سینما

۱۰ سریال ابرقهرمانی برتر سال ۲۰۲۲ از بدترین تا بهترین

دهه‌ها است که سریال‌های ابرقهرمانی مورد استقبال طرفداران قرار گرفته؛ از سریال کلاسیک «اسمالویل» (Smallville) در دهه‌ی ۲۰۰۰ تا سریال‌های جدیدتر نتفلیکس مانند «مدافعان» (Defenders) و «ارو ورس» (Arrowverse). با این حال سال ۲۰۲۲ در این زمینه، با سریال‌های تلویزیونی که در حال حاضر، سریال‌های کلاسیک مدرن محسوب می‌شوند، سالی پرشور و پررونق برای این ژانر بود. در این مطلب ۱۰ سریال ابرقهرمانی برتر سال ۲۰۲۲ را از بدترین تا بهترین نام بردیم.

از یک سو، سریال‌های دیزنی پلاس از دنیای سینمایی مارول بسیار موفق ظاهر شدند و از سوی دیگر، موجی از سریال‌های جدید و هیجان‌انگیز بوجود آمد که خون تازه‌ای در رگ‌های این ژانر جاری کرد. از سریال «سندمن» (The Sandman) تا «پسران» (The Boys)، سال ۲۰۲۲ برای طرفداران ژانر ابرقهرمانی سال فوق‌العاده‌ای بود.

۱۰. سریال ابرقهرمانی «سوپرمن و لوییز» (Superman & Lois)

سریال ابرقهرمانی برتر سال 2022 «سوپرمن و لوییز»

  • سازنده: گرگ برلانتی
  • بازیگران: تایلر هاچلین، الیزابت تولوچ، جوردن الساز

سریال «سوپرمن و لوییز»، کلارک و لوییز و فرزندانشان، جاناتان و جردن را دنبال می‌کند، در حالی که سعی دارند بین زندگی خانوادگی و زندگی ابرقهرمانی سوپرمن تعادل برقرار کنند. تایلر هاچلین قبلا در نقش سوپرمن در فیلم «سوپرگرل» (Supergirl) بازی کرده بود و دوباره این نقش را برای این سریال بر عهده گرفت.

این سریال نکات جذاب زیادی را از سریال «اسمالویل» برداشت کرده است. با این حال، به همان اندازه که سریال خوب است، در مقایسه با دیگر سریال‌های ابرقهرمانی که در حال حاضر پخش می‌شوند، کم‌جان است، آن هم به دلیل حضور ناامیدکننده‌ی «سوپرمن و لوییز» در بخشی از «ارو ورس».

فیگور طرح سوپرمن کد 0141

۹. سریال ابرقهرمانی «افسانه‌های فردای دی‌سی» (DC’s Legends of Tomorrow)

سریال ابرقهرمانی برتر سال 2022 «افسانه‌های فردای دی‌سی»

  • سازنده: گرگ برلانتی
  • بازیگران: کیتی لاتز، دامینیک پرسل، آرتور دارویل

نهمین سریال ابرقهرمانی برتر سال ۲۰۲۲ به نام «افسانه‌های فردای دی‌سی» که به عنوان یکی از درهم و برهم‌ترین سریال‌های تلویزیون شناخته می‌شود، آخرین و هفتمین فصل خود را در سال ۲۰۲۲ منتشر کرد. این سریال عمدتا بر سارا لنس، معروف به قناری سفید تمرکز دارد، که با سایر اعضای تیم برای اصلاح جدول زمانی به چندین مکان مختلف در یک شهر می‌روند.

بیشتر بخوانید
۱۰ نکته در انیمیشن «معجزه‌آسا؛ دختر کفشدوزکی» که فقط بزرگ‌ترها متوجه‌شان می‌شوند

چیزی که «افسانه‌های فردای دی‌سی» را به سریال خوبی تبدیل کرده این اسن که خیلی جدی و خشک نیست. این سریال با ترکیبی از طنز، علمی-تخیلی، ماورالطبیعه، و صحنه‌های جنگی، و یک گروه از بازیگران جذاب در نقش‌های متفاوت، بیشتر از دیگر سریال‌های «ارو ورس» دیده شد. با این حال، این سریال در نهایت نتوانست یک طرح منسجم ارائه کند و به همین دلیل از کیفیت آن کاسته شد.

۸. سریال ابرقهرمانی «دوم پاترول» (Doom Patrol)

سریال ابرقهرمانی برتر سال 2022 «دوم پاترول»

  • سازنده: جرمی کارور
  • بازیگران: آپریل بالبی، دایان گررو، برندن فریزر

«دوم پاترول» حول یکی از عجیب‌ترین تیم‌های ابرقهرمانی دی‌سی کامیکس می‌چرخد. این گروه که از ابرقهرمانانی تشکیل شده است که توانایی‌های خود را به واسطه‌ی حوادث غم‌انگیز کسب کرده‌اند، با کمک چیف که از آن‌ها در برابر دنیای بیرون محافظت می‌کند، با چندین شرور مختلف روبرو می‌شوند.

فصل چهارم این سریال در اوایل دسامبر به نمایش درآمد. اگرچه این فصل به نیمه رسیده، اما این سریال با استقبال باورنکردنی روبرو شده است. ترکیب عالی از طنز تاریک، لحظات دلچسب و داستان‌های غم‌انگیز این سریال را به اقتباسی شگفت‌انگیز از کمیک‌ها تبدیل کرده است.

مداد فشنگی مدل ابر قهرمان کد 24

۷. شوالیه‌ی ماه (Moon Knight)

شوالیه‌ی ماه

  • سازنده: جرمی اسلیتر
  • بازیگران: اسکار آیزاک، می قلماوی، کریم الحکیم

«شوالیه‌ی ماه» به عنوان یکی از سریال‌های دیزنی پلاس از دنیای سینمایی مارول، یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان سال ۲۰۲۲، آواتار خدای مصری خونشو را معرفی می‌کند. شوالیه‌ی ماه، یا مارک اسپکتور، با اختلال شخصیت تجزیه‌ای زندگی می‌کند، و او باید با شخصیت دیگرش، استیون گرانت، همکاری کند تا آرتور هارو را از زنده کردن آمیت باز دارد.

بیشتر بخوانید
۱۰ کارآگاه خصوصی فوق‌العاده باهوش در فیلم‌ها و انیمیشن‌ها

مردم سریال «شوالیه‌ی ماه» را بیشتر به این خاطر دوست داشتند که یکی از تاریک‌ترین سریال‎‌های دنیای سینمایی مارول است. با این حال، به دلیل سیاست PG-13 دیزنی، سریال به پتانسیل کامل خود نرسید. مطمئنا چنین تریلر روان‌شناختی سزاوار سوژه‌های پخته‌تر و صحنه‌های گرافیکی بیشتری بود.

۶. شی هالک؛ وکیل دادگستری (She-Hulk: Attorney at Law)

شی هالک؛ وکیل دادگستری

  • سازنده: جسیکا گائو
  • بازیگران: تاتیانا ماسلانی، جمیله جمیل، جینجر گونزاگا

«شی هالک؛ وکیل دادگستری» جنیفر والترز، با نام مستعار شی هالک را به دنیای سینمایی مارول آورد. این داستان ابرقهرمانی زمانی شروع می‌شود که او در معرض خون و تشعشعات گامای بروس قرار می‌گیرد و به هالک تبدیل می‌شود. سریال این شخصیت را دنبال می‌کند که سعی دارد بین زندگی شخصی و حرفه‌ای و شخصیت ابرقهرمانی خود تعادل برقرار کند.

«شی هالک» فوق‌العاده خنده‌دار است و چشم‌اندازی جدید و جذاب را به روی دنیای سینمایی مارول باز می‌کند. این سریال دیوار چهارم را می‌شکند، فرمول قابل پیش‌بینی مارول را مورد نقد قرار می‌دهد، موضوعاتی مانند رابطه‌ی جنسی و عاشقانه (که اغلب توسط دنیای سینمایی مارول فراموش می‌شود) را لمس می‌کند و انتقادی بی‌پرده و تهاجمی از تبعیض جنسی ارائه می‌دهد. متاسفانه، جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری وحشتناک این سریال مانع از این شد که «شی هالک» در بین سریال‌های ابرقهرمانی رتبه‌ی بالاتری داشته باشد.

زیر لیوانی لوکسینو مدل ابر قهرمان ها کد FP_17 بسته 6 عددی

۵. پیسمیکر (Peacemaker)

پیسمیکر

  • سازنده: جیمز گان
  • بازیگران: جان سینا، دانیل بروکس، فردی استروما

داستان سریال «پیسمیکر» پس از وقایع «جوخه‌ی انتحار» (The Suicide Squad) اتفاق می‌افتد و روی کریستوفر اسمیت، یک ضدقهرمان به شدت ملی‌گرا که با سازمان دولتی کار می‌کند، تمرکز دارد. جان سینا نقش پیسمیکر را به تصویر می‌کشد که با تهدید از سوی یک موجود بیگانه روی زمین سر و کار دارد. بعلاوه، این سریال به توسعه‌ی شخصیت اسمیت، به ویژه رابطه‌ی بد او با پدرش می‌پردازد.

بیشتر بخوانید
۸ ابرقهرمان ثروتمند برتر تاریخ سینما

«پیسمیکر» به عنوان یکی از ده سریال ابرقهرمانی برتر سال ۲۰۲۲  به خاطر طنز، دیدگاه مضحک درباره‌ی اجرای خودسرانه‌ی قانون و اجرای بی‌عیب جان سینا مورد تحسین قرار گرفت. با این حال، ماهیت ظاهری آن بسیاری را تحت تاثیر قرار نداد. برخی از طرفداران معتقدند که جیمز گان برای این سریال بیش از حد خارج از چارچوب فکر می‌کرد.

۴. سندمن (The Sandman)

سندمن

  • سازنده: نیل گیمن
  • بازیگران: تام استاریچ، بوید هالبروک، ویوین آچامبونک

اقتباس نتفلیکس از کتاب «سندمن» اثر نیل گیمن قطعا یکی از بهترین سریال‌های محصول این کمپانی بود. این سریال بر مورفیوس که حدود یک قرن ربوده شده بود متمرکز است. بعد از آن او در یک ماجراجویی قدم می‌گذارد تا شن، یاقوت و سکان خود را بازیابد و قلمرو رویاها را ترمیم کند.

«سندمن» به عنوان چهارمین سریال ابرقهرمانی برتر سال ۲۰۲۲ که در اصل یکی از محصولات منتشر شده‌ی دی‌سی بود، در میان دیگر سریال‌های ابرقهرمانی به دلیل ماهیت اخلاقی مبهم تمام شخصیت‌هایش متمایز است. این سریال شخصیت‌های پیچیده و جالبی را به تصویر می‌کشد که واقعا نیک و بد را تعریف می‌کنند.

مجموعه انمیمیشن مرد عنکبوتی مرد شنی اثر جورج تاروت

۳. خانم مارول (Ms. Marvel)

خانم مارول

  • سازنده: بیشا کی علی
  • بازیگران: ایمان ولانی، مت لینتز، یاسمین فلچر

یکی از بهترین سریال‌های دیزنی پلاس از دنیای سینمایی مارول تاکنون، «خانم مارول» ترکیبی از طنز، اکشن و بینش دقیق و جالبی از فرهنگ پاکستان است. این سریال کامالا خان را دنبال می‌کند که ماهیت قدرت‌های تازه‌یافته‌اش را درک، و ارتباط عمیق‌تری با گذشته‌ی خانواده‌اش برقرار می‌کند.

طرفداران مارول از این استودیو می‌خواستند که شخصیت‌های زن متنوع‌تری را در خود جای دهد، و با این سریال، دیزنی واقعا وظیفه‌ی خود را به بهترین شکل به انجام رساند. ایمان ولانی در به تصویر کشیدن یک ابرقهرمان نوجوان خارق‌العاده‌ عمل می‌کند و شخصیتی جدید و متفاوت را به دنیای سینمایی مارول می‌آورد. علاوه بر این، این سریال یک جهش‌یافته‌ی جدید را به این جهان آورد که به معنای واقعی طرفداران مارول را هیجان‌زده کرد.

بیشتر بخوانید
۱۲ نقطه‌ ضعف بزرگ سوپرمن که احتمالا نمی‌دانستید

۲. هارلی کویین (Harley Quinn)

هارلی کویین

  • سازنده: پل دینی
  • صداپیشه‌ها: مارگو رابی، کیلی کوکو، میا سارا

یکی از بهترین سریال‌های شبکه‌ی اچ‌بی‌او، «هارلی کویین» یک سریال انیمیشنی است که حول محور زندگی هارلی کویین بعد از جدایی از جوکر می‌چرخد. فصل سوم این سریال در سال ۲۰۲۲ منتشر شد که هارلی را در حالی دنبال می‌کند که رابطه‌ی جدیدی با پویزن ایو شکل می‌دهد و متوجه می‌شود که آنقدرها که همیشه فکر می‌کرد شرور نیست.

«هارلی کویین» دیدگاه جدید و جالبی در سریال‌های ابرقهرمانی بوجود می‌آورد، عمدتا به این دلیل که سریال بیشتر درباره‌ی شخصیت‌های شرور و ضدقهرمانان است. در حالی که سریال دارای یک طنز تاریک و بدبینانه است، اما به معنای واقعی سوالاتی درباره‌ی قهرمان بودن در یک جامعه‌ی آشفته‌ مطرح می‌کند.

دفترچه یادداشت مدل هارلی کویین کد04 مجموعه دو عددی

۱. پسران (The Boys)

پسران

  • سازنده: اریک کریپک
  • بازیگران: کارل ارپن، جک کواید، آنتونی استار

در دنیایی که ابرقهرمانان برای یک شرکت فاسد به نام ووت اینترنشنال کار می‌کنند، گروهی از پارتیزان‌ها می‌خواهند آن‌ها را سرنگون کنند. سریال «پسران» درگیری بین هفت، یک گروه شبیه به لیگ عدالت، و گروهی به نام پسران را نشان می‌دهد که تحت حمایت سیا فعالیت می‌کنند و قصد دارند ابرقهرمانان را از سواستفاده از توانایی‌های خود منع کنند.

رویکرد واقع‌گرایانه‌ی سریال «پسران» به ابرقهرمانان در میان بسیاری از داستان‌های حماسی سیاه و سفید، بسیار نو و منحصربه‌فرد است. هر دو گروه پسران و هفت شخصیت‌هایی عمیقا معیوب هستند. استفاده از موضوعات هیجان‌انگیز، شخصیت‌های پیچیده و طنز سیاه در «پسران» ترکیبی برنده است، و آن را قطعا به محبوب‌ترین سریال ابرقهرمانی سال ۲۰۲۲ تبدیل می‌کند.

منبع: cbr

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا