سینما

هر آنچه در مورد فیلم اکشن «شب خشونت‌آمیز» می‌دانیم

از آنجا که مردم عموما به بخشی از سنت‌هایشان احترام می‌گذارند، کاراکترهایی که نشانگر شخصیت‌های سنتی باشند هم برای بخشی از مخاطبان جذابیت دارند. فیلم «شب خشونت‌‌آمیز» برداشتی تاریک‌ و هیجان‌انگیز از شخصیت بابانوئل ارائه می‌دهد که در آن قرار است بابانوئل انسان‌های بد را بکشد. گرچه فیلم پر از سکانس‌های اکشن و خونین است اما این اثر کماکان حال و هوای کریسمسی دارد.

فیلم «شب خشونت‌آمیز» که به کارگردانی تامی ویرکولا و نویسندگی پت کیسی و جاش میلر ساخته شده، به روایت داستان بابانوئل می‌پردازد که در روز کریسمس، یک خانواده‌ی ثروتمند را از دست گروهی از اشرار نجات می‌دهد. در کل فیلم‌هایی مانند «بابانوئل» تیم آلن، «بابانوئل بد» و «ماجراهای کریسمس» کرت راسل، به ما نشان داده‌اند که قرار نیست بابانوئل همیشه هم خوب باشد و در واقع تبدیل‌شدن او به موجودی خشمگین می‌تواند به روایت داستانی هیجان‌انگیز منجر شود.

«شب خشونت‌آمیز» هم قرار است همان روش فیلم‌های قبلی را در پیش بگیرد و از بابانوئل موجودی خشمگین بسازد. این کمدی سیاه که در دسامبر امسال اکران می‌شود، قطعا باید در لیست بهترین فیلم‌های سال جاری جای گیرد.

بینندگان مدت زیادی منتظر انتشار تریلر رسمی فیلم «شب خشونت آمیز» بودند و بالاخره این تریلر منتشر شد. تنها چیزی که باید در رابطه با این تریلر گفت این است که قطعا دوست ندارید در لیست اشراری که بابانوئل قرار است نابودشان کند قرار بگیرید زیرا او از آن‌ها فقط خاکستری بر جای می‌گذارد.

در حقیقت بابانوئل در این فیلم دست به کارهای شیطانی‌ای می‌زند. هر چند که اشرار فیلم حقشان است و باید به سزای اعمالشان برسند. در واقع گویا این فیلم نسخه‌ی دیگر اثر «جان سخت» را به مخاطبان نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید
هنر ثبت لحظه‌ها؛ عکاسی در سفر از کجا آغاز شد؟

اگرچه این تریلر کم و بیش ما را با داستان فیلم آشنا کرده، اما لذت فیلم در تماشای هاربر است که از تمام مهارت‌های اکشن خود برای کشتن افراد شرور استفاده می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود بتواند نسخه‌ی دوست داشتنی‌ای از این شخصیت اسطوره‌ای را به مخاطبان معرفی کند.

همان‌طور که می‌بینید، عنوان فیلم دقیقا با داستان آن تطابق دارد زیرا بابانوئل قرار است از سلاح‌هایی که در اختیار دارد برای کشتن انسان‌ها استفاده کند و وقتی که متوجه می‌شود خانواده‌ی بی‌گناهی به کمکش احتیاج دارند همه‌ی اشرار را به خاک و خون می‌کشد. در واقع بابانوئل داستان به ما نشان می‌دهد که کارمای آنی چقدر می‌تواند لذت بخش باشد. تریلر این فیلم ثابت کرد که «شب خشونت آمیز» فیلمی کمدی پر از صحنه‌های اکشن و هیجان انگیز خواهد بود که در تعطیلات می‌توانید به تماشایش بنشینید و لذت ببرید.

تاریخ انتشار فیلم «شب خشونت‌آمیز»

«شب خشونت آمیز» قرار است در ۷ اکتبر ۲۰۲۲ در کامیک کن نیویورک اکران شود و پس از آن در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۲۲، روز جمعه در سینماها اکران خواهد شد.

گروه بازیگران فیلم

شب خشونت آمیز

بازیگران بسیار خوبی در فیلم «شب خشونت آمیز» حضور دارند و دیوید هاربر هم قرار است نقش بابا نوئل یا همان کاراکتر اصلی را ایفا کند. جان لگویزامو، بورلی دی آنجلو، الکس هاسل، الکسیس لودر، کم گیگاند، ادی پترسون و آندره اریکسن هم دیگر نقش‌های فیلم را بر عهده دارند. این داستان مهیج کریسمس، بابانوئل را نه به عنوان موجودی خیالی و پررمز و راز بلکه به عنوان کاراکتری واقعی‌تر به تصویر کشیده است. بنابراین او در این فیلم همانند یک ابرقهرمان ظاهر شده که با اشرار مبارزه می‌کند. ستاره‌ی فیلم «چیزهای عجیب» قبلا در بسیاری از فیلم‌های اکشن هیجان‌انگیز، مانند «ذره‌ای آرامش»، «زنبور سبز»، «جوخه انتحار» و «پسر جهنمی» محصول سال ۲۰۱۹، حضور داشته و نه تنها در ژانر تخیلی بلکه در سایر ژانرها هم ظاهر شده است. به‌علاوه او در پروژه‌های آتی «گرن توریسمو»، «صاعقه‌ها» و «دادگاه قتل دندان پزشک من» نیز قرار است با دست اندرکاران فیلم همکاری کند.

بیشتر بخوانید
۷ ربات باهوش دنیای دی‌سی که باید بشناسید

لگویزامو در نقش بن، رهبر اشرار فیلم به ایفای نقش خواهد پرداخت. دآنجلو در نقش گرترود، مادر خانواده و الکس هاسل در نقش اسکایلر، یکی از فرزندان گرترود ظاهر خواهد شد که قرار است کریسمس را با همسر و دخترش در املاک خانوادگی‌شان سپری کند. الکسیس لودر هم در نقش مارگی متیوز، همسر اسکایلر را بر عهده دارد که قرار است به همراه همسر و دخترش تعطیلات خوبی داشته باشد.

خالقان «شب خشونت‌آمیز»

شب خشونت آمیز

فیلم «شب خشونت آمیز» قرار است به کارگردانی کارگردان نروژی، تامی ویرکولا ساخته شود که به خاطر تبدیل آثار کلاسیک محبوب به داستان‌های تاریک و وحشتناکی که با فضایی مدرن همخوانی بیشتری دارند شناخته شده است. برای مثال «هانسل و گرتل: شکاچی جادوگر» یکی از آثار اوست. در کل ویرکولا بیشتر برای پروژه‌های قبلی خود مانند «بولجو را بکش»، «بیل را بکش»، فیلم کمدی-ترسناک نروژی «برف مرده» و دنباله آن «برف مرده ۲»، «چه بر سر دوشنبه آمد» و «سفر» شناخته شده است. به‌علاوه او می‌خواهد هر چه زودتر کار نویسندگی و کارگردانی فیلم بعدی خود تحت عنوان اسپرماگدون را در سال ۲۰۲۳ آغاز کند.

پت کیسی و جاش میلر فیلم نامه‌ی این تریلر کمدی را به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند، یعنی همان نویسندگانی که کار نویسندگی سریال انیمیشنی لایو اکشن «سونیک یک خارپشت» و دنباله‌ی آن را هم بر عهده داشتند فیلم «شب خشونت آمیز» توسط کمپانی ۸۷ نورث پروداکشن، تولید شده یعنی همان شرکتی که کار ساخت «قطار سریع‌السیر» را هم بر عهده داشت و تهیه کنندگی آن را هم دیوید لیچ و کلی مک کرمیک به همراه گی دانلا بر عهده دارند. بنابراین با حضور چنین افراد سرشناسی انتظار می‌رود که فیلم «شب خشونت آمیز» فیلمی اکشن و فوق‌العاده مهیج باشد که از وجود صحنه‌های بی‌نظیری بهره ببرد.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم هیولایی مدرن که باید تماشا کنید

داستان «شب خشونت‌آمیز»

شب خشونت آمیز

فیلم «شب خشونت آمیز» فیلمی بی‌نظیر و فوق‌العاده هیجان انگیز است که به روایت داستانی در مورد کاراکتر اسطوره‌ای بابا نوئل می‌پردازد. همان‌طور که قطعا انتظار دارید، داستان این فیلم یک داستان معمولی، شیرین و شاد در رابطه با کریسمس نیست، اما در کل داستانی را در رابطه با شب کریسمس روایت می کند.

در فیلم می‌بینیم که شب کریسمس است و بابانوئل می‌خواهد وظیفه‌ی سالیانه خود را انجام دهد و هدایا را به دست صاحبانشان برساند. اما نگهان درمی‌یابد که گروهی از اشرار در کارش مداخله کرده‌اند و قرار است شب او را که از قبل برایش برنامه ریزی کرده خراب کنند. بنابراین به محض اینکه به خانه‌ی دختر کوچکی که نامش در لیستش است می‌رسد، خودش را در محاصره‌ی افراد شرور مسلحی می‌بیند که می‌خواهند او را از پای در بیاورند.

در ابتدا، تنها کاری که او می‌خواهد انجام دهد این است که بی‌سر و صدا فرار کند و مسئولیت سالانه‌اش را به اتمام برساند، اما مهاجمان اجازه نمی‌دهند خانه را ترک کند. بنابراین بابانوئل آن بخش از شخصیت خود را نشان می‌دهد که تا به حال هرگز کسی به چشم ندیده نبود و حتی کسی نمی‌توانست بابانوئل را به این صورت تصور کند. اشرار، اعضای این خانواده را برای پرداخت مبلغی به گروگان گرفته‌اند.

اما چیزی که روحشان هم از آن خبر ندارد این است که به زودی نتیجه‌ی کارهای خشونت آمیزشان را خواهند دید زیرا پدر کریسمس قرار است با استفاده از نیروی جادویی خود آن‌ها را به سزای اعمالشان برساند. اگرچه در ابتدا همه چیز بد و ناراحت کننده به نظر می‌رسد، اما بی‌شک این فیلم هم پایان خوبی خواهد داشت و بابانوئل یک بار دیگر می‌تواند کریسمس بسیار شادی برای خودش و انسان‌های خوب رقم بزند.

بیشتر بخوانید
۴ مفهوم عمیق فیلم «باشگاه مبارزه» که شاید متوجه‌شان نشده باشید

منبع: collider

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا