سینما

۸ فیلم موفق با حضور ستارگان «بهتره با ساول تماس بگیری»

اگر تماشای سریال غافلگیر کننده و مهیج «بهتره با ساول تماس بگیری» با شما کاری کرده است که خواهان چیزهای بیشتری درباره‌اش باشید، پیشنهاد ما این است که به تماشای فیلم‌هایی که با حضور ستارگان این سریال ساخته شده‌اند و در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت بنشینید.

اکنون که «بهتره با ساول تماس بگیری» دوره شش فصلی پخش خود را به اتمام رسانده است و احتمالا دیگر هم خبری از آن نخواهد بود، بسیاری از بینندگان وفادار و برپاقرص سریال هنوز هم امیدوارانه به دنبال محتوای بیشتری که مربوط به ساول گودمن و پیرامون او باشد هستند. یکی از موارد راضی کننده می‌تواند دیدن بازیگران و شخصیت‌های سریال محبوب‌شان در آثار دیگر باشد. خوشبختانه اکثر بازیگران اصلی اثر هنرمندانی اسم و رسم‌دار هستند که نه تنها در تلویزیون بلکه در سینما هم فعالیت‌های طولانی مدتی داشته‌­اند و آثار شاخصی از خود بر جای گذاشته‌اند. در این مطلب به بررسی هشت مورد از موفق‌ترین فیلم‌هایی که بازیگران «بهتره با ساول تماس بگیری» در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند پرداخته‌ایم که می‌توانند شما را تا انتشار یکی دیگر از اسپین‌آف‌های احتمالی سریال همراهی کنند و از غم اتمام ماجراهای این وکیل خاص بکاهند.

۸. باب اودنکرک – زنان کوچک (Little Women)

باب اودنکرک در نمایی از فیلم سینمایی زنان کوچک

  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

وینس گیلیگان، خالق سریال شاهکار «برکینگ بد» که در ادامه موفقیت‌هایش را با «بهتر است با ساول تماس بگیرید» تثبیت کرد، به باب اودنکرک که در زمان شروع به ساخت سریال ۵۳ ساله بود، فرصت ستاره شدن داد و او نیز از این فرصت حداکثر استفاده را برد. گیلیگان که همه کاره‌ی سریال محسوب می‌شد به اودنکرک آزادی عمل کامل داد تا هرجور که دلش می‌خواهد جیمی مک‌گیل (با نام مستعار ساول گودمن) را شخصیت­‌پردازی کند. نقشی که نه تنها از شاخصه‌های کمدی بهره‌مند بود بلکه رگه‌های از درام و حتی احساسات عاشقانه را هم شامل می‌شد.

برای اینکه ببینید این بازیگر بی‌حاشیه و مورد احترام چقدر در کار خود فوق‌العاده و دقیق است، کافیست تا به بازی او در فیلم محصول سال ۲۰۱۹ با نام«زنان کوچک» که اقتباسی از رمان مشهور لوییزا می الکات به کارگردانی گرتا گرویگ است نگاهی بیندازید. جایی که او نقش کوتاه اما کلیدی آقای مارچ را جوری اجرا کرد که در خاطر همگان ماندگار شد. آقای مارچ پدر خانواده‌ای پنج نفره است که همراه با چهار دختر خود با مشکلات پس از جنگ داخلی ایالات متحده دست و پنجه نرم می‌کنند. شخصیت پردازی این نقش به گونه‌ای است که زیاد نمی‌توان آن را با کاراکتر ساول گودمن متفاوت دانست، اما اودنکرک در این نقش به قدری گرم و راحت ظاهر شده است که صمیمیت و صداقت واقعی را به تماشاگر منتقل می­‌کند و حتی درصدد اجرای یکی از لاین‌های کلیدی مرتبط با عنوان این فیلم است.

بیشتر بخوانید
بهترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۲

۷. جاناتان بنکس – پلیس بورلی هیلز (Beverly Hills Cop)

جاناتان ببنکس نفش بدمن فیلم پلیس بورلی هیلز را بر عهده داشت

  • کارگردان: مارتین برست
  • تاریخ انتشار: ۱۹۸۴

جاناتان بنکس، مایک خونسرد، حرفه‌ای و دوست داشتنی «برکینگ بد» که آن‌جا نقش محافظ و در واقع همه کاره‌ی گاس فرینگ را بر عهده داشت، در بسیاری از فیلم‌های پرمخاطب دهه هفتاد بازی کرده است و بازیگر با تجربه‌ای به حساب می‌آید. در سال ۱۹۸۴، مایک ارمانترات آینده (نام شخصیت بنکس در «برکینگ بد» و «بهتر است با ساول تماس بگیرید») با بازی خوبش در نقش یک مرد سرسخت و خشن در «پلیس بورلی هیلز» خودش را به اثبات رساند و نشان داد که توانایی بازی در اینگونه نقش‌ها را داراست.

او بخش بزرگی از دهه‌ی هشتاد را برای بازی در نقش‌های کوچک و درجه‌ی چندم سینما و تلویزیون گذراند تا اینکه در نهایت توانست با نقش زک، مزدوری آدمکش، در اکشن – کمدی موفق «پلیس بورلی هیلز»، در کنار ادی مورفی بدرخشد و مورد توجه قرار بگیرد. همان‌طور که دهه‌ها بعد در «برکینگ بد» و سپس «بهتر است با ساول تماس بگیرید» بار دیگر این کار را انجام داد و در نقش بدمن ماجرا حسابی نگاه‌ها را به خود جلب کرد. تماشای جاناتان بنکس جوان با آن نگاه سرد معروفش، در حالی که با دقت به کارآگاه اکسل فولی (ادی مورفی) – دشمن شماره‌ی یک خود – نگاه می‌کند، از لحظات به‌یادماندنی فیلم است. جالب است بدانید که دو سال قبل‌تر از بازی در فیلم «پلیس بورلی هیلز»، بنکس فعالیت حرفه‌­ای خودش را با بازی در فیلم «۴۸ ساعت» و در کنار ادی مورفی به عنوان یک کاراگاه شروع کرده بود.

۶. پاتریک فابیان – آخرین جن‌گیری (The Last Exorcism)

پاتریک فابیان در نمایی از فیلم آخرین جن‌گیری

  • کارگردان: دنیل استم
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۰

پاتریک فابیان، متولد ۷ دسامبر ۱۹۶۴ هنرپیشه‌ی اهل ایالات متحده‌ی آمریکاست و ایفای نقش هاوارد هملین را در این سریال دیدنی بر عهده داشت. او به جز چهار قسمت که بنا به اقتضای داستان در سریال حضور نداشت در تمام قسمت‌های دیگر «بهتر است با ساول تماس بگیرید» حاضر بود. فابیان بخش عمده‌ای از دوران حرفه‌ای خود را در تلویزیون گذرانده و اصولا بازیگری در این مدیوم به حساب می‌آید. او به مدت سه دهه در ده‌ها برنامه مختلف حضور داشت و به ایفای نقش می‌پرداخت اما با این وجود، حضور در «بهتر است با ساول تماس بگیرید» تنها نقش طولانی او محسوب می‌شود.

برجسته­‌ترین نقش پاتریک فابیان اما در سال ۲۰۱۰ و زمانی بود که کاراکتر کاتن مارکوس در فیلم «آخرین جن گیری» را بازی کرد، فیلمی که با وجود هزینه‌ی کم به شکل غیرمنتظره‌ای دیده شد، هم مخاطبان آن را پسندیدند و هم از منتقدان نقدهای مثبت و خوبی دریافت کرد. بازی روان و تاثیرگذار فابیان در نقش کشیشی کاریزماتیک اما بدنام، جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره‌ی شناخته شده‌ی فیلم سیتخس (جشنواره‌ای که در ایالت کاتالان اسپانیا برگزار می‌شود و یکی از رویدادهای معتبر سینمایی در اروپا محسوب می‌شود) برایش به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید
بهترین فیلم‌های ماجراجویی در جنگل که حتما باید ببینید

۵. جیانکارلو اسپوزیتو – کار درست را انجام بده (Do The Right Thing)

جیانکارلو اسپوزیتوی جوان در نمایی از فیلم کار درست را انجام بده اثر اسپایک لی

  • کارگردان: اسپایک لی
  • تاریخ انتشار: ۱۹۸۹

این روزها یافتن جیانکارلو اسپوزیتو در سرویس‌های استریم کار سختی نیست. بازیگری که حتما چهره‌ی کاریزماتیک و بازی خوبش در نقش رئیس والتر وایت از «برکینگ بد» را به خاطر دارید. او پس از پایان بازی سطح بالای خود در نقش گاس فرینگ بسیار شناخته شده‌تر از قبل شد و پیشنهادات زیادی را برای حضور در پروژه‌های مختلف دریافت کرد. اسپوزیتو هم اکنون در سریال «ماندلورین» (Mandalorian)  محصول دیزنی ­پلاس و سریال «پسران» (The Boys) که توسط آمازون پرایم ساخته شده است ایفای نقش می‌کند.

با اینکه دهه‌ی گذشته‌ی میلادی سال‌های شکوفایی جیانکارلو اسپوزیتو بوده است اما بسیاری از علاقمندان قدیمی سینما او را به خاطر همکاری‌هایش با کارگردان برنده‌ی جایزه‌ی اسکار اسپایک لی می‌شناسند و نقش مهم او با عنوان باگین­ اوت، در فیلم مهم اسپایک لی، «کار درست را انجام بده» را فراموش نمی‌کنند. البته «کار درست را انجام بده» تنها یکی از چهار فیلمی است که او در آن با اسپایک لی همکاری کرده است و سه فیلم دیگر «بهترین آهنگ‌های بلوز» (Mo’ Better Blues)، «مالکوم ایکس» (Malcolm X) و «کرختی مدرسه» (School daze) نام دارند که اسپوزیتو در آن‌ها حضور قابل قبولی دارد و دیدنشان خالی از لطف نیست.

۴. مایکل مک­‌کین – این یک ضربه‌ی اسپینال است (This Is Spinal Tap)

مایکل مک‌کین در نقش رهبر گروه موسیقی حسابی درخشان ظاهر شد

  • کارگردان: راب راینر
  • تاریخ انتشار: ۱۹۸۴

مایکل مک­‌کین قبل از نقش دراماتیک‌­تر و نسبتا خشک و جدی‌اش به عنوان برادر ساول گودمن، چاک مک گیل، بیشتر به عنوان یک بازیگر کمدی شناخته می‌­شد. علاوه بر این او تجربه‌ی فیلمنامه‌نویسی و آهنگ‌سازی را نیز در کارنامه‌ی هنری خود دارد و حتی برای دومی برنده‌ی جایزه‌ی گرمی نیز شده است. او در نقش چاک فوق‌العاده ظاهر شده و دیدن بازی قدرتمندش بسیار لذت‌بخش و تاثیرگذار است.

مک کین در دهه‌ی هشتاد به همراه دوست و همکار قدیمی‌اش کریستوفر گست نسخه‌ای بهبود یافته از مجموعه کمدی‌هایی تحت عنوان «ماکیومنتری» را ساخت، اما هیچ‌کدام نتوانستند به موفقیت فیلم «این یک ضربه‌ی اسپینال است» (که تبدیل به فیلمی کالت شده بود و طرفداران برپا قرصی داشت) دست پیدا کنند. مک‌­کین در این فیلم نقش دیوید سنت هابینز، خواننده اصلی و گیتاریست ریتم (کسی که وظیفه‌ی اجرای آکوردهای ریتمیک همراهی کننده با خواننده و دیگر سازها را بر عهده دارد) گروه را بازی می­‌کند، نقشی که کاملاً برای او مناسب بود و جایگاه مک‌­کین را علاوه بر بازیگری مورد اعتماد، به عنوان آهنگ‌ساز، خواننده و موزیسینی موفق و کاربلد نیز تثبیت کرد.

بیشتر بخوانید
۸ غذای اشتها برانگیز و خوش‌رنگ و لعاب انیمیشن‌های دیزنی

یکی دیگر از کسانی که همکاری­‌های متعددی با مک‌کین و گست در فیلم‌ها داشت، اد بیگلی جونیور نام دارد که احتمالا بیشتر برای حضور در تلویزیون و بازی در سریال «خیابان در جای دیگر» که شش بار نامزدی جایزه‌ی امی را برایش به ارمغان آورد شناخته می‌شود. بیگلی همچنین در «بهتر است با ساول تماس بگیرید» نیز حضور داشت و بارها با نقش وکیلی به نام کلیفوردمین در قسمت‌های مختلف سریال ظاهر شد.

۳. مارک مارگولیس – صورت­ زخمی (Scarface)

مارگولیس و چهره‌ی یخی‌اش یکی از نمادهای فیلم صورت زخمی است

  • کارگردان: برایان دی پالما
  • تاریخ انتشار: ۱۹۸۳

علاقمندان به آل پاچینو و فیلم بسیار محبوب او «صورت زخمی»، حتما با چهره‌ی مارگولیس از قبل آشنا هستند. کسی که نقش یکی از اصلی‌ترین رهبران گروه‌های تبهکاری را بر عهده داشت و در آخر نیز به تونی مونتانای دوست داشتنی خیانت کرد. مارک مارگولیس در اینجا نیز نقش رهبر کارتل مواد مخدر را بازی می‌کند و با شخصیت «دون هکتور سالامانکا» ابتدا در “برکینگ بد” و سپس در «بهتر است با ساول تماس بگیرید» با استادی تمام به هنرنمایی پرداخت. مارگولیس بازیگری قدیمی و کارکشته و یکی از هنرمندان محبوب کارگردان شاخص دارن آرنوفسکی نیز محسوب می‌شود که تقریباً در همه فیلم‌های او از جمله «پی»، «مرثیه‌ای برای یک رویا»، «چشمه»، «کشتی‌گیر»، «قوی سیاه» و «نوح» نقش‌آفرینی کرده است.

مارگولیس اما، همانطور که در ابتدا اشاره کردیم بیشتر به‌خاطر بازی‌اش در فیلم «صورت زخمی» و با نقش آدمکشی به نام آلبرتو که در فیلم لقب سایه دارد شناخته می‌شود. جالب است بدانید که او تنها بازیگر از «برکینگ بد» نیست که در این فیلم خاطره‌انگیز ایفای نقش کرده است. دون الادیو که در فصل ۴ سریال با او آشنا می‌شویم توسط استیون بائر، بازیگر نقش مانی ری، بهترین دوست تونی مونتانا در فیلم «صورت زخمی» به تصویر کشیده شده است و میریام کولون، بازیگر زن اهل پورتوریکو، که برای نقش ماما مونتانا در این فیلم محصول ۱۹۸۳ شناخته می‌شود، در فصل اول “بهتر است با ساول تماس بگیرید” نقش ابولیتا، مادربزرگ توکو سالامانکا را بر عهده داشت.

۲. کری کاندون – انتقام­جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

کری کاندون صداگذاری رزه هوشمند تونی استارک را بر عهده داشت

  • کارگردان: برادران روسو
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

کری کاندون اولین بار در سال ۲۰۱۵ و در فیلم «انتقام­‌جویان: عصر اولتران»، در نقش F.R.I.D.A.Y ظاهر شد. F.R.I.D.A.Y نام هوش مصنوعی زیرک زره فوق پیشرفته‌ی تونی استارک یا همان «مرد آهنی» است، که توسط این بازیگر ایرلندی متولد ۱۹۸۳ صداگذاری شده بود. صدای رزه «مرد آهنی» یکی از نقاط قوت فیلم محسوب می‌شد و بده بستان‌هایش با تونی استارک بسیار جالب و شنیدنی از کار درآمده بود. کافی است تا یک‌بار دیگر به صدای مسلط و زنده‌ی او گوش کنید تا به ارزش کار او پی برده و هنر این بازیگر جوان را تحسین کنید.

بیشتر بخوانید
۷ فیلم زامبی‌محور تماشایی از سینمای کره‌ جنوبی

کری کاندون در همان سال اکران قسمت دوم فرانچایز «انتقام جویان»، برای اولین بار در «بهتر است با ساول تماس بگیرید» نیز نقش استیسی ارمانترات، عروس بیوه شده‌ی تعمیرکاری به نام مایک را بر عهده گرفت و در کنار یکدیگر هردو را پیش برد. او نه تنها در تمام شش فصل سریال این نقش را تکرار کرد، بلکه هم‌زمان صدای خود را هم به شخصیت F.R.I.D.A.Y قرض داد تا تونی استارک در مبارزاتش تنها نباشد! او همچنین به واسطه‌ی این نقش در «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، «انتقام­‌جویان: جنگ ابدیت» و در نهایت «انتقام­‌جویان: پایان بازی»، یکی از پردرآمدترین فیلم‌های تاریخ به هنرنمایی پرداخته است.

جالب است بدانید که  او تنها دانش‌­آموخته ­ساول نیست که در دنیای سینمایی مارول حضور دارد. تونی دالتون دیگر شاگرد ساول، اگرچه تا فصل چهارم در نقش لالو سالامانکا ظاهر نشد، اما وقتی کار خود را در سریال آغاز کرد به سرعت در میان طرفداران محبوب گشت. اجرای مسلط و حرفه‌ای او باعث شد تا مورد توجه تهیه‌کننده‌ای قرار گیرد که او را برای بازی در نقش جک دوکسن، که کاراکتر مقابل هایلی استاینفلد و جرمی رانر در مجموعه‌ «هاوک‌آی» (HawkEye) محسوب می‌شود انتخاب کرد و حالا سالامانکا بخشی از این سریال پرهزینه‌ی مارول است.

۱. باب اودنکرک و جاناتان بنکس – شگفت­‌انگیزان ۲ (The Incredibles 2)

وینستون دیور و ریک دیکر از شخصیت‌های مهم انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 بودند

  • کارگردان: برد برد
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

به عنوان یک انیمیشن، بدیهی است که هیچ یک از بازیگران «بهتر است با ساول تماس بگیرید» در «شگفت‌انگیزان ۲» روی پرده ظاهر نشوند، اما هم باب اودنکرک و هم جاناتان بنکس در جان بخشیدن به کاراکترهای این انیمیشن زیبا نقش عمده‌ای داشتند و صدای خود را به شخصیت‌های اصلی اثر قرض دادند.

اودنکرک در «شگفت‌انگیزان ۲» نقش وینستون دیور را بازی می‌کند، سرمایه‌داری قدرتمند که به خاطر پدرش بسیار به ابرقهرمان‌ها علاقمند است و یکی از طرفداران سرسخت قانونی کردن فعالیت دوباره‌ی ابرقهرمان‌هاست. او بعد از انزوای ابرقهرمان‌ها به جستجوی آن‌ها پرداخته و سعی می‌کند تا با تغییر نگاه مردم نسبت به این قشر خاص از انسان‌ها، آن‌ها را به جامعه بازگرداند. با اینکه این اولین تجربه‌ی اودنکرک در زمینه‌ی دوبله و صداگذاری است اما توانسته به خوبی از پس کار بربیاید و طرفداران را راضی نگه دارد. این در حالی است که در طرف دیگر ماجرا جاناتان بنکس نقش ریک دیکر، یک مامور دولتی یا بهتر بگوییم، وکیل ابرقهرمان‌ها را بر عهده دارد. شخصی که مسئولیت پنهان کردن خانواده‌ی شگفت‌انگیزها را بر عهده داشت و تلاش می‌کرد تا از خانواده­‌ی پار در مقابل خبرنگارها و شکایات مردم عادی محافظت کند. «شگفت انگیزان ۲» اثری به شدت موفق بود و در نهایت به پردرآمدترین محصول شرکت پیکسار تبدیل شد.

منبع: movieweb

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا