نویسندگان

وقت آن رسیده که هدیه‌ای جذاب و متفاوت را برای نویسنده‌ای که در زندگی شخصی خود می‌شناسید انتخاب کنید. احتمالاً تنها ایده‌ای که به ذهن شما خطور می‌کند، خرید یک دفترچه یادداشت زیبا است. اما در این نوشته ۳۷ پیشنهاد جذاب‌تر را گردآورده‌ایم که می‌تواند نویسندگانی را که تمام عمرشان فقط دفترچه یادداشت هدیه گرفته‌اند حسابی ذوق‌زده کند.

ایده‌هایی که در ادامه مقاله آمده، طیف وسیعی از هدایای مختلف را شامل می‌شود که یقیناً یکی از آن‌ها مناسب نویسنده‌ی مدنظر شما است. می‌توانید از این پیشنهادهای هوشمندانه استفاده کنید تا نویسنده‌های مورد علاقه خود را بخندانید یا به سادگی به آن‌ها نشان دهید که ارزش نوشته‌هایشان برای شما چقدر است.

ایده‌های خرید هدیه برای نویسنده‌ی زندگی شما

ما این راهنمای خرید هدیه را با در نظر گرفتن تعطیلات، تولدها و سالگردها تنظیم کرده‌ایم. یکی از هدایای هوشمندانه‌ی زیر را انتخاب کنید تا آن نویسنده خاص متوجه شود چقدر به او اهمیت می‌دهید.

۱- کتاب رنگ‌آمیزی بزرگ‌سالان برای نویسندگان

بله، کتاب رنگ‌آمیزی بزرگ‌سالان یک محصول کاملاً متداول است. چرا بچه‌ها باید فقط از این سرگرمی لذت ببرند؟

مطالعات نشان داده‌اند که رنگ‌آمیزی اضطراب را کاهش می‌دهد، باعث ایجاد تمرکز می‌شود و به افراد کمک می‌کند تا هوشیارتر شوند. بعلاوه، این یک فعالیت غیر نوشتاری کامل برای ریلکس کردن و استراحت مغز نویسنده شما است. جای تعجب نیست که یک کتاب رنگ آمیزی بزرگ‌سالان به طور خاص برای نویسندگان وجود دارد!

خرید کتاب‌های رنگ‌آمیزی از دیجی‌کالا

۲- ثبت‌نام دوره‌های آنلاین برای بهبود مهارت‌های نوشتاری آن‌ها

اگر نویسنده مورد علاقه شما همیشه به دنبال بهبود کیفیت کار خود است، یک دوره آموزشی یا کتاب الکترونیکی به او هدیه دهید که بتواند طبق برنامه زمانی خود از آن استفاده کند.

۳- کتاب در مورد نوشتن

شما هرگز نمی‌توانید با هدیه دادن یک کتاب به نویسنده اشتباه کنید، به خصوص وقتی کتاب در مورد نوشتن باشد. به هر حال، بیشتر نویسندگان کتاب‌خوان هستند و مشتاق‌اند که هنر خود را بهبود ببخشند.

در اینجا پنج کتابی که هر نویسنده باید بیش از یک بار بخواند آورده شده است:

  • «پرنده به پرنده» اثر آن لاموت
  • «در مورد نوشتن» توسط استیون کینگ
  • «راه هنرمند» اثر جولیا کامرون
  • «شما یک نویسنده هستید» نوشته جف گوینز
  • «منتشر شده» اثر کندلر بولت

خرید کتاب‌های آموزش نویسندگی از دیجی‌کالا

۴- دفترچه یادداشت ضد آب

گاهی اوقات بهترین ایده‌های آدم در حمام به او الهام می‌شود و سپس تا زمانی که بیرون بیایید آن‌ها را فراموش می‌کنید.

به جای اینکه اجازه دهید ایده‌های باارزش شما به سادگی فراموش شوند، اجازه دهید یک دفترچه یادداشت ضد آب به شما کمک کند تا آن‌ها را برای خودتان حفظ کنید. این دفترچه یادداشت ضد آب که روی دیوار حمام نصب می‌شود، به شما امکان می‌دهد تا بهترین ایده‌های خود را حتی در زیر دوش ثبت کنید… یا برای هر کسی که بعد از شما دوش می‌گیرد، یادداشت بگذارید.

بیشتر بخوانید
۱۰ تصویر واقع‌گرایانه از شخصیت‌های جامعه‌ستیز در فیلم‌های سینمایی

۵- ثبت دامنه برای راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید

آیا نویسنده شما وب سایت خود را دارد؟ اگر نه، احتمالاً آن را در لیست برنامه‌های خود برای سال جاری دارد.

به نویسنده خود نام دامنه خاص خودش را هدیه دهید، و به آن‌ها انگیزه لازم برای عمومی کردن نوشته‌های خود یا شروع وبلاگ نویسی را بدهید.

۶- جوراب‌های ادبی

آن روزها که جوراب‌ها هدیه‌ای کم‌ارزش محسوب می‌شدند، گذشته است.

امروزه شما به راحتی می‌توانید یک کمد کامل را با جوراب‌های جذاب موجود در بازار پر کنید. نویسنده زندگی شما هم مطمئناً جوراب‌های جذاب را دوست دارد:

  • جوراب جین آستن
  • جوراب با طرح جلد کتاب
  • جوراب شکسپیر

۷- انتخاب هوشمندانه‌ی یک ماگ یا فنجان قهوه

ماگ با طرح شوخی در مورد نویسندگان. با انتخاب هوشمندانه یک ماگ قهوه هوشمند، نویسنده خود را سرگرم کنید.

اگر می‌خواهید به نویسنده مورد علاقه خود اعتماد به نفس بیشتری بدهید، این یکی می‌تواند این کار را انجام دهد: «من می‌نویسم. ابر قدرت شما چیست؟»

خرید ماگ از دیجی‌کالا

۸- هدفون حذف نویز

هیس! نویسنده سر کار است! در حالی که برخی از نویسندگان هنگام نوشتن، هیاهوی پر انرژی کافی‌شاپ را ترجیح می‌دهند، بسیاری از نویسندگان خواهان آرامش و سکوت هستند.

هدفون‌های حذف‌کننده نویز می‌توانند به نویسنده زندگی شما سکوت (و بهره‌وری) را هدیه بدهند که برای نوشتن نیاز دارند.

۹- دستکش نوشتن بدون انگشت

دستکش‌های بدون انگشت می‌توانند به نویسنده‌ی مورد علاقه‌تان کمک کنند تا گرم بماند، در حالی که همچنان به او اجازه می‌دهد به تایپ کردن ادامه دهد – شیک به نظر رسیدن آن‌ها در این فرآیند ضرری ندارد.

حتی بهتر از آن، دستکش‌هایی وجود دارد که متن رمان‌های کلاسیک را پوشش داده‌اند. دستکش‌های بدون انگشت استوریارتز در رنگ‌ها و تم‌های بسیاری از جمله «آلیس در سرزمین عجایب»، «گتسبی بزرگ»، «زاغ»، «هنوز برمی‌خیزم» و «سیرک شبانه» عرضه می‌شوند.

شیک و کاربردی، این یکی از بهترین هدایا برای نویسندگان است.

۱۰- جواهرات ادبی

نویسنده خوش سلیقه‌ای را می‌شناسید؟ در اینجا چند قطعه وجود دارد که می‌توانند به هر لباسی اضافه کنند:

دستبند با درج نقل قول هملت روی آن یا دستبندی که روی آن نوشته شده است: «می‌نویسم پس هستم.» یا حتی دکمه سرآستین جین آستن.

۱۱- بسته‌های چای کیسه‌ای ادبی

آیا نویسنده شما عاشق چای است؟ پس بسته‌های چای کیسه‌ای ادبی می‌تواند هدیه‌ای عالی باشد، هدیه‌ای که می‌توانند در حین کار روی رمان یا پروژه مستقل خود از آن لذت ببرند.

هر بسته از این چای‌ها همراه با ۲۵ چای کیسه‌ای جداگانه بسته‌بندی‌شده که هر کیسه حاوی چای صبحانه انگلیسی و نقل قولی درباره کتاب‌هایی از نویسندگان مختلف است.

اگر از این نوع چای در کشور شما وجود ندارد، می‌توانید خودتان با تهیه کیسه‌ی خالی چای پاکتی و چاپ سربرگ چای، از آن‌ها درست کنید.

بیشتر بخوانید
چرا بهترین فیلم‌های کودکانه‌ همیشه غم‌انگیزند؟

۱۲- عطرهای ادبی

با رایحه نویسندگانی که قبلاً درگذشته‌اند به نویسنده خود الهام دهید. عطر Dead Writers Immortal Perfumes از رایحه‌هایی مانند چای سیاه، میخک و تنباکو استفاده می‌کند تا خاطرات اولین نسخه‌های کتابخانه‌های قدیمی را تداعی کند.

یکی از نمونه‌های جالب عطر پمبرلی است: این عطر الهام گرفته از جین آستن است. این عطر شامل سنبل، پیچ امین الدوله و گل صد تومانی است؛ یعنی همه گل‌هایی که در باغ چتس‌ورث هاوس یافت می‌شوند، ملکی که گمان می‌رود الهام‌بخش پمبرلی آستن باشد.

۱۳- تی‌شرتی حاوی متن کتاب مورد علاقه شما

از دور، طرح‌های روی تی‌شرت‌های Litographs مضمون، شخصیت یا صحنه‌ای از آثار کلاسیک محبوبی مانند «شبح اپرا»، «زن فوق‌العاده» و «بلندی‌های بادگیر» را نشان می‌دهند.

اما اگر دقت کنید، می‌بینید که طرح‌های روی هر محصول Litograph از کلمات کوچک ایجاد شده‌اند – در واقع تمام کلمات رمان روی آن درج شده است. هر تی شرت به طور متوسط ۴۰۰۰۰ کلمه دارد!

۱۴- اکشن فیگورهای ادبی

این اکشن فیگورها یادآور خوبی هستند که نویسندگان نیز ابرقهرمان هستند. نویسنده شما می‌تواند از اینها برای دکوراسیون دفتر یا خانه‌اش استفاده کند یا زمانی که باید در حال بازنگری باشد، نبردی مفصل بین آن‌ها ترتیب دهد.

۱۵- مجموعه استیکرهای مخصوص نگارش

نوشتن به راحتی پیچیده می‌شود. با این مجموعه استیکرهای راهنما، راه بهتری به نویسنده خود بدهید تا طرح داستانی و ایده‌های خود را سازماندهی کند.

خرید استیکر از دیجی‌کالا

۱۶- اشتراک یا کارت هدیه فیدیبو

با استفاده از خدمات فیدیبو، نویسنده مورد علاقه شما می‌تواند به بیش از یک میلیون کتاب، به علاوه هزاران کتاب صوتی دسترسی داشته باشد.

۱۷- لباس‌ خواب راحت

نویسنده‌ها چون بیشتر روز را در منزل خود به سر می‌برند، پوشیدن لباس راحت و زیبا برایشان از اهمیت زیادی برخوردار است. پس چرا شما برای نویسنده خودتان این هدیه مناسب را تهیه نکنید؟

۱۸- لوازم‌التحریر سفارشی

حکاکی نام یا یک نقش برجسته خاص روی لوازم‌التحریر به شما این امکان را می‌دهد حس شخصی بیشتری نسبت به آن‌ها داشته باشید.

خرید لوازم‌التحریر از دیجی‌کالا

۱۹- بازی‌های فکری یک نفره

در فرایند خلق داستان وقتی ایده‌ای برای نوشتن به ذهن نویسندگان نمی‌رسد، به شدت کلافه می‌شوند. اما در این مواقع بازی‌های فکری یک نفره نه تنها خلاقیت آن‌ها را به جریان می‌اندازد بلکه به آن‌ها کمک می‌کند در حین لذت بردن از بازی ایده‌های مورد نظر خود را نیز پیدا کنند.

۲۰- اشتراک مجلات مختلف ادبی

11 مجله‌ی ادبی برتر دنیا برای علاقه‌مندان به ادبیات و نویسندگی • دیجی‌کالا مگ

در صورت دریافت اشتراک مجلات مختلف ادبی، آن‌ها را به طور منظم برای شما ارسال می‌کند. این یک هدیه ایده آل برای نویسندگان مشتاق به اخبار اتفاقات ادبی و یادگیری استخرید مجلات از دیجی‌کالا

۲۱- پوستری برای پیگیری کتاب‌هایی که خوانده‌اند

عکس جلد تمام کتاب‌هایی که نویسنده شما قصد خواندن آن‌ها را دارد را روی یک پوستر بزرگ چاپ کنید، این کار به نویسنده شما این امکان را می‌دهد تا پیشرفت خود را در حین خواندن کتاب‌های مختلف از کلاسیک تا آثار معاصر دنبال کند.

بیشتر بخوانید
سریال‌ها و برنامه‌های فیلم‌نت در نوروز ۱۴۰۲ که باید تماشا کنید

این یک چالش سرگرم‌کننده و یک اثر هنری جالب برای آویزان کردن در خانه است.

۲۲- نرم‌افزار ویرایش

با خرید یک نرم‌افزار ویرایش فارسی یا انگلیسی، به نویسنده خود در فرایند نوشتنش کمک زیادی می‌کنید.

آنها نویسنده شما را از اشتباهات دستوری شرم‌آور قبل از ارسال آثار به مجلات یا انتشار آنلاین، با کسری از قیمت یک ویراستار واقعی، باز می‌دارند.

۲۳- زیر لیوانی با مضمون آثار ادبی

زیر لیوانی‌های رنگارنگ و سرگرم‌کننده بر اساس کتاب‌های قدیمی کتابخانه را بررسی کنید

کمی درخشش به میز یا اتاق نشیمن نویسنده خود اضافه کنید، در حالی که به آن‌ها مکانی برای قرار دادن فنجان قهوه یا چای با هر یک از این ست‌های زیر لیوانی جالب می‌دهید.

خرید زیرلیوانی‌ از دیجی‌کالا

۲۴- لوازم‌التحریر و لوازم اداری

نویسنده‌ها به انواع مختلف کاغذ، مداد، پاک‌کن، خودکار و سایر اقلام مشابه هم نیاز دارند. می‌توانید اقلام مصرفی یک سال آن‌ها را برایشان بخرید.

۲۵- کتاب شخصی‌سازی شده

برخی انتشاراتی‌ها دقیقاً مطابق میل شما برایتان یک کتاب چاپ می‌کنند، از طرح روی جلد گرفته تا تعداد صفحات سفارشی و مجموعه وسیعی از تصاویر و متن‌های مختلف، همه و همه را می‌توانید خودتان انتخاب کنید.

۲۶- کارت پستال جلد کتاب

گاهی اوقات باید یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت کرد. شما می‌توانید با چاپ تصویر جلد ۱۰۰ کتاب محبوب نویسنده‌ی خود، برای او یک مجموعه شگفت‌انگیز از کارت پستال تهیه کنید.

خرید کارت پستال‌ از دیجی‌کالا

۲۷- پوستر ادبی

امروزه مراکز چاپ هر نوع پوستری را که شما بخواهید در هر اندازه‌ای برایتان چاپ می‌کنند، از پوسترهای اینفوگرافیک با طراحی زیبا گرفته تا پوسترهای با مضمون ادبی. با انتخاب یک تصویر ادبی زیبا، یک پوستر خارق‌العاده برای او خلق کنید.

۲۸- چیزهایی که بوی کتاب می‌دهند

هر عاشق واقعی کتاب از تمام جنبه‌های تجربه خواندن لذت می‌برد – احساس یک صفحه بین انگشتانش، تماشای جلد کتاب و البته بوی کتاب.

اگر نویسنده شما عاشق مطالعه زیر نور شمع است، شمع‌های مجموعه کتابخانه را با رایحه‌هایی مانند «کتاب‌های عتیقه» و «طومارهای باستانی» امتحان کنید. اگر گاه و بیگاه از کمی ادکلن لذت می‌برند، ادکلن The Library of Fragrance’s Paperback را در نظر بگیرید، که بوی کتابخانه‌ها را برای نویسنده‌ی شما بازسازی می‌کند.

۲۹- بالش با طرح ادبی

امروزه مراکز زیادی وجود دارد که طرح مورد نظر شما رو روی بالش، انواع پارچه و لباس چاپ می‌کنند، شما می‌توانید با انتخاب یک طرح ادبی جذاب، یه هدیه ارزشمند برای نویسنده‌ی خودتان خلق کنید.

۳۰- قلم هوشمند

چرا از یک خودکار معمولی استفاده کنید وقتی می‌توانید یک خودکار هوشمند باکیفیت داشته باشید؟ مثلاً خودکار Livescribe Smartpen، که یادداشت‌ها و صدای ضبط شده شما را مستقیماً در رایانه شما ذخیره می‌کند.

بیشتر بخوانید
۱۰ شخصیت شرور دیزنی که می‌توانستند قهرمان باشند

۳۱- میز مطالعه برای وان حمام

به لطف میز مطالعه‌ی وان حمام، به نویسنده مورد علاقه‌تان کمک کنید در پایان یک روز طولانی با یک حمام داغ و مجلل، چند شمع و مطالعه‌ی کتاب مورد علاقه‌اش استراحت کند.

۳۲- حروف الفبای مغناطیسی برای نصب روی یخچال

این یک انتخاب قدیمی اما خوب است: کاشی‌های مغناطیسی الفبایی که روی یخچال نصب می‌شوند و با آن‌ها می‌توان کلمه‌سازی و یا جمله‌سازی کرد.

۳۳- زیرپایی قابل تنظیم

نوشتن مستلزم نشستن پشت میز برای ساعت‌های طولانی است. زیرپایی قابل تنظیم موردی است که برای کاهش درد کمر ناشی از ساعت‌ها نشستن در یک نقطه به آن نیاز دارد. برای پشتیبانی ارگونومیک از نویسنده خود، این زیرپایی قابل تنظیم را برای آن‌ها بخرید که می‌تواند درست زیر میز کامپیوتر آن‌ها جای بگیرد.

۳۴- تکیه‌گاه گودی کمر برای صندلی میز

اگر می‌خواهید نویسنده‌تان بتواند آثار نوشتاری طولانی را بدون درد در ناحیه کمر خود بنویسد، این بالش کمری را که بر روی صندلی نصب می‌شود را برای او بخرید. بیشتر بالشتک‌های پشتی کمر از مواد بی‌اثر مانند ژل استفاده می‌کنند – از سوی دیگر، این بالشتک از فوم حافظه ضخیم استفاده می‌کند که شکل خود را حفظ می‌کند و هم نرم و هم راحت است.

۳۵- دفتر یادداشت هوشمند

به عنوان مثال دفتر یادداشت هوشمند Rocketbook تجربه سنتی قلم و کاغذ را می‌گیرد و آن را به عصر دیجیتال می‌آورد. امسال، سیستم نگارش نویسنده خود را با دفتر یادداشت دیجیتال ارتقا دهید که بی‌نهایت قابل استفاده مجدد است (تا زمانی که گم نشود) و به سرویس‌های ابری متصل می‌شود.

بله، با این دفتر یادداشت، آن‌ها می‌توانند به گوشی هوشمند آیفون یا اندروید خود متصل شوند. حتی اگر نویسنده شما احساس اصیل نوشتن با قلم را ترجیح می‌دهد، این دفترچه یادداشت بدون کاغذ همچنان یک گزینه عالی است زیرا از نشانگرهای پاک کردن خشک یا قلم Pilot FriXion برای نوشتن ایده‌های داستانی دست‌نویس یا افکار سریع استفاده می‌کند – فقط سطح آن را با آب و یک پارچه تمیز کنید.

۳۶- خدمات عکاسی حرفه‌ای

وب‌سایت‌های نویسنده شما و نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی او با عکس‌های با نور خوب و عکاسی ماهرانه بسیار معتبرتر به نظر می‌رسند. وقتی مردم می‌بینند که شما روی خودتان سرمایه‌گذاری می‌کنید، ممکن است تمایل بیشتری به انجام همین کار داشته باشند – به همین دلیل است که یک عکاسی حرفه‌ای که هم ظاهر معمولی و هم ظاهری اجرایی را به تصویر می‌کشد یک هدیه عالی برای نویسنده شما است.

۳۷- پد ارگونومیک استراحت مچ دست

درست مثل زیرپایی و پشتی، این پدهای تکیه گاه مچ در جلوی کیبورد کامپیوتر نویسنده قرار می‌گیرند تا تنظیمات ارگونومیک را تکمیل کنید که به جلوگیری از تونل کارپال، آرتریت و سایر دردها کمک می‌کند. (نوشتن نباید دردناک‌تر از آن چیزی باشد که می‌تواند باشد.)

منبع: The Write Life

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا