انیمیشنبالیوودسینماهالیوود

«برادران سوپر ماریو» با عبور از «یخ‌زده‌ ۲» رکورد بهترین افتتاحیه‌ انیمیشن‌ها را شکست

«فیلم برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros. Movie) شرکت نینتندو توانست موفقیت عظیمی را به دست آورد و پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی یک فیلم انیمیشنی را به نام خود ثبت کند.

بالاخره فیلم انیمیشنی «برادران سوپر ماریو» اکران شد تا بار دیگر ماریو بتواند درخشش فوق‌العاده‌ای را از خود نشان دهد و ثابت کند که موفقیت‌های او فقط منحصر‌ به بازی‌های ویدئویی نیست. فروش فیلم انیمیشنی برادران سوپر ماریو در افتتاحیه‌ی خود در سراسر جهان بالغ بر ۳۷۷ میلیون دلار بوده است که از رکورد قبلی انیمیشن «یخ‌زده ۲» که ۳۵۸ میلیون دلار بود، بالاتر رفته و ماریو را رکورددار کرده است.

نه‌تنها ماریو رکورددار پرفروش‌ترین انیمیشن در هفته‌ی افتتاحیه‌ی خود شده است، بلکه این آمار نشان‌دهنده‌ی این است که فیلم سوپر ماریو بهترین افتتاحیه‌ را میان تمامی اقتباس‌های سینمایی از بازی‌های ویدئویی (شامل لایو اکشن و انیمیشن) بوده است. بله، درست خوانده‌اید. ماریو فقط در طول چند روز توانست به فروش کلی فیلم «سونیک خارپشت ۲» دست پیدا کند. این فیلم که عملکرد بسیار خوبی را در زمینه‌ی فروش ثبت کرده بود، توانسته تا به اکنون چیزی بیش از ۴۰۵ میلیون دلار در مجموع درآمد داشته باشد.

این باید یک لحظه و اتفاق شگفت‌انگیز و بسیار عظیم برای نینتندو باشد. این تنها تلاش آن‌ها برای اقتباس سینمایی ماریو نبوده است؛ بلکه آن‌ها سال‌ها پیش سعی کرده بودند که با یک اقتباس سینمایی از سوپر ماریو وارد جهان هالیوود شوند اما عملکرد بسیار ضعیف آن اثر نینتندو و طرفداران را ناامید کرد. اکنون، نینتندو پس از دهه‌ها صبر دوباره با اقتباس دیگری از ماریو بازگشته است اما این بار سناریو به شکل کاملاً متفاوتی رقم خورد  و چنین دستاوردی را برای آن‌ها ثبت کرد.

بیشتر بخوانید
۷ اشتباه بزرگ در اقتباس‌های سینمایی «هری پاتر» که هواداران را ناامید کرد

موفقیت این فیلم در شرایطی بوده است که منتقدان بازخوردهای متوسطی به فیلم داشته‌اند و در حال حاضر میانگین امتیازات انیمیشن «برادران سوپر ماریو» در سایت متاکریتیک ۴۶ است. با این حال، امتیاز کاربران بسیار درخشان‌تر است و در حال حاضر ۸.۷ از ۱۰ است.

با توجه به این موفقیت عظیم، کاملاً قابل‌انتظار است که از همین حالا انتظار ساخت و معرفی دنباله‌هایی را برای انیمیشن «برادران سوپر ماریو» داشته باشیم. با این حال، فکر کنم چنین دستاوردهای بزرگی معناهای دیگری هم داشته باشد و باعث شود که نینتندو این اشتیاق را پیدا کند که رویکرد ساخت فیلم‌های انیمیشنی را برای دیگر فرنچایزهای محبوب و شناخته‌شده‌ی خود اتخاذ کند.

به هر حال فروش بالا و موفقیت تجاری بعضی از اقتباس‌های اخیری که از بازی‌های ویدئویی انجام شده است، می‌تواند روند روبه‌رشد ساخت چنین اقتباس‌هایی را بیشتر از گذشته کند.

پیکسل مدل سوپر ماریو کد S1-25 مجموعه 25 عددی

منبع: Eurogamer

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا