سینما

زورآزمایی کریس پاین و کیانو ریوز برای صدرنشینی (باکس آفیس هفته)

«سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان» (Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves) موفق شد در افتتاحیه ۳۸.۵۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی بفروشد و با کنار زدن قهرمان هفته‌ی گذشته «جان ویک: بخش ۴» (John Wick: Chapter 4) صدرنشین جدول باکس آفیس شد. تازه‌ترین اقتباس پارامونت و eOne از «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان» به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های رومیزی دنیا با نقدهای مثبت و تبلیغات شفاهی بسیاری مواجه و در مجموع بالاتر از سطح انتظارات ظاهر شد. وضعیت فیلم تازه‌ی کریس پاین در سایر نقاط دنیا هم خوب و بود و توانست از اکران در ۵۸ کشور، ۳۳ میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروشش در سراسر دنیا را به ۷۱.۵ میلیون دلار برساند.

«سیاه چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان» کمپین تبلیغاتی ۱۵۰ میلیون دلاری داشته که تا همین جای کار هم باعث دیده شدن بیش‌تر فیلم میان مخاطبان شده و پیش‌بینی می‌شود فروش بلیت در هفته‌های آینده بیش‌تر هم شود، در غیر این صورت ضرر زیادی را متحمل خواهد شد. بخش مهمی از فروش بالای افتتاحیه از طرفداران پروپا قرص بازی سرچشمه می‌گیرد. البته به دلیل ناشناخته بودن برای طیف وسیعی از مردم، می‌تواند در آینده به عنوان یک فیلم فانتزی کنجکاوی برانگیز و پرستاره عملکرد خوبی داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود «سیاه چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان» سرآغاز یک فرنچایز سینمایی فانتزی باشد و این اتفاق فقط در صورتی به وقوع خواهد پیوست که فیلم فروش خوبی در گیشه داشته باشد. اگرچه اکران فیلم هنوز به پایان نرسیده اما در مجموع گام رو به جلویی در راستای اقتباس‌های هالیوود از بازی‌ها به شمار می‌رود. اخیرا آثار موفقی مثل «سونیک خارپشت» (Sonic the Hedgehog) پارامونت و «آنچارتد» (Uncharted) سونی توجه مخاطبان بسیاری را به این دسته از اقتباس‌ها امیدوار کردند. انتظار می‌رود «نسخه‌ی سینمایی برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros) که هفته‌ی آینده اکران می‌شود هم به همین روند ادامه دهد و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شود.

«سیاه چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان» که با درجه‌ی سنی PG-13 اکران شده و توسط جان فرانسیس دیلی و جاناتان گلدشتاین کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل ریس پاین، میشل رودریگز، رگی-ژان پیج، جاستیس اسمیث، سوفیا لیلیس و هیو گرانت در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی یک دزد جذاب و گروهی از ماجراجویان ناهمگون است که تصمیم می‌گیرند برای به دست آوردن یک گنجینه‌ی گمشده دست به سرقتی حماسی بزنند. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز ۹۰ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۷۲ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که بر فروش بالای فیلم تاثیر بسزایی گذاشتند اما در هر صورت در هفته‌ی آینده رقابت تنگاتنگی را با «نسخه‌ی سینمایی برادران سوپر ماریو» تجربه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
صدای «جیغ ۶» در سینماها طنین انداز شد (باکس آفیس هفته)
تاس بازی مدل Dungeons and Dragons کد 1003 بسته 21 عددی

جان ویک: بخش 4 رتبه‌ی دوم جدول باکس آفیس

در رتبه‌ی دوم جدول باکس آفیس «جان ویک: بخش ۴» را داریم که از اکران در ۳۸۵۵ سینمای آمریکای شمالی ۲۸.۲۱ میلیون دلار فروخت. وضعیت فیلم در سایر نقاط دنیا هم چندان بد نیست و ۱۲۲ میلیون دلار فروش بین‌المللی داشت و مجموع فروشش در سراسر دنیا را تا این لحظه به ۲۴۴.۸۷ میلیون دلار رسانده است. هدف اصلی سازندگان رسیدن به رکورد «جان ویک: بخش ۳- پارابلوم» (John Wick: Chapter 3 – Parabellum) محصول سال ۲۰۱۹ با فروش ۳۲۸ میلیون دلاری است.

«جان ویک: بخش ۴» توسط چاد استاهلسکی کارگردانی شده و علاوه بر کیانو ریوز بازیگران دیگری مثل دانی ین، بیل اسکاشگورد، لارنس فیشبرن، هیرویوکی سانادا و شامیر اندرسون هم در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا در ادامه‌ی مبارزه‌ی آدمکش افسانه‌ای جان ویک با «های تیبل» (The High Table) است. جالب است بدانید شایعاتی درباره‌ی قسمت پنجم این فرنچایز به گوش می‌رسد اما این خبر هنوز به صورت رسمی توسط کمپانی سازنده تایید نشده، با این حال ریوز و سایر بازیگران مجموعه همراه با آنا دی آرماس در اسپین آفی به نام «بالرین» (Ballerina) حضور خواهند داشت.

«تنها پسر او» (His Only Son) با فروش داخلی ۵.۵۰ میلیون دلاری در نخستین هفته‌ی اکران، جایگاه سوم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. این فیلم که توسط دیوید هلینگ کارگردانی شده و بازیگرانی مثل نیکلاس موواد، اسکات کوپر، سارا سید و لوئیس فرناندز-ژیل نقش‌آفرینی می‌کنند ماجرای سنجش ایمان حضرت ابراهیم در راه قربانی کردن نخستین پسرش را دنبال می‌کند. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز ۸۰ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید
۱۰ ضدقهرمان برتر در فیلم‌های دهه‌ی ۲۰۰۰

«جیغ ۶» (Scream VI) در چهارمین هفته‌ی اکران ۵.۳۰ میلیون دلاری فروش داخلی داشت و در رتبه‌ی چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت. با احتساب فروش بین‌المللی ۴۹.۴۰ میلیون دلاری، قسمت تازه‌ی این فرنچایز ترسناک تا این جای کار ۱۴۷.۶۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. «جیغ ۶» توسط تایلر جیلت و مت بتینلی-اولپین کارگردانی شده و بازیگرانی مثل ملیسا باررا، جنا اورتگا، هیدن پنیتیر، کورتنی کاکس و جاسمین ساوی براون در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی بازماندگان قتل‌های شبح چهره است که به امید زندگی بهتر شهر خیالی وودزبورو ترک و به نیویورک نقل مکان می‌کنند. جالب است بدانید این نخستین قسمت فرنچایز بدون حضور سیدنی پرسکات در نقش نیو کمپبل است که ظاهرا به دلیل مسائل مالی با سازندگان به توافق نرسید و تصمیم گرفت مجموعه را ترک کند.

جیغ 6

در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس درام ورزشی «کرید ۳» (Creed III) قرار دارد که در پنجمین هفته‌ی اکران ۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی ۱۱۰ میلیون دلاری تا این جای کار ۲۵۸.۵۷ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. «کرید ۳» توسط مایکل بی. جردن کارگردانی شده و در گروه بازیگری علاوه بر خودش تسا تامپسون، فیلیسیا رشاد و جاناتان میجرز هم حضور دارند. ماجرا درباره‌ی آدنوس کرید پسر بوکسور افسانه‌ای آپولو کرید است که این بار مجبور است در رینگ بوکس با دوست دوران کودکی‌اش روبه‌رو شود. این نخستین باری است که در این فرنچایز شخصیت راکی (سیلوستر استالونه) به عنوان مربی کنار کرید حضور ندارد.

«شزم! خشم خدایان» (Shazam! Fury of the Gods) در سومین هفته‌ی اکران ۴.۶۰ میلیون دلار فروش داخلی داشت و به جایگاه ششم جدول باکس آفیس سقوط کرد. با احتساب فروش بین‌المللی ۶۶ میلیون دلاری، تازه‌ترین فیلم دی سی تا این جای کار ۱۱۹.۴۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. بودجه ساخت قسمت دوم «شزم» ۱۱۰ میلیون دلار بود و برای تبلیغات بیش از ۱۰۰ میلیون دلار روی دست برادران وارنر خرج گذاشته است؛ در نتیجه تا همین جای کار هم یکی از بدترین نتایج برای فیلم‌های ابرقهرمانی مدرن به حساب می‌آید و احتمالا آخرین قسمت این مجموعه باشد. «شزم! خشم خدایان» توسط دیوید اف. سندبرگ کارگردانی شده و ستارگانی مثل زکری لی‌وای، اشر آنجل، جک دیلن گریزر، ریچل زگلر، آدام برودی، راس باتلر و مگان گود در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی گروهی از ابرقهرمان‌های نوجوان است که به رهبری شزم وارد مبارزه با دختران اطلس می‌شوند.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم بسیار ضعیف که بهترین بازسازی‌ها را داشتند

تازه‌وارد دیگری به نام «هزار و یک» (A Thousand and One) با فروش داخلی ۱.۸۰ میلیون دلاری در جایگاه هفتم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم که با درجه‌ی سنی R اکران شده و توسط ای.وی. راکول کارگردانی شده و بازیگرانی مثل تیانا تیلور، آرون کینگزلی آدتولا، ایون کورتنی، یوشیا کراس، ویلیام کاتلت و تری آبنی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند ماجرای مادر مجردی را دنبال می‌کند که فرزند ۶ ساله‌اش را از سیستم نگهداری کودکان می‌دزدد و به نیویورک فرار می‌کند. فیلم برای نخستین بار در جشنواره‌ی ساندنس به نمایش درآمد و جایزه‌ی بزرگ هیئت داوران را از آن خودش کرد. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای «هزار و یک» امتیاز راتن تومیتوز ۹۶ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۸۰ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است.

هزار و یک رتبه‌ی هفتم جدول باکس آفیس

«۶۵» در چهارمین هفته‌ی اکران ۱.۵۸ میلیون دلار فروش داخلی داشت و در جایگاه هشتم جدول باکس آفیس قرار گرفت. با احتساب فروش بین‌المللی ۲۴.۲۰ میلیون دلاری، تا این جای کار در سراسر دنیا ۵۴.۷۸ میلیون دلار فروخته است. «۶۵» توسط اسکات بک کارگردانی شده و بازیگرانی مثل  آدام درایور، آریانا گرینبلات و کلویی کلمن در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی فضانوردی است که در یک سیاره‌ی ناشناخته سقوط می‌کند اما خیلی زود متوجه می‌شود در زمین ۶۵ میلیون سال پیش گیر افتاده و باید جنگ بقایی را برای زنده مانده از دست دایناسورها و موجودات مافوق بشر آغاز کند.

در رتبه‌ی نهم جدول باکس آفیس «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» (Ant-Man and the Wasp: Quantumania) را داریم که در هفته‌ی هفتم اکران ۱.۲۳ میلیون دلار فروش داخلی داشت و با احتساب فروش بین‌المللی ۲۵۹.۸۰ میلیون دلاری تا این جای کار در سراسر جهان ۴۷۱.۸۳ میلیون دلار فروخته است. «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» به عنوان سی و یکمین فیلم دنیای سینمایی مارول توسط پیتون رید کارگردانی شده و بازیگرانی مثل پل راد، اوانجلین لیلی، جاناتان میجرز، جاناتان میجرز، مایکل داگلاس، کاترین نیوتون و دیوید دستمالچیان در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. در ادامه‌ی علاقه‌ی مارول به موضوعات پیچیده و غیرقابل‌هضم، داستان این فیلم هم حول محور ماجراجویی‌های مرد مورچه‌ای و زنبورک در قلمرو کوانتومی می‌گردد.

بیشتر بخوانید
هر آنچه درباره‌ی فیلم «ونوم ۳» می‌دانیم

در نهایت رتبه‌ی دهم جدول باکس آفیس در اختیار «انقلاب عیسی» (Jesus Revolution) درام مذهبی لاینزگیت قرار دارد که در ششمین هفته‌ی اکران در آمریکای شمالی ۱ میلیون دلار فروخت و مجموع فروشش را به ۵۰.۸۹ میلیون دلار رساند. این فیلم که توسط جان اروین کارگردانی شده و بازیگرانی مثل جاناتان رومی، کلسی گرمر و جوئل کورتنی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند ماجرای یک تحول مذهبی در دهه‌ی ۷۰ میلادی را دنبال می‌کند.

تابلو شاسی آر جی بی طرح پوستر فیلم جان ویک کد 9845

کاور گارد ایکس طرح جان ویک مدل Glass10498 مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco X3 NFC/Poco X3/Poco X3 Pro

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves
۱ ۳۸.۵۰ ۳۸.۵۰
جان ویک: بخش ۴
John Wick: Chapter 4
۲ ۲۸.۲۱ ۱۲۲.۸۷
تنها پسر او
His Only Son
۱ ۵.۵۰ ۵.۵۰
جیغ ۶
Scream VI
۴ ۵.۳۰ ۹۸.۲۲
کرید ۳
Creed III
۵ ۵ ۱۴۸.۵۷
شزم! خشم خدایان
Shazam! Fury of the Gods
۳ ۴.۶۰ ۵۳.۴۷
هزار و یک
A Thousand and One
۱ ۱.۸۰ ۱.۸۰
۶۵ ۴ ۱.۵۸ ۳۰.۵۸
مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی
Ant-Man and the Wasp: Quantumania
۷ ۱.۲۳ ۲۱۲.۰۳
انقلاب عیسی
Jesus Revolution
۶ ۱ ۵۰.۸۹

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.

منبع: boxofficemojo

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا