بالیوودسینما

۱۰ بازیگر که ستاره‌‌های آینده فیلم‌های کمدی رمانتیک خواهند بود

بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیوود به ویژه در دوران کلاسیک و بعدها در دهه‌ی ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ ستاره‌های فیلم‌های کمدی رمانتیک بودند. کاترین هپبورن، کری گرانت، آدری هپبورن و باربارا استرایسند از شاخص‌ترین چهره‌های این ژانر محبوب در دوران طلایی سینما به شمار می‌روند. تام هنکس، مریل استریپ، جولیا رابرتز و مگ رایان از ستاره‌های دوره‌های بعدی بودند و این فهرست ادامه دارد. با این حال، جایی در طول مسیر، ژانر کمدی رمانتیک یا کمدی عاشقانه محبوبیت خود را نسبت به گذشته از دست دارد، بنابراین ستارگان سینما هم دیگر از این ژانر به ژانرهای دیگر کوچ کرددند. نسلی از بازیگران جوان بااستعداد کاملاً از این ژانر عبور کرده‌اند و مستقیماً به سراغ درام‌های جدی، آثار ابرقهرمانی یا حتی مدیوم قدیمی این صنعت، تلویزیون، رفته‌اند.

حالا این‌طور به نظر می‌رسد که ژانر کمدی رمانتیک بالاخره وارد دوره‌ی رنسانس خود شده است و بسیاری از بازیگران قدیمی ژانر (مثل جنیفر لوپز، ریس ویترسپون و ساندرا بولاک) دوباره آن را زنده کرده‌اند. با این حال، عنوان‌های «پادشاه یا ملکه‌ی بعدی کمدی رمانتیک» هنوز صاحب پیدا نکرده‌اند. وبسایت The A.V با توجه به احیای این ژانر فهرستی را از بازیگران جوان آینده‌داری که می‌توانند ستاره‌ی بعدی فیلم‌های کمدی رمانتیک باشند، تهیه کرده است. در این فهرست سعی شده است که به روال سیاست‌های تازه‌ی هالیوود، عدالت نژادی و جنسیتی برقرار شود.

مجسمه طرح آدری هیپبورن مدل x1027

۹۵,۰۰۰

۸۵,۵۰۰

تومان

تابلو سالی وود طرح آدری هیپبورن و مرلین مونرو کد T112003 مجموعه 2 عددی

۱. دنیل کالویا

دنیل کالویا، ستاره‌ی بعدی فیلم‌های کمدی رمانتیک

دانیل کالویا که او را با فیلم‌های ترسناک جردن پیل و به طور ویژه فیلم موفق «برو بیرون» (Get Out) می‌شناسیم، ممکن است یکی از بهترین بازیگران دراماتیک سینما باشد، اما این مرد وجه لطیف‌تری هم دارد که فقط کافی است یکی از راه برسد و از آن استفاده کند. وجه رمانتیکش را از دارم جاده‌ای «کوئین و اسلیم» (Queen & Slim) بردارد و آن را در داستانی کمدی بگذارد تا ما بتوانیم وجه شوخ‌طبع و سرگرم‌کننده این بازیگر را هم ببینیم.

بیشتر بخوانید
«آخرین رقص مجیک مایک» در یکشنبه‌ی سوپربول درخشید (باکس آفیس هفته)

ما در بعضی مصاحبه‌های دنیل کالویا جذابیت و خوش‌مشربی او را دیده‌ایم؛ انتقال آن به پرده‌ی نقره‌ای نباید کار چندان سختی باشد. در واقع، تور مطبوعاتی فیلم «نُچ» (Nope) با کالویا و کیکه پالمر به هر نویسنده کمدی رمانتیک مبتکر طرحی عالی برای موفقیت داد. و حالا که صحبت از کیکه شد، باید او را هم به این فهرست اضافه کنیم.

۲. کیکه پالمر

کیکه پالمر

با کیکه پالمر، همه‌چیز امکان‌پذیر است، بنابراین یادداشت بردارید. این بازیگر بارها و بارها ثابت کرده است که می‌تواند در هر ژانری از ترسناک گرفته تا کمدی بازی کند. بنابراین پرسش واقعی این است که چرا او تا حالا به ستاره‌ی فیلم‌های کمدی رمانتیک تبدیل نشده است؟

او به معنای واقعی کلمه از کودکی در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی حضور داشته است. در وقت آزادش، در تیک‌تاک در قالب یک سری شخصیت اورجینال ویدیوهای بامزه منتشر می‌کند. جز این، اگر به شواهد بیشتری نیاز دارید یا ایده می‌خواهید، همان‌طور که درباره‌ی کالویا گفته شد، تور مطبوعاتی فیلم «نچ» حی و حاضر است؛ این زوج در کنار هم تماماً خنده و جذابیت و شیمی‌اند. اصلاً نیازی به گفتن نیست؛ خودش گویای همه‌چیز است.

۳. تام هالند

تام هالند

به نظر می‌رسد که تام هالند فکر می‌کرد می‌تواند با بازی در یک سه‌گانه سینمایی مارول که ادای فیلم‌های کمدی رمانتیک نوجوانانه‌ی بزرگ را درمی‌آورد، از ژانر کمدی رمانتیک رد شود. (مثل اینکه نمی‌شود! کارگردان جان واتس گفته است که از جان هیوز برای فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) الهام گرفته است.)

البته آن فیلم‌های اکشن پرهزینه تنها مهر تأییدی بر یک نکته‌ی بدیهی می‌زند و آن این است که ترکیب فوق‌العاده‌ی جذابیت، زمان‌بندی کمیک و چشمان معصوم در تام هالند، او را به گزینه‌ای مناسب برای نقش اول بهترین فیلم‍‌های کمدی رمانتیک تبدیل می‌کند. بهتر است این بازیگر کمی فرنچایزهای بزرگ فاصله بگیرد و برود سراغ آنچه مردم از او می‌خواهند.

بیشتر بخوانید
زورآزمایی کریس پاین و کیانو ریوز برای صدرنشینی (باکس آفیس هفته)

عروسک طرح مرد عنکبوتی مدل نیو زینومن ارتفاع 6 سانتی متر

عروسک مرد عنکبوتی بهارگالری مدل Spider Man Stand

۴. ریچل زگلر

ریچل زگلر، ستاره‌ی بعدی فیلم‌های کمدی رمانتیک

کمدی رمانتیک روی پیشانی ریچل زگلر نوشته شده است، به‌خصوص بعد از بازی فوق‌العاده‌اش در «داستان وست ساید» (West Side Story) استیون اسپیلبرگ که اولین حضور سینمایی او به حساب می‌آید، و همین‌طور یک بازسازی دیزنی، یک فیلم ابرقهرمانی و نقش اصلی در اسپین‌آف «بازی‌های گرسنگی» (Hunger Games). در واقع، تنها کاری که او باید انجام دهد این است که یک فیلم کمدی رمانتیک را به فهرست کارهایش اضافه کند تا نقش خود را به عنوان داغ‌ترین ستاره‌ی جوان هالیوود تثبیت کند.

اینکه که پیش‌زمینه‌ی حضور در نمایش موزیکال را هم دارد، نکته‌ی مهمی در کارنامه‌اش به حساب می‌آید، در واقع عیارش را برای گرفتن یک نقش کمدی عاشقانه بالاتر می‌برد. چون در این ژانر شاید نیاز به خواندن و اجرای موسیقی هم باشد. بنابراین از این نظر زگلر یک قدم جلوست. تصور کنید او دارد آواز می‌خواند و عاشق احتمالی‌اش در یک نگاه دلداده‌ی او می‌شود. امکان‌پذیر نیست؟

کتاب بازی های گرسنگی اثر سوزان کالینز نشر در دانش بهمن

۵. کویینتا برانسون

کویینتا برانسون

کویینتا برانسون که به تازگی برای بازی در نقش جنین در سریال «دبستان ابوت» (Abbott Elementary) جایزه‌ی بهترین بازیگری گلدن گلوب را برد، در طول این سریال دوست‌داشتنی تا به حال نه یک بار بلکه دو بار ما را مجذوب دو قصه‌ی عاشقانه کرده است. وقتی درخشیدنش در این سریال به پایان رسید، بسیار خوب می‌شود اگر بتواند مهارت‌های نویسندگی و زمان‌بندی کمیکش را به ژانر کمدی رمانتیک بیاورد. محبوب او در این سریال که نقش‌اش را تایلر جیمز ویلیامز بازی می‌کند هم می‌تواند یکی از گزینه‌های قهرمان فیلم‌های کمدی عاشقانه باشد.

۶. آریانا گرانده

آریانا گرانده

بازگشت ستاره‌ی جوان و محبوب موسیقی پاپ به عرصه‌ی بازیگری برای اولین نقش مهمش با اقتباس سینمایی نمایش موزیکال «شرور» (Wicked)، بعد از تجربه‌ی حضور در سیتکام «سام و کت» (Sam & Cat)، می‌تواند درهایی زیادی را به روی این خواننده‌ی بااستعداد باز کند. ما می‌دانیم که او از طرفداران ژانر کمدی رمانتیک و علاقه‌مند به کمدی است (حضور او در برنامه‌ی «زنده‌ی شنبه‌شب» (Saturday Night Live) مهر تأییدی بر این علاقه و البته استعداد او در کمدی است.) بنابراین اگر با فیلمنامه‌ای درست مواجه شود، می‌تواند موفق ظاهر شود.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم کمدی برتر که به روایت داستانی در فضا می‌پردازند

گرانده مهارت‌های بازیگری و ویژگی‌های لازم برای تبدیل شدن به ستاره‌ی بزرگ بعدی فرا مرزی، کسی مثل جنیفر لوپز، را دارد. او احتمالاً می‌تواند هر نقشی را بازی کند، اما چرا با همچون الگوی بزرگش نقشی مثل ویتنی هیوستون در «بادیگارد» (The Bodyguard) را بازی نکند؟ این می‌تواند گام بعدی در حرفه‌ی تا به همین‌جا درخشان گرانده باشد.

آویز تزیینی طرح آریانا گرانده مدل Ariana grande1 مجموعه 5 عددی

تابلو مدل مینیمال آریانا گرانده Ariana Grande کدS0642-w

۷. فلورانس پیو

فلورانس پیو، ستاره بعدی فیلمهای کمدی رمانتیک

فلورانس پیو به واسطه‌ی فیلم‌های همچون «میدسامر» (Midsommar) و «زنان کوچک» (Little Women) به یکباره تبدیل به یکی از چهره‌های شناخته‌شده‌ی هالیوود تبدیل شد و حالا یکی از پرطرفدارترین بازیگران امروز سینماست.  او که در قسمت دوم فیلم «تلماسه» (Due) هم حضور دارد، به جز پتانسیل بازی در ژانر ترسناک و علمی تخیلی، در «زنان کوچک» محصول ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که قابلیت نقش‌های کمدی عاشقانه را هم دارد. خوانش او از نقش ایمی مارچ رمان لوییزا می الکات، یکی از متفاوت‌ترین نسخه‌های ایمی را به ما نشان داد.

زیبایی خاص پیو هم فاکتور دیگری است برای آنکه گزینه‌ی مناسبی برای فیلم‌های کمدی رمانتیک باشد، با اینکه خودش به طور کلی از نقش‌های عاشقانه دوری می‌کند؛ اما هرگز دیر نیست. او نقشی را در قسمت سوم «پدر عروس» (Father Of The Bride Part) در دوران همه‌گیری کووید انتخاب کرد که البته چندان موفق نبود. اما می‌توان آن را نادیده گرفت.

 کتاب زنان کوچک اثر لوییزا می آلکوت نشر افق

۱۹۰,۰۰۰

۱۴۰,۰۰۰

تومان

کتاب زنان کوچک اثر لوییزا می آلکوت انتشارات سفیر قلم

۸. دو پتل

دو پتل

ستاره‌ی فیلم تحسین‌شده و اسکاربرده‌ی دنی بویل «میلیونر زاغه‌نشین» (Slumdog Millionaire) حالا دیگر مدت‌هاست که در هالیوود برای خودش جایی دست و پا کرده است. او هم همچون دانیل کالویا در این فهرست، به عنوان یکی از ستاره‌های سریال بریتانیایی «اسکینز» (Skins) یکی از بازیگرانی است که باید به ژانر کمدی عاشقانه بپیوندد. او به قدری شیرین و جذاب است که به راحتی می‌تواند در نقش قهرمان مرد یک فیلم رؤیایی کمدی عاشقانه بازی کند.

بیشتر بخوانید
رتبه‌بندی فیلم‌های هومن سیدی کارگردان «جنگ جهانی سوم»؛ از بدترین به بهترین

۹. استیون ین

استیون ین

استیون یون، ستاره‌ی فیلم‌های «نچ» و «میناری» (Minari)، مهارت خود را در ژانر کمدی رمانتیک در سیتکام انیمیشنی «توکا و برتی» (Tuca & Bertie) ثابت کرد. او در این سریال به جای شخصیت حامی، جذاب، مسخره و شیرین اسپکل حرف می‌زند. با اینکه حضور او در نقش‌های جدی هم، بعد از روزهای حضورش در سریال محبوب «مردگان متحرک» (Walking Dead)، مورد توجه و تحسین قرار گرفته است، اما مجموعه‌ی «توکا و برتی» نشان داد که یئون تمام آنچه را برای یک ستاره‌ی فیلم کمدی عاشقانه نیاز است، از شوخ طبعی و لطافت تا چهره‌ای دوست‌داشتنی، در خود یک‌جا دارد.

تابلو مدل سریال مردگان متحرک دریل walking dead daryl dixon B278

تابلو شاسی مدل walking dead کد 36

۱۰. اندرو گارفیلد

اندرو گارفیلد، ستاره بعدی فیلمهای کمدی رمانتیک

در حالی که اندرو گارفیلد در چند سال گذشته به بازی در نقش متعصبان مذهبی، و البته مرد عنکبوتی، پایبند بوده است، مصاحبه‌های او با آملیا دیمولدنبرگ بر فرش قرمز کافی است تا نشان دهد او توانایی رهبری را دارد. منظورم شیمی است! مسیر حرفه‌ای گارفیلد شبیه به فلورانس پیو است، هر دو زیرا سطحی از اعتبار را برای یک پروژه به ارمغان می‌آورند، و هر دو باید از استعدادشان به نحو احسن استفاده کنند. با کمک آنها، شاید بتوانیم دوباره شاهد کمدی عاشقانه‌ی برنده‌ی اسکار باشیم.

ماگ طرح اندرو گارفیلد مدل mgp02908

منبع: avclub

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا