سینما

«آخرین رقص مجیک مایک» در یکشنبه‌ی سوپربول درخشید (باکس آفیس هفته)

«آخرین رقص جادویی مجیک مایک» (Magic Mike’s Last Dance) سومین قسمت کمدی رمانتیکی با بازی چانینگ تیتوم در یکشنبه‌ی سوپربول صدرنشین باکس آفیس شد و توانست در نخستین هفته‌ی اکران از ۱۵۰۰ سینمای آمریکای شمالی ۸.۲ میلیون دلار به دست آورد. این مبلغ کم‌ترین میزان فروش در فرانچایز «مجیک مایک» به حساب می‌آید. قسمت‌های اول و دوم توانستند در مجموع ۱۶۷ و ۱۱۷ میلیون دلار بفروشند که نسبت به بودجه‌ی پایین فیلم موفقیت بزرگی به حساب می‌آمد.

«آخرین رقص جادویی مجیک مایک» به کارگردانی استیون سودربرگ و بازی ستارگانی مثل چنینگ تیتوم و سلما هایک اصلا قرار نبود به صورت سینمایی اکران شود و برای HBO Max سفارش داده شده بود؛ در نتیجه بودجه تولید و هزینه‌های بازاریابی متناسب با پخش در سرویس‌های استریم در نظر گرفته شده بود اما وقتی دیسکاوری شرکت را خرید مدیران تصمیم گرفتند به دلیل فروش خوب دو قسمت قبلی، این فیلم را هم به صورت سینمایی اکران کنند.

بودجه‌ی ساخت فیلم ۴۰ میلیون دلار است و با احتساب ۲۰ میلیون دلار هزینه‌ی بازاریابی باید خیلی بیش‌تر از ۶۰ میلیون دلار بفروشد تا به سوددهی برسد. وضعیت فیلم فعلا در آخر هفته‌ای که با مسابقات سوپر بول مصادف بود و طبیعتا میل به سینما رفتن در مخاطبان پر و پا قرص این مسابقات به شدت کم بود، قابل قبول است. با احتساب فروش بین‌المللی ۱۰.۴ میلیون دلاری تازه‌ترین فیلم چنینگ تیتوم تا این جای کار ۱۸.۶ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است.

آخر هفته‌ی سوپر بول که در آن مسابقه‌ی سالانه‌ی قهرمانی فوتبال آمریکایی برگزار می‌شود مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد تلویزیونی سال است و معمولا در این روز خاص مخاطبان ترجیح می‌دهند مسابقات و برنامه‌های جانبی آن را از تلویزیون پیگیری کنند تا این که به سالن‌های سینما بروند؛ بنابراین در یکشنبه‌ی سوپر بول فروش باکس آفیس به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. این هفته فروش باکس آفیس در مجموع ۵۱ میلیون دلار بود که در مقایسه با ایام مشابه سال ۲۰۲۰ با فروش ۸۴ میلیون دلار و ۲۰۱۹ با فروش ۷۲ میلیون دلار افت محسوسی داشته است.

بیشتر بخوانید
۱۰ افسانه‌ی سحرآمیز که می‌توانند به انیمیشن‌های دیزنی تبدیل شوند

«آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) دنباله‌ی پرفروش جیمز کامرون در هفته‌ی نهم اکران ۶.۸۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و در جایگاه دوم جدول باکس آفیس سقوط کرد. «آواتار ۲» تا این لحظه ۶۴۶.۱۹ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی و ۲.۲۱ میلیارد دلار در سطح جهان فروش داشته؛ بنابراین با پشت سر گذاشتن «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»   (Star Wars: The Force Awakens) با فروش کل ۲.۲۱ میلیارد دلاری، به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شد.

دنباله‌ی سینمایی «آواتار» توسط جیمز کامرون کارگردانی شده و بازیگران قسمت اول مثل سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، ژول دیوید مور و سی.سی.اچ. پاوندر در نقش‌های قبلی‌شان حضور دارند و ستارگانی مثل کیت وینسلت، کلیف کرتیس، ادی فالکو، جامین کلمنت و برندن کاول هم از تازه‌واردان قسمت دوم هستند. فیلم ماجرای جیک سالی را دنبال می‌کند که با خانواده‌ی تازه‌اش در قمر پاندورا زندگی می‌کند. تا این که یک تهدید آشنا این خانواده را تهدید می‌کند و او باید به کمک ناوی‌ها از آن‌ها محافظت کند.

تایتانیک رتبه‌ی سوم باکس آفیس

این هفته به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ساخت «تایتانیک» (Titanic)، این فیلم به صورت محدود اکران سینمایی شد و با فروش ۶.۴۰ میلیون دلاری در آمریکای شمالی در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت و نشان داد که هنوز هم یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های عاشقانه‌ی تاریخ سینما است. «تایتانیک» فعلا با اختلاف کمی از «آواتار: راه آب» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما است و باید ببینیم جیمز کامرون در روزهای آینده می‌تواند رکورد خودش را بشکند یا نه.

جعبه موزیکال ایل تمپو ولا مدل New Classico ملودی تایتانیک

رتبه‌ی چهارم جدول باکس آفیس در اختیار «هشتاد برای برِیدی» (۸۰for Brady) قرار دارد که در آمریکای شمالی ۶ میلیون دلار فروخت. «هشتاد برای برِیدی » توسط کایل ماروین بر اساس داستانی واقعی کارگردانی شده و ستارگانی مثل لیلی تاملین، جین فوندا، ریتا مورنو و سالی فیلد در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی چهار زن میان‌سال است که برای تماشای مسابقه‌ی تام برِیدی در سوپر بول ۲۰۱۷ سفر پرماجرایی را آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید
۱۰ انیمیشن تحسین‌برانگیز که در سایه‌ی فیلم‌های دیزنی نادیده گرفته شدند

صدرنشین هفته‌ی گذشته «در کلبه را بزن» (Knock at the Cabin) این هفته به رتبه‌ی پنجم جدول باکس آفیس سقوط کرد. فیلم در دومین هفته‌ی اکران ۵.۵۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی ۳۰.۳۰ میلیون دلاری تا این جای کار ۳۶.۷۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. «در کلبه را بزن» توسط ام. نایت شیامالان کارگردانی شده و ستارگانی مثل دیو باتیستا، روپرت گرینت، نیکی آموکا-برد، بن آلدریج و جاناتان گروف در این فیلم ترسناک نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی خانواده‌ی سه نفره‌ای است که در یک کلبه‌ی دورافتاده توسط چند غریبه گروگان گرفته می‌شوند و برای آزادی مجبورند یکی از میان خودشان را برای قربانی شدن انتخاب کنند.

«گربه‌ی چکمه‌پوش: آخرین آرزو» (Puss in Boots: The Last Wish) تازه‌ترین انیمیشن یونیورسال در هشتمین هفته‌ی اکران فروش داخلی ۵.۵۰ میلیون دلاری را تجربه کرد و در جایگاه ششم جدول باکس آفیس قرار گرفت. با احتساب فروش بین‌المللی ۲۳۵.۲۴ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار ۳۹۳.۷۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. «گربه‌ی چکمه‌پوش: آخرین آرزو» توسط جوئل کرافورد کارگردانی شده و ستارگانی مثل آنتونیو باندراس، سلما هایک، الیویا کلمن، هاروی گیلن، سامسون کایو، واگنر مورا و آنتونی مندز صداپیشگی‌های شخصیت‌های مختلف را بر عهده دارند. فیلم شخصیت محبوب گربه‌ی چکمه‌پوش را دنبال می‌کند که ۸ جان از ۹ جانش را از دست داده و برای برآورده کردن آخرین آرزویش و صد البته به دست آوردن زندگی از دست رفته سفر شگفت‌انگیزی را آغاز می‌کند.

«مردی به نام اتو» (A Man Called Otto) کمدی تام هنکس در هفتمین هفته‌ی اکران با فروش داخلی ۲.۶۲ میلیون دلاری جایگاه هفتم جدول باکس آفیس را به خودش اختصاص داده است. با احتساب فروش بین‌المللی ۳۴.۸۰ میلیون دلاری فیلم تا این جای کار ۹۲.۲۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است. «مردی به نام اتو» توسط مارک فورستر کارگردانی شده و به جز تام هنکس، ماریانا تروینو و مانوئل گارسیا-رولفو هم در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی مرد میان‌سالی است که به تازگی همسرش را از دست داده و دائما به خودکشی فکر می‌کنند اما خانواده‌ی پر سر و صدایی که به تازگی به همسایگی‌اش نقل مکان کردند هر بار به نوعی مانع این کار می‌شوند.

بیشتر بخوانید
۱۰ سریال درام سیاسی برتر که باید تماشا کنید

گمشده رتبه‌ی هشتم جدول باکس آفیس

جایگاه هشتم جدول باکس آفیس در اختیار «گمشده» (Missing) قرار دارد که در چهارمین هفته‌ی اکران ۲.۳۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و فروش کلش را به ۲۶.۶۲ میلیون دلار رساند. «گمشده» توسط نیک جانسون و ویل مریک کارگردانی شده و بازیگرانی مثل استورم رید، نیا لانگ و مگان سوری در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی زنی است که در تعطیلات گم می‌شود و دخترش تصمیم می‌گیرد به کمک تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی او را پیدا کند. «گمشده» دنباله‌ی مستقلی برای «جستجو» (Searching) محصول ۲۰۱۸ به حساب می‌آید که به طور کامل بر روایت از طریق صفحه‌ی نمایش کامپیوتر و تلفن‌های هوشمند متمرکز بود.

«مگان» (M3GAN) در هفته‌ی ششم اکران با فروش داخلی ۲.۳۷ به جایگاه نهم جدول باکس آفیس سقوط کرد. با احتساب فروش بین‌المللی ۷۴.۶۵ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار ۱۶۵.۵۸ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته. این میزان فروش برای فیلم ترسناک جمع و جوری که تنها ۱۲ میلیون دلار خرج روی دست سازندگانش گذاشته یک نتیجه‌ی رویایی به حساب می‌آید. «مگان» توسط جرارد جانستون کارگردانی شده و بازیگرانی مثل آلیسون ویلیامز، رونی چنگ، وایلت مک گرا، ایمی دانلد و جنا دیویس در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی مهندس رباتیک برجسته‌ای به نام جما است که هوش مصنوعی فوق‌العاده پیشرفته‌ای را خلق می‌کند که در حقیقت یک عروسک به نام مگان است که می‌تواند با صاحبش ارتباط عاطفی برقرار کند. جما تصمیم می‌گیرد نخستین نسخه‌ی مگان را به خواهرزاده‌اش که به تازگی پدر و مادرش را از دست داده هدیه دهد اما اوضاع وقتی خطرناک می‌شود که ارتباط عاطفی عمیق عروسک و صاحبش او را به سمت اقدامات وحشتناکی سوق می‌دهد.

بیشتر بخوانید
۱۶ فیلم هیجان‌انگیز کمپانی A24؛ از بدترین تا بهترین

رتبه‌ی دهم جدول باکس آفیس در اختیار «هواپیما» (Plane) با بازی جرارد باتلر قرار دارد که در پنجمین هفته‌ی اکران ۱.۱۸ میلیون دلار فروش داخلی داشت. با احتساب فروش بین‌المللی ۱۲.۲۷میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار ۴۳.۰۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. این فیلم اکشن و دلهره‌آور توسط  ژان فرانسوا ریشه کارگردانی شده و بازیگرانی مثل جرارد باتلر، مایک کولتر و تونی گلدوین در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی خلبانی است که مجبور می‌شود هواپیما را به صورت اضطراری در جزیره‌ای در کشور فیلیپین بنشاند اما خیلی زود همه مسافران توسط مردم محلی گروگان گفته می‌شوند. خلبان مجبور است به کمک یکی از یک محکوم سابقه‌دار جان مسافران را نجات دهد.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
آخرین رقص مجیک مایک
Magic Mike’s Last Dance
۱ ۸.۲۰ ۸.۲۰
آواتار: راه آب
Avatar: The Way of Water
۹ ۶.۸۸ ۶۴۶.۹۱
تایتانیک
Titanic
۱ ۶.۴۰ ۶.۴۰
هشتاد برای برِیدی
۸۰for Brady
۲ ۶ ۲۴.۹۷
در کلبه را بزن
Knock at the Cabin
۲ ۵.۵۰۱ ۲۳.۴۴
گربه‌ی چکمه پوش: آخرین آرزو
Puss in Boots: The Last Wish
۸ ۵.۵۰۰ ۱۵۸.۴۹
مردی به نام اتو
A Man Called Otto
۷ ۲.۶۲ ۵۷.۴۰
گمشده
Missing
۴ ۲.۶۰ ۲۶.۶۲
مگان
M3GAN
۶ ۲.۳۷ ۹۰.۹۲
هواپیما
Plane
۵ ۱.۱۸ ۳۰.۷۶

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.

منبع: boxofficemojo

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا