سینما

پدال های پیانو؛ چطور اجرای پیانوی حرفه‌ای داشته باشیم

پیانوهای آکوستیک چه دیواری و چه گراند و پیانوهای دیجیتال حرفه‌ای سه پدال دارند. در این ویدیو توضیح داده‌ایم که این سه پدال چه کارهایی انجام می‌دهند.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

از پدال سمت راست شروع می‌کنیم که پرکاربردترین است و برخی از پیانوهای دیجیتال تک‌پداله فقط این پدال را دارند. و البته بیشتر هنرجویان هم به استفاده‌ی زیاد از آن تمایل نشان می‌دهند چون این پدال دمپر صدا را با کشش بیشتر و ادامه‌دار به ما می‌دهد. درنتیجه خیلی اوقات هنرجویان برای اینکه فاصله‌ی پیدا کردن دو نت به گوش شنونده نرسد این پدال را می‌گیرند که البته معلم‌های پیانو و به خصوص آموزگاران پیانوی کلاسیک را عصبانی می‌کند!

پدال وسط پدال میوت است و یک قطعه‌ی نمدی را بین سیم‌ها و چکش‌ها قرار می‌دهد تا صدای نرمتری داشته باشیم و البته باعث کم شدن صدای پیانوی آکوستیک می‌شود.

پدال سمت چپ پدال سافت است که چکش‌ها را به سیم‌ها نزدیکتر می‌کند و حجم صدا را کمتر می‌کند. البته تفاوت آن در حدی نیست که از ویدیو بتوانید متوجه بشوید. موقع ساز زدن یا اگر شنونده‌ی خیلی حرفه‌ای باشید موقع اجرای زنده ممکن است متوجه تفاوت زدن نت‌ها با پدال سافت و بدون آن شوید. این پدال‌ در حس و تاچ کلاویه تفاوت ایجاد می‌کند.

یک پیانیست خوب طبق پارتیتور با استفاده‌ای درست از پدال‌ها اجرایی جذاب به وجود می‌آورد.

دیجی‌کالا مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب درآمد و مشهور شدن استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای دیجی‌کالا در «استاندارد حرفه‌ای محتوا و تصویر» دارند. افراد حاضر در پروژه‌ی تَلِنت، با ساختن ویدیو برای دیجی‌کالا، به طور مستقیم از دیجی‌کالا کسب درآمد می‌کنند.

بیشتر بخوانید
۱۰ پروژه‌ی برتر دیزنی که تیم برتون در ساخت‌شان نقش داشت

دیجی‌کالا به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه‌ای دارند، فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به دیجی‌کالا مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

درباره‌ی دیجی‌کالا مگ تَلِنت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا