سینما

۱۰ زوج دوست‌داشتنی فیلم‌های ترسناک

فیلم‌های ترسناک معمولاً پر از قاتلان درنده، جیغ قربانیان، اره‌های برقی یا چاقوهای خونین هستند. اما گاهی اوقات، در میان خون‌ریزی‌ و وحشت، رابطه‌ی عاشقانه‌ای بین قربانیان فیلم‌های ترسناک با هم یا حتی با قاتلانشان شکل می‌گیرد که وحشت فیلم را دوچندان می‌کند. دیدن روابط عاطفی بین یک زوج در فیلم‌های ترسناک، چه اسلشر‌هایی مانند «چاکی» و «جیغ» باشند، چه کمدی‌های عاشقانه ترسناک مانند «فروشگاه کوچک وحشت» و «سرزمین زامبی‌ها»، اصلا دور از انتظار نیست.

۱۰. چاکی و تیفانی / «عروس چاکی» (Bride of Chucky)

چاکی و تیفانی: «عروس چاکی»

فیگور پاپ مدل CHUCKY کد 56

وقتی صحبت از اسلشرهای کلاسیک می‌شود، چاکی و تیفانی زوج ترسناک شماره‌ی یک هستند. از سال ۱۹۹۸ که فیلم «عروس چاکی» اکران شد تا امروز، این دو عروسک قاتل ازدواج کرده‌اند، صاحب یک فرزند شده‌اند و حالا هم دوباره در سریال جدید «چاکی» (Chucky) با هم دیده می‌شوند .

درست است که این زوج اغلب دعوا می‌کنند، چاکی با تیفانی بدرفتاری می‌کند و تیفانی گاهی کارهایی انجام می‌دهد که منجر به مرگ چاکی می‌شود، مثلا اره کردن سرش با چاقو، اما در نهایت این دو همیشه راهی برای کنار یکدیگر ماندن پیدا می‌کنند.

۹. گیل و دیویی / «جیغ» (Scream)

گیل و دیویی: «جیغ»

ماسک ایفای نقش مدل جیغ

رابطه‌ی گیل ودرز و معاون کلانتر دیوی اصلی‌ترین رابطه در کل فرنچایز است که در هر ۵ فیلم اول ادامه دارد. این رابطه با معاشقه‌های فرصت‌طلبانه‌ی خبرنگار با‌ معاون شروع می‌شود تا بتواند از او برای رسیدن به اخبار دست اول استفاده کند، اما به سرعت به یک رابطه‌ی عاشقانه دوطرفه تبدیل می‌شود.

درست است که سرنوشت این زوج در فیلم ترسناک با جدایی و مرگ غم‌انگیز دیویی پایان می‌یابد اما آن‌ها همواره در طول فرنچایز عاشق یکدیگر باقی ماندند و عشق آنها هرگز عشقی زودگذر نبود.

بیشتر بخوانید
۳۰ سریال ترسناک برتر؛ از خون‌آشام‌ها و زامبی‌ها تا ارواح خبیث

۸. برد و جانت / «راکی هارور» (Rocky Horror Picture Show)

برد و جانت: «راکی هارور»

با وجود شخصیت‌هایی مانند فرانک-ان-فورتر و ریف راف، ممکن است آنچنان که باید به براد و جانت در  «راکی هارور» توجه نشده باشد. اما آنها در دنیای فیلم‌های ترسناک زوج استثنایی هستند.

در یک شب طوفانی اتومبیل برد و جانت که تازه نامزد شده‌اند پنچر می‌شود و آن‌ها به خانه‌ی فرانکشتاین پناه می‌برند. جالب است که علیرغم دردسرهای فراوان، از جمله برخوردهای غیرعمدی برد با فرانک-ان-فورتر و تبدیل شدن همه به سنگ، این زوج تقریبا بدون آسیب جدی از این مهلکه خارج شدند.

۷. سیمور و آدری / «فروشگاه کوچک ترسناک» (Little Shop of Horrors)

سیمور و آدری: «فروشگاه کوچک ترسناک»

در واقع «فروشگاه کوچک ترسناک» بیشتر از این که داستان گیاهی انسان‌خوار باشد که با هر انسانی که می‌خورد بزرگ‌تر می‌شود و پسر گل‌فروشی را استخدام می‌کند تا غذای بیشتری برایش پیدا کند، داستان عاشقانه‌ی آن پسر گل‌فروش و همکارش است.

شیفتگی سیمور به آدری آنقدر زیاد بود که نام گیاه گوشتخوارش را آدری دوم گذاشت. برخلاف پایان فیلم که گیاه وحشی سیمور و آدری را می‌بلعد، در نمایش تئاتری این داستان سیمور و آدری او را شکست می‌دهند و می‌توانند برای همیشه باهم باشند.

۶. کیم و ادوارد / «ادوارد دست قیچی» (Edward Scissorhands)

کیم و ادوارد: «ادوارد دست قیچی»

«ادوارد دست قیچی» بیشتر یک فیلم عاشقانه-فانتزی در نظر گرفته می‌شود تا ترسناک اما مطمئناً ادوارد و دست‌های فردی کروگر مانند او کمی ترسناک هم می‌توانند باشند. البته که کیم او را اینطور نمی‌بیند.

با وجود این که ادوارد انسان‌نما به خاطر ظاهر ترسناک و انگشتان تیغی خود از جامعه طرد شده است، وقتی کیم به این هیولای شیرین و دلسوز علاقه نشان می‌دهد، اثبات می‌شود که این بچه نامحبوب می‌تواند جذاب هم باشد.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم ابرقهرمانی که صحنه پایانی هیجان‌انگیزی داشتند
پیکسل خندالو مدل ادوارد دست قیچی کد 1499 به همراه جاکلیدی

۵. لوئیس و لستات / «مصاحبه با خون آشام» (Interview With The Vampire)

لوئیس و لستات: «مصاحبه با خون آشام»

درست است که سریال «مصاحبه با خون آشام» که اخیرا از شبکه AMC پخش شد، بر داستان عاشقانه‌ی عجیب و غریب بین لوئیس و لستات متمرکز است، اما در فیلم محصول سال ۱۹۹۴ هم جرقه‌هایی بین این شخصیت‌ها با بازی تام کروز و برد پیت اتفاق می‌افتد که صرفاً به تفسیر بیننده بستگی دارد.

به هرحال لوئیس و لستات از زوج‌ قوی در بین زوج‌های فیلم‌های ترسناک هستند. رابطه اغوا کننده آنها در هر اقتباسی از داستانشان کاملا از دوستی گذشته است و آنها را نه تنها به یک زوج به یاد ماندنی، بلکه به شخصیت‌هایی عجیب و غریب در ژانر وحشت تبدیل کرده است.

۴. بورلی و بن / «آن» (It)

بورلی و بن: «آن»

اکشن فیگور مدل پنی وایز آلتیمیت

در حالی که بیل و بورلی در طول فیلم اول (۲۰۱۷) رابطه‌ی چشمی زیادی باهم برقرار می‌کنند اما همواره این‌طور به نظر می‌رسد این تنها بن است که عاشق دختر نوجوان است. این علاقه هم در قالب یک شعر و هم در جریان کمک به نجات جان او از دست دلقک بچه خوار در فیلم نشان داده شده است.

در نوجوانی، علاقه بن به بورلی باعث می‌شود که او هایکویی برای او بنویسد و از موهای قرمز او تعریف کند و از این راه عشق خود را ابراز کند. در فیلم دوم (۲۰۱۹) که هردو شخصیت بالغ شده‌اند، با وجود این‌که زندگی آن‌ها را برای مدتی از هم جدا کرده است، پس از ۲۷ سال دوباره با هم متحد می‌شوند. این‌بار نه تنها برای شکست دادن پنی‌وایز، بلکه برای کشف عشق بی‌انتها به یکدیگر.

بیشتر بخوانید
بهترین فیلم‌های عاشقانه خارجی

۳. جک و سالی / «کابوس قبل از کریسمس» (The Nightmare Before Christmas)

جک و سالی:«کابوس قبل از کریسمس»

فیگور مدل کابوس قبل از کریسمس کد 116 مجموعه 5 عددی

با وجود اینکه «کابوس قبل از کریسمس» یک فانتزی سیاه بود نه یک عاشقانه، اما جک و سالی تا ابد به الگوی هالوین زوج‌ها تبدیل شده‌‌اند.

رابطه‌ی آن دو شخصیت محور اصلی فیلم نیست، اما اشتیاق سالی به جک بخش بزرگی از آرک داستانی او است. ذر انتها هم این زوج فیلم را با آهنگی عاشقانه، بالای تنه درخت پیچ خورده و در مقابل ماه بزرگ و درخشان به پایان می‌رسانند.

۲. هیولای فرانکنشتاین و عروس / «عروس» (The Bride)

هیولای فرانکنشتاین و عروس: «عروس»

کتاب فرانکنشتاین اثر مری شلی نشر ققنوس

هیولای فرانکنشتاین و عروسش در پایان «عروس فرانکشتاین» شروع چندان خوبی نداشتند. عروس که توسط فرانکنشتاین و دستیارانش تنها برای این‌که همدم هیولا باشد ساخته شده بود، او را تنها می‌گذارد. اما در بازسازی سال ۱۹۸۵ از این فیلم با نام «عروس» این دو مخلوق فرانکنشتاین پایان خوشی در کنار هم دارند.

در این فیلم این دو دیگر با نام‌های اوا و ویکتور شناخته می‌شوند. اوا بعد از زنده شدن مانند نسخه‌ی قبل از ویکتور خوشش نمی‌آید. اما بعد از ماجراهای طولانی او عاشق هیولا می‌شود و هر دو با هم از دست دانشمند دیوانه فرار می‌کنند.

۱. مورتیسیا و گومز / «خانواده آدامز» (The Addams Family)

مورتیسیا و گومز: «خانواده آدامز»

اما قهرمانی زوج ترسناک و دوست‌داشتنی قطعا به مورتیشیا و گومز آدامز می‌رسد. علارقم خانواده‌ی ترسناک و عجیب غریب‌شان، ازدواج این دو سرشار از عشق به یکدیگر است.

گومز اغلب بر این باور است که مورتیسیا زیباترین زن جهان است و او را با نام‌های مستعار عاشقانه مانند «کوئریدا» و «کارا میا» معرفی می‌کند. مورتیشیا هم همسری دوست داشتنی است که شوهرش را می‌پرستد.

بیشتر بخوانید
۱۰ انیمیشن تحسین‌برانگیز که در سایه‌ی فیلم‌های دیزنی نادیده گرفته شدند

 

منبع: COLLIDER

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا