سینما

بهترین قسمت‌های سریال مستر بین از بدترین به بهترین

مجموعه‌های تلویزیونی و سینمایی خاطره‌انگیز بسیاری وجود دارند که ما را به یاد دوران کودکی‌مان می‌اندازند و عمدتا بر پایه‌ی یک یا دو شخصیت بامزه یا باهوش ساخته شده‌اند؛ از زوج ساده و شیرین لورل هاردی گرفته تا کارآگاه متشخص و باهوشی مثل پوآرو. اما در میان این شخصیت‌ها یک شخصیت ممتاز و خاص وجود دارد که به دلیل روح طنز بریتانیایی از بقیه‌ی شخصیت‌های آثار کمدی تلویزیونی که دیده‌ایم متمایز است: مستر بین.

مستر بین شخصیت کمدی بانمکی است که توسط یکی از بهترین بازیگران این ژانر یعنی روآن اتکینسون، بازی می‌شود. سریال مستربین نه تنها بینندگان را می‌خنداند، بلکه به آنها یادآوری می‌کند که کودک درونشان را نیز دوست داشته باشند. البته این مشخصه در تمام نمایش‌‌های این‌چنینی کمابیش وجود دارد اما به نظر می‌رسد مستر بین بهتر، راحت‌تر و با کمترین تلاش ممکن از پس این کار برمی‌آید. او همیشه یک راه کارتونی و منحصربه‌فرد برای برخورد با موقعیت‌های زندگی پیدا می‌کند. با اینکه تمام قسمت‌های مستر بین تماشایی و بامزه‌اند اما شاید بهتر باشد به این سریال و قسمت‌های درخشان‌ آن کمی اختصاصی‌تر بپردازیم.

۱۴. مراقب بچه باش مستر بین (Mind the Baby Mr. Bean)

مراقب بچه باش مستر بین

اپیزود نهم این مجموعه ایده‌ی فوق‌العاده‌ای دارد. حضور مستر بین در یک موقعیت غیرمنتظرهِ سرگرم‌کننده و پرمسئولیت. با وجود سابقه‌ی او می‌توان حدس زد که قرار است شاهد چه اتفاقاتی باشیم. سرنوشت چیزی سر راه او قرارمی‌دهد که باید از آن مواظبت کند. او نوزادی را به طور تصادفی به دست می‌آورد و تمام تلاش خود را می‌کند تا کودک را ایمن و شاد نگه دارد. این قسمت در رتبه‌ی آخر این لیست قرار گرفته چون با ایده‌ی فوق‌العاده‌ای مثل این یعنی بچه‌داری مستر بین، کارهای بیشتری می‌شد انجام داد. ولی سازندگان در این قسمت کم‌کاری می‌کنند و کودک را برای مدت زیادی فقط در یک ماشین سواری کوچک قرار می‌دهند. حتی وقتی کودک در اطراف مستربین است، شوخی‌هایی صورت می‌گیرد که اساسا نیازی به وجود کودک ندارند. با این حال لحظات بسیار خوبی در این قسمت وجود دارد. مثلا وقتی مستر بین در بازی‌ها تقلب می‌کند و به خصوص قسمت ضربه زدن به ماشین برای بدست آوردن سکه. همچنین یکی از صحنه‌های جالب سریال در این اپیزود اتفاق می‌افتد یعنی صحنه‌ای که مستر بین مجبور می‌شود ماهی را در دهانش زنده نگه دارد. همچنین پایان‌بندی اپیزود یعنی زمانی که کودک سالم نزد مادرش باز می‌گردد درحالیکه مستر بین دلش پیش بچه است، پایان راضی‌کننده‌ای است.

۱۳. مستر بیین در اتاق ۴۲۶ (Mr. Bean in Room 426)

مستر بین در اتاق ۴۲۶

این اپیزود، یکی از اپیزودهای نادر سریال است زیرا کل آن در یک مکان فیلمبرداری شده است. معمولاً مستر بین به اطراف حرکت می‌کند اما این اپیزود اینطور نیست. در حالی که همه چیز این اپیزود خنده‌دار است، اما این جنبه‌ی سکون کمی اذیت‌کننده است چون بیننده معمولا دوست دارد بین را وقتی به این طرف و آنطرف می‌رود و آشوب به پا می‌کند ببیند. این یکی از دلایلی است که این اپیزود و اپیزود قبلی در رتبه‌های آخر قرار گرفته‌اند. زیرا هر دوی این قسمت‌ها کمی محدود به نظر می‌رسند. در ادامه اپیزودی وجود خواهد داشت که در آن این ایده قوی‌تر انجام می‌شود، بنابراین به نظر قسمت‌های هشتم و نهم پیش‌آزمون‌هایی بودند برای آنچه که بعداً قرار بود به نمایش در آید. کار مستر بین در این قسمت خوب است. او هتل را ویران می‌کند. شروع کار خیلی لذت‌بخش و تماشایی است؛ بین به اتاقش می‌رود، اتاقش را تزیین می‌کند، با تلویزیونش ور می‌رود و وارد حمام شخص دیگری می‌شود. اما متأسفانه این قسمت در واقع یک شوخی را تکرار می‌کند. البته شوخی برای بار دوم به خاطر شرایط ، بهتر از کار درمی‌اید درحالیکه بار اول چندان جالب نیست. در یکی از لحظات این اپیزود مستر بین روی پله‌ها پشت یک خانم مسن گیر کرده. او برای دور زدن و گذشتن از آن خانم مسن تلاش‌های دیوانه‌واری انجام می‌دهد، اما در برخی مواقع تسلیم می‌شود که از مستر بین بعید است. پایان اپیزود نیز با وجود کارتی که می‌گفت « بین در اتاق ۴۲۶ بود» قوی است. به طور کلی این اپیزود از اپیزودهای سرگرم‌کننده است، اما درست مانند اپیزود «مراقب بچه باش» کمی محدود به نظر می‌رسد. هر چند نسبت به اپیزود «مراقب بچه باش» روی ایده‌ی حضور مستربین در  یک مکان ثابت (هتل) بهتر کار می‌کند.

۱۲. شب بخیر مستر بین (Good Night Mr. Bean)

شب بخیر مستر بین

در کل این اپیزود خیلی خوب از کار درآمده. مستر بین در بیمارستان است و جراحت یا به نوعی آسیب دیده و نمی‌خواهد برای مدت طولانی منتظر بماند. بنابراین او شروع به سرقت بلیط‌های بیماران می‌کند، اما اوضاع برای او بدتر می‌شود. د رادامه بخشی وجود دارد که او با یک نگهبان سلطنتی درگیر می‌شود تا بتواند یک عکس یادگاری خوب داشته باشد. باید به بازیگری که نقش نگهبان را ایفا می‌کند آفرین گفت. چون هر کس دیگر بود از خنده منفجر می‌شد. احتمالا پشت صحنه‌ی این اپیزود از خودش خنده‌دارتر باشد. این اپیزود به رختخواب رفتن مستر بین را نمایش می دهد. تماشای خوابیدن بین با وجود تدی لذت‌بخش است. مستر بین دوست کوچکش را دوست دارد و او را می‌خواباند و تخت کوچک خودش را به او می‌دهد. سپس وقت خاموش کردن چراغ‌‌ها معلوم می شود، بین یک تفنگ دارد! چرا این مرد اسلحه دارد؟ فارغ از اینکه قوانین اسلحه در آن کشور به چه صورت است، اما اصولا اینکه مستربین نیاز به حمل اسلحه دارد عجیب و کمی شوکه‌کننده است. البته مستر بین فقط با اسلحه به لامپ شلیک می‌کند، اما با اینحال این ایده‌ که او تفنگ دارد با روح کودکانه‌ی سریال در تضاد است. بگذریم… بین چراغ را با اسلحه خاموش می‌کند و حالا سعی می‌کند بخوابد که اگر دقت کنید شاید شما هم موافق باشید که این پایان‌بندی در بین کل قسمت‌های سریال از همه ضعیف‌تر است. در حالیکه ما تمرکزمان روی مستربین است اشکالات زیادی در پشت دوربین وجود دارد مثلا گوش دادن به جلوه‌های صوتی طاقت‌فرسا است اما بازی روان اتکینسون عالی است و برای همین باقی مسائل خیلی به چشم نمی‌آید.

بیشتر بخوانید
۱۰ دستیار برتر ابرقهرمانان فیلم‌های مارول از بدترین تا بهترین

۱۱. مستر بین به شهر می‌رود (Mr. Bean Goes to Town)

مستر بین به شهر می‌رود

این اپیزود در مقایسه با اپیزودهای دیگر شروع ضعیفی دارد. تلویزیون مستربین مشکل دارد و او سعی می‌کند به شیوه‌ی مضحکی حلش کند. مستر بین در این اپیزود با یک دزد برخورد می‌کند. او به معنای واقعی کلمه یک سطل زباله را روی مرد می‌ریزد و با مدادهای تیزش او را می‌زند. سپس برای اینکه دزد را در صف شناسایی کند، صحنه را بازسازی می‌کند تا فریاد دردناک دزد را بشنود. سپس به کلوپ شبانه می‌رسیم که در آن کار یک شعبده باز را خراب می‌کند. همانطور که او به پیست رقص می‌رود، یک شعبده‌باز دیوانه با شمشیر به دنبال او است. در تمام این مدت، بین در یک قرار ملاقات با تکراری‌ترین شخصیت سریال است. او در نهایت به مرد دیگری علاقه‌مند می‌شود و بین از این قضیه دلخور است. حق هم دارد چون زن در کمتر از چند دقیقه بین را فراموش می‌کند. پایان اپیزود هم بین کلوپ رقص را ترک می‌کند و برای انتقام برق را روشن می‌کند که کار چندان جالبی نیست.

۱۰. مستر بین (Mr. Bean)

مستر بین

اپیزود اول مستر بین در رتبه‌ی ده قرار می‌گیرد که رتبه‌ی بدی نیست. این اپیزود شروع خوبی برای سریال است. شروع اپیزود جزو شروع‌های نادر در کل سریال است. مستر بین سرامتحان است و امتحان سطح ریاضی بسیار بالایی دارد. از آنجایی که او پاسخ‌ها را نمی‌داند، در نهایت عصبانی می‌شود. اپیزود یک ایده‌ی سرگرم‌کننده در مورد تقلب دارد و نشان می‌دهد که ذهن مستر بین تا چه اندازه در این کارها پیشرو است. بخش دوم اپیزود، از بخش اولش هم بهتر است. مستر بین در این بخش سعی می‌کند لباس‌هایش را برای ساحل عوض کند آن هم در حالی که کسی درست پشت سرش است. پایان این بخش واقعا هر بار باعث خنده می‌شود. سپس بخش سوم که بهترین بخش اپیزود است را داریم که بین در تلاش برای انجام مناسک کلیسا یکی از بامزه‌ترین لحظات سریال را به نمایش می‌گذارد. وقتی می‌خوابد و زمین می‌افتد، می‌تواند روی پیشانی خود تعادل کامل داشته باشد. اپیزود اول همچنین رقیب واقعی مستر بین، یعنی راننده‌ی ماشین آبی را هم نشان می‌دهد. این مرد بیچاره در زمان‌های نامناسب سر راه مستر بین قرار می‌گیرد و بیننده دوست دارد او را در سریال ببیند. بنابراین اپیزود اول نشان می‌دهد که مستر بین در ادامه قرار است چه شود. این اپیزود یک شروع قوی است زیرا جنبه‌های زیادی دارد که در ذهن بینندگان می‌مانند.

۹. بازگشت مستر بین (The Return of Mr. Bean)

بازگشت مستر بین

این ایپزود، اپیزود دوم سریال است و یکی از بخش‌های دوست‌داشتنی کل سریال را می‌توان در این اپیزود دید. طرح رستوران برای یک کمدی طرحی عالی محسوب می‌شود. در بخش اول مستر بین صرفا به خرید می‌رود و کمی بعد دستش در جیب کسی گیر می‌کند و باید اعتراف کرد که پایان این بخش فوق‌العاده است. بخش سوم اپیزود هم تقریبا اضافی است اما باز هم به یکبار دیدنش می‌ارزد و ایده‌اش خنده‌دار است. اما بخش دوم اپیزود یعنی طرح رستوران است که بسیار شگفت‌انگیز است. این بخش واقعاً به راحتی دو بخش دیگر را شکست می‌دهد و به تنهایی باعث می‌شود که این قسمت در رتبه‌ی نهم قرار بگیرد. البته برای حضور در این لیست کل اپیزود باید قوی به نظر برسد. در مورد این اپیزود هم چنین است و در حالی که شوخی‌های خوبی در بخش‌های دیگر صورت می‌گیرد، اما طرح بخش سوم واقعاً برجسته است. مستر بین در رستوران مقداری غذا سفارش می‌دهد اما از چیزی که خریده متنفر است. او هر کاری که از دستش بر می‌آید انجام می دهد تا از شر آن غذا خلاص شود. بخش پایانی ماجرا هم نبوغ‌آمیز است چون مستر بین این بار نمی‌تواند از سرنوشت خود فرار کند. به طور کلی اپیزود دوم یک بخش فوق‌العاده دارد که دو بخش دیگر را به حاشیه می‌راند.

۸. مشکل با مستر بین (The Trouble with Mr. Bean)

مشکل با مستر بین

در اپیزود پنجم واقعاً همه چیز به جا و درست است. در شروع اپیزود مستر بین را می‌بینیم که به طرز جالبی زنگ ساعت خود را تنظیم می‌کند. سپس می‌رسیم به زمانی که بین هنگام رانندگی ماشینش لباس عوض می‌کند، حقیقتا چه ایده‌ای. دیدن هر مرحله از این فرآیند و اینکه هیچ اتفاق وحشتناکی نمی‌افتد بامزه است. صحنه‌ی مربوط دندانپزشک از این هم بهتر است. او با تجهیزات ور می‌رود و بعد باعث فلج شدن پای دندانپزشک می‌شود. پای دندانپزشک تقریباً توسط دستگاهش له می‌شود. این آشوبی است که برای دیدن آن مستر بین را تماشا می‌کنیم، یک فرد عادی دارد کار عادی خود را انجام می‌دهد، که به لطف مستر بین آسیب می‌بیند و از کار می‌افتد. در ادامه مستر بین به ‌تنهایی ماجراهای خودش را دارد. در پیک نیک با یک زنبور بر سر یک کیک کوچک می‌جنگد. او نماینده‌ی همه‌ی کسانی است که آرزو دارند آن حشرات موذی کوچکی را که جرأت می‌کنند غذای‌شان را لمس کنند، از بین ببرند. مستر بین این مفهوم را به نهایت می‌رساند و بدون آسیب از آن موقعیت خارج می‌شود. این اپیزود در نوع خودش بسیار اپیزود جالبی است. در شروعش هیچ اتفاق بدی نمی‌افتد، سپس به خاطر یک اشتباه حرفه‌ی یک نفر به خطر می‌افتد، و بعد حتی یک پیک نیک ساده به تنهایی ماجراساز می‌شود. این نشان می‌دهد نه لزوما آنچه ساده است بی‌خطر است و نه آنچه پیچیده است حتما منجر به فاجعه می‌شود.

بیشتر بخوانید
۱۰ بنای مهم واقعی که منبع الهام قلعه‌های انیمیشن‌های دیزنی بوده‌اند

۷. نفرین مستر بین (The Curse of Mr. Bean)

نفرین مستر بین

نفرین مستر بین با جنبه های ساده و پیش پا افتاده‌ی زندگی روزمره سر و کار دارد. از آنجایی که مستر بین واقعاً بیشتر یک کودک است، در بسیاری از موقعیت‌ها مانند یک بچه عمل می‌کند. اپیزود شروع خوبی دارد. مستر بین در استخر و در حال تلاش برای سر خوردن روی سرسره است. سپس جوگیر می‌شود که پرش‌های بزرگ را امتحان ‌کند ولی به سرعت به زمین می‌خورد و ماجراهای بعدی اتفاق می‌افتند که باید ببینید تا متوجه شوید. سپس از استخر به صحنه‌ی بعدی می رویم که در آن مستر بین سعی می‌کند بدون پرداخت هزینه از پارکینگ خارج شود. این بخش پایان جالبی دارد. بعد هم که مستر وارد یک رقابت بیهوده با رقیب خود یعنی ماشین آبی می‌شود. با این حال، صحنه‌ی دوست‌داشتنی و منتخب این اپیزود درست کردن ساندویچ لوبیا با بریدن نان با قیچی، کوبیدن ماهی و له کردن فلفل با کفش است. مراحل بسیار بیشتری وجود دارد، اما بهترین بخش در مورد این طرح این است که او همه چیز را در کت خود حمل می‌کند. این کمی شبیه جوک خودکار در قسمت اول است که در آن بین فقط قلم پشت قلم می آمد و شما نمی دانستید چه زمانی تمام می‌شود. در نهایت برنامه ی ساندویچ او به هم می‌خورد و فردی که کنارش می‌نشیند تصمیم می‌گیرد نیمی از ساندویچ خودش را به او بدهد. این پایان واقعاً این پایان خوبی است و این بخش را کامل می‌کند. زیرا معمولاً مردم مستر بین را به عنوان یک آدم عجیب و غریب می‌بینند و از او فرار می‌کنند یا کاری علیه او انجام می‌دهند. این اپیزود اما مرد مهربانی دارد که یک ساندویچ به او می‌دهد با اینکه به نظر می‌رسد از انجام آن می‌ترسد اما در نهایت این یک عمل مهربانانه است. بخش فیلم ترسناک هم مشکلی نداشت. قابل درک هم بود چون همه‌ی ما این احساس را داریم که فکر می‌کنیم از چیزی خوشمان خواهد آمد و بعد از شروع می‌بینم که از آن متنفریم. مانند تصمیم به دیدن یک فیلم ترسناک. به طور کلی بخش ساندویچ است که این اپیزود را خاطره‌انگیز می‌کند، اما سایر بخش‌ها نیز خوب و تماشایی‌اند.

۶. مستر بین دوباره سوار می‌شود (Mr. Bean Rides Again)

مستر بین دوباره سوار می‌شود

این اپیزود یکی از لحظه‌های دوست‌داشتنی و جالب کل سریال را در خود جای داده است، اما اپیزود به طور کلی ارزش بودن در جمع پنج اپیزود برتر را ندارد. اولین بخش یک شوخی دارک برای سریال محسوب می‌شود. مردی سکته‌ی قلبی می‌کند و مستر بین به‌خاطر ماشینش که نزدیک است درگیر ماجرا می‌شود. بین تمام تلاشش را می‌کند تا مرد را نجات دهد و به نظر هم که او می‌تواند این کار را انجام دهد ولی در پایان اتفاق دیگری می‌افتد. این بخش کاملاً خنده دار است اما شکی نیست که مستر بین تقریباً یک نفر را کشته است، که اگر عاشق این طنز باشید می‌تواند خنده‌دارترهم بشود اما به هر حال کمی عجیب و آزاردهنده است و برای یک سریال طنز اینچنینی این شوخی کمی افراطی محسوب می‌شود. بخش کارت پستال هم بسیار ابتدایی است و چیز خاصی نیست بجز اینکه مستر بین فقط تمبر خود را گم کرده و هر کاری از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد تا مطمئن شود نامه‌اش ارسال خواهد شد. حالا می‌رسیم به بخش‌های مسافرتی اپیزود که بین سعی می‌کند وسایل خود را جمع کند. او یک کیف کوچک دارد، بنابراین سعی می‌کند آنچه را که دارد، به معنای واقعی کلمه کاهش دهد. این شوخی واقعاً خوب کار می‌کند. به خصوص که برای همه اتفاق افتاده که باید با عجله بار سفر ببندند و در حین بستن چمدان چیزهایی را فراموش کنند. در بخش قطار هم که بین فقط می‌خواهد کتابش را در آرامش بخواند ولی شخصی که در همان واگن است دست از خنده برنمی‌دارد. بین بالاخره به لطف مقداری آدامس آرامش خود را به دست می‌آورد ولی اتفاقاتی که بعد می‌افتند از بهترین و خنده‌دارترین لحظات اپیزود‌ است. سپس می‌رسیم به بخش هواپیما که مستر بین در سفر به پسرکی کمک می‌کند. او هر کاری که از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد و بسیاری از این لحظات در دو تا از فیلم‌هایی که مستر بین داشته هم ظاهر می‌شوند. او تکه‌هایی از مجله را بریده و روی چشم و زبانش می گذارد. سپس به بخش کیسه‌ی کاغذی می‌رسیم که خنده‌دارترین بخش اپیزود است و ارزش بارها تماشا را دارد. این لحظه یکی از بهترین لحظه‌هایی است که در سریال دیده‌ایم. از آنجا که در بخش هواپیما، مستر بین به کودک کمک می‌کند از سفر لذت ببرد، یک نمایش عالی از مفهوم زنده بودن کودک درون هم ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید
چرا لیدی گاگا برای ایفای نقش هارلی کویین در «جوکر ۲» گزینه مناسبی است؟

۵. مو توسط مستر بین لندنی (Hair by Mr.Bean of London)

مو توسط مستر بین لندنی

در مورد این اپیزود چه می‌شود گفت؟ جز اینکه قسمت آخر سریال است و از همان ابتدای اپیزود دلمان برای مستر بین تنگ می‌شود. اگرچه فیلم‌ها و نمایش‌های کوتاه زیادی بعد از آن منتشر می‌شوند، اما این اپیزود رسما این پایان سریال تلویزیونی محبوب به شمار می‌رود. در اولین بخش اپیزود، مستر بین سعی می‌کند مو کوتاه کند تا مقداری پول به دست بیاورد. در ابتدا او قضیه را خیلی جدی نمی‌گیرد، اما بعد می‌خواهد بیشتر این کار را انجام دهد. او با موهای یک بچه شروع می‌کند و در واقع با سبک ساده‌ی کاسه‌ی برش نتیجه خوب می‌شود. تا اینکه یک کار خرابی منجر به یک خرابی بزرگ‌تر می‌شود! اوضاع از آنجا بدتر می‌شود، او دم اسبی یک نفر را قیچی می‌کند و حتی بیشتر موهای یک نفر را می‌برد و سعی می‌کند جای خالی را با تکه‌های مو بپوشاند. سطح آشفتگی این بخش عالی است و سپس هرج و مرج وارد سطح دیگری می‌شود. در بخش بعدی همه چیز ساده شروع می‌شود، اما در ادامه مستر بین به سمت کسی اشیا پرتاب می‌کند. او هر بار چیزهای بیشتری برای پرتاب پیدا می‌کند و آن مرد بیچاره مرگ را جلوی چشمش می‌بیند. بهترین بخش آنجا است که در نهایت مستر بین سعی می‌کند یک صندلی پرتاب کند. سپس به نمایش حیوانات خانگی می‌رسیم. تماشای مستر بین در حالیکه سعی می‌کند از تدی در مسابقه استفاده کند لذت‌بخش است. حتی اگر بزرگسالان از آن لذت نبرند، بچه‌ها قطعا از دیدن رقابت مستر بین و تدی خوشحال‌ می‌شوند. این بخش آن شادی کودکانه‌ی مستر بین را به خوبی به رخ می‌کشد و در ایده‌ی کلی بسیار خوب عمل می‌کند. بخش نهایی هم عالی است. در این بخش مستر بین می‌خواهد سوار قطار شود و نمی‌تواند بلیط بخرد. که این باعث می‌شود او در یک کیسه‌ی پستی بخزد. سپس او فکر می‌کند که موفق شده ولی اینطور نیست. او به طور تصادفی تا مسکو حمل می‌شود و اینجا پایان مستر بین است. چه پایانی! ما مدتی دیگر مستر بین را نخواهیم دید زیرا او به معنای واقعی کلمه در روسیه است. این قسمت تقریباً همه‌ی آنچه از یک اپیزود مستربینی انتظار داریم دارد: بی‌نظمی، خونگرمی و حتی خودتخریبی‌هایی که از مستر بین انتظار می‌رود.

 ۴. خودت انجام بده مستر بین (Do it Yourself Mr. Bean)

خودت انجام بده مستر بین

دراین قسمت بزرگترین لحظه‌ی نمادین مستر بین را شاهد خواهیم بود. به آن لحظه خواهیم رسید، اما باید از ابتدا شروع کنیم. شب سال نو است و مستر بین سعی می‌کند با دو دوستش مهمانی بگیرد. مشکل این است که او می‌خواهد مهمانی‌اش شبیه مهمانی آن دو شود اما اسنک زیادی برای پذیرایی ندارد. مستر بین بعد ازیک شب سال نوی ناامیدکننده، به خرید می‌رود و ماشینش را پر از خرید می‌کند. این باعث می‌شود که او برود روی صندلی بالای ماشینش قرار بگیرد و آن را براند! چقدر این مرد بی‌عقل است! فقط تصویر مستر بین در حال انجام این کار کافی است تا این اپیزود را برجسته کند. بخش پایانی اپیزود نیز یک لحظه‌ی بزرگ در سریال به شمار می‌رود. مستر بین می‌خواهد اتاقش را بازسازی کند. او سعی می‌کند کار نقاشی را انجام دهد و از تدی برای رنگ‌آمیزی استفاده می‌کند و وقتی موفق نمی‌شود برای راحتی کار قوطی رنگ را منفجر می‌کند! در حالیکه مستر بین بیرون از اتاق است یک تن رنگ به دوستش که سعی دارد کلاهش را پس بگیرد اصابت می‌کند. این اپیزود با یک حالت غم‌انگیز شروع می‌شود، اما مستر بین در ادامه به همان حالت همیشگی خودش باز می‌گردد. او راهی برای کنار آمدن پیدا می‌کند و از انجام کاری که خیلی‌ها آن را خسته‌کننده می‌دانند لذت می‌برد.

۳. تی آف مستر بین (Tee Off Mr. Bean)

تی آف مستر بین

قسمت دوازدهم سریال داستان خیلی خوبی دارد. مستر بین شلوارش را گم می‌کند. این باعث می‌شود او یک دامن بلند بپوشد. پایان این بخش بسیار عالی است، هرچند مستر بین با مشکلات زیادی مواجه می‌شود و حتی تدی بیچاره تا جایی که می‌تواند کوچک می‌شود تا در جیب کت جلویش جا شود. بخش بزرگ اپیزود زمانی است که او به مینی گلف می‌رود. این بخش واقعا جالب و تماشایی است. در ابتدا او نشان‌ می‌دهد که کارش در مینی گلف واقعا خوب است، اما پس از آن یک اشتباه منجر به اشتباهات بعدی می‌شود. مستر بین تنها برای به دست آوردن یک توپ تمام شهر را زیر پا می‌گذارد و حتی برای انجام این کار خواربارفروشی‌ شخصی را از بین می‌برد. جنبه‌ی اکتشافی این بخش به شما نشان می‌دهد که آشفتگی و بی‌نظمی مستر بین تا کجا می‌تواند پیش برود. بهترین قسمت زمانی اتفاق می‌افتد که مستر بین به رقیب خود در ماشین آبی برخورد می‌کند. این اپیزود یک صحنه تیتراژ پایانی واقعاً زیبا هم دارد که در آن او به زمین گلف بازمی‌گردد تا دورهای خود را تمام کند.

بیشتر بخوانید
۱۰ سریال اقتباس شده از کتاب‌ها که سال ۲۰۲۳ منتشر می‌شوند

۲. بازگشت به مدرسه (Back to School Mr. Bean)

بازگشت به مدرسه

در این اپیزود باز هم کل قسمت در یک منطقه اتفاق می‌افتد. مستر ببین به مدرسه می‌رود آنها در حال برگزاری نوعی خانه‌ی باز برای بزرگسالان هستند. اگرچه کل اپیزود در یک منطقه اتفاق می‌افتد، اما واقعاً هیچ مرزی برای این اپیزود وجود ندارد. اتفاقاتی که می‌افتند کاملاً تصادفی‌اند و مستر بین دوباره شلوارش را هم گم می‌کند! در شروع اپیزود مستر بین را داریم که با مردان ارتش در می‌افتد، مردی را هنگام تماشای آثار هنری آزار می‌دهد، اپیزود با جریانات تمبر، خوشنویسی و حتی الکتریسیته‌ی ساکن دنبال می‌شود. بهترین لحظات اپیزود در بخش دوم رقم می‌خورند که در آن مستر بین یک آزمایشگاه شیمی را منفجر می‌کند و سعی می‌کند در کار هنری شرکت کند. او شروع به کشیدن موز می‌کند و اتفاقات غیرمنتظره‌‌ای بعد از آن پیش می‌آید. سپس می‌رسیم به آنجا که مستر بین کمی از هنرهای رزمی را یاد می‌گیرد. این باعث می‌شود که مستر بین شلوارش را گم کند و این بهترین لحظه است؛ او به دستشویی می‌رود و شلوار یکی را درمی‌‌‌آورد. پایان اپیزود کمی غم انگیز است اما مستر بین دوباره راه شادی خود را پیدا می‌کند. اتفاقات این اپیزود واقعا طبیعی و خارج از کنترل است و نشان می‌دهد که نویسندگان راه خوبی برای ساختن اپیزود در یک مکان ثابت پیدا کرده‌اند. این اپیزود واقعاً متمایز است و سایر شخصیت‌های شرکت‌کننده در آن هم کارشان خوب است. معلم هنر واقعاً در ذهن باقی می‌ماند زیرا او واقعاً به هنر علاقه‌ی زیادی داشت. حتی موسیقی متن این قسمت هم کاملا در خدمت روایت است، به خصوص آن آهنگی که وقتی مستر بین به دنبال شلوارش است پخش می‌شود. به طور کلی، این یک اپیزود کاملاً فوق‌العاده است. به خصوص افرادی غیر طبیعی که در این اپیزود وجود دارند و مستر بین در برابرشان نرمال به نطر می‌آید!

۱. کریسمس مبارک مستر بین (Merry Christmas Mr. Bean)

کریسمس میارک مستر بین

این اپیزود مستر بین در میان تمام برنامه‌های ویژه‌ی تعطیلات، واقعا دوست‌داشتنی‌ترین است. نه تنها یک اپیزود ویژه‌ی کریسمس خوب است، بلکه احتمالا بهترین اپیزود مستر بین هم همین است. هرج و مرجی که مستر بین در این اپیزود و در طول تعطیلات به پا می‌کند شگفت‌انگیز است. ابتدا او را می‌بینم که در حال آزمایش است. می‌خواهد ببیند در کدام مرکز خرید، بابانوئل ریش واقعی دارد. سپس برای اینکه ببیند کدام تزئینات و گوی‌های کریسمسی نشکن هستند گوی‌های کریستالی کریسمس را به زمین می‌کوبد، و حتی چراغ‌ها و درخت کریسمس را برای راه افتادن کار خودش خاموش می‌کند و از جا می‌کند. با این حال، لحظه‌ی برجسته‌ی اپیزود، باید زمانی باشد که مستر بین در فروشگاه محصولات کریسمسی نمایش عروسکی اجرا می‌کند. حتی یک لحظه‌ی شگفت‌انگیز از اجرای او به عنوان رهبر یک گروه موسیقی را هم در این اپیزود می‌بینیم. باز هم این یکی از آن لحظاتی است که شادی‌های کودکانه‌ی مستر بین می‌تواند مردم را از ته دل بخنداند. در ادامه وقتی که او در آپارتمانش مشغول تدارک کریسمس است هم لحظات لذت‌بخشی را رقم می‌زند. او درست مانند قسمت سوم به خودش کارت می‌دهد، حتی برای تدی و موش همسایه هم جوراب‌هایی دارد. همانطور که ادامه می‌دهیم، سر مستر بین درون شکم یک بوقلمون غول‌پیکر گیر می‌کند و با دوستش شام می‌خورد. این زن قبلا با زبان بی‌زبانی به بین گفته بود که برایش یک انگشتر بزرگ و فانتزی بخرد و تمام تلاشش را هم کرده بود تا دقیقا به انگشتر مورد نظر اشاره کند، اما همه‌ی ما مستر بین را می‌شناسیم. او مثل یک کودک تخس رفتار می‌کند و از همه چیز غافل است و کادوی مورد نظر را هم نخریده. بنابراین زن ناراحت و دلخور او را ترک می‌کند. در حالی که اپیزود به نظر می‌خواهد غم‌انگیز به پایان برسد، ناگهان مستربین ترقه‌ی بزرگی که درست کرده را می‌ترکاند و اپیزود با صدای بنگ خنده‌داری به پایان می‌رسد. این قسمت چیزهای زیادی برای دوست داشتن دارد. یک اپیزود ویژه‌ی کریسمسی فوق‌العاده که همیشه باعث خنده می‌شود.

منبع: kamensentai

پیکسل خندالو مدل مستر بین Mr Bean کد 10657

۱۳,۰۰۰

۱۱,۷۰۰

تومان

پیکسل خندالو مدل مستر بین کد 10057 به همراه مگنت

۳۰,۰۰۰

۲۲,۰۰۰

تومان

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا