سینما

۱۰ شخصیت باهوش دنیای انیمه که سلاحشان هوش‌شان است

در انیمه‌ها اغلب از موقعیت‌ها و شخصیت‌های اغراق شده برای بالا بردن سطح اکشن و تماشایی‌کردن هرچه بیشتر داستان استفاده می‌کنند. مانند ابرقهرمانان، اغلب شخصیت‌های انیمه هم قدرت‌های عجیب و غیرعادی دارند تا بتوانند بر دشمنان و هیولاهایی که باید با آن‌ها مبارزه کنند، پیروز شوند. با این وجود، گاهی اوقات شخصیت‌هایی هم ساخته می‌شوند که هیچ قدرت ماورایی ندارند و انسان‌هایی معمولی هستند. در دنیای واقعی ممکن است این مساله عجیب نباشد، اما ویژگی‌های انسان‌های معمولی با برخی جهان‌های انیمه‌ای به شدت در تضادند و آن‌ها در چنین شرایطی فوق‌العاده ضعیف و آسیب‌پذیر به‌نظر می‌رسند. در این موقعیت‌ها شخصیت های دنیای انیمه برای جنگیدن، پیروزی و بقا فقط باید بر هوش خود تکیه کنند.

۱۰. ناتسوکی سوبارو از انیمه‌ی «ری زیرو» (Re: Zero)

ناتسوکی سوبارو انیمه‌ی «ری زیرو» شخصیت انیمه هوش و ذکاوت

ناتسوکی سوبارو برخلاف قهرمانان معمول ایسکای به دنیایی فانتزی منتقل می‌شود، اما توانایی‌های فیزیکی‌اش نسبت به دنیای واقعی سابق‌اش تغییری نکرده است. درست است که او توانایی بازگشت به زمان قبل از مرگش را دارد، اما این را نمی‌توان مهارتی جادویی دانست که به او در مبارزه‌های خشن با دشمنانش کمک کند.

حتی خود توانایی برگرداندن زمان به قبل از مرگ به این معنی نیست که او دفعه بعد بر دشمنانش پیروز خواهد شد. اما سوبارو این فرصت را دارد که با تکیه بر ذکاوتش، فکر کند و به‌یاد بیاورد که از آینده چه می‌داند تا بتواند اقدام مناسب را انجام دهد. این شخصیت تنها در صورتی قادر به پیروزی در جهان این انیمه است که از ذهن و ذکاوت خود برای برنامه‌ریزی نبردهای پیش رو استفاده کند.

۹. ال لاولیت از انیمه‌ی «دفترچه‌ی مرگ» (Deathnote)

ال لاولیت از انیمه‌ی «دفترچه‌ی مرگ»

دفتر طراحی طرح دث نوت death note کد sdbb03

شخصیت ال در انیمه «دفترچه‌ی مرگ» وقتی در مقابل لایت یاگامی و خدای مرگش، ریوک قرار می‌گیرد، تنها می‌تواند از هوش و ذکاوت خود استفاده کند تا از مرد جوان و نقشه‌هایش پیش بیفتد. از آن‌جایی که ال با کسی در ‌افتاده است که می‌تواند با نوشتن اسم فرد او را بکشد، باید همیشه هوشیار باشد و به آینده فکر کند تا نه تنها زنده بماند، بلکه بتواند لایت را هم به دست عدالت بسپارد.

بیشتر بخوانید
۱۸ سکانس برتر فیلم‌ها که از نقاشی‌های معروف الهام گرفتند

درست است که با وجود روش‌ها و برنامه‌ریزی‌های عجیب قاتل، ال در هدف نهایی خود موفق نیست، اما او همچنان موفق می‌شود در شکار قاتل پیشرفت چشمگیری داشته باشد. ذهن ال کاملا آماده است تا همه احتمالات را در نظر بگیرد و اجازه دهد شواهد او را به جایی که باید ببرد.

۸. سنکو ایشیگامی از انیمه‌ی «دکتر استون» (Dr Stone)

سنکو ایشیگامی از انیمه‌ی «دکتر استون»

در آینده‌ای دور و در دنیای سنگ، تکنولوژی اساسا وجود ندارد. در چنین دنیایی، چگونه یک شخصیت نابغه که تنها قدرتش هوش و ذکاوت است می‌تواند مردی را که آنقدر قوی است که با شیرهای وحشی و سایر جانوران وحشی در می‌افتد، شکست دهد؟ با استفاده از هوش و البته دانش دایره‌المعارفی‌اش از تکنولوژی بشر!

سنکو با کمک چند دوست سخت‌کوش موفق به ساخت دارو، برق و حتی تانک می‌شود. شخصیت سنکو با استفاده از هوش و ذکاوت خود می‌تواند به بسیاری خطرات دنیای انیمه غلبه کند و پیشرفت نژاد بشر را دوباره آغاز کند.

۷. یومکو جابامی از انیمه‌ی «قمارباز» (Kakegerui)

یومکو جابامی از انیمه‌ی «قمارباز»

پوستر دیواری طرح انمیه Kakegurui مدل SDT3040

پوستر دیواری طرح انمیه Kakegurui مدل SDT3041

همه انیمه‌ها حول محور هیولاها، بیگانگان و اربابان و شیاطین جادویی نمی‌چرخند. «قمارباز» انیمه‌ی سریالی‌ای در مورد قماربازانی است که در تلاش برای برنده شدن در مقابل دیگران قرار می‌گیرند و یومکو جابامی شخصیتی است که عاشق قمار است.

اشتیاق او حتی در مواجهه با شکست خود کافی است تا بسیاری از رقیبانش را بترساند و در آستانه‌ی شکست، پیروزی را از چنگال آن‌ها بیرون بکشد. درک این شخصیت از نحوه‌ی کار با کارت‌های بازی و جسارتش برای عبور از چالش‌هایی که با آن‌ها مواجهه می‌شود کافی است و او هم به خوبی از هوش و ذکاوت ذاتی‌اش در این بازی استفاده می‌کند تا برنده‌ی همیشگی دنیای این انیمه باشد.

بیشتر بخوانید
انتظارات از فصل دوم سریال «خاندان‌ اژدها» چیست؟

۶. آرو آکیسه از انیمه‌ی «خاطرات آینده» (Mirai Nikki)

آرو آکیسه از انیمه‌ی «خاطرات آینده»

در انیمه «خاطرات آینده» که با نام «Future Diary» هم شناخته می‌شود شخصیت‌ها توانایی پیش‌بینی آینده را دارند. با این اطلاعات، آنها می توانند برای مقابله با رویدادهای پیش‌بینی شده در خاطرات خود به امید زنده ماندن تا پایان بازی، اقدام کنند.

آکیسه از بسیاری جهات شخصیت خاصی در انیمه است اما هوش و ذکاوت عالی او عامل اصلی حل و فصل وقایع سریال است. خاطرات او در نوع خود قدرتمند است، اما داشتن آگاهی از آنچه اتفاق خواهد افتاد با استفاده از این آگاهی دو مساله‌ی کاملاً متفاوت است. آکیسه تنها با درک و استفاده از این اطلاعات توانست آینده مطلوب خود را رقم بزند .

۵. سورا و شیرو از انیمه‌ی «بدون بازی، زندگی هرگز» (No Game No Life)

سورا و شیرو از انیمه‌ی «بدون بازی، زندگی هرگز»

پوستر دیواری طرح انیمه No Game No Life مدل SDP754

پوستر دیواری طرح انیمه No Game No Life مدل SDP741

در یک جهان جایگزین که همه چیز با بازی‌های ویدیویی تعیین می‌شود، ایمانیتی ضعیف‌ترین نژاد است. سورا و شیرو انسان‌هایی اصالتاً ایمانیتی و از دنیایی متفاوت هستند. مهارت‌های این خواهر و برادر کاملاً با هم تطابق دارد و همیشه به عنوان یک نفر که به Blank معروف است بازی می‌کنند.

گونه‌های مختلف در جهان این انیمه استعدادهای خود را دارند و خدایان و فلوگل (فرشتگان) قادر به استفاده از جادوی قدرتمند هستند. این‌طور به نظر می‌رسد سورا و شیرو که عضو کم‌توان‌ترین نژاد هستند به احتمال زیاد شکست می‌خورند، اما این دو شخصیت با استفاده از هوش و ذکاوت و مهارت‌های خود، می‌توانند پادشاهی جهان انیمه را به دست آورند، آن را گسترش دهند و حتی خود خدایان را به چالش بکشند .

بیشتر بخوانید
۱۳ واقعیت جذاب درباره فیلم ترسناک «بچه رزماری»

۴. لیوای آکرمن از انیمه‌ی «حمله به تایتان» (Attack On Titan)

لیوای آکرمن از انیمه‌ی «حمله به تایتان»

مجله Attack on titan :no regrets vol 2 فوریه 2022

لیوای باید در دنیایی با هیولاهای غول پیکری که می‌توانند بدون کوچیک‌ترین زحمتی، شهرها را در هم بشکنند، از خود و دیگر انسان‌ها دفاع کند. او عضو جوخه‌ی اکتشاف است و قطعاً تجهیزات همه جانبه‌ی آن‌ها برای مقابله با تایتان‌ها به این امر کمک می‌کند. اما همه‌ی دشمنان در این انیمه غول‌های معمولی و بی‌فکر نیستند .

درست است که می‌توان از واکنش‌ها، مهارت‌ها و آموزش‌های لیوای در این انیمه بسیار نوشت ولی سلاح واقعی این شخصیت هوش و ذکاوت اوست. قدرت تفکر و تصمیم‌گیری سریع‌اش به او کمک می‌کند تحت فشار و در موقعیت‌های‌ حساسی مانند تله‌ای که کنی آکرمن ایجاد کرده فرار کند، تیم دشمن را فریب دهد و همچنین مراقب تیم خود در میدان ماموریت‌های شناسایی باشد.

۳. ریگن آراتاکا از انیمه‌ی «موب سایکو ۱۰۰» (Mob Psycho 100)

ریگن آراتاکا از انیمه‌ی «موب سایکو 100»

کوله پشتی طرح انیمه Mob Psycho 100 به همراه جامدادی

ریگن آراتاکا حداقل به گفته خودش بزرگترین روانشناس قرن بیست و یکم است. او علیرغم اینکه خودش هیچ قدرت روانی ندارد، از طریق مشاور روانی امرار معاش کرده است و به نظر می‌رسد قبل از اینکه با موب، یک روانشناس واقعی روبرو شود، عملکرد نسبتاً خوبی هم داشته است.

در حالی که اکثریت با معیارهای اخلاقی سختگیرانه احتمالاً او را یک هکر می‌دانند، مهارت‌های گفتاری و توانایی او در درک سریع مردم به او اجازه می‌دهد دیگران را به راحتی از لحاظ ذهنی دستکاری کند و به این ترتیب در تجارت باقی بماند. در حالی که مسائل اخلاقی پیرامون فعالیت‌های تجاری او وجود دارد، شکی نیست که این شخصیت با هوش و ذکاوت خود در جهان انیمه زندگی می‌کند و با این ویژگی پول خوبی به دست می‌آورد.

بیشتر بخوانید
۲۰ فیلم اکشن برتر تاریخ سینما از نگاه منتقدان

۲. اسپایک اشپیگل از انیمه‌ی «کابوی بی‌باپ» (Cowboy Bebop)

اسپایک اشپیگل از انیمه‌ی «کابوی بی‌باپ»

ماگ هومر ماگ مدل کابوی بیباپ A1

برای توصیف شخصیت اسپایک اشپیگل می‌توان از کلمات تنبل، بی‌دقت و حواس‌پرت استفاده کرد اما از سوی دیگر می‌توان او را ماهر، قوی و باهوش نیز دانست. این شخصیت تلاش می‌کند تا به عنوان یک شکارچی جایزه‌بگیر در جهان انیمه کسب درآمد کند درنتیجه در این راه دائما با خطر روبرو می‌شود و باید از هوش و ذکاوت خود استفاده کند تا همیشه یک قدم جلوتر از شکار خود بماند.

متأسفانه، اسپایک برای رهایی از موقعیت‌های دشواری که شامل یک ابرسگ فراری، گرسنگی، هیولایی ساخته شده از زباله‌ها و یک فرقه شستشوی مغزی شده می‌شود، باید از عقل خود استفاده کند. اگرچه اکشن اغلب در مرکز سریال قرار می‌گیرد، اما هوش اسپایک را نباید دست کم گرفت.

۱. لینگ یائو از انیمه‌ی «کیمیاگر تمام فلزی: برادری» (Fullmetal Alchemist: Brotherhood)

لینگ یائو از انیمه‌ی «کیمیاگر تمام فلزی: برادری»

کوله پشتی طرح Fullmetal Alchemist Brotherhood به همراه جامدادی

استیکر مدل truth fullmetal alchemist brotherhood

شخصیت‌های «کیمیاگر تمام فلزی: برادری» همگی انگیزه‌های خاص خود را دارند و دارای جزئیات پیچیده‌ای هستند. لینگ یائو می‌خواهد سنگ فیلسوف را بدست آورد تا از حکومت امپراتوری محافظت کند، اما به سادگی قادر به گرفتن آن نیست. یائو نگهبانان توانمندی دارد و خودش آن‌ها را برای مبارزه آموزش داده است، اما این چیزی نیست که به تنهایی بتواند او را به هدفش نزدیک‌تر کند.

یائو سریع فکر می‌کند، می‌تواند استراتژی مبارزه خود را در حال پرواز برنامه‌ریزی کند و بدون هیچ مهارت کیمیاگری، به خوبی با همنوعانش مبارزه می‌کند . او هر اقدامی که برای محافظت از میراثش لازم باشد انجام می‌دهد، حتی اگر این اقدام معامله با دشمن باشد و با این کار موفقیت او تضمین شود.

 

منبع: GAMERANT

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا