سینما

دانی ین؛ بازیگر اکشن و استاد بزرگ هنر رزمی چین

دانی ین جی دان زاده ۲۷ ژوئیه ۱۹۶۳ هنرپیشه، رزمی‌کار و کارگردان هنگ کنگی است. ین یکی از برترین ستارگان ژانر اکشن در هنگ کنگ است و به خاطر ترکیب هنرهای رزمی با جریان اصلی سینمای آسیا در بسیاری از فیلم‌هایش شناخته می شود. حتی اولین قهرمان چینی یو‌اف‌سی، ژانگ ویلی نیز بیان می‌کند که فیلم‌های ین بودند که او را با هنرهای رزمی آشنا کردند.

ین در هنرهای رزمی مختلفی مانند تای چی، بوکس، کیک بوکسینگ، جیت کان دو، هاپکیدو، تکواندو، کاراته، موی تای، کشتی، جیو جیتسو برزیلی، هونگ‌گا، ساندا، جودو، وینگ چون و ووشو مهارت دارد. او یکی از محبوب‌ترین ستارگان سینمای آسیا در اوایل دهه ۲۰۰۰ و همواره یکی از پردرآمدترین بازیگران آسیایی است، تا جایی که از حضور در چهار فیلم و شش تبلیغ تلویزیونی در سال ۲۰۱۳ مبلغ ۲۸.۴ میلیون دلار درآمدزایی کرد.

بسیاری ین را عامل محبوبیت هنر رزمی وینگ چون در چین می‌دانند. او نقش استاد بزرگ وینگ چون را در مجموعه فیلم‌های «ایپ من» به تصویر کشیده است. این فیلم موفقیت‌های زیادی را تجربه کرد و منجر به افزایش تعداد افراد علاقه‌مند به وینگ چون شد و پس از آن، صدها مدرسه جدید وینگ چون در چین و سایر کشورهای آسیایی افتتاح شدند. ایپ چون، پسر ارشد ایپ من بیان کرده بود که از ین سپاسگزار است که هنر خانواده‌اش را دوباره محبوب و میراث پدرش را ماندگار کرد.

اوایل زندگی

دانی ین

مادر ین یک رزمی‌کار در رشته وودانگ کوان و استاد بزرگ تای‌چی و پدرش، سردبیر یک روزنامه بود. خانواده ین در زمان کودکی او، به هنگ کنگ و سپس ایالات متحده نقل مکان کردند و زمانی که او ۱۱ ساله بود در بوستون ساکن شدند. خواهر کوچک‌تر وی، کریس ین نیز به عنوان یک هنرپیشه و رزمی‌کار، در چندین فیلم حضور داشته است.

ین در سنین جوانی و تحت تاثیر مادرش به هنرهای رزمی علاقه‌مند شد و شروع به فعالیت در سبک‌های مختلف از جمله تای‌چی و دیگر هنرهای رزمی سنتی چینی کرد. ین در نه سالگی کاراته را شروع و پس از ترک تحصیل در سن ۱۴ سالگی به صورت جدی بر روی ووشو تمرکز کرد. والدین ین نگران پیشرفت او بودند و بنابراین وی را تحت عنوان یک برنامه آموزشی ۴ ساله با تیم ووشوی پکن به پکن فرستادند.

ین در ادامه تصمیم گرفت به ایالات متحده بازگردد و یک سفر جانبی به هنگ کنگ داشت و در آن‌جا با یوئن وو پینگ، طراح حرکات اکشن ملاقات کرد. ین سرانجام در سن شانزده سالگی تکواندو را آغاز کرد.

خانواده او در زمینه نوازندگی نیز مهارت داشتند. مادرش یک سوپرانو و پدرش یک ویولنیست بود و او از دوران جوانی به واسطه والدینش نواختن آلات موسیقی از جمله پیانو را آموخت. ین هم‌چنین با رقص هیپ‌هاپ و بریک دنس نیز آشنایی دارد.

سینما

دانی ین

اولین قدم ین در صنعت سینما جایی بود که او اولین نقش اصلی خود را در فیلم «تای‌ چی مست» در سال ۱۹۸۴ به دست آورد. ین پس از بازی در «تای‌ چی مست» و «قفس ببر» در قالب شخصیت ژنرال ناپ لان در فیلم «روزی روزگاری در چین» در سال ۱۹۹۲ نقش مهمی را ایفا کرد و یک صحنه مبارزه جذاب بین شخصیت او و وونگ فی‌هونگ (با بازی جت لی) در فیلم وجود داشت. او در سال ۱۹۹۳ در فیلم «میمون آهنین» ایفای نقش کرد. آن‌ها یک بار دیگر در فیلم قهرمان در سال ۲۰۰۲ در کنار یکدیگر ظاهر شدند و ین نقش یک مبارز کیانگ و لی نقش یک شمشیرزن ناشناس را بازی کردند. این فیلم در سال ۲۰۰۳ نامزد بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار شد.

ین در سال ۱۹۹۵ در نقش چن ژن در مجموعه تلویزیونی «مشت خشم» که از فیلمی با همین عنوان در سال ۱۹۷۲ با بازی بروس لی اقتباس شده بود، بازی کرد. ین این نقش را در فیلم «افسانه مشت: بازگشت چن ژن» در سال ۲۰۱۰ نیز دوباره ایفا کرد.

او در سال ۱۹۹۷ شرکت بولت فیلمز را راه‌اندازی کرد و اولین کارگردانی خود را در فیلم‌های «افسانه گرگ» و «بوسه بالستیک» که خودش هم در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده بود تجربه کرد. او در ۳۴ سالگی تقریبا ورشکسته شد. فیلم‌هایی که توسط این شرکت تولید و توسط او کارگردانی می‌شدند مورد تحسین منتقدان قرار می‌گرفتند اما عملکرد خوبی در گیشه نداشتند. ین مجبور شد از بنگاه‌های مختلف وام بگیرد تا بتواند این اوضاع را سر و سامان دهد.

بیشتر بخوانید
۸ سوال بی‌پاسخ فصل اول سریال «حلقه‌های قدرت»

دهه ۲۰۰۰: موفقیت عظیم

دانی ین

ین بعدتر به ایالات متحده بازگشت و در طراحی صحنه‌های مبارزه در فیلم‌های هالیوودی مانند «هایلندر: پایان بازی» و «بلید ۲» مشارکت داشت. مهارت‌های او کارگردانان را تحت تاثیر قرار داد و آن‌ها از او برای حضور در هر دو فیلم دعوت کردند.

جت لی که در سال ۲۰۰۲ بر سر صحنه فیلم‌برداری‌ فیلم «قهرمان» بود، به کارگردان فیلم (ژانگ ییمو) اصرار کرد که ین نقش آسمان، دشمن او را بازی کند. او شخصا ین را از هالیوود دعوت کرد تا در این فیلم ایفای نقش کند. ین در سال ۲۰۰۳، نقش یکی از ضدقهرمانان را در مقابل جکی چان و اوون ویلسون در شوالیه‌های شانگهای بازی کرد.

او همچنین بیشتر صحنه‌های مبارزه را در بازی ویدیویی «اونیموشا ۳» در سال ۲۰۰۴ طراحی کرده است. وی در دهه ۲۰۰۰ فعالیت زیادی در سینمای هنگ کنگ داشت و در نقش چو ژائونان در فیلم حماسی «هفت شمشیر» ساخته تسوی هارک و در نقش ماکن در فیلم درام جنایی ویلسون ییپ در سال ۲۰۰۵ بازی کرد. هر دو فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در سال ۲۰۰۵ شرکت داشتند. ین در اواخر همان سال، در فیلم «دروازه اژدها» اقتباسی از سریال قهرمانان شرقی وونگ یوک لانگ، با نیکلاس تسه و شاون یو همبازی شد و علاوه بر این، به عنوان طراح حرکات اکشن نیز در فیلم طوفان‌شکن با بازی الکس پتیفر فعالیت کرد. ین در سال ۲۰۰۷ در فیلم «فلش پوینت» به عنوان شخصیت اصلی بازی کرد و هم‌چنین تهیه‌کنندگی و طراحی حرکات اکشن این اثر را هم بر عهده گرفت. او جایزه اسب طلایی را برای بهترین طراحی اکشن در مراسم سالانه فیلم‌ هنگ کنگ دریافت کرد.

ین در سال ۲۰۰۸ در فیلم «ایپ من» بازی و دوباره با سامو هونگ و سایمون یام همکاری کرد. ایپ من با بازی ین در نقش اصلی، با ۲۵ میلیون دلار فروش در هنگ کنگ و ۱۰۰ میلیون یوان در چین، به موفق‌ترین اثر او تا به امروز تبدیل شد.

بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵

دانی ین

ین در آگوست ۲۰۰۲ و زمانی که در تعطیلات خانوادگی در ایالات متحده بود، دعوت‌نامه‌‌ای از سوی آوی لرنر دریافت کرد تا در فیلم «بی‌مصرف‌ها ۲» بازی کند. او مدتی این پروژه را بررسی کرد تا تصمیم بگیرد که آیا این فیلم‌نامه برای او جذاب است یا خیر. وی در نهایت این نقش را رد کرد.

ین در سال ۲۰۱۱ بیان کرد که قصد ورود به ژانرهای دیگر را دارد و نقشی کمدی را در فیلم «همه چی خوبه» بازی کرد. این فیلم موفقیت چشم‌گیری داشت و تطبیق‌پذیری ین به عنوان یک بازیگر را ثابت کرد.

ین در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ پس از بازی در فیلم «پادشاه میمون‌ها»، به یک استراحت شش ماهه رفت و توضیح داد که می‌خواهد زمان بیشتری را با خانواده و فرزندان خود بگذراند.

او در سال ۲۰۱۲ به صنعت سینما بازگشت و کار در پروژه «هویت اختصاصی» را آغاز و در این اثر، نقش یک پلیس مخفی را بازی کرد و هم‌چنین طراحی حرکات اکشن فیلم را بر عهده گرفت. در سال ۲۰۱۳ اعلام شد که دانی ین نقش اصلی فیلم مرد یخی را بازی می‌کند که یک فیلم اکشن علمی‌تخیلی محسوب می‌شود و به مقوله سفر در زمان می‌پردازد و به صورت سه بعدی فیلم‌برداری شده است.

کمپانی واینستین در فوریه ۲۰۱۳ تایید کرد که حقوق مادی و معنوی دنباله فیلم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» را خریداری کرده و با دانی ین برای بازی در نقش گرگ خاموش تماس گرفته است. مجلات هنگ کنگ در مارس ۲۰۱۳ عکس‌هایی از هاروی و باب واینستین در سفر به هنگ کنگ و هنگام ملاقات با ین منتشر کردند. طبق گزارشات ین درباره شلوغی برنامه کاری خود با آن‌ها صحبت و از بابت کلاسیک بودن فیلم اصلی و تاثیر و فشار آن بر دنباله ابراز نگرانی کرده بود.

کمپانی واینستین در ماه مه ۲۰۱۳ و در جریان جشنواره سالانه فیلم کن اعلام کرد که ین نقش اصلی گرگ خاموش را در دنباله ببر خیزان، با عنوان «ببر خیزان، اژدهای پنهان: شمشیر سرنوشت»، در کنار میشل یئو، ستاره برجسته ژانر اکشن بازی خواهد کرد. قرار بر این شد که این فیلم به دو زبان انگلیسی و ماندارین فیلم‌برداری شود تا برای مخاطبان بازار بین‌المللی جذاب باشد.

بیشتر بخوانید
۱۸ خواننده‌ی برتر سینمای هند؛ از لتا منگیشکر تا ای. آر. رحمان

هم‌چنین در طی کنفرانس مطبوعاتی دوم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» فاش شد که کمپانی واینستین حقوق مادی و معنوی «هفت سامورایی» آکیرا کوروساوا را نیز به دست آورده و در حال برنامه‌ریزی برای بازسازی آن و در حال مذاکره با ین، جورج کلونی و ژانگ زی برای بازی در این فیلم است. دانی ین این پیشنهاد را به دلیل تداخل برنامه آن با برنامه فیلم‌برداری «ایپ من ۳» رد کرد.

«ایپ من ۳» در اواخر مارس ۲۰۱۵ معرفی شد. ین دوباره نقش خود را به عنوان شخصیت اصلی، استاد هنرهای رزمی، ایپ من، بازی کرد. حضور بوکسور بازنشسته و قهرمان سابق سنگین‌وزن، مایک تایسون نیز در این فیلم تایید شد. دانی ین اشاره کرد که او از طرفداران بزرگ مایک تایسون بوده و بسیاری از مسابقات او را تماشا کرده و از همکاری با او هیجان زده است. مایک تایسون در طی یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که او نیز از طرفداران دانی ین است و دو فیلم اول ایپ من را بیش از سه بار تماشا کرده و حالا از حضور در قسمت سوم، احساس افتخار می‌کند.

تصویربرداری «ایپ من ۳» در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۱۵ آغاز شد و فیلم در دسامبر ۲۰۱۵ در بخش‌هایی از آسیا و در اوایل سال ۲۰۱۶ در سراسر جهان اکران شد و به طور کلی بازخوردهای مطلوبی داشت.

از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ – فیلم‌های جدیدتر دانی ین

دانی ین

ین در سال ۲۰۱۶ در فیلم «جنگ ستارگان: سرکش» نقش جنگجوی نابینا، زاتویچی را بازی کرد. او در ادامه در ژانویه ۲۰۱۶ جایگزین جت لی در نقش شیانگ در فیلم اکشن «قفس: بازگشت ژاندر» شد.

پارامونت تبلیغات فیلم «قفس: بازگشت ژاندر» را در چین و اکثر نقاط آسیا بر روی دانی ین متمرکز کرد و او را در پوسترهای فیلم جلوتر از وین دیزل قرار داد و کلیپ‌هایی از ین را به اشتراک گذاشت. این فیلم در هفته افتتاحیه خود با ۶۲ میلیون دلار فروش رتبه اول را کسب کرد و پس از آن، نقدهای عملکرد تحسین‌برانگیز دانی ین رسانه‌های اجتماعی چینی را فرا گرفت و تماشاگران سینما را به سمت این فیلم سوق داد.

بازی ین در دو فیلم «سرکش» و «قفس: بازگشت ژاندر» با واکنش‌های بسیار مثبت منتقدان و مخاطبان مواجه شد. بسیاری از سایت‌های رسانه‌ای از جمله ورایتی و لس‌آنجلس تایمز عملکرد ین را در فیلم‌ «قفس: بازگشت ژاندر» ستایش و او را به عنوان نقطه قوت فیلم معرفی کردند. علاوه بر این، شخصیت ین در یک نظرسنجی رسمی در صفحه اجتماعی جنگ ستارگان که در آن بیش از ۴۰ هزار نفر رای دادند به عنوان شخصیت محبوب مخاطبان انتخاب شد.

ین زمانی که بر سر صحنه فیلم‌برداری‌ «قفس: بازگشت ژاندر» در کانادا بود، پیشنهادات زیادی از استودیوها و کارگردانان هالیوود دریافت کرد. در همان زمان، وونگ جینگ، کارگردان هنگ کنگی، شخصا به کانادا رفت تا از ین برای بازی در فیلمش «تعقیب اژدها»، بازسازی فیلم «شماره یک» دعوت کند. ین در نهایت این پیشنهاد را پذیرفت و در نقش جدید یک شرور با صحنه‌های مبارزه محدود و در کنار اندی لاو در این اثر بازی کرد.

تعقیب اژدها با نقدهای بسیار مثبت منتقدان منتشر شد و بسیاری از آنان باز هم به تطبیق‌پذیری خوب ین اشاره کردند. تعقیب اژدها در اکثر نقاط آسیا مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت و در هنگ کنگ، به عنوان یکی از ۵ فیلم برتر سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.

ین در سال ۲۰۱۷ تماسی از جت لی و مدیرعامل علی بابا، جک ما، درباره همکاری احتمالی در یک فیلم کوتاه با موضوع هنرهای رزمی به نام گونگ شو دائو دریافت کرد تا شکل جدیدی از تایجی را به عنوان یک ورزش المپیکی در آینده ترویج کند. ین که به همراه همسرش و برای برگزاری جشن سالگرد ازدواجشان در تعطیلات بود، برنامه‌های خود را برای شرکت در این پروژه لغو و پذیرش هر گونه دستمزد برای این همکاری‌ را رد کرد و اعتقاد داشت که دوستی با پول سنجیده نمی‌شود و امیدوار بود که مشارکت او بتواند به ترویج هنرهای رزمی چینی برای مخاطبان در سراسر جهان کمک کند. در عوض، جت لی و جک ما با کمک به برگزاری جشن سالگرد ازدواج ین و همسرش، او را غافلگیر کردند. این فیلم کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای در ۱۱ نوامبر در چین منتشر شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی در چین سرعت و تکنیک ین در این فیلم را ستودند.

بیشتر بخوانید
۱۰ رزمی‌کار قدرتمند برتر مارول؛ از «شوالیه ماه» تا «دردویل»

ین در اواخر سال ۲۰۱۷ پروژه «برادر بزرگ» (big brother) را شروع کرد که یک فیلم با مضمون هنرهای رزمی ترکیبی بود که ین در آن نقش یک معلم دبیرستان با یک زندگی غیر متعارف و گذشته‌ای تاریک را بازی می‌کند. ین در سال ۲۰۱۸ نیز بر سر صحنه فیلم‌برداری‌ اقتباس لایواکشن بازی ویدیویی «سگ‌های خفته» حاضر شد و نقش شخصیت اصلی، وی شن را بازی کرد.

او در سال ۲۰۱۹ باز هم نقش ایپ من را برای آخرین بار در فیلم «ایپ من ۴: قسمت پایانی» بازی کرد. معترضان در جریان اعتراضات هنگ کنگ در آن سال، با استناد به مواضع ین، دنی چان، و ریموند ونگ، خواستار تحریم فیلم شدند. با این وجود، این فیلم در گیشه به موفقیت رسید و بیش از سه برابر بودجه ۵۲ میلیون دلاری خود فروخت و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم چینی تاریخ در مالزی و هم‌چنین سومین فیلم پرفروش چینی شد. ین در مارس ۲۰۲۰ و در تور مطبوعاتی بازسازی لایو‌اکشن مولان دیزنی، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره فیلم‌های ابرقهرمانی گفت که پیشنهاداتی برای حضور در فیلم «لیگ عدالت» و «آکوامن» داشته اما به دلیل اختلاف در زمان‌بندی این پروژه‌ها، آن‌ها را رد کرده است. او سال گذشته نیز در فیلم «آتش خشم» (raging fire) ایفای نقش کرد.

مبارزات و تمرینات دانی ین

دانی ین

ین خود را یک رزمی‌کار ترکیبی توصیف می‌کند. او کونگ فو و وودانگ کوان را از کودکی زیر نظر مادرش آموخت و سپس در سال‌های نوجوانی به سراغ تکواندو رفت و در این فرآیند، دان ششم این رشته را به دست آورد. در آن زمان، تیم ووشوی پکن یک پیشاهنگ در ایالات متحده داشت که ین را به پکن دعوت کرد و او در آن‌جا تمرینات خود را در موسسه ورزشی پکن آغاز و برای اولین بار با جت لی دیدار کرد.

ین پس از بازگشت به ایالات متحده در مسابقات مختلف ووشو مدال طلا کسب کرد. او بعد از این دوره سعی کرد تا اطلاعات خود را درباره‌ سایر سبک‌های هنرهای رزمی افزایش دهد و بعدتر کمربند مشکی و بنفش جودو و جیو جیتسو برزیلی را دریافت کرد و به تمرین در رشته پارکور، کشتی، موی تای، کیک بوکسینگ و بوکس زیر نظر مربیان مختلف ادامه داد و این روند با بازگشت او به ایالات متحده از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ شدت پیدا کرد.

او در آن سال‌ها اولین فیلم خود در هالیوود را تجربه کرد. پیشرفت ین در بازگشت به آسیا مشهود بود و او دانش جدید خود را در فیلم‌ها به نمایش گذاشت و پس از آن بود که در فیلم جذاب «نبرد نهایی» هنرنمایی کرد.

ین در سال ۲۰۰۷ یک سیستم جدید از هنرهای رزمی را به مهارت‌های خود اضافه کرد. او در ادامه پیشنهاد بازی در نقش استاد بزرگ وینگ چون، مربی بروس لی، ایپ من را دریافت و سخت کار کرد و زیر نظر پسر ارشد ایپ من، ایپ چون، اطلاعات خوبی درباره زندگی شخصی وینگ چون، به دست آورد. ایپ چون از آن زمان ین را به خاطر تلاش‌ها و مهارت‌هایش به‌ عنوان یک رزمی‌کار و توانایی‌اش در درک مفاهیم زندگی وینگ چون، بارها تحسین کرده است.

ین معتقد است که ترکیب هنرهای رزمی موثرترین و هماهنگ‌ترین سبک را تولید می‌کند و بارها گفته است که وقتی فیلم‌هایش را تماشا می‌کنیم، در واقع احساسات درونی و قلبی وی را لمس می‌کنیم. او به نبرد و مبارزه و اقدام اعتقاد دارد و از نظرش، هنرهای رزمی ترکیبی معتبرترین شکل مبارزه است.

ین در جوانی به دلیل توقعات و فشارهای زیاد والدینش فردی یاغی بود و در سال‌های اولیه یادگیری خود، به یک باند چینی در بوستون پیوست. او یک نوجوان بسیار کنجکاو و به دنبال تبادل دانش هنرهای رزمی با افرادی با پیشینه‌های مختلف بود و همین موضوع باعث شد تا او دانش عمیقی درباره هنرهای رزمی به عنوان یک مبارز خیابانی کسب کند.

بیشتر بخوانید
فیلم‌هایی با لوکیشن‌های وجدآور که انگیزه‌ی سفر می‌دهند

او حتی یک‌بار هنگامی که در اواخر دهه ۹۰ میلادی با دوست خود در یک کلوپ شبانه بود مورد آزار و اذیت یک باند مزاحم قرار گرفت. ین به این گروه هشدار داد که آن‌ها را تنها بگذارند اما آنها گستاخ‌تر از این حرف‌ها بودند. پس ین نیز با این مزاحمان درگیر شد و هشت نفر از اعضای این باند را با ضرب و شتم روانه بیمارستان کرد.

ستارگان دیگر هنرهای رزمی مانند جکی چان و جت لی نیز اظهار داشته‌اند که ین بهترین مبارز جهان سینمایی آسیا است. سازندگان فیلم‌ «ایپ من ۳» هنگام فیلم‌برداری نگران بودند که تایسون که یک بوکسور حرفه‌ای بود، به طور تصادفی به ین آسیب برساند. با این حال، در نهایت این ین بود که انگشت دست تایسون را شکست، آن هم در حالی که فقط از آرنج خود برای جلوگیری از مشت‌های تایسون استفاده کرده بود. تایسون نیز اصرار داشت که فیلم‌برداری آن صحنه را قبل از انتقال به بیمارستان تمام کند.

بهترین فیلم‌های دانی ین

دانی ین

از معروف‌ترین آثار ین می‌توان به فیلم‌هایی مانند «فلش پوینت»، «برادر بزرگ»، «نبرد نهایی»، «ایپ من» و «آتش خشم» اشاره کرد. وی تفاوت اصلی فیلم‌سازی در آسیا و هالیوود را در آزادی و کنترل حرکات اکشن می‌داند. در آسیا، این طراح حرکات اکشن است که صحنه مبارزه را به دست می‌گیرد و برای فیلم‌برداری صحنه‌های اکشن تبدیل به کارگردان می‌شود و کنترل کاملی بر جای‌گذاری و زوایای دوربین و رابطه بین درام و اکشن داستان دارد. بنابراین اصلا نیازی به کارگردان اصلی نیست اما هالیوود این‌گونه نیست.

ین طراح مبارزه فیلم «افسانه مشت: برگشت چن ژن» در سال ۲۰۱۰ بود. او عناصر جیت کان دو را برای ادای احترام به بروس لی که در سال ۱۹۷۲ در فیلم «مشت خشم»، نقش چن ژن را بازی کرده بود، به این فیلم اضافه کرد و علاوه بر این، بسیاری از عناصر هنرهای رزمی ترکیبی را هم در فیلم گنجاند. ین هم‌چنین بیان کرد که مفهوم پشت پرده جیت کان دوی بروس لی شبیه به هنرهای رزمی ترکیبی است، از این رو ادغام این اشکال از هنرهای رزمی در این فیلم یک ضرورت بود.

تغییرات فیزیکی

دانی ین

ین به آمادگی جسمانی، قدرت و سرعت خود با استفاده از رژیم‌های تناسب اندام دقیق و منظم، مشهور است. با این حال و علی‌رغم ساختار عضلانی خود، او به دلیل تعهدش به نقش‌ها و تلاش‌هایش برای رسیدن به ساختار فیزیکی و ظاهر شخصیت‌هایی که بازی می‌کند، توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. ین در سال ۲۰۰۷ وزن خود را بیش از ۱۴ کیلوگرم کاهش داد تا به ۵۴ کیلوگرم برسد و شخصیت ایپ من را بهتر به تصویر بکشد. او این کار را با یک رژیم بسیار سخت‌گیرانه و با محدود کردن خود به یک رژیم غذایی ساده که عمدتا از سبزیجات تشکیل شده بود، انجام داد.

او در سال ۲۰۱۰ و برای بازی در فیلم‌ «افسانه مشت: بازگشت چن ژن» مجبور شد هیکل عضلانی خود را بازیابی کند و این فرآیند با یک برنامه غذایی دقیق و اختصاصی، ۶ ماه به طول انجامید.

ین در سال ۲۰۱۵ دوباره حجم هیکل عضلانی خود را کاهش داد تا نقش ایپ من را در قسمت سوم این فیلم بازی کند و در ادامه، برای بازی در آثار آینده خود، وزن و حجم عضلات خود را افزایش داد.

زندگی شخصی

ین در سال ۱۹۹۰ با همسر اول خود، لئونگ زینگ‌سی آشنا شد. این زوج پس از سه سال آشنایی، در نوامبر ۱۹۹۳ در ایالات متحده ازدواج کردند اما این ازدواج در کم‌تر از یک سال به پایان رسید. ین بعد از آن در سال ۲۰۰۳ با ملکه زیبایی سابق هنگ‌کنگ، سیسی وانگ (cissy wang) ازدواج کرد. این زوج دو فرزند به نام‌های جزمین و جیمز دارند.

منبع: themoviedb

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا