سینما

هر آنچه از دنباله فیلم اکشن «مرد خاکستری» می‌دانیم

فیلم سینمایی «مرد خاکستری» یکی از آثار اکشن شناخته‌شده سال‌های اخیر، قرار است در قالب یک دنباله با داستانی مهیج و سرگرم‌کننده‌ پخش شود. دنباله این فیلم که قرار است به کارگردانی برادران روسو (سازندگان «انتقام جویان: پایان بازی») ساخته شود، یکی از اکشن‌های سال ۲۰۲۲ بود که مردم به شدت انتظار تماشایش را می‌کشیدند.

فقط با نگاهی به صحنه‌های اکشن «مرد خاکستری» می‌توان دریافت که این اکشن یکی از پرهزینه‌ترین آثاری است که سال ۲۰۲۲ پخش شد. «مرد خاکستری» که بر اساس رمانی به همین نام اثر مارک گرینی ساخته شد، رایان گاسلینگ را در نقش سیرا سیکس یکی از ماموران مخفی سیا به خدمت گرفته و کریس ایوانز در نقش لوید هنسن نقش مقابل گاسلینگ را برعهده دارد.

علی‌رغم اینکه داستان فیلم تا حد زیادی تماشاگران را ناامید کرد، اما برادران روسو اعلام کرده‌اند که قصد دارند چندین فیلم و حتی یک اسپین‌آف هم از آن بسازند. فیلم اول چند نکته را در خود جای داده بود که هرگز به آن‌ها پرداخته نشد و گویا هم اکنون زمان آن است که به این ناگفته‌ها پاسخ داده شود.

آویک سان: بازگشت گرگ تنها

مرد خاکستری

با اینکه آویک سان که یک قاتل بی‌رحم بود و دنوش وظیفه‌ی ایفای نقشش را بر عهده داشت، برای مدت زمان محدودی بر روی صحنه حضور پیدا کرد اما به شدت توسط مردم و منتقدین تحسین شد. او به اندازه‌ی سیرا سیکس در جنگیدن مهارت دارد و می‌تواند در فیلم‌های بعدی این کاراکتر نقش مهمی را بر عهده بگیرد.

پس از اینکه آویک متوجه می‌شود لیود هنسن می‌خواهد یک دختر جوان را به قتل برساند، با سپردن دارایی سیکس به دنی میراندا به این ماموریت خطیر می‌رود. همین کارش باعث می‌شود که احترام زیادی در بین مخاطبان کسب کند و بتوان در فیلم‌های بعدی به کاراکتر محبوب او بیشتر از پیش پرداخت.

بیشتر بخوانید
هر آنچه درباره فیلم «جان ویک ۴» می‌دانیم

برادران روسو در مصاحبه‌ای بازگشت شخصیت آویک را در دنباله‌ی بعدی تایید کرده و گفته‌اند که ما خوش شانسیم زیرا قرار است که مجددا دنوش را در دنباله‌ی فیلم داشته باشیم. در واقع هدف ما این بود که بتوانیم از او کاراکتری ماندگار بسازیم و همین اتفاق هم در حال وقوع است. چرا که کاراکتر او در حدی نبود که فقط در یک فیلم ظاهر شود.

او به اندازه‌ی گاسلینگ در فیلم نقش داشت و حق دارد در فیلم بعدی هم ظاهر شود. در حقیقت داستان او آن‌قدر تمام و کمال و مفصل است که حق دارد ستاره‌ی داستان خودش باشد.

سیرا سیکس در یک ماموریت جدید

مرد خاکستری

اگرچه فیلم «مرد خاکستری» بر اساس اولین رمان مارک گرینی ساخته شده، اما منبع آن به طور قابل توجهی تغییر داده شد. هر چند داستان فیلم تا حد زیادی شبیه به رمان بود و قرار است این روند در فیلم‌های بعدی هم ادامه پیدا کند. بنابراین، قرار شده که نتفلیکس دنباله‌ی بعدی را از روی رمان دوم تحت عنوان به سوی هدف، بسازد و گویا خلاصه‌ی داستان فیلم هم به شرح زیر خواهد بود

جنتری با بازی گاسلینگ که با نام مستعار مرد خاکستری شناخته می‌شود دوباره بازگشته و گویا توانسته از دست دشمنان قدیمی‌اش فرار کند. چهار سال پیش، ماموران و همکاران او در سازمان سیا به او خیانت کردند. اما هم اکنون، یکی از رفقای قدیمی‌اش که یک تاجر اسلحه‌ی روس به نام سیدورنکو است بازگشته تا او را بر خلاف میلش مجبور کند تا به ماموریتی برود و عبود رئیس جمهور سودان را بکشد. یعنی همان کسی که در دارفور نسل کشی به راه انداخته است. جنتری فقط برای اینکه از این ماموریت زنده بیرون بیاید، باید تا می‌تواند آدم بکشد و در حقیقت می‌توان این ماموریت را برایش یک ماموریت دو سر باخت دانست.

بیشتر بخوانید
۱۰ کلیشه‌ی سمی انیمیشن‌های دیزنی

از خلاصه‌ی داستان می‌توان نتیجه گرفت که رایان گاسلینگ در فیلم بعدی نقشی محوری‌ای را بازی خواهد کرد. از سوی دیگر، او وظیفه دارد که از کلر محافظت کند حتی اگر به خاطر این کار مجبور باشد در مقابل کل سازمان سیا بایستد. آنا د آرماس، با ایفای نقش خود در نقش دنی میراندا، می‌تواند به او کمک کند تا بر مشکلاتی که برایش پیش خواهند آمد غلبه کرده و حقیقت را برای همه آشکار کند. با این حال، جزئیات مهم دیگری وجود دارد که در فیلم اول چندان به آن‌ها پرداخته نشد، اگرچه در طول دیالوگ‌های گفته شده در فیلم برخی از این نکات برملا شدند

پیرمرد کیست؟

مرد خاکستری

در حالی که فیلم «مرد خاکستری» پایان شادی دارد و در نهایت کلر و سیرا سیکس دوباره رابطه‌شان را از سر می‌گیرند، چند نکته‌ی مهم در این فیلم وجود داشت که بهتر است در فیلم بعدی به آن‌ها پرداخته شود. هویت پیرمردی که کارمایکل و سوزان مدام در گفتگوهای مخفیانه‌ی خود به آن اشاره می‌کردند یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در فیلم دوم باید به آن پرداخته شود.

طبق کتاب‌ها، پیرمرد از دور همه چیز را کنترل می‌کند و از کارمایکل برای دستیابی به اهداف شخصی خود، استفاده می‌کند و مرتکب جنایت‌های زیادی می‌شود. از صحبت‌های کارمایکل در طول فیلم می‌توان فهمید که پیرمرد تا چه حد می‌تواند خطرناک باشد. در واقع آخرین فردی که پیرمرد را عصبانی کرد، در پوتوماک غرق شد.

همین موضوعات باعث می‌شود که مخاطبان بخواهند به هویت واقعی پیرمرد پی ببرند. او می‌تواند همان کاراکتر فیلم اول باشد یا در فیلم دوم شخصیت کاملا جدیدی به خود بگیرد. بنابراین باید دید که فیلم بعدی می‌تواند هویت کامل پیرمرد را برایمان آشکار کند یا نه. پس باید صبر کنیم و ببینیم در دنباله‌ی دوم چه اتفاقی می‌افتد.

بیشتر بخوانید
۱۰ سریال درام سیاسی برتر که باید تماشا کنید

حضور آویک و دنی در سریال اسپین‌آفی که قرار است در آینده ساخته شود تایید شده، بنابراین قطعا آن‌ها در «مرد خاکستری ۲» هم حضور خواهند داشت. تمامی این نکات مخفی عمدا توسط برادران روسو در فیلم اصلی گنجانده شدند تا بتوان در دنباله‌های بعدی بیشتر به آن‌ها پرداخت. بنابراین از آنجایی که در آینده قرار است بیشتر و بیشتر در رابطه با کاراکتر مرد خاکستری بشنوید بهتر است هم اکنون فیلم اصلی «مرد خاکستری» را تماشا کنید تا با داستانش بیشتر آشنا شوید.

منبع: movieweb

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا