سینما

۱۰ شخصیت بامزه فیلم‌های اول دنیای سینمایی مارول

فاز چهارم دنیای سینمایی مارول با انتشار فیلم مورد انتظار «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» به پایان می‌رسد. این فاز با نسخه‌های مختلف شخصیت‌ها، دروازه‌ ابدیت و چندجهانی دیوانگی، دنیای سینمایی مارول را به طور قابل توجهی گسترش داده است.

این روزها فاز یک، با شش ابرقهرمان خود، مانند یک خاطره به نظر می‌رسد اما هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این فاز از مامور فیل کولسن گرفته تا دکتر دارسی لوئیس، تونی استارک و جاستین همر، بامزه‌ترین شخصیت‌های مارول را در خود جای داده بود.

۱۰. جارویس

مارول

جارویس در واقع هوش مصنوعی آزمایشگاه تونی استارک بود که بعدا در لباس مرد آهنی جاسازی و در نهایت تبدیل به ویژن شد و یک خط داستانی کامل پیدا کرد که در آن عاشق واندا ماکسیموف شد و در ادامه، تانوس وی را کشت اما او تحت عنوان تخیلات واندا و به منظور نمایش غم و اندوه همسرش به دنیای سینمایی مارول بازگشت.

به هر حال، جارویس زندگی خود را به عنوان یک هوش مصنوعی بدون بدن آغاز کرد که به شیطنت‌های تونی واکنش نشان می‌داد. او همیشه برای تونی، چه در آزمایشگاه و چه در لباس مرد آهنی، یک کاراکتر خنده‌دار بود.

۹. جاستین همر

مارول

بیشتر دشمنان تونی استارک، دانشمندان، بزرگان عرصه فناوری یا فروشندگان اسلحه بودند که به شدت دوست داشتند جای او باشند. قطعا بامزه‌ترین آن‌ها جاستین همر بود که سعی داشت در هر فرصتی خود را مانند استارک جلوه دهد اما ناکام بود.

بازی سم راکول در قالب یک شخصیت ضد تونی استارک، از دیالوگ‌های جالب او گرفته تا رقص خجالت‌آورش در صحنه اکسپو، یکی از نکات برجسته «مرد آهنی ۲» است.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم برتر کمتر دیده شده‌ی سال ۲۰۲۲؛ از «آپولو ۱۰٫۵» تا «تصمیم جدایی»

۸. دکتر دارسی لوئیس

مارول

کت دنینگز در نقش دکتر دارسی لوئیس، بهترین دوست و شریک کاری محبوب جین فاستر، قبل از این که فیلم‌های ثور مضمونی طنز به خود بگیرند نقش برجسته کمدی این فرانچایز را بر عهده داشت. تایکا وایتیتی در نهایت ثور، جین، لوکی، اودین و سیف را با جوک‌ها و دیالوگ‌هایشان به کاراکترهایی طناز تبدیل کرد.

اما سازندگان زمانی که این افراد شخصیت‌های دراماتیک و استانداردی بودند، برای افزودن مضمون کمدی به تمام افسانه‌های ناخوشایند آسگاردی و اتفاقات ناگوار دائما قریب‌الوقوع زمین، به دارسی تکیه می‌کردند.

۷. هاوارد استارک

مارول

«کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» که در دوران جنگ جهانی دوم روایت می‌شود تا حد زیادی از دیگر فیلم‌های فاز اول متفاوت است اما یک ارتباط واضح با مرد آهنی دارد. هاوارد، پدر تونی استارک در این فیلم سپر ویبرانیوم کاپیتان آمریکا را طراحی می‌کند.

هاوارد با بازی دومینیک کوپر همان شخصیت جذابی است که پسرش با پیروی از الگوی او بزرگ می‌شود. او دیالوگ‌های خنده‌دار زیادی مانند «فوندو فقط پنیر و نان است، دوست من» دارد.

۶. مامور کولسن

مارول

مامور فیل کولسن یکی از معدود عناصر خلاقانه دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود که هرگز در کمیک‌ها ظاهر نشده است. کولسن از اولین حضورش در اولین فیلم مرد آهنی، به نوعی یکی از مخاطبان بود و تماشاگران می‌توانستند خود را جای او قرار دهند (علی‌رغم این که او یک عنوان شغلی پرسود در سازمان شیلد داشت).

کولسن یک انسان معمولی‌ است که توسط قدرتمندترین قهرمانان زمین احاطه شده است و کلارک کریگ، نقش این شخصیت را به خوبی بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید
آیا قسمت سوم مجموعه سینمایی ترسناک «آن» (It) ساخته خواهد شد؟

۵. هپی هوگان

مارول

جان فاورو قبل از این که فیلم‌ساز باشد یک بازیگر بود. بنابراین اغلب خودش هم در فیلم‌هایش بازی می‌کند. او در اولین فیلم مرد آهنی، نقش دوست نزدیک تونی و رئیس سازمان امنیت، هپی هوگان را اجرا کرد، نقشی که او مدت‌ها پس از مرگ غم‌انگیز تونی نیز به ایفای آن در پروژه‌های دنیای سینمایی مارول ادامه خواهد داد.

هپی همیشه برای تونی (و بعدا برای پیتر پارکر) یک همراه و یاور عالی به حساب می‌آید، به خصوص بعد از این که تونی به یک ابرقهرمان با لباس مخصوص تبدیل می‌شود.

۴. ناتاشا رومانوف

مارول

ناتاشا رومانوف در اولین حضور خود در فاز یک، بیشتر به عنوان یک شخصیت و نماد جنسی معرفی شد اما جدای از این، او یک طبع طنازی قوی داشت. فیلم‌های فاز اول شیطنت‌های جاسوسانه و خطرناک ناتاشا را با نگرش و دیدگاه سرد او نسبت به مسائل ترکیب می‌کردند و صحنه‌های جالبی می‌آفریدند.

ناتاشا هنگامی که افراد شرور او را به یک صندلی می‌بندند و کولسن با وی تماس می‌گیرد، پشت تلفن می‌گوید: «یه لحظه وایسا» و سپس با کم‌ترین زحمت ممکن خودش را آزاد می‌کند و شروران را از پای درمی‌آورد.

۳. لوکی

مارول

لوکی در فاز اول، به عنوان برادر خوانده ثور و یک شخصیت شرور معرفی شد اما او همیشه به عنوان یک شخصیت اصلی، فردی دوست‌داشتنی بوده است. داستان و گذشته غم‌انگیزش باعث می‌شود تا مخاطبان دلشان به حال او بسوزد و رفتار و کارهای شیطنت‌آمیزش وی را دوست‌داشتنی و حس شوخ‌طبعی‌اش او را بامزه جلوه می‌دهد.

هالک یک بار او را در اطراف آپارتمان تونی استارک کتک زد و وی را خدای کوچولو خطاب کرد.

بیشتر بخوانید
کارگاه نجارى خانگى ایران پتک مدل کار و اندیشه؛ برای دوستداران صنایع‌دستی و کار با چوب

۲. نیک فیوری

مارول

ساموئل ال‌جکسون یک بازیگر درام و درخشان محسوب می‌شود اما استعداد طنز او همیشه بخشی از جذابیت وی به عنوان یک ستاره سینما بوده‌ است. جکسون در نقش نیک فیوری، رییس سازمان شیلد، در ابتدا صرفا وظیفه مقابله با تهدیدات موجودات فضایی را بر عهده داشت.

اما او در ادامه فیوری را به یکی از بامزه‌ترین شخصیت‌های مارول با دیالوگ‌های جالب و منحصر به فرد خود تبدیل کرد: «می‌دانم که شورا این تصمیم را گرفته اما با توجه به این که این یک تصمیم احمقانه است، من آن را نادیده می‌گیرم.»

۱. تونی استارک

مارول

رابرت داونی جونیور وجهه کمدی دنیای سینمایی مارول را با کاراکتر جذاب خود و نقش تونی استارک تعریف کرد. او برای هر موقعیتی یک شوخی در چنته خود دارد و برای هر فردی یک نام مستعار انتخاب می‌کند.

گوینت پالترو در نقش پپر پاتس و به عنوان معشوقه استارک کاملا با داونی جونیور هماهنگ بود. انگار که دیالوگ‌های بامزه تونی و واکنش‌های پپر، مستقیما از دل یک کمدی کلاسیک اسکروبال برگرفته شده‌ باشند.

منبع: screenrant

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا