سریال ایرانیسینماسینمای ایران

سریال‌ها و برنامه‌های فیلم‌نت در نوروز ۱۴۰۲ که باید تماشا کنید

فیلم‌نت قدیمی‌ترین پلتفرم اینترنتی پخش فیلم و سریال ایرانی است که البته کمی دیرتر از فیلیمو و نماوا وارد گردونه ساخت محصولات انحصاری شد. این پلتفرم کار سریال‌سازی مستقل خود را با مجموعه‌‌ای در ژانر وحشت به نام «آنها» شروع کرد و پس از آن با سریال طنز «راز بقا» در میان مخاطبان جای خود را باز کرد. این روزها به دلیل پخش یکی از سریال‌های پرمخاطب سال ۱۴۰۱ یعنی «پوست شیر» بیش از پیش نام این پلتفرم شنیده می‌شود. همچنین برای پخش در روزهای تعطیلات نوروز هم مجموعه‌هایی در این پلتفرم منتشر می‌شود که می‌تواند برای اوقات فراغت گزینه‌های مناسبی باشد.

سریال‌های ایرانی

۱. پوست شیر

  • کارگردان: جمشید محمودی
  • بازیگران: هادی حجازی‌فر، شهاب حسینی، پانته‌آ بهرام، علیرضا کمالی

پیش‌تر درباره این مجموعه مفصل نوشتیم، اما حالا که دیگر که قسمت‌های پایانی‌اش نزدیک می‌شود می‌توان گفت برادران محمودی توانستند یک اتفاق ویژه در ژانر معمایی در سریال‌سازی ایرانی رقم بزنند.  این دو برادر سال‌ها در سنیما و تلویزیون کار کردند و اینبار فیلمنامه را به دست رضا بهاروند سپردند و با حضور بازیگرانی کاربلد، یک قصه پیچیده به نمایش نمایش‌گذاشتند که در ماه‌های گذشته یکی از پر بیننده‌ترین مجموعه‌های شبکه ‌نمایش‌خانگی بوده. «پوست شیر» در اوج روزهای پر التهاب پاییز ۱۴۰۱ منتشر شد و در ابتدا حتی داشت قربانی فضای جامعه می شد. اما پس از مدتی مخاطبان خود را پیدا کرد و با وجود حاشیه و کمترین تبلیغ به خوبی دیده شد. «پوست شیر» البته ضعف‌هایی هم دارد، اما در زمستان ۱۴۰۱ توانست به مخاطب را غافلیگر کند. پیچیدگی‌های این سریال هنوز به پایان نرسیده و در نوروز هم ادامه دارد تا به قسمت آخر برسد و تکلیف گره‌های داستان روشن شود.

بیشتر بخوانید
۹ سریال‌ ترسناک برتر دهه‌ ۲۰۱۰ که باید ببینید

۲. دیو و ماه پیشونی

  • کارگردان: حسین قناعت
  • بازیگران: لیلا اوتادی، رامین ناصر نصیر، علی صادقی

فیلم‌نت از ابتدای تولید انحصاری سریال‌هایش نشان داده یکی از دغدغه‌هایش حوزه کودکان است. اولین سریال کاملا عروسکی در نمایش خانگی پس از بالا گرفتن موج سریال‌سازی در پلتفرم‌ها در فیلم‌نت ساخته شد. این مجموعه «شهرک کلیله و دمنه» به کارگردانی مرضیه برومند بود. سریالی که تنها برای کودکان نبود و مشکلات اجتماعی را در قالب عروسک‌ها بیان می‌کرد. پس از آن مجموعه‌ای دیگر به نام «نارگیل» از فیلم‌نت منتشر شد که آن هم در حوزه کودک بود. حالا اما فیلم‌نت به صورت اشتراکی با پلتفرم فیلیمو دوباره سراغ ژانر کودک رفته و برای ساخت این مجموعه جدید حسین قناعت، یکی از کارگردان‌های پرکار در حوزه کودک را هم به خدمت گرفته‌اند. قناعت در سینما نشان داده که سلیقه کودکان نسل جدید را به خوبی می‌شناسد. «دیو و ماه پیشونی» داستان زندگی کیمیاگری با دختر ۶ ساله‌اش شهربانو و همسر باردارش پرنیان را به تصویر کشیده، که در زیرزمین خانه‌اش یک آزمایشگاه دارد و به تولید اکسیر مشغول است و ناگهان یک روز در اثر کشف چند اکسیر جدید، توسط فردی ناشناس، طلسم می‌شود و دخترش شهربانو باید این طلسم را باطل کند. پخش این مجموعه از اواسط اسفند شروع شده و تا پایان بهار ادامه دارد.

مجموعه‌ها

۱. پدر خوانده

استفاده از بازی‌های دسته‌جمعی در شبکه‌های تلویزیونی و نمایش‌خانگی یکی از روش‌ها جذب مخاطب در سراسر جهان است. در ایران اما بازی‌ها معمولا با حضور بازیگران و افراد شناخته شده در حوزه سینما و ورزش و موسیقی انجام می‌شود. سعید ابوطالب بعد از تجربه‌های «شام ایرانی» ، «رالی ایرانی» و… سراغ بازی پر طرفدار مافیا رفت و از بازیگران دعوت کرد تا در این رئالیتی‌شو حضور پیدا کنند. البته نقدهای فراوانی وجود داشت که اینها رئال نیست و با فیلمنامه جلو می‌رود. اما به هرحال مخاطبان بسیار زیادی پیدا کرد و آنها که به این بازی علاقه داشتند تبدیل به بیننده‌های همیشگی این مجموعه در نمایش خانگی بودند. حالا پس از به پایان رسدین فصل‌های متعدد «شب‌های مافیا»، فیلم‌نت به صورت اختصاصی مجموعه‌ای به نام «پدر خوانده» را با کارگردانی ابوطالب منتشر کرده که با ساختاری جدید و شباهت‌هایی به مافیا بازیگران را در مقابل هم قرار می‌دهد. این مجموعه از اواسط زمستان شروع شده و در نوروز هم ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید
هر آنچه درباره‌ی فیلم «ددپول ۳» مارول می‌دانیم

۲. رادیو نت

یکی از پدیده‌های جدید در زمینه رسانه، صوتی کردن کتاب‌ها و فیلم‌ها است. این محصولات هم برای نابیناها قابل استفاده است و هم افرادی که وقت فراغت برای دیدن یک اثر ندارند می‌توانند به این روش در زمان اشتغال به کارهای دیگر به صورت شنیداری از این محصولات استفاده کنند. حالا فیلم‌نت محصول جدیدی را تولید کرده و در آن سریال‌ها را به صورت صوتی منتشر می‌کند. «رادیو نت» تا حالا سریال «پوست شیر» را به صورت صوتی عرضه کرده و باید منتظر محصولات دیگر این مجموعه باشیم.

سایر محصولات

فیلم‌نت هم مانند نماوا و فیلیمو علاوه بر محصولات داخلی و انحصاری، فیلم‌های ایرانی، فیلم‌های سینمایی روز جهان و سریال‌های دوبله شده خارجی را بر روی خروجی خود قرار می‌دهد و هر مدت یکبار این محوصلات به روز رسانی می‌شود. علاوه بر این آرشیوی هم از سریال‌های قبلی فیلم‌نت بر روی سایت این پلتفرم وجود دارد که برای کسانی تا به حال نتوانستند آن‌ها را ببینند، در تعطیلات نوروز قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا