سینما

۱۰ فیلم تماشایی نتفلیکس که دست‌‌ کم گرفته‌ شدند

آداب تماشا کردن فیلم در همه‌ی این سال‌ها دستخوش تغییرات زیادی شده است و احتمالا در آینده باز هم تغییر می‌کند. تا چند سال قبل تنها یک راه برای تماشای یک فیلم تازه وجود داشت؛ رفتن به سالن‌های سینما. مخاطبان مشتاق، هفته‌ها منتظر اکران فیلم موردعلاقه‌شان می‌مانند تا بتوانند همراه خانواده و دوستانشان در سالن‌های سینما به تماشایش بنشینند. اگر به هر دلیل از اکران فیلم جا می‌ماندند باید چند ماه دیگر هم صبر می‌کردند تا بتوانند فیلم را از ویدیو کلوپ‌های محله اجاره کنند یا آن قدر خوش‌شانس باشند که یکی از کانال‌های تلویزیون آن را بخرد و در کنداکتور پخش قرار دهد. امروزه بسیاری از فیلم‌ها به صورت سینمایی اکران می‌شوند اما با پیشرفت تکنولوژی و صد البته تاثیر همه‌گیری کرونا، تعداد زیادی از تولیدات به شیوه‌ای کاملا متفاوت و مستقیما از طریق سرویس‌های پخش ویدیویی مثل نتفلیکس به دست مخاطبان می‌رسند. وجود محتواهای گسترده در این پلتفرم‌ها انتخاب فیلم و سریال‌هایی که دقیقا مطابق سلیقه‌مان باشند را آسان می‌کند اما از سوی دیگر حجم تولیدات به اندازه‌ای زیاد است که عملا فرصت نمی‌کنیم همه‌ی آثار منتشر شده را تماشا کنیم.

هر پلتفرم ماهانه تعداد زیادی فیلم و سریال تازه را عرضه می‌کند و اگر بخواهیم تک‌تک آن‌ها را بررسی کنیم باید کار و زندگی‌مان را تعطیل کنیم و از صبح تا شب پای تلویزیون بنشینیم (تازه اگر خوش‌شانس باشیم و زمان کم نیاوریم). در این میان بسیاری از فیلم‌های درجه یک مهجور واقع می‌شوند و مخاطبان زیادی به وجودشان پی نمی‌برند.

نتفلیکس میان همه‌ی پلتفرم‌های پخش ویدیویی، رکورددار بیش‌ترین تعداد فیلم و سریال است که از قضا بسیاری از آن‌ها هم اورجینال هستند. در حالی که بسیاری از آثار نتفلیکس با تحسین گسترده‌ی منتقدان مواجه شدند، هستند فیلم‌های درجه یکی که یا دست‌کم گرفته شدند یا تحت‌الشعاع آثار پرمخاطب دیگری قرار گرفتند. در ادامه به سراغ ۱۰ جواهر دست‌کم گرفته شده‌ی نتفلیکس می‌رویم که سزاوار عشق بیش‌تری از جانب مخاطبان هستند.

۱۰- من خیلی مراقبم (I Care A Lot)

من خیلی مراقبم نتفلیکس

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • کارگردان: جی بلیکسون
  • بازیگران: رزمند پایک، پیتر دینکلیج، ایزا گونزالس، کریس مسینا، دایان ویست
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۷۹ از ۱۰۰

رزمند پایک به خاطر نقش‌آفرینی در «من خیلی مراقبم» برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن شد. این فیلم تماشایی زن جوان بی‌وجدانی به نام مارلا را دنبال می‌کند که با تکیه بر میراث دیگران برای خودش زندگی مرفهی را ایجاد کرده است. او سرپرستی سالمندان ثروتمند و تنها را به صورت قانونی به دست می‌آورد و سپس به بهانه‌ی ناتوانی اموالشان را بالا می‌کشد. تا این که با همکارش فرن سوژه‌ی جدیدی را پیدا می‌کنند؛ پیرزن تنها و فوق‌العاده ثروتمندی به نام جنیفر پترسون. با این حال ماجرا وقتی ابعاد پیچیده‌ای پیدا می‌کند که مارلا متوجه می‌شود خانم پترسون به صورت مخفیانه با دنیای جنایتکاران در ارتباط است. بازی تماشایی رزمند پایک و پیتر دینکلیج در کنار ریتم مناسب داستان از جمله دلایلی است که نباید تماشای این تریلر موش و گربه‌ای را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید
آیا تانوس قوی‌تر از هالک است؟
نقاشی مداد رنگی مدل رزاموند پایک کد 01

۹- فرستاده (Apostle)

فرستاده

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • کارگردان: گارث ایوانز
  • بازیگران: دن استیونز، لوسی بوینتون، مایکل شین، کریستین فروست
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۷۹ از ۱۰۰

ماجراهای «فرستاده» نتفلیکس سال ۱۹۰۵ اتفاق می‌افتد و مرد بریتانیایی به نام توماس را دنبال می‌کند که برای نجات خواهرش از دست فرقه‌ای مذهبی به جزیره‌ای دورافتاده سفر می‌کند. او سعی می‌کند با نفوذ در فرقه به همه‌ی اسرارش پی ببرد تا بتواند آن را از درون نابود کند اما کم‌کم به اطلاعات عجیبی می‌رسد که خیلی وحشتناک‌تر از تصوراتش هستند.

این فیلم ترسناک هیجان‌انگیز سپتامبر ۲۰۱۸ در فستیوال Fantastic Fest به نمایش درآمد و سپس از نتفلیکس منتشر شد اما متاسفانه علیرغم همه‌ی جذابیت‌هایش نتوانست آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار بگیرد.

۸- تکامل (The Perfection)

تکامل نتفلیکس

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • کارگردان: ریچارد شپرد
  • بازیگران: الیسون ویلیامز، لوگان براونینگ، استیون وبر، مالی گریس
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۲ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۷۱ از ۱۰۰

«تکامل» ترکیب جذابی از ژانرهای ترسناک، مهیج و کمدی سیاه است و یکی از آن فیلم‌هایی است که تا پایانش متوجه نمی‌شوید ماجرا از چه قرار است. «تکامل» توسط ریچارد شپرد کارگردانی شده و موضوع کمال‌گرایی افراطی در انسان را دنبال می‌کند. شارلوت یک نوازنده‌ی چیره‌دست ویولن‌سل است که مجبور می‌شود برای مراقبت از مادرش حرفه‌ای که دوستش دارد را رها کند. پس از یک دهه بالاخره به هنرستانی که در آن تعلیم دیده بود بازمی‌گردد و متوجه می‌شود ستاره‌ای جوان به نام الیزابت جایش را گرفته. این دو زن هنرمند رابطه‌ی عاشقانه‌ای را با یکدیگر برقرار می‌کنند و همراه هم در مسیر پرفراز و نشیب و تاریک قرار می‌گیرند که عواقب خطرناکی را برای آن‌ها به همراه می‌آورد.

۷- تماس (The Call)

تماس

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • کارگردان: لی جونگ هیون
  • بازیگران: پارک شین هه، جون جونگ-سو، کیم سونگ ریونگ، لی ال
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۱ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۱۰۰ از ۱۰۰

«تماس» از جمله فیلم‌هایی است که اکران سینمایی‌اش به دلیل همه‌گیری کرونا لغو شد و به همین دلیل هم در نوامبر ۲۰۲۰ سر از نتفلیکس درآورد. این فیلم کره‌ای مهیج به کارگردانی لی جونگ هیون بر اساس «تماس گیرنده» (The Caller) محصول سال ۲۰۱۱ ساخته شده. فیلم در جشنواره‌های مختلف نامزد چند رشته از جمله بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین کارگردانی شد.

بیشتر بخوانید
۷ فیلم شبیه میان‌ستاره‌ای با ماجراهای علمی‌-تخیلی فلسفی

«تماس» ماجرای دو زن را دنبال می‌کند که از طریق یک تماس تلفنی متوجه می‌شوند در زمان‌های مختلفی زندگی می‌کنند؛ یکی سال ۱۹۹۹ و دیگری سال ۲۰۱۹. در طی این تماس‌ها آن‌ها تصمیم می‌گیرند به هم کمک کنند تا مشکلاتشان حل شود. پس با راهنمایی آن‌ها برخی از موقعیت‌های شخصی زندگی‌شان به طرز چشم‌گیری تغییر می‌کند. همه چیز ابتدا عالی به نظر می‌رسد اما کم‌کم متوجه می‌شوند ایجاد تغییر در حوادث مهم گذشته می‌تواند عواقب خطرناک و جبران‌ناپذیری را برای همه‌ی مردم به بار بیاورد.

۶- پلتفرم (The Platform)

پلتفرم نتفلیکس

  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • کارگردان: گالدر گازتلو-اوروتیا
  • بازیگران: ایوان ماساگوئه، آنتوان سن خوان، سوریون اگیلئور، امیلیو بوال کوکا
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۷۹ از ۱۰۰

«پلتفرم» فیلم اسپانیایی است که نخستین بار در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم تورنتو سال ۲۰۱۹ نمایش داده و موفق شد جایزه‌ی منتخب مردمی را از آن خودش کند و سپس سر از نتفلیکس درآورد. ماجراهای فیلم در آینده‌ی دیستوپیایی می‌گذرد و زندانی به شکل سازه‌ای عمودی را دنبال می‌کند که شامل ۳۳۳ طبقه است و در هر طبقه ۲ نفر زندانی هستند که باید یک ماه تمام را با هم بگذرانند تا یا یکی آزاد شود و یا از بین برود. زندانیان بعد از یک ماه به صورت تصادفی در طبقات تقسیم می‌شوند و ممکن است از اولین طبقه به آخرین طبقه منتقل شوند. نکته‌ی عجیب این سازه سیستم غذارسانی آن است که از طریق حفره‌ای که در وسط سازه تعبیه شده به زندانی‌ها می‌رسد. غذا رسانی از طبقه‌ی بالا شروع می‌شود و به سمت پایین می‌رود و زندانی‌ها باید غذای باقی مانده از طبقات قبل را مصرف کنند. طبیعتا هر چه به سمت طبقات پایین‌تر حرکت کنیم مشکل کمبود غذا بیداد می‌کنند و زندانی‌ها حاضرند برای به دست آوردن یک لقمه هر کار وحشتناکی که فکرش را بکنید را انجام دهید.

ماهیت داستانی پیچیده‌ی «پلتفرم» از جمله دلایلی بود که آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت اما اگر به فیلم‌های پیچیده با تم آخرالزمانی علاقه‌مندید، تماشای این فیلم را اصلا از دست ندهید.

تابلو طرح نتفلیکس مدل Jm10

۵- اوکجا (Okja)

اوکجا

  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • کارگردان: بونگ جون- هو
  • بازیگران: آن سئون- هیو، بیون هی-بونگ، هالیوودی تیلدا سوئینتن، پل دینو، استیون ین، جیک جیلنهال
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۸۶ از ۱۰۰
بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم کودکانه که حتی بزرگسالان را هم آزار می‌دهند!

بونگ جون- هو دو سال قبل از کارگردانی فیلم برنده‌ی اسکار «انگل» (Parasite)، «اوکجا» را ساخت؛ محصول مشترک کره‌ی جنوبی و ایالات‌متحده‌ی آمریکا که برای به دست آوردن نخل طلای کن وارد رقابت شد. تعداد زیادی ستاره‌ی کره‌ای و هالیوودی در این فیلم تماشایی و عجیب حضور داشتند.

فیلم ماجرای دختر نوجوان کره‌ای به نام میجا را دنبال می‌کند که همراه پدربزرگش و یک سوپر خوک بزرگ به نام اوکجا در مزرعه‌ای دورافتاده در کره زندگی می‌کنند. اوکجا توسط یک شرکت و به منظور تامین تغذیه‌ی نوین برای مردم کره‌ی زمین اصلاح ژنتیکی شده و از کودکی به پدربزرگ اوکجا سپرده شده بود تا بعد از این که بزرگ شد تحویل داده و از گوشتش استفاده شود. رابطه‌ی عمیقی میان میجا و اوکجا برقرار می‌شود؛ در نتیجه وقتی شرکت اوکجا را تحویل می‌گیرد و او را به نیویورک می‌برد تا با سرنوشت شومش مواجه شود، میجا ماموریت نجاتی ویژه‌ای را برای نجات تنها دوستش آغاز می‌کند.

۴- اصول مراقبت (The Fundamentals of Caring)

اصول مراقبت نتفلیکس

  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • کارگردان: راب بورنت
  • بازیگران: پل راد، کریگ رابرتس، سلنا گومز، جنیفر ایلی
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۷۷ از ۱۰۰

بن نویسنده‌ای است که در یک تصادف رانندگی پسر خردسالش را از دست می‌دهد. این حادثه باعث می‌شود ازدواجش به پایان برسد و شغلش را از دست بدهد. او در تلاش برای دادن معنای تازه‌ای به زندگی در دوره‌ای ثبت نام می‌کند تا اصول مراقبت از افراد ناتوان را بیاموزد. بن توسط السا برای مراقبت از پسر نوجوانش ترور که به بیماری دیستروفی عضلانی دوشن مبتلا است، استخدام می‌شود. ترور که عاشق جاذبه‌های کنار جاده است از مادرش خواهش می‌کند اجازه دهد با بن سفر جاده‌ای را آغاز کنند؛ سفری که رابطه‌ی دوستی عمیقی را میان آن‌ها ایجاد می‌کند. بن و ترور در میانه‌های راه با دختر جوانی به نام دات آشنا می‌شوند که در حال فرار از گذشته‌اش است و از آن جایی که فکر می‌کند بن و ترور به دنبال معنای تازه‌ی زندگی هستند با آن‌ها همراه می‌شود.

این فیلم جذاب و حال خوب کن بر اساس رمان «اصول بازبینی مراقبت» نوشته‌ی جاناتان اویسون ساخته شده و بدون شک یکی از جواهرات نادیده گرفته شده‌ی نتفلیکس است که تماشای آن خالی از لطف نیست.

۳- زندگی خصوصی (Private Life)

زندگی خصوصی

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • کارگردان: تامارا جنکینز
  • بازیگران: کاترین هان، پل جیاماتی، جان کارول لینچ، دنیس اوهر
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۲ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۹۳ از ۱۰۰

«زندگی خصوصی» محصول سال ۲۰۱۸ حول محور زندگی زناشویی یک زوج و مشکلاتی که ممکن است در این مسیر به وجود بیایید، می‌پردازد و بر موضوع فرزند آوری تمرکز ویژه‌ای دارد. این درام کمدی توسط تامارا جنکیز کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل کاترین هان و پل جیاماتی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید
بهترین فیلم‌ها درباره‌ی مرگ؛ از «مهر هفتم» تا «طعم گیلاس»

ماجرا درباره‌ی زوج میان‌سالی به نام ریچل و ریچارد است که در تلاش نافرجام برای فرزند آوری انواع و اقسام راه‌ها را امتحان می‌کنند و در نهایت سرخورده می‌شوند. این ناامیدی و وسواسشان برای داشتن فرزند کم‌کم به رابطه‌ی زناشویی و البته ارتباط‌های اجتماعی‌شان آسیب وارد می‌کند. تا این که سادی خواهرزاده‌ی ۲۵ ساله‌شان تصمیم می‌گیرد در این مسیر با اهدای تخمک برای لقاح مصنوعی به آن‌ها کمک کند تصمیمی که رابطه‌ی او و مادرش را حسابی شکراب می‌کند.

۲- دوربین (Cam)

دوربین

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • کارگردان: دنیل گلدهابر
  • بازیگران: مدلین بروئر، سامانتا رابینسون، دوین دروید، پچ دارا
  • امتیاز IMDb فیلم: ۵.۹ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۹۳ از ۱۰۰

«دوربین» فیلم ترسناک و مهیجی محصول سال ۲۰۱۸ است و ماجرای دختری به نام آلیس را دنبال می‌کند که با ارائه‌ی ویدیو در وب‌سایت‌های ویژه‌ی بزرگ‌سالان زندگی‌اش را می‌گذراند. او از کاری که انجام می‌دهد اصلا راضی نیست و به همین دلیل هم سعی می‌کند آن را از خانواده و دوستانش پنهان کند و کار و زندگی‌اش هیچ ارتباطی با هم نداشته باشند. اما یک روز که وارد حساب کاربری‌اش می‌شود متوجه می‌شود شخص ناشناسی با چهره‌ای دقیقا شبیه او کنترل کارش را به دست گرفته. آلیس مجبور است برای حفظ آبرو و صیانت از اطلاعات شخصی‌اش، این بدل مرموز را پیدا کند.

۱- من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم (Im Thinking of Ending Things)

من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم نتفلیکس

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • کارگردان: چارلی کافمن
  • بازیگران: جسی پلمونس، جسی باکلی، تونی کولت و دیوید تیولیس
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۶ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۸۲ از ۱۰۰

شماره یک فهرست دست‌کم گرفته شده‌ترین فیلم‌های نتفلیکس فیلم عجیبی به نام «من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم» است که احتمال دارد هنگام تماشای آن تا مرز جنون پیش بروید. ماجرا درباره‌ی دختر جوانی است که تصمیم دارد رابطه‌ی نابه سامانش با معشوقش را پایان دهد اما تصمیم می‌گیرد پیش از این کار همراه پسر به خانه‌ی والدینش که در مزرعه‌ای دورافتاده قرار دارد سفر کند. او در این سفر به رابطه‌اش با معشوقش بیش از قبل شک می‌کند. دامنه‌ی این شک کم‌کم به اندازه‌ای زیادی می‌شود که زندگی شخصی و همه‌ی چیزهایی که شخصیت دختر را پایه‌ریزی کرده را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

استیکر لپ تاپ پیکسل میکسل مدل سریال نتفلیکس

منبع: movieweb

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا