سینما

۸ مارک برتر آبرنگ برای نقاشان حرفه‌ای

مثل هر کالای دیگری امروز اگر بخواهید برای نقاشی آبرنگ بخرید، متوجه می‌شوید کارخانه‌های زیاد در بازار آبرنگ تولید می‌کنند. بدیهی است که هر برند آبرنگ ویژگی‌های خاص خودش را دارد. اگر از یک نقاش که با آبرنگ کار می‌کند برای انتخاب بهترین مارک آبرنگ مشاوره بخواهید، فهرست بلندبالایی را به دستتان خواهد داد که احتمالاً گیجتان خواهد کرد. بنابراین در نهایت به این پرسش می‌رسید که چطور می‌توانم در بازار مارک برتر آبرنگ را پیدا کنم؟ این مقاله پاسخ این پرسش شما را خواهد داد. مثلاً اگر به دنبال برندی معتبر هستید که تضمین‌شده باشد، شاید بهتر باشد یکی از آبرنگ‌های برندهای قدیمی اروپایی را انتخاب کنید. یا اگر به دنبال آبرنگی با کیفیت بالا اما قیمتی مناسب هستید شاید آبرنگ یک کمپانی آسیایی گزینه‌ی مناسبی برایتان باشد. یا اگر می‌خواهید آبرنگ مورد نظرتان عملکرد بهتری داشته باشد، برندی امریکایی بدون شک این امتیاز و بی‌شمار امتیاز دیگر را به شما خواهد داد.

بر اساس چه معیارهایی برترین مارک‌های آبرنگ را می‌سنجیم؟

خب شما می‌خواهید بهترین و مناسب‌ترین آبرنگ و برند آبرنگ را برای خودتان بخرید. معیارهای سنجش مارک برتر آبرنگ برای هنرمندان حرفه‌ای بر اساس چنین ویژگی‌هایی تعیین می‌شود.

  • تاریخچه‌ی برند که فرمول و تجربه‌ی منحصر به خودش را داشته باشد، و حسن شهرتی که طی سال‌های فعالیتش میان هنرمندان پیدا کرده، یکی از عناصر مهم است. طبعاً یک برند تازه‌کار نمی‌تواند چنین ویژگی‌ای را داشته باشد.
  • آن برند آبرنگی که بسیاری از نقاشان دنیا سالیان سال برای آرت‌ورکشان استفاده می‌کنند، این مدرک بسیار قابل استنادی است. به تبلیغات اهمیت ندهید، ببینید تجربه‌ی شخصی افراد چه می‎‌گوید.
  • یک مارک برتر آبرنگ باید اطلاعات روشنی از محصول به دست مشتری بدهد. این اطلاعات باید واضح و صادقانه باشد و به سلامت آرتیست اهمیت بدهد. مثلاً هشدار مسمومیت احتمالی را حتماً روی محصولش درج کند.

۸ مارک برتر آبرنگ برای نقاشان حرفه‌ای

هشت مارک برتر آبرنگ که برای کمک به فرایند خرید شما اینجا برایتان فهرست کرده‌ایم بر اساس میزان شهرت، اعتبار و کیفیت عملکرد انتخاب شده‌اند.

بیشتر بخوانید
رتبه‌بندی فیلم‌های هومن سیدی کارگردان «جنگ جهانی سوم»؛ از بدترین به بهترین

۱. آبرنگ حرفه‌ای وینزور اند نیوتن (Winsor & Newton)

وینزور اند نیوتن، برند برتر آبرنگ

فهرست را با برندی شروع می‌کنیم که با اطمینان می‌وان گفت خوشنام‌ترین برند تولید لوازم و ابزار هنری است. وینزو و نیوتن در سال ۱۸۳۲ و اوج شکوفایی تجاری انقلاب صنعتی متولد شد. نیوتن اند نیوتن (Newton & Newton) در بریتانیا با هدف تولید بهترین رنگدانه با بالاترین میزان پایداری برای نقاشان کارش را شروع کرد.

تا به امروز خط تولید وینزر اند نیوتن برای طیف‌های مختلف از هنرجو و مبتدی تا حرفه‌ای و پیشرفته ابزارآلات هنری و نقاشی عرضه می‌کند. تمام محصولاتش در دو ویژگی مشترکند و به این خاطر میان مشتریانشان محبوب‌اند؛ پایداری و کیفیت بالا. آبرنگ‌های حرفه‌ای این برند تا ۱۰۸ رنگه در بازار موجودند که نزدیک به ۷۹ رنگدانه میان آن‌ها منحصربه‌فرد است. این برند طیف وسیعی از رنگدانه‌های مدرن و سنتی را پوشش می‌دهد که روشنی، دوام و پایداری رنگ تضمین شود. اگر به دنبال یک آبرنگ باکیفیت هستید که در مسیر زندگی هنری‌تان برای سال‌ها از همراهی و حضورش لذت ببرید، وینزور اند نیوتن می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

آبرنگ 12 رنگ وینزور اند نیوتن مدل A29401 کد 79

آبرنگ 12 رنگ وینزور اند نیوتن مدل COTMAN

۲. آبرنگ هولباین آرتیست (Holbein Artist)

آبرنگ هولباین آرتیست

هولباین یک کارخانه‌ی تولید لوازم هنری ژاپنی و تنها برند آسیایی پیشنهادی ما در این فهرست است. این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید لوازم حرفه‌ای هنری هم هست.

هولباین از بهترین و مرغوب‌ترین رنگدانه‌های موجود برای تولید محصولاتش استفاده می‌کنند؛ همه تولید شده با بالاترین میزان کیفیت و استانداردهای کنترل کیفیت، برای آنکه خواسته‌ها و انتظارات ویژه‌ی هنرمندان حرفه‌ای را با دوام، درخشش و ریزه‌کاری‌های فنی را برآورده کند.

این کارخانه فقط برای حرفه‌ای‌ها محصول تولید می‌کند؛ طیف هنرجوها و مبتدیان را شامل نمی‌شود. آبرنگ هولباین آرتیست اولین بار اویل دهه‌ی ۱۹۲۰ با سبک آبرنگ شفاف غربی معرفی شد و حالا در ۱۰۸ رنگ عرضه می‌شود، که همگی بدون پیه حیوانی تولید می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود رنگ پخش نشود، بنابراین کیفیت کار و شدت و صافی رنگ هم بهتر می‌شود. آبرنگ هولباین آرتیست را در دو قالب تیوپی پنج و پانزده میلی‌متری یا پن در بازار موجود است.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم کمدی نوآر تماشایی قرن بیست و یکم
آبرنگ هولباین آرتیست ژاپن مدل w355 حجم 15 میلی‌لیتر

۳. آبرنگ دنیل اسمیت اکسترا فاین (Daniel Smith Extra Fine)

آبرنگ دنیل اسمیت اکسترا فاین

همچون هولباین، برند دنیل اسمیت هم فقط برای هنرمندان حرفه‌ای محصول تولید می‌کند. این کمپانی تولید لوازم هنری امریکایی در سال ۱۹۷۶ از سوی دن اسمیت، یک هنرمند چاپ مشهور، تأسیس شد. در ابتدا فقط جوهر تولید می‌کرد اما بعدها آبرنگ و رنگ روغن را هم به خط تولیدش اضافه کرد.

آبرنگ دانیل اسمیت اکسترا فاین یک سبک آبرنگ کلاسیک است که میزان صافی و ثباتش در برابر نور بی‌نظیر است. رنگدانه‌هایی که در تولید این آبرنگ به کار رفته رنگ‌های بسیار منحصربه‌فردی دارد چرا که از مواد معدنی نیمه‌گرانبها و سایر رسوبات منحصربه‌فرد زمینی به دست آمده‌اند.

هنرمندان سرتاسر دنیا به عملکرد فوق‌العاده‌ی برند دانیل اسمیت، به ثباتش در برابر نور، کیفیت رنگ، میزان شفافیت، اندازه‌ی ذرات و ضخامتش ایمان دارند. با سه خط تولید مختلف به نام‌های اکسترا فاین (Extra Fine)، پریماتک (PrimaTek) و لومینیسنت (Luminescent) این برند در مجموع با ۲۲۶ رنگ در بازار موجود است که بالاترین رکورد را در جهان دارد. تمامی رنگ‌ها در تیوپ‌های پانزده میلی‌متری، پن، ست‌های پن، چوب آبرنگ، ست‌های تیوپی و مدادشمعی در بازار عرضه می‌شوند.

دفتر آبرنگ A4 آرمان طرح قصر باجلد مقوایی ضخیم

دفتر آبرنگ A4 آرمان طرح خانه ساحلی با جلد مقوایی ضخیم

۴. آبرنگ سنلیر (Sennelier L’Aquarelle)

آبرنگ سنلیر

قدمت این برند فرانسوی، که یکی از بهترین برند تولید لوازم هنری برای هنرمندان است، به سال ۱۸۸۷ برمی‌گردد. محصولات این کارخانه به رنگدانه‌های دستچینی که از سرتاسر اروپا جمع‌آوری می‌شوند معروفند. نقاشان معروفی همچون سزان، گوگن، پیکاسو و ون گوگ از محصولات سنلیر برای خلق آثار خود استفاده می‌کردند.

امروز سنلیر مأموریتش را با ترکیب سنت‌های استادان قدیمی با نوآوری‌های فناوری مدرن ادامه می‌دهد تا بتواند با رنگدانه‌های بی‌نظیر و ثبات بالایش در برابر نور توقعات هنرمندان جوان را برآورده کند. آبرنگ سنلیر با روش‌های سنتی، با استفاده از مرغوب‌ترین رنگدانه‌ها و صمغ عربی باکیفیت تولید می‌شود. این ترکیب مواد طبیعی رنگدانه‌های لطیف، روشن و رنگارنگ تولید می‌کند. عسل هم به ترکیباب آبرنگ سنلیر اضافه می‌شود که نه تنها نقش نگهدارنده را ایفا می‌کند بلکه درخشش و لطافت هم به رنگ‌های آبرنگ اضافه می‌کند.

بیشتر بخوانید
سریال‌های فیلیمو از بدترین تا بهترین؛ از ضعف‌های «نیسان آبی» تا قوت و قدرت «زخم کاری»

۵. آبرنگ اشمینک هورادام (Schmincke Horadam)

آبرنگ اشمینک هورادام

هدف برند اشمینک این است که با باکیفیت‌ترین رنگدانه‌های موجود هنرمندانی را که وقت ارزشمندشان را به فعالیت خلاقه اختصاص می‌دهند، راضی و خوشحال نگه دارد. این برند با تاریخچه‌ای بیش از صد سال در سال ۱۸۸۱ در آلمان متولد شد. در ابتدا رنگ روغن تولید می‌کرد و بعد در سال ۱۸۹۱ جوزف هواردام، یکی از پایه‌گذاران این کمپانی، به یک فناوری پیشرو تولید آبرنگ رسید و یک حق امتیاز انحصاری برای آبرنگ را دریافت کرد. همین باعث شد به یکی از کمپانی‌های پیشرو تولید آبرنگ در جهان تبدیل شود.

آبرنگ‌های اشمینک مدل هورادام با مواد باکیفیت و پیه حیوانی بهینه‌شده تولید می‌شود تا اطمینان حاصل کند که نقاش می‌تواند به راحتی جریان حرکت رنگ را کنترل کند؛ حتی روی کاغذ سبک و ضد آب آبرنگ. خط تولید آبرنگ‌های هورادام برند اشمینک ۱۳۹ رنگ باکیفیت بی‌نظیر دارد که ۱۱۲ موردشان ثبات بسیار زیادی در برابر نور دارند. این محصول در قالب تیوپ، ست‌های تیوپی و ست پن در بازار عرضه می‌شود.

آبرنگ 48 رنگ اشمینک مدل Horadam

۶. آبرنگ ام. گراهام آرتیستس (M. Graham Artists)

آبرنگ ام. گراهام آرتیستس

کارخانه‌ی گراهام بیست و پنج سال پیش تأسیس شد. با اینکه عمر زیادی از این برند نمی‌گذارد اما در همین مدت کوتاه موفق شده است اعتماد هنرمندان را با تولید محصولات باکیفیت، مطمئن و بدون حلال جلب کند. ایده‎‌ی تولید چنین محصولاتی به سال ۱۹۷۰ برمی‌گردد، زمانی که هنرمندان کم‌کم نسبت به تأثیرات سموم به کار رفته در متریال ابزار و ادوات نقاشی ابراز نگرانی کردند.

کارخانه‌ی گراهام با خالص‌ترین مواد سنتی و صرف زمان زیادی برای آسیاب کردن تک تک رنگدانه‌ها توانست محصولات مطمئن و باکیفیتی تولید کند. این برند یک هدف مشخص دارد و آن هم این است که با تولید رنگ‌های زنده و غنی کیفیت کار آرتیست را بالا ببرد. آبرنگ ام‌. گراهام آرتیستس در ترکیب خود از عسل استفاده می‌کند که یک فرمول سنتی برای تولید رنگ است که قرن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از عسل طبیعی در ترکیبات این رنگ‌ها باعث می‌شود رنگ‌ها قوی‌تر و واقعی‌تر به نظر بیایند؛ جز این، باعث می‌شود آبرنگ حتی بعد از ماه‌ها عدم استفاده همچنان رقیق باقی بماند. این محصول فقط در قالب تیوپی و ست تیوپی در بازار موجود است.

بیشتر بخوانید
برای نوشتن و جلوگیری از حواس‌پرتی، اتاقمان را چگونه بچینیم؟

۷. آبرنگ رویال تالنز رامبراند (Royal Tales – Rembrandt)

آبرنگ رویال تالنز و رامبراند، مارک برتر آبرنگ

قدمت برند رویال تالنز به سال ۱۸۹۹ در شهر آپلدورن هلند برمی‌گردد. در ابتدا این کارخانه فقط به تولید لوازم اداری و جوهر نقاشی علاقه‌مند بود. در سال ۱۹۰۴، خط تولیدی رنگ روغن و آبرنگ رامبراند را راه انداخت و بدین ترتیب، کار تولید رنگ‌های باکیفیت را آغاز کرد.

آبرنگ رامبراند به کیفیت بالایی که به خاطر رنگدانه‌ها و صمغ عربی باکیفیتش دارد معروف است. فرمول این آبرنگ‌ها به گونه‌ای است که بالاترین میزان شفافیت و ثبات در برابر نور و در عین حال، بالاترین میزان غلظت رنگدانه را دارد. آبرنگ حرفه‌ای رویال تالنز رامبراند در ۱۲۰ رنگ باکیفیت موجود است که در دو قالب تیوپی و پن در بازار عرضه می‌شود.

آبرنگ رامبرانت کد 017 بسته 48 عددی

۸. آبرنگ کلاسیک اولد هالند (Old Holland)

آبرنگ کلاسیک اولد هالند، مارک برتر آبرنگ

قدیمی‌ترین کارخانه‌ی تولید لوازم در جهان که کارش را در سال ۱۶۶۴ با تأسیس آکادمی سلطنتی هنر آغاز کرد. این کارخانه با فرمول سنتی رنگ تولید می‌کرد و در دهه‌ی ۱۷۰۰، فرمول رنگ‌هایش را با استفاده از روغن تخم کتان فشرده‌شده تحت سرما بهینه کرد. فشردن دانه‌های تخم کتان اجازه می‌داد که رنگ به بهترین و در سریع‌ترین حالت ممکن خشک شود.

محصولات با کیفیت فوق‌العاده‌ی این کارخانه را هنرمندان آن زمان استفاده می‌کردند که معروف‌ترینشان رامبراند بود. امروز اولد هالند به پیشروترین تولیدکننده‌ی رنگ روغن، رنگ آکریلیک، آبرنگ و پاستل معروف است. آبرنگ کلاسیک اولد هالند با بهترین و خالص‌ترین رنگدانه‌های و الیافی ساخته‌شده از صمغ عربی در ۱۶۸ رنگ زنده و پرجلوه در قالب تیوپی، پن، ست پن و ست تیوپی در بازار موجود است.

منبع: artpaintingblog

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا