سریال ایرانیسینماسینمای ایران

۱۰ سریال اقتباس شده از کتاب‌ها که سال ۲۰۲۳ منتشر می‌شوند

هر سال شمار زیادی سریال کوتاه و بلند از کتاب‌ها اقتباس می‌شود و سال ۲۰۲۳ نیز از این قاعده مستثنی نیست. خبر خوب برای کسانی که کرم کتاب و عاشق خواندن هستند این است که کتاب‌های زیادی در حال تبدیل شدن به مجموعه‌های تلویزیونی هستند که پخششان امسال آغاز می‌شوند، هرچند هنوز تاریخ انتشار رسمی همه آنها اعلام نشده است.

۱. دیزی جونز و گروه شش (Daisy Jones & The Six)

دیزی جونز و گروه شش

«دیزی جونز و گروه شش» همه‌چیز درباره‌ی داستان ظهور، سقوط و دهه‌های فعالیت یک گروه مشهور در دهه ۱۹۷۰ و دو عضو اصلی آن، دیزی جونز و بیلی دان را بیان می‌کند. این گروه متشکل از دیزی جونز، هنرمند انفرادی و گروه شش است، به همین دلیل هم نام سریال ترکیبی است. این داستان که با الهام از گروه Fleetwood Mac نوشته شده است قطعا جالب خواهد بود.

این سریال بر اساس کتابی به همین نام نوشته تیلور جنکینز رید ساخته شده است. تاریخ پخش رسمی این سریال ۳ مارس ۲۰۲۳ از Prime Video اعلام شده است.

۲. مشکل سه بدن (The Three Body Problem)

مشکل سه بدن

این مجموعه تلویزیونی داستان یک پروژه‌ی نظامی فوق محرمانه را دنبال می‌کند که در آن از طریق استفاده از سیگنال به دنبال تماس با بیگانگان هستند. تمدنی بیگانه در فضا این صدا را می‌شنود و تصمیم می‌گیرد به زمین حمله کند زیرا تمدن آنها در حال نابودی است. این دو جهان در جریان انقلاب فرهنگی چین در دهه ۱۹۶۰، با هم برخورد خواهند کرد.

این مجموعه که بر اساس کتاب لیو سیکسین (ترجمه شده در ایران با عنوان «سه جرم کیهانی») ساخته شده است، مطمئناً هیجان‌انگیز و اکشن خواهد بود. اگرچه اعلام شده این سریال در سال جاری روی نتفلیکس قرار خواهد گرفت اما هنوز تاریخ رسمی انتشار آن مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید
۱۰ نکته در انیمیشن «معجزه‌آسا؛ دختر کفشدوزکی» که فقط بزرگ‌ترها متوجه‌شان می‌شوند
کتاب سه جرم کیهانی اثر سیکسین لیو نشر کتابسرای تندیس

۳. دروس شیمی (Lessons in Chemistry)

دروس شیمی

این سریال درباره زنی به نام الیزابت زات است، شیمیدانی در اواخر دهه ۱۹۵۰ که پس قبول نقش مادر مجرد مجبور می‌شود مسیر شغلی بسیار متفاوتی را دنبال کند. داستان با بازی بری لارسون و لوئیس پولمن مبارزات شغلی زنان و سفر به سوی خودتوانمندسازی را به تصویر می‌کشد.

سریال «دروس شیمی» اقتباس شده از کتاب بانی گرموس است و بااینکه هنوز تاریخ دقیق برای انتشار آن مشخص نشده اما در سال ۲۰۲۳ از AppleTV+ منتشر خواهد شد.

کتاب Lessons in Chemistry اثر Bonnie Garmus انتشارات Doubleday

۴. جادوگران می‌فر (Mayfair Witches)

جادوگران می‌فر

«جادوگران می‌فر» بر اساس کتاب «زندگی جادوگران می‌فر» اثر آن رایس ساخته شده است. این کتاب داستان خانواده‌ای اصالتاً جادوگر را پوشش می‌دهد که ثروت آنها برای نسل‌ها توسط روحی به نام لاشر کنترل شده است. از بازیگران این سریال می‌توان به الکساندرا داداریو و هری هملیناز که به ترتیب در فیلم‌های «نیلوفر سفید» (The White Lotus) و «مردان دیوانه» (Mad Men) بازی کرده‌اند اشاره کرد.

این سریال در ۸ ژانویه از شبکه +AMC منتشر شده است و طرفداران کتاب آن رایس می‌توانند هم‌اکنون به سراغ سریال این داستان جذاب بروند و هر هفته یکشنبه‌ها یک قسمت از آن را تماشا کنند.

۵. دختر سیاه دیگر (The Other Black Girl)

دختر سیاه دیگر

این مجموعه تلویزیونی درباره‌ی نلا، دختر سیاه‌پوست دستیار سردبیر است که در یک شرکت انتشاراتی که اکثر کارکنان آن سفیدپوست هستند، در شهر نیویورک کار می‌کند. در ابتدا وقتی دختر سیاه پوست دیگری به نام هیزل شروع به کار در این شرکت می‌کند، نلا هیجان‌زده می‌شود، اما به زودی این سوال برای او پیش می‌آید که آیا هیزل دوست است یا دشمن؟

بیشتر بخوانید
اشکال هندسی انیمیشن‌ها چگونه بر روان شما تأثیر می‌گذارند؟

این سریال که بر اساس کتاب زکیه دلیلا هریس ساخته شده است، هنوز تاریخ انتشار رسمی ندارد، اما طبق گزارش‌ها در سال جاری از شبکه‌ی Hulu منتشر خواهد شد.

۶. آخرین چیزی که به من گفت (The Last Thing He Told Me)

آخرین چیزی که به من گفت

رمان لورا دیو اساس این سریال اقتباس شده در سال ۲۰۲۳ است. این سریال داستان زنی به نام هانا را دنبال می‌کند که پس از ناپدید شدن ناگهانی همسرش، همراه با دختر شانزده ساله‌‌ی او به دنبالش می‌گردد و باید با غم از دست دادن او نیز کنار بیاید.

این سریال تاریخ انتشار رسمی ندارد ولی در سال جاری در AppleTV+ منتشر خواهد شد و ظاهراً جنیفر گارنر و ریس ویترسپون در آن نقش آفرینی خواهند کرد.

کتاب آخرین چیزی که به من گفت اثر لارا دیو نشر نون

۷. سقوط خاندان آشر (The Fall of the House of Usher)

سقوط خاندان آشر

کتاب فروپاشی خانمان آشر اثر ادگار آلن پو نشر لگا

وقتی دوست قدیمی مادلین آشر و برادرش رودریک به ملاقات آن‌ها در عمارت آشر می‌رود، متوجه می‌شود که آن دو بیمار و ناخوش هستند اما این بیماری ناشناخته به آنها قدرت‌های غیرعادی داده است. این سریال که توسط مایک فلاناگان، خالق دیگر سریال‌های معروف نتفلیکس مانند «تسخیر عمارت هیل» (The Haunting of Hill House)، «تسخیر عمارت بلای» (The Haunting of Bly Manor) و «مراسم نیمه‌شب» (Midnight Mass) ساخته شده است، مطمئناً تاریک و به طرز عجیبی ترسناک خواهد بود.

طرفداران ادگار آلن پو فعلا باید منتظر بمانند چون تنها خبر منتشر شده از این سریال این است که امسال در نتفلیکس پخش خواهد شد. اما همه منتظرند ببیند آخرین پروژه تاریک مایک فلانگان همان طور که از پو و فلانگان انتظار می‌رود از آب درخواهد آمد؟

بیشتر بخوانید
 ۱۰ خیابان مشهور فیلم‌ها که در جهان سینما ماندگار شدند

۸. لاکوود و شرکا (Lockwood & Co)

لاکوود و شرکا

یک دختر نوجوان با توانایی‌های فیزیکی به همراه دو پسر نوجوان یک آژانس تحقیقات ماوراءالطبیعه در لندن را اداره می‌کنند. این سه نفر مجبور می شوند با ارواح روبرو شوند و در نهایت وارد ماجرایی بزرگتر از آنچه تصور می‌کردند می‌شوند.

این سریال که از مجموعه کتاب‌های جاناتان استرود اقتباس شده است، از ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳ در نتفلیکس منتشر شده است. نکته‌ی جالب این سریال برای ما ایرانیان این است که یکی شخصیت‌های اصلی سریال ایرانی است.

کتاب پلکان جیغ اثر جاناتان استرود انتشارات سایه گستر

۹. بانوی من جین (My Lady Jane)

بانوی من جین

جین دختر عموی ادوارد، پادشاه انگلستان است. ادوارد جوان ولی در حال مرگ است و به همین دلیل ازدواجی برای جین ترتیب داده تا پس از مرگش روند جانشینی را تضمین کند. این دو نفر در یک توطئه خطرناک قرار می‌گیرند اما در نهایت سرنوشت پادشاهی را به دستان خود می‌گیرند.

این سریال بر اساس کتابی به همین نام نوشته سینتیا هند، برودی اشتون و جودی میدوز ساخته شده است. امیلی بادر استو جزو بازیگران سریال «بانوی من جین» است که سال جاری در Prime Video منتشر خواهد شد.

۱۰. ادوارد عزیز (Dear Edward)

ادوارد عزیز

این سریال وقایع پس از یک سانحه هوایی غم‌انگیز را که همه به جز یک پسر ۱۲ ساله به نام ادوارد آدلر در آن کشته می‌شوند، دنبال می‌کند. در حالی که او و سایر افراد داغ دیده سعی می‌کنند به زندگی ادامه دهند و فاجعه را درک کنند، اتفاقات عاشقانه، اجتماعی و دوستانه‌ی زیادی رخ می‌دهد.

«ادوارد عزیز» که بر اساس کتاب آن ناپولیتانو ساخته شده است، در سال جاری بدون تاریخ انتشار رسمی از AppleTV+ منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید
۷ انجمن مخفی بزرگ انیمه‌ها
کتاب ادوارد عزیز اثر آن ناپولیتانو نشر نگاه نوین

منبع: COLLIDER

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا