سینما

هر آن‌چه درباره‌ی فیلم «انولا هولمز ۲» می‌دانیم

داستان خواهر کوچک‌تر کارآگاه شرلوک هولمز محبوب، «انولا هولمز ۲» به زودی اکران خواهد شد. «انولا هولمز ۲» در می ۲۰۲۱ معرفی شد و از آن زمان، طرفداران نظرات مختلف خود را درباره جدیدترین ماجراجویی خانم هولمز جوان مطرح کرده‌اند. فیلم‌برداری این دنباله در اکتبر ۲۰۲۱ آغاز شد.

جای تعجب نیست که نتفلیکس دنباله‌ای برای اولین فیلم «انولا هولمز» که در سال ۲۰۲۰ اکران شد در نظر گرفت. این کارآگاه جوان خیلی زود به کاراکتر محبوب طرفداران تبدیل شد. او در فیلم اول ماموریتی را برای یافتن مادرش و کشف رازی که کل کشور را تهدید می‌کرد، آغاز کرد.

انولای جسور، طرفداران را با امتناع از انطباق با هنجارهای زنانه مجذوب کرد و تصمیم گرفت راه برادرش را دنبال کند که این قضیه باعث ناراحتی شرلوک شد. رابطه طنزآمیز و جالب بین انولا و برادرش عنصری جذاب برای بینندگان است و مخاطبان شاهد وجهه متفاوت و خانوادگی این کارآگاه جذاب و حساب‌گر، شرلوک هولمز هستند.

«انولا هولمز ۲» ماجراجویی جدیدی را برای طرفداران این داستان‌ها به ارمغان خواهد آورد. این ماجرای جدید فراتر از همه موارد، یک پیچ و تاب فمینیستی را به این داستان‌های پلیسی می‌بخشد. فیلم اول نیز به نقش زنان در جامعه آن زمان و معنای استقلال یک زن می‌پردازد، آن هم در دنیایی که برای زنان ارزشی قائل نیست. پس با هم طرح داستان، بازیگران و هر آن‌چه را که درباره «انولا هولمز ۲» می‌دانیم بررسی می‌کنیم.

طرح داستان

انولا هولمز

خلاصه داستان رسمی فیلم که توسط نتفلیکس منتشر شده، به مخاطبان یک ایده کلی از چالش‌هایی که انولا در اولین پرونده خود به عنوان یک کارآگاه (در یک جامعه جنسیت‌زده) با آن روبه‌رو می‌شود، ارائه می‌دهد و بدین صورت است:

بیشتر بخوانید
۳۷ هدیه منحصر به فرد برای نویسندگان

انولا هولمز (میلی بابی براون) پس از پیروزی در اولین ماجراجویی خود، راه برادر معروفش شرلوک (هنری کویل) را دنبال و آژانس کارآگاهی خود را باز می‌کند و در ادامه متوجه می‌شود که زندگی به عنوان یک کارآگاه زن آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست. او که پس از پذیرفتن واقعیت‌های سرد دوران بزرگسالی تسلیم شده، در شرف تعطیلی کار و کاسبی خود است اما یک دختر کبریت‌فروش بی‌پول اولین کار رسمی انولا را به او پیشنهاد می‌کند: پیدا کردن خواهر گمشده‌اش. اما این مورد بسیار گیج‌کننده‌تر از حد انتظار است و انولا وارد دنیای خطرناک جدیدی، از کارخانه‌های لندن و سالن‌های موسیقی رنگارنگ گرفته تا بالاترین رده‌های جامعه و خیابان بیکر می‌شود. انولا با یک توطئه مرگبار روبه‌رو می‌شود و باید از دوستانش و خود شرلوک برای حل این معما کمک بگیرد.

این دنباله با توجه به اطلاعات ارائه‌شده در این خلاصه داستان، احتمالا اتفاقات کتاب دوم از مجموعه نانسی اسپرینگر به نام «پرونده بانوی چپ‌دست» را دنبال می‌کند. انولا در این کتاب سعی دارد دختری را که نقاشی‌های زغالی می‌کشد پیدا کند.

او با فهمیدن هویت این هنرمند و بررسی ماجرای ناپدید شدن او، ماجراجویی جدیدی را برای یافتن این دختر گمشده آغاز می‌کند و در عین حال هویت خود را از جامعه مردسالار آن زمان مخفی نگه می‌دارد.

ماجرای انولا، صرف نظر از عناصر داستان، مطمئنا اکشن خواهد بود و طرفداران را مجذوب خود خواهد کرد. حقوق زنان موضوع غالب فیلم اول بود و امتناع انولا از انطباق با هنجارهای جنسیتی او را به نمادی از توانمندسازی زنان تبدیل کرد. بنابراین احتمالا حقوق و توانمندسازی زنان در فیلم دوم نیز موضوعی محوری باشد. ادامه دادن این مضمون قطعا این دنباله را به گفتمان معاصر وصل می‌کند.

بیشتر بخوانید
۸ سکانس آغازین برتر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول

میلی بابی براون در مصاحبه‌ای درباره فیلم دوم در جمع طرفداران گفت:

«من بی‌صبرانه منتظرم تا دوباره با خانواده انولا هولمز همکاری کنم! انولا جایگاه ویژه‌ای در قلب من دارد. او قوی، نترس، باهوش و شجاع است. من مانند یک طرفدار مشتاقانه منتظرم تا ادامه ماجراجویی او را تماشا کنم.»

انولا در تریلر منتشر شده در جریان رویداد تودوم، کار خود را به عنوان یک کارآگاه آغاز می‌کند اما زن بودن و از طرف دیگر، یدک کشیدن نام خانوادگی هولمز در یک جامعه، مسئولیتی بسیار سخت و سنگین است.

بازیگران

انولا هولمز

میلی بابی براون دوباره نقش انولا هولمز را در این دنباله بازی خواهد کرد. براون در مصاحبه با اینترتینمنت ویکلی درباره نقش خود گفت: «من عاشق او شده‌ام و او بخشی از قلب من است.»

بر اساس اعلام نتفلیکس در حساب توییتر این سرویس استریم، هنری کویل نیز باز هم نقش شرلوک هولمز را ایفا خواهد کرد. هلنا بونهم کارتر نیز شخصیت اودوریا را به تصویر می‌کشد.

از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به عادل اختر در نقش لسترید، سوزان ووکوما در نقش ادیت و لوئیس پارتریج در نقش توکسبری اشاره کرد. هنوز جزئیاتی در رابطه با بازگشت سم کلافین، بازیگر نقش مایکرافت، برادر شرلوک و انولا در فیلم اول اعلام نشده است. هم‌چنین دیوید تیولیس و شارون دانکن بروستر نیز در این فیلم حضور دارند اما جزئیات نقش آن‌ها مشخص نیست.

بازگشت لویی پارتریج هیجان طرفداران را برانگیخت، زیرا او به عنوان معشوق انولا در فیلم اول بسیار عالی کار کرد. باید ببینیم که انولا داستان عاشقانه و ماجراهای جسورانه خود در این دنباله را چگونه ترکیب خواهد کرد. علاوه بر بازیگران، تیم سازنده و پشت صحنه فیلم اولیه نیز به این پروژه باز خواهند گشت. به این ترتیب، هری بردبیر کارگردانی فیلم را بر عهده خواهد داشت و جک تورن نیز فیلم‌نامه کار را می‌نویسد.

بیشتر بخوانید
۴۵ فیلم که در سال ۲۰۲۳ نباید از دست بدهید

تاریخ انتشار

انولا هولمز

فیلم‌برداری این دنباله به پایان رسیده و «انولا هولمز ۲» در نوامبر ۲۰۲۱ وارد مرحله پس از تولید شد اما نتفلیکس به تازگی تاریخ اکران آن را تعیین کرد که خبری خوشحال‌کننده برای طرفداران صبور این کارآگاه جوان و پرانرژی بود.

«انولا هولمز ۲» در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۳ آبان ۱۴۰۱) و پس از هالووین، در نتفلیکس پخش می‌شود و طرفداران می‌توانند بلافاصله پس از فیلم‌های هالووین به تماشای این اثر پلیسی و کارآگاهی بنشینند. البته آن‌ها در این بین می‌توانند فیلم «انولا هولمز» ۲۰۲۰ را مجددا مشاهده کنند تا موعد انتشار دنباله فرا برسد.

منبع: movieweb

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا