سینما

۱۰ شخصیت کارتونی خوش‌بین و مثبت‌‌اندیش که جهان را رنگی می‌بینند

در انیمیشن‌ها با آدم‌ها و موجودات گوناگونی ملاقات می‌کنید اما گاهی دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت کارتونی، همان فرد خوش‌بینی است که نمونه‌ی مشابهش را کمتر در دنیای واقعی پیدا می‌کنید؛ کسی که به‌راحتی ناامید یا تسلیم نمی‌شود، به دیگران انگیزه می‌دهد، جلوی بدی‌ها ایستادگی می‌کند و سیاهی‌های جهان را نادیده می‌گیرد. با اینکه چنین شخصیت‌هایی برای اکثر بزرگسالان شعاری به نظر می‌رسند اما آن‌ها قلب و احساس را به کارتون‌ها تزریق می‌کنند و حضورشان ضروری است.

بدون یک شخصیت مثبت‌نگر، شخصیت‌های سیاه‌ یا بدبین فرصت خودنمایی بیشتری دارند که برای یک اثر کودکانه، اتفاق چندان خوبی نیست. بعضی از مجموعه‌های انیمیشنی این فهرست، گاهی وارد حیطه‌ی سیاهی و جدیت هم می‌شوند اما این شخصیت مثبت‌نگر قصه است که شرایط را تلطیف می‌کند و وعده‌ی روزهای بهتری را می‌دهد.

۱۰- داروین واترسون در «دنیای شگفت‌انگیز گامبال» (The Amazing World of Gumball)

شخصیت کارتونی

داروین در دنیای شگفت‌انگیز گامبال، باید هر روز با منفی‌بافی‌ها و رفتارهای بدبینانه‌ی گامبال دست‌و‌پنجه نرم کند. گامبال از آن شخصیت‌ها است که معمولا نیمه‌ی خالی لیوان را می‌بیند و در نگاه اول، توجه‌اش به بدی‌های هر چیزی جلب می‌شود اما داروین نقطه‌ی مقابل او است و نگاه مثبتی به همه‌چیز دارد.

به‌عنوان یک ماهی که تنها «با معجزه‌ی عشق» دست‌و‌پا درآورده است، تردیدی وجود نداشت که داروین باید به یک شخصیت مثبت‌اندیش تبدیل می‌شد و دقیقا چنین است. عشقی که داروین به دوستان و خانواده می‌ورزد و تضاد او با گامبال، یکی از دلایلی است که انیمیشن دنیای شگفت‌انگیز گامبال در سال‌های اخیر به یکی از آثار محبوب شبکه‌ی کارتون نت‌ورک تبدیل شده است.

۹- باب اسفنجی در «باب‌اسفنجی شلوارمکعبی» (SpongeBob SquarePants)

شخصیت کارتونی

آیا باب اسفنجی نیاز به معرفی دارد؟ یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کارتونی جهان و البته یکی از خوش‌بین‌ترین‌ها! مثبت‌نگری در وجود باب اسفنجی موج می‌زند، او عاشق دوستان و حتی شغلِ خسته‌کننده‌اش است. او حتی نسبت به زندگی در شهر بیکینی باتم نگاه مثبتی دارد و آنجا را بهترین مکان دنیا می‌داند.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم نفس‌گیر که تا لحظه آخر مخاطبان را در ابهام نگه می‌دارند

با اینکه باب اسفنجی در حقیقت در یک شهر ایده‌آل زندگی نمی‌کند، بهترین شغل دنیا را ندارد یا روابطش با دیگران گاهی متلاطم به نظر می‌رسد اما او همیشه سرشار از امید و نگاه روشن است و فکر می‌کند همه‌چیز درست خواهد شد. به خاطر این نوع نگاه، گویی جهان با او مهربان است و همیشه پس از وقوع رویدادهای عجیب‌و‌غریب، همه‌چیز همان‌طور که باب اسفنجی انتظار دارد، در نهایت درست می‌شود. مثبت‌نگری این شخصیت هنگامی وضوح بیشتری پیدا می‌کند که در کنار اختاپوس قرار می‌گیرد؛ موجود بی‌حوصله‌ای که از قضا یکی از بدبین‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ است.

انیمیشن باب اسفنجی شلوار مکعبی اثر درک درایمون

باب اسفنجی مسابقات هیجان انگیز اثر استفن هیلنبرگ نشر تصویر دنیای هنر

۸- میبل پاینز در «آبشار جاذبه» (Gravity Falls)

شخصیت کارتونی

در آبشار جاذبه، دوقلوهای پاینز تفاوت‌های ملموسی دارند و شخصیت‌شان چندان هم‌خوانی ندارد. دیپر از اعتمادبه‌نفس پایین رنج می‌برد و در مقابل، میبل یک انسان خوش‌بین است که به دیپر باور دارد. علی‌رغم تفاوت‌ها، آن‌ها رابطه‌ی نزدیکی دارند و این میبل است که همیشه به دیپر کمک می‌کند تا به خودشناسی برسد و یاد بگیرد که به خودش احترام بگذارد.

یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات آبشار جاذبه جایی است که اعتماد کامل میبل به عمو استن باعث می‌شود تا تصمیم بگیرد که از باز شدن یک پورتال میان‌ابعادی جلوگیری نکند. در حالت عادی، چنین تصمیمی بی‌عقلانه است اما از خوش‌بینی بی‌حدوحصرِ میبل نشات می‌گیرد. او به دیگران اعتماد می‌کند زیرا خوبی‌های نهفته در وجود آن‌ها را می‌بیند.

انیمیشن آبشار جاذبه Gravity Falls اثر جان آشیما

دفترچه یادداشت مدل to do list طرح انیمیشن آبشار جاذبه کد 2665423

۷- پاپس در «نمایش عادی» (Regular Show)

شخصیت کارتونی

اگر سخت‌گیر باشید، می‌توانید پاپس را با واژه‌‌ی «ساده‌لوح» توصیف کنید اما واقعیت این است که او یک موجود خوب و مهربان است که رویکرد مثبتی نسبت به جهان دارد. در این انیمیشن ماجراجویانه، پاپس همیشه به قهرمانان قصه، موردکای و ریگبی امید دارد و با آن‌ها مدارا می‌کند، حتی هنگامی که کارهای دیوانه‌وار و احمقانه‌ انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم غافلگیرکننده که ناگهان تلخ و غم‌انگیز می‌شوند

از همان ملاقات اول با این شخصیت، متوجه خوش‌بینی او خواهید شد. پاپس به وفور میخندد و در هر چیزی زیبایی می‌بیند. موفقیت‌های موردکای و ریگبی گاهی فقط به این دلیل رقم می‌خورد که پاپس به آن‌ها باور دارد و همانند یک فرشته‌ی نجات از راه می‌رسد تا کمک کند.

۶- آنگ در «آواتار: آخرین بادافزار» (Avatar: The Last Airbender)

شخصیت کارتونی

آنگ شاید وسط جنگ صدساله گرفتار شده باشد اما ناامیدی برایش تعریف‌شده نیست، او خوش‌بینی را در وجودش پیدا و آن را به دیگران نیز منتقل می‌کند. ذات کارگشا و یاریگرِ آنگ از این حقیقت سرچشمه می‌گیرد که او یک آواتار است (روحِ روشنایی و صلح که تجسم فیزیکی پیدا کرده است)، در نتیجه یک روح آزاد به حساب می‌آید.

حمایتی که آنگ از دوستانش کاتارا و ساکا دریافت می‌کند نیز به او کمک کرده است تا خودِ واقعی‌اش (مثبت‌نگر) باشد. آن‌ها به آنگ باور دارند و او به آن‌ها؛ در نتیجه یک دوستی شگفت‌انگیز میان این سه ایجاد شده و همین دوستی، یکی از عوامل پیروزی آن‌ها در نبردها است. علاوه‌بر این، مهربانی و خوش‌بینی آنگ باعث شد تا پادشاه آتش را عفو و تنها به گرفتن قدرت‌هایش اکتفا کند.

استیکر کالامیکس مدل پنتون انیمه آواتار طرح avatar anime مجموعه 4 عددی

استیکر لپ تاپ کالامیکس طرح کتاب های سه گانه انیمه آواتار مجموعه 3 عددی

۵- بو در «شیرا و شاهزاده‌های قدرت» (She-Ra and the Princesses of Power)

شی‌را و شاهزاده‌های قدرت

اکثر شخصیت‌های انیمیشن شیرا و شاهزاده‌های قدرت، خوش‌بین و مثبت‌نگر هستند که شاید چندان هم غیرمنطقی نباشد، زیرا بخش اعظمی از پیام‌های این مجموعه‌ پیرامون اهمیت و قدرت دوستی است. با وجود این، بو را باید خوش‌بین‌ترین شخصیت بدانیم.

بو اغلب نیروی محرک و کلیدی تیم «بهترین دوست» است. هنگامی که گلیمر و آدورا به دردسر می‌افتند، او صدای وجدان است، همان کسی که حرف درست را می‌زند. بو نه تنها به دوستانش اعتماد کامل دارد بلکه بر این باور است که همه‌ی انسان‌ها خوب هستند و با خودکاوی می‌توانند این خوبی‌ها را شکوفا کنند. به خاطر همین طرز تفکر، بو با آدورا صلح می‌کند که نتیجه‌اش پیروزی آن‌ها در مقابل هورد است.

بیشتر بخوانید
۸ انیمیشن برتر ۲۰۲۲ که مخصوص بزرگسالان است
ماگ ماگ‌ پلاس مدل شیرا و پرنسس نیرومند

۴- استیون در «دنیای استیون» (Steven Universe)

شخصیت کارتونی

کمتر پیش می‌آید که یک اتفاق، لبخند را از صورت استیون محو کند. در دنیای استیون، شخصیت اصلی یک نوجوان فرهمند و خوش‌بین طراحی شده که سرشار از روشنایی و امید است. رویکرد مثبت و رنگارنگ استیون نسبت به جهان، سلاح اصلی او برای مقابله با هر چالشی است، یک سپر قدرتمند که به‌راحتی نمی‌شکند.

هنگامی که مشکلات از راه می‌رسند، استیون همانند یک ستاره‌ی درخشان در شب تاریک است. دوستی او با پِرل، گارنت و آمتیست نشان می‌دهد که طرز برخورد خوش‌بینانه‌ی او تا چه اندازه تاثیرگذار است. استیون عشق و اعتماد را به دوستانش هدیه می‌دهد و از آن‌ها نیز چنین چیزهایی را دریافت می‌کند.

۳- استار باترفلای در «استار علیه نیروهای شیطان» (Star vs. the Forces of Evil)

استار علیه نیروهای شیطان

استار باترفلای، قهرمان اصلی استار علیه نیروهای شیطان، بی‌گمان یک شخصیت خوش‌بین افراطی است؛ شاید بیشتر به این دلیل که در سنین بلوغ قرار دارد و هنوز به پختگی نرسیده است اما حتی وقتی که رویدادهای مهمی را تجربه می‌کند و به درک بهتری از جهان می‌رسد، بازهم بدبین و ناامید نمی‌شود.

برای نمونه می‌‌توانیم به تصمیمش برای آشتی با تام یا قدرتش در هم‌ذات‌پنداری با هیولاهای جهانِ میونی اشاره کنیم. در ضمن ذات معصوم، کنجکاو و مثبت‌نگر او اجازه می‌دهد تا بتواند نگاه عمیق‌تری به سازوکارهای جهانِ میونی داشته باشد، ناعدالتی‌ها را بشناسد و در مسیر تغییر آن‌ها قدم بردارد.

دفترچه یادداشت مدل to do list طرح انیمیشن استار علیه نیروهای شیطان کد 4175394

زیر لیوانی طرح انیمیشن استار علیه نیروهای شیطان کد    4971334

۲- گِر در «مهاجم زیم» (Invader Zim)

شخصیت کارتونی

ربات مشهور مجموعه‌ی مهاجم زیم، بر خلاف ذات ربات‌ها – که به بی‌احساسی مشهورند – بسیار خوش‌بین و البته مهربان است. این نوع نگاه مثبت باعث شده است تا گِر بسیار پرانرژی باشد و به یک شخصیت محبوب در میان طرفداران تبدیل شود. افزون بر این، گِر طنز مهمل اما بامزه‌ای را به این مجموعه تزریق کرده است.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم و انیمیشن بهاری دیزنی که باید در تعطیلات نوروز تماشا کنید

خوش‌بینی این شخصیت نقطه‌ی مقابل نقشه‌های زیم برای تسخیر جهان است و گِر معمولا اجازه نمی‌دهد که رفتارهای زیم روی او تاثیر بگذارد. گِر سبک زندگی انسان‌ها را ستایش می‌کند و برخلاف ربات‌های دیگر که نسبت به اعمال انسان‌ها انتقاد دارند و می‌خواهند علیه بشریت قیام کنند، او در مقابل ایدئولوژی‌های زیم – که همواره قصد متحول کردن جهان و حکمرانی بر همه‌چیز را دارد – ایستادگی می‌کند.

۱- گِریز در «خرس‌های کله فندقی» (We Bare Bears)

خرس‌های کله فندقی

سه خرس برادر دوست‌داشتنیِ مجموعه‌ی خرس‌های کله فندقی از نظر شخصیتی کاملا متفاوت هستند. خرس یخی درون‌گرا است و احساساتش را بروز نمی‌دهد، پاندا عمدتا مضطرب است و در این میان، گریز خوش‌بین‌ترین شخصیت به حساب می‌آید.

گریز برادرانش را به انجام کارهای تازه تشویق می‌کند و به خاطر اینکه برادر بزرگ خانواده‌ است و شخصیت وی با تفکرات مثبت پیوند خورده است، نقش یک رهبر کارآمد را برای آن‌ها دارد. هنگامی که خرس یخی و پاندا در وضعیت‌های پیچیده و سخت گرفتار می‌شوند، گریز یک عنصر نجات‌بخش است و آن‌ها را از چاله بیرون می‌آورد.

ماگ طرح خرسهای کله فندقی مدل NI2068

کاغذ یادداشت مدل خرسهای کله فندقی کد 01

منبع: CBR

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا