سینما

۱۰ قهرمان فاز چهارم دنیای سینمای مارول و قدرت آن‌ها در برابر تانوس

در چهار سالی که از زمان پخش «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» می‌گذرد تانوس به یکی از منحصربه‌فردترین شخصیت‌های شرور تاریخ سینما تبدل شده و حتی باعث شده که نام تانوس در میان مردم به شدت محبوب شود.

اما پس از آن، قهرمانان زیادی به دنیای سینمایی مارول پیوستند. بنابراین سوالی که پیش می‌آید این است که اگر کاراکترهای فاز چهارم مارول مانند شی هالک، آمریکا چاوز و ثور توانا در هنگام حمله‌ی تانوس در فاز سه حضور داشتند آیا او باز هم می‌توانست موفق شود؟

۱۰. کیت بیشاپ

تانوس

وقتی که بالاخره در فاز چهارم دنیای مارول، پروژه‌ای به کلینت بارتون اختصاص داده شد، او ردای هاکای را به کماندار ماهری به نام کیت بیشاپ داد. کیت درست همانند کلینت، شجاعت لازم برای تبدیل شدن به یک انتقام‌جو را داراست، اما هیچ قدرتی به جز توانایی‌اش در تیراندازی با کمان ندارد.

کیت به تنهایی کینگ پین را شکست داد، اما می‌توان گفت که به نوعی بخت با او یار بود. بنابراین شاید هرگز نباید حتی فکر ایستادن در برابر تانوس هم به ذهنش خطور کند.

۹. یلنا بلوا

تانوس

طرفداران هرگز نتوانستند شاهد مبارزه‌ی بیوه سیاه اصلی یعنی ناتاشا رومانوف و تانوس باشند، زیرا او جان خود را برای به دست آوردن سنگ روح در ورمیر از دست داد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که جانشین او، یلنا بلووا، در برابر این تایتان دیوانه چگونه عمل می‌کرد؟

یلنا نیز مانند کیت بیشاپ هیچ قدرت خاصی ندارد. اما به لطف آموزش‌های رد روم و تمام کارهای وحشتناکی که برای KGB انجام داده، بسیار بی‌رحم‌تر از کیت است و در هنرهای رزمی نیز مهارت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید
۵ فیلم برتر ۲۰۲۲ که با الهام از آثار هنری ساخته شدند

۸. خانم مارول

تانوس

کامالا خان یکی از بهترین ابرقهرمانان جوانی است که به فاز چهارم دنیای مارول ملحق شده و می‌خواهد راه کارول دانورز را دنبال کند. او می‌تواند از انرژی کیهانی برای تغییر اندازه‌ی مشت خود استفاده کند که در نوع خود بسیار عجیب است.

شاید خانم مارول بتواند در برابر تانوس دیوانه ایستادگی کند اما او هنوز نمی‌داند که چگونه باید قدرت‌هایش را کنترل کند، بنابراین آماده‌ی مقابله با شروری مثل تانوس نیست.

۷. شانگ چی

تانوس

شانگ چی یکی از اساتید فوق‌العاده ماهر عرصه‌ی هنرهای رزمی است که قدرت‌های مافوق بشری دارد. پس از اینکه پدرش سلاح خود را در پایان فیلم به شانگ چی داد، او قدرت‌های زیادی را از ده حلقه به دست آورد.

البته ده حلقه به اندازه‌ی سنگ‌های ابدیت کامل و مجهز نیستند، هر چند هنوز هم می‌توانند آسیب رسان باشند.

۶. کاپیتان کارتر

تانوس

استیو راجرز تنها انتقام‌جویی بود که نزدیک بود دستکش بی‌نهایت را از دست تانوس بیرون بکشد. این تایتان دیوانه به راحتی قهرمانانی مانند مرد آهنی و مرد عنکبوتی و پلنگ سیاه را از پای درآورد، اما وقتی استیو دستکش را گرفت، چهره‌ی تانوس واقعا دیدنی بود.

همان‌طور که در «چه می‌شود اگر؟» دیده شد در یک جهان موازی، سرم سوپر سرباز به پگی کارتر داده شد و وقتی تانوس به زمین آمد، این پگی بود که قدرت‌هایش باعث نگرانی تانوس شدند.

۵. ثور توانا

تانوس

در فیلم «ثور: عشق و تندر»، جین فاستر قدرت‌های نامزد سابقش ثور را به دست آورد و نام مستعار ثور توانا را برای خود برگزید. جین بر اساس قولی که ثور سال‌ها قبل به او داده بود، می‌تواند از میولنیر استفاده کند و قدرت خدایان را به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید
هر آنچه درباره فیلم لایو اکشن «هرکول» دیزنی می‌دانیم

همان‌طور که استیو راجرز نشان داد، چکش ثور می‌تواند آسیب‌های جدی به تانوس دیوانه وارد کند. بنابراین حتی اگر ثور توانا نتواند تانوس را به تنهایی شکست دهد، قطعا می‌تواند در برابر او ایستادگی کند.

۴. شی هالک

تانوس

هنگامی که خون جن والترز در یک تصادف رانندگی با خون پسر عمویش بروس بنر ترکیب شد، او به یک غول سبز رنگ فوق‌العاده قدرتمند تبدیل شد که کسی نمی‌تواند جلودارش باشد. در درگیری بین هالک و تانوس این تایتان دیوانه او را در عرض چند ثانیه شکست داد، اما جن می‌تواند قدرت‌هایش را بهتر از بروس کنترل کند.

شی هالک به اندازه هالک قوی است و اگرچه هنوز نتوانسته به بهترین نحو از قدرت‌هایش در مبارزه استفاده کند، اما در مبارزه‌ها تاکتیک‌های بهتری را به کار می‌گیرد.

۳. شوالیه ماه

تانوس

تانوس تصور می‌کند که خداست، اما این شوالیه ماه است که قدرت‌هایی خداگونه دارد. مارک اسپکتور نه تنها باکی از مبارزه ندارد بلکه می‌توان او را نماد خدای ماه مصر، خونشو دانست.

خونشو تنها زمانی به مارک توانایی‌های کامل خدایگان را می‌دهد که او از دستوراتش اطاعت کند. بنابراین اگر تانوس جلوی خونشو می‌ایستاد، قطعا نمی‌توانست دوام بیاورد

۲. آمریکا چاوز

هر قهرمانی که بتواند اسکارلت‌ویچ را شکست دهد، این شانس را خواهد داشت که در برابر تانوس بایستد. آمریکا چاوز می‌تواند از ابرقدرت‌های خود برای تبعید این تایتان دیوانه به جهانی دیگر که از آتش یا اسید ساخته شده یا جهانی ساخته شده از سلاح‌های آزگاردی استفاده کند.

از سوی دیگر، آمریکا می‌تواند همان کاری را که با واندا انجام داد با تانوس هم انجام دهد. «چه می‌شود اگر…؟» پیش‌تر به طرفداران دنیای مارول نشان داد که دنیایی وجود دارد که در آن تانوس مرد خوبی است.

بیشتر بخوانید
۱۵ فیلم برتر کیت بلانشت بر اساس امتیاز راتن تومیتوز

۱. ایکاریس

تانوس

بیگانگان باستانی موجود در فیلم «جاودانگان» نسخه مارولی لیگ عدالت به حساب می‌آیند. مک کاری شبیه به فلش است و اتینا هم قابلیت‌هایی شبیه به گرین لنترن دارد.

ایکاریس که از قدرت‌های مافوق بشری‌ای همچون پرواز و چشمان لیزری برخوردار است را هم می‌توان نسخه‌ی مارولی سوپرمن دانست. بنابراین اگر کسی از فاز چهارم بتواند شانسی در برابر تانوس داشته باشد قطعا او کسی نیست جز ایکاریس.

منبع: screenrant

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا