سینما

هر آنچه از باب اسفنجی شلوار مکعبی ۴ می‌دانیم

ماجراهای باب اسفنجی نه تنها در تلویزیون، بلکه بر روی پرده بزرگ سینما نیز همچنان ادامه خواهد داشت، چراکه گویا قرار است چهارمین فیلم در رابطه با باب اسفنجی و دوستانش ساخته شود و لذا ما می‌خواهیم در اینجا تمام چیزهایی را که در مورد این فیلم میدانیم با شما در میان بگذاریم.

تا کنون نیکلودین، سریال‌های کارتونی مختلفی را پخش نموده و با وجود اینکه سریال‌های موفقی در میان برنامه‌های پخش شده از این کانال به چشم می‌خورند اما تعداد کمی از آن‌ها توانسته‌اند به موفقیتی همانند «باب اسفنجی» دست پیدا کنند. «باب اسفنجی» که توسط استفان هیلنبرگ ساخته شد، برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ به نمایش درآمد و از آن زمان تاکنون، بیش از ۱۰ فصل از این سریال ساخته شده و این سریال توانسته به شاخه‌های دیگر نیز نفوذ کند و به یک فرنچایز تمام عیار تبدیل شود.

«باب اسفنجی»، بینندگان را به اعماق اقیانوس، به ویژه به شهر زیر آبی بیکینی باتم می‌برد تا آن‌ها را با خود باب اسفنجی که شخصیت اول این کارتون است و دوستان بی‌نظیرش آشنا کند. باب اسفنجی همواره در این شهر با انواع مشکلات مختلف مواجه می‌شود و بهترین دوستانش یعنی پاتریک ستاره و سندی چیکس، همسایه‌اش، آقای اختاپوس هشت‌پا و رئیس حریصش، آقای خرچنگ در این راه او را همراهی می‌کنند. چندی نگذشت که ماجراجویی‌های «باب اسفنجی» به عرصه‌ای فراتر از صفحه ‌نمایش تلویزیون کشیده شد و وارد دنیای بازی‌های ویدیویی، کتاب‌های مصور، فیلم‌ها و اسپین‌آف‌ها شد و هم‌اکنون نیز قرار است فیلم چهارمش ساخته شود.

اولین فیلم «باب اسفنجی» با نام ساده فیلم «باب اسفنجی شلوار مکعبی»، در سال ۲۰۰۴ در سینماها اکران شد و در حالی که در ابتدا قرار بود این فیلم هیچ دنباله‌ای نداشته باشد اما موفقیت بی‌نظیرش، راه را برای ساخت دو فیلم دیگر یعنی فیلم «باب اسفنجی: اسفنج بیرون از آب» و فیلم «باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار» باز کرد و هم‌اکنون نیز، کمپانی پارامونت، چهارمین فیلم «باب اسفنجی شلوار مکعبی» و همچنین خبر تولید فیلم‌های دیگر را منتشر کرده و لذا ما در اینجا می‌خواهیم تمام چیزهایی را که در مورد این فیلم میدانیم با شما در میان بگذاریم

بیشتر بخوانید
۱۰ گربه‌ی معروف انیمیشن‌ها از بدترین تا بهترین

باب اسفنجی شلوار مکعبی ۴ در حال ساخت است و قرار است در سینماها اکران شود

باب اسفنجی شلوار مکعبی

فیلم «باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار» که در ماه مارس سال ۲۰۲۱ اکران شد با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه گردید، بنابراین به هیچ وجه تعجب‌آور نبود که چندی بعد، صحبت از ساخت دنباله چهارم به میان بیاید. ساخت چهارمین فیلم «باب اسفنجی شلوار مکعبی» در فوریه ۲۰۲۲ تایید شد و برخلاف «اسفنج در حال فرار» که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت ویدیویی منتشر گردید، گویا این دنباله جدید قرار است در سینماها اکران شود.

داستان دنباله چهارم باب اسفنجی درباره چه خواهد بود؟

فیلم‌های باب اسفنجی از یک خط داستانی یکسان پیروی نمی‌کنند، بنابراین نمی‌توان گفت که این سری فیلم‌ها دنباله‌های هم هستند بلکه در واقع هر کدام از آن‌ها یک فیلم مستقل به شمار می‌آیند. اما با اینکه هر کدام از این فیلم‌ها داستان متفاوتی دارند، همه آن‌ها پیام یکسانی را در رابطه با اینکه قدرت و شجاعت، از درون فرد سرچشمه می‌گیرند به مخاطب ارائه می‌کنند. به هر حال این سری فیلم‌ها فیلم‌هایی هستند که بیشتر، مخاطبان جوان را هدف قرار می‌دهند و لذا باید مملو از مطالب آموزنده‌ای برای این رده سنی باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که داستان باب اسفنجی ۴ درباره چه خواهد بود، زیرا داستان این فیلم‌ها می‌تواند در مورد هر چیزی و هر کسی باشد و لذا به همین خاطر است که این سری فیلم‌ها همواره مخاطبان را شگفت‌زده کرده‌اند. شاید این فیلم درباره فرمول مخفی همبرگر کرابی پتی، نقشه‌های شیطانی پلانکتون، ربوده شدن یک کاراکتر یا تبدیل شدن او به یک شخصیت شیطانی و یا خیلی چیزهای دیگر باشد.

بیشتر بخوانید
۲۰ صحنه‌ی سینمایی که کاملا بی‌نقص هستند

تاریخ انتشار باب اسفنجی شلوار مکعبی ۴

باب اسفنجی شلوار مکعبی

هنوز مشخص نیست که «باب اسفنجی شلوار مکعبی ۴» در مرحله پیش‌تولید قرار دارد یا نه و اینکه آیا این فیلم تنها از یک سبک انیمیشنی پیروی می‌کند یا بیشتر و آیا دوباره به لایو اکشن خواهد پیوست یا خیر. بنابراین از آنجا که ما در رابطه ما روند تولید این فیلم انیمیشنی، اطلاعاتی در دست نداریم نمی‌توانیم بگوییم که تولید آن چقدر زمان می‌برد. اما در کل می‌توان گفت که اگر تولید «باب اسفنجی ۴» در طول فیلم‌برداری و قبل از اکران با هیچ مانعی مواجه نشود، چهارمین فیلم «باب اسفنجی شلوار مکعبی» ممکن است در سال ۲۰۲۳ اکران شود.

دیگر فیلم‌های باب اسفنجی نیز در حال تولید هستند

علاوه بر «باب اسفنجی شلوار مکعبی ۴» پارامونت اعلام کرده که سه اسپین‌آف دیگر نیز با تمرکز بر سه شخصیت اصلی بیکینی باتم ساخته خواهند شد، اما مشخص نیست این شخصیت‌ها کدام‌ یک از کاراکترهای باب اسفنجی خواهند بود. علاوه‌براین مشخص نیست که آیا یکی از این فیلم‌ها همان فیلمی است که قرار بود با تمرکز بر کاراکتر سندی چیکس ساخته شود و خبر آغاز تولیدش در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و بعدها «نجات بیکینی باتم» نام گرفت یا اینکه قرار است یک پروژه کاملا جدید باشد. اولین فیلم از این اسپین‌آف‌ها قرار است در سال ۲۰۲۳ اکران شود و در حالی که این فیلم‌ها می‌توانند بر روی کاراکترهای زیادی تمرکز کنند، اما مطمئنا شلوار مکعبی، پاتریک و آقای کرفس در آن‌ها حضور خواهند داشت.

منبع: screenrant

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا