سریال ایرانیسینماسینمای ایران

سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی نماوا در نوروز ۱۴۰۲

پلتفرم نماوا مانند دو همتای دیگرش یعنی فیلیمو و فیلم‌نت، یکی از رسانه‌های مورد توجه مخاطب برای نوروز است. هنوز اطلاعات دقیقی درباره مجموعه‌های ویژه‌ای که این شبکه برای نوروز تدارک دیده باشد، منتشر نشده. البته با حجم سریال‌های ایرانی و خارجی که در حال پخش است بعید به نظر می‌رسد که مجموعه جدیدی برای عید آماده شده باشد. چند سریال و برنامه در حال حاضر در لیست محصولات نماوا وجود دارد که پخش آنها در نوروز هم ادامه خواهد داشت. در ادامه با جزییات به این مجموعه‌ها می‌پردازیم.

اندروید باکس نماوا تی وی مدل SH-102

سریال‌های ایرانی نماوا

۱. آکتور

  • کارگردان: نیما جاویدی
  • بازیگران: نوید محمدزاده، احمد مهران‌فر، هستی مهدوی‌فر

اولین تجربه نیما جاویدی در سریال سازی برای شبکه نمایش خانگی و همچنین دومین حضور نوید محمدزاده در این رسانه، در سریال «آکتور» اتفاق افتاده. این مجموعه درباره دو بازیگر مستعد است که پیشنهاد بازی در کار مهمی به آنها نمی‌شود و از طریق نقش بازی کردن و غافلگیرکردن دستوری آدمها، گذران زندگی می‌کنند. «آکتور» داستانی متفاوت دارد، اما نقدهایی درباره کند بودن آن وجود دارد. اما بازیگران، بازی‌ها و نوع روایت‌ این مجموعه را به یکی از سریال‌های پرمخاطب  این روزهای نمایش‌خانگی تبدیل کرده که پخش آن در نوروز هم ادامه خواهد داشت. این سریال از محصولات مشترک دو پلتفرم بزرگ فیلیمو و نماوا است که هر پنج‌شنبه بر روی خروجی آنها قرار می‌گیرد.

۲. سرگیجه

  • کارگردان: بهرنگ توفیقی
  • بازیگران: حامد بهداد، رعنا آزادی‌ور، شبنم مقدمی

پیش‌تر درباره «سرگیجه» مفصل نوشتیم. اولین تجربه مستقل بهرنگ توفیقی در شبکه نمایش خانگی. مجموعه‌ای معمایی که داستان آن با بیت‌کوین و اختلاس و خیانت گره خورده است. یکی از ویژگی‌های مهم این سریال گروه بازیگران آن است. گروهی که همه به جذب مخاطب برای این مجموعه کمک می‌کنند. فضاسازی و روند ماجرای جنایی که در سریال مطرح می‌شود هم تا حدودی منطقی است و مخاطب را مجاب می‌کند که آن را دنبال کند. «سرگیجه» که هر دوشنبه منتشر می‌شود، تازه به نیمه پخش رسیده و در نوروز هم پخش آن ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید
۱۰ استودیوی انیمیشن‌ برتر جهان از بدترین به بهترین و مهم‌ترین آثارشان

۳. مترجم

  • کارگردان: بهرام توکلی
  • بازیگران: صابر ابر، پانته‌آ پناهی‌ها، مهتاب ثروتی

این اولین تجربه بهرام توکلی در مقام کارگردان در شبکه نمایش خانگی است. او پیش از این به عنوان نوینسده سریال «نهنگ آبی» نامش مطرح شده بود که البته او مجموعه با حاشیه‌هایی همراه شد و نیمه‌تمام ماند. «مترجم» اما از محصولات خاص نمایش خانگی است، از آن مجموعه‌های پیچیده‌ای که سرراست حرفش را نمی‌زند و مخاطب عام به سختی با آن ارتباط برقرار می‌کند. به همین دلیل کمی در جذب مخاطب از سایر مجموعه‌های نماوا عقب‌تر است. اما اگر با داستان آن همراه شوید به دلیل ریتم کند و معمایی که در وجود دارد، می‌توانید یک داستان و نوع روایت متفاوت را ببینید که تا به حال شبیه آن را در نمایش خانگی نداشتیم. «مترجم» داستان فردی است که در میان پروژه‌هایی که برای ترجمه می‌گیرد خودش با یک معمای بزرگ خانوادگی روبرو می‌شود. پخش این مجموعه احتمالا تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

۴.مهمونی

کارگردان: ایرج طهماسب

صداپیشه گان: هوتن شکیبا، کاظم سیاح، سهیل مستجابیان

«مهمونی» اولین برنامه عروسک محور ساخته ایرج طهماسب است که از نوروز سال گذشته در پلتفرم های شبکه نمایش خانگی منتشر می شد. با پایان تابستان پخش این برنامه هم متوقف شد. اما چند روز پیش از شروع سال جدید خبر رسید که فصل دوم این برنامه از روز اول فروردین راهی پلتفرم ها خواهد شد. «مهمونی» اینبار به صورت رایگان در اختیار مخاطبان نماوا و فیلیمو قرار گرفته و با همان ساختار قبلی به کار خود ادامه داده است. یکی از نکات مهم این برنامه این است که نگاه نقادانه ای نسبت به مسایل اجتماعی روز دارد اما آن را پشت نقاب عروسک ها و در دل داستان ها پنهان می کند.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم ترسناک برتر که داستان‌شان در شهرها می‌گذرد

پردیس نماوا

۱. تی تی

  • کارگردان: آیدا پناهنده
  • بازیگران: الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر، هوتن شکیبا

«تی تی» که یکی از فیلم‌های تحسین شده سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۹ بود، از اواسط اسفند در پردیس اکران آنلاین دو پلتفرم نماوا و فیلیمو منتشر شده. مخاطبان با خرید بلیط در مدتی مشخص می‌توانند به تماشای این فیلم بنشینند. «تی تی» فضایی خیال‌انگیز دارد که در میان آثار این روزهای سینمای ایران شکل جدیدی از روایت را ارائه داده. در یکی از روستاهای شمال ایران زنی فقیر با مردی عیاش زندگی می‌کند. زن به خیال خودش اهل جادو است اما برای گذران زندگی رحم خود را به زوج‌های نابارور اجاره می‌دهد. در این میان آشنایی زن با فیزیکدانی که دنبال فرضیه‌ای درباره زندگی انسان‌ها است اتفاقات عجیبی را به وجود می‌آورد.

دیگر بخش‌های نماوا

یکی از بخش‌های قابل توجه پلتفرم نماوا، پخش زنده لیگ‌های برتر اروپا به صورت زنده است. در این بخش به صورت رایگان کاربران می‌توانند بازی‌های مهم این لیگ‌های دسته اول را ببینند. در کنار این براساس همان روند همیشگی پخش سریال‌های خارجی روز دنیا با دوبله یا با زیرنویس فارسی هم در نوروز می‌تواند به پر کردن اوقات فراغت کاربران این پلتفرم کمک کند. نماوا کودک هم پیشنهادی خوبی هم برای بچه‌ها و هم بزرگترهایی است که به دیدن انیمیشن علاقه دارند. علا.ه بر این، سریالهایی انحصاری نماوا که به تازگی به اتمام رسیده اند یا مدتی از پخش آنها می گذرد هم در آرشیو این پلتفرم قابل دسترسی هستند که می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که در طول سال فرصت تماشای آنها را از دست داده اند. مجموعه هایی مثل «شبکه مخفی زنان»، «خاتون»، «قورباغه» و…

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم نفس‌گیر که تا لحظه آخر مخاطبان را در ابهام نگه می‌دارند

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا