سینما

۱۰ رقابت جذاب و خنده‌دار در سریال‌های انیمیشنی

چیزی که در لحظات پر از رقابت و کشمکش انیمیشنی هیچ‌وقت کم نمی‌شود، کمدی است. هر مشتی که از یک طرف به سمت دیگر پرتاب می‌شود مملو از شوخی یا مفاهیمی است که نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را نیز می‌خنداند. از شخصیت‌های کارتونی‌های «لونی تونز» گرفته تا «وقت ماجراجویی»، در این مطلب ۱۰ رقابت جذاب و خنده‌دار سریال‌های انیمیشنی را نام بردیم.

حتما شما هم قبول دارید که بزرگ‌ترین شخصیت‌های رقیب و نبردهای به‌یادماندنی از دل انیمیشن‌ها بیرون آمده‌اند. با آنکه عموما در این انیمیشن‌ها اتفاق چندان خارق‌العاده‌ای هم رخ نمی‌دهد، و تنها با قرار دادن دو شخصیت متضاد روبروی هم، شما باید منتظر بمانید تا برای ثبت لحظات خنده‌دار نبردهایشان را آغاز کنند.

۱۰. جیمی و سیندی در کارتون «ماجراجویی‌های جیمی نوترون» (The Adventures of Jimmy Neutron)

سریال انیمیشنی ماجراجویی‌های جیمی نوترون

وقتی دو بچه‌ی باهوش در یک کلاس قرار بگیرند چه اتفاقی می‌افتد؟ بله، یک نبرد تمام عیار هوش و استعداد به معنای واقعی کلمه رخ می‌دهد. جیمی و سیندی که هر دوی آن‌ها می‌دانند دیگری چقدر باهوش است، دائما به دنبال راه‌هایی می‌گردند تا از یکدیگر سبقت بگیرند.

از جیمی با نشان دادن اختراعات جدیدش که سیندی هرگز قادر به ساختن آن‌ها نیست، تا سیندی که جیمی را هنگام شکست به تمسخر می‌گیرد، این دو برای پیشی گرفتن از یکدیگر دست از تلاش برنمی‌دارند. در سرتاسر سریال انیمیشنی «ماجراهای جیمی نوترون»، هم جیمی و هم سیندی هوش خود را نشان می‌دهند و یکدیگر را مدام زیر سوال می‌برند.

انیمیشن جیمی نوترون 3 اثر کیت الکورن

۹. هی-من و اسکلتور در انیمیشن «هی-من و سلاطین جهان» (He-Man and the Masters of the Universe)

سریال انیمیشنی هی-من و سلاطین جهان

بدترین اتفاق برای هرکسی که هدفش تسلط بر کهکشان است، زمانی رخ می‌دهد که یک قهرمان مزاحم سر راهش قرار بگیرد. متاسفانه، اسکلتور متوجه می‌شود که این همان چیزی است که از افرادی مانند هی-من نصیبش می‌شود. هی-من فوق‌العاده تنومند عقب نشینی نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد اسکلتور بر جهان حکومت کند.

بیشتر بخوانید
۲۰ صحنه‌ی سینمایی که کاملا بی‌نقص هستند

حتی با وجود اینکه هی-من ممکن است مشغول کارهای دیگری باشد، اما زمانی که اسکلتور ظاهر می‌شود، کاملا روی او متمرکز می‌شود و خون او را به جوش می‌آورد. هی-من با انبوهی از توهین‌هایی که از اسکلتور می‌شنود، در رقابت با او کم نمی‌آورد.

۸. آپتیموس پرایم و مگاترون در انیمیشن «تبدیل‌شوندگان» (Transformers)

سریال انیمیشنی تبدیل‌شوندگان

شخصیت‌های سریال انیمیشنی «تبدیل‌شوندگان» با وجود اینکه ماشین‌های غول‌پیکر و قابل تغییر هستند، احساساتی مشابه ما آدم‌ها دارند. مگاترون شخصیتی شریف و شجاع، در حالی که مگاترون شرور و ترسو است.

اگر این سریال را دیده باشید، حتما متوجه شده‌اید که این دو در ابتدا با یکدیگر دوست بودند. یعنی تا زمانی که پرایم متوجه شد مگاترون در حال حرکت به سمت مسیری تاریک است که در آن هیچ راه برگشتی وجود ندارد. با این حال، یکی از مزایای این اتفاق این است که رقابت شدیدی برای طرفداران به ارمغان آورد که در طول قسمت‌های متعدد ادامه خواهد داشت.

کتاب تبدیل شوندگان اثر مایر گرید اسکات انتشارات آوای ونداد

۷. ملوان زبل و بلوتو در انیمیشن «ملوان زبل» (Popeye the Sailor)

ملوان زبل

در سریال انیمیشنی «ملوان زبل» اولیو اویل همیشه دلیل رقابت ملوان زبل و بلوتو بود. اگرچه معلوم نیست چه چیزی او را اینقدر برای این دو نفر جذاب و خاص کرده است. ملوان زبل و بلوتو همیشه رقیب‌های سرسختی برای عشق اولیو بوده‌اند. به طور معمول، روش عمل بلوتو گروگان گرفتن اولیو دوست‌داشتنی برای اهدافی است که ما فقط می‌توانیم در مورد آن‌ها حدس بزنیم.

با این حال، زمانی که ملوان زبل پیر قوطی اسفناج را باز می‌کند و از خجالت بلوتو درمی‌آید، خانم اولیو به جایی که به آن تعلق دارد باز می‌گردد. وقتی صحبت از عشق به دختری که ملوان زبل بسیار دوستش دارد به میان بیاید، او به یک قهرمان واقعی تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید
۱۰ قهرمان بداخلاق انیمیشن‌های برتر؛ از «شرک» تا «کورالین»

۶. آقای خرچنگ و پلانگتون در انیمیشن «باب اسفنجی شلوار مکعبی» (SpongeBob SquarePants)

باب اسفنجی شلوار مکعبی

همانطور که آقای خرچنگ و پلانکتون در سریال‌های انیمیشنی «باب اسفنجی شلوار مکعبی» نشان می‌دهند، هیچ رقیبی مانند رقبای تجاری وجود ندارد. این دو نفر که زمانی که دوستان صمیمی بودند، بر سر دستور پخت همبرگر اختلاف پیدا کردند و اکنون پلانکتون هر کاری می‌کند تا دستور غذا را پس بگیرد و آقای خرچنگ را نابود کند. آقای خرچنگ انگیزه‌ی زیادی برای حفظ دستور غذا دارد زیرا او واقعا موجودی پول‌پرست است.

به نظر می‌رسد که در تضاد بین انتقام و طمع، همیشه کسی که پول بیشتری دارد پیروز است. درگیری با انگیزه‌ی تمایل صاحبان مشاغل برای سود مالی بیشتر نسبت به رقبای خود برای یک کارتون کودکانه نسبتا سنگین است.

انیمیشن باب اسفنجی شلوار مکعبی اثر درک درایمون

۵. فین و آیس کینگ در انیمیشن «وقت ماجراجویی» (Adventure Time)

فین و آیس کینگ در انیمیشن «وقت ماجراجویی»

فین در انیمیشن «وقت ماجراجویی» یک قهرمان جسور، فداکار و وفادار، و آیس کینگ ترسناک، حواس‌پرت و شرور است. او همچنین در لیست بدترین‌های فین قرار دارد، زیرا او پرنسس بابلگام یا هیچ یک از شاهزاده خانم‌های دیگر را رها نمی‌کند. با این حال، این دو همیشه هم در رقابت و کشمکش با یکدیگر نیستند.

آن‌ها اغلب در زمانی که کار دیگری برای انجام دادن وجود ندارد، یکدیگر را عصبانی می‌کنند، زیرا در غیر این صورت، حوصله‌اشان سر می‌رود!

۴. سیلوستر و توییتی در انیمیشن «لونی تونز» (Looney Tunes)

سیلوستر و توییتی در انیمیشن «لونی تونز»

توییتی و سیلوستر اغلب به دنبال یکدیگرند. زندگی هر دوی آن‌ها در یک خانه منجر به تعقیب و گریزهای فاجعه‌آمیزی می‌شود. آن‌ها به معنای واقعی کلمه خانه را خراب می‌کنند. اگرچه سیلوستر دست روی توییتی گذاشته و حتی در برخی مواقع توییتی را در دهان خود قرار داده است، اما اکثرا او هرگز موفق به خوردن این قناری نشده است.

بیشتر بخوانید
۱۰ شرور باهوش برتر انیمیشن‌های استودیوی دریم‌ورکس

در پایان، توییتی همیشه موفق می‌شود سیلوستر را تحقیر کند، مگر اینکه سیلوستر در تلاش برای گرفتن توییتی خودش این کار را انجام دهد، که به نوبه‌ی خود کاری جز تشویق توییتی به ادامه‌ی تلاش‌های تحقیرآمیزش برای این گربه‌ی بیچاره ندارد.

ماگ طرح سیلوستر مدل NI1260

۳. باگز بانی و المر فاد در انیمیشن «لونی تونز» (Looney Tunes)

باگز بانی و المر فاد در انیمیشن «لونی تونز»

به مدت ۷۰ سال، المر فاد به دنبال باگز بانی بوده است. آیا بعد از این همه مدت نمی‌توانست نقاب‌های فریبنده‌ی خرگوش را تشخیص دهد؟ باگز با پنهان کردن خود در پوشش چندین زن مختلف گرفته و حتی آرایشگر خود فاد، همیشه موفق می‌شود المر را فریب دهد که فکر کند او همان خرگوشی نیست که همیشه به دنبال شکارش است.

اما المر خط مشی لحظات طنز بی‌شمار این سریال انیمیشنی است. درگیری بین المر و باگزبانی همیشه منجر به خنده‌دارترین لحظات این انیمیشن می‌شود. آن‌ها یکی از نمادین‌ترین زوج‌هایی هستند که تا به حال از سریال‌های انیمیشنی «لونی تونز» بیرون آمده‌اند.

۲. کایوت و رود رانر در انیمیشن «لونی تونز» (Looney Tunes)

کایوت و رود رانر در انیمیشن «لونی تونز»

وقتی به زوج‌های کارتونی فکر کنیم که رقابتی پایان‌ناپذیر دارند، کایوت و رود رانر در خط مقدم ذهن همه قرار می‌گیرند، این دو تقریبا رتبه‌ی اول را در بین رقابت‌های جذاب سریال‌های انیمیشنی کسب کردند. آن‌ها با هم یک حقیقت ثابت را نشان می‌دهند: بعضی‌ها به سادگی نمی‌دانند چه زمانی باید تسلیم شوند. ممکن است مخاطبان بخواهند که رودرانر از این رقابت جان سالم به در ببرد، اما در نهایت با کایوت بیشتر همدلی می‌کنند.

کتاب کایوت ناقلا میگ میگ بلا آزمایش با انرژی اثر سوزان اسلید انتشارات فنی ایران

۱. تام و جری در انیمیشن «تام و جری» (Tom and Jerry)

تام و جری در «تام و جری»

رقابت تام و جری یکی از شدیدترین رقابت‌ها در تمام سریال‌های انیمیشنی است، آن‌ها به معنای واقعی معرف موش و گربه‌بازی هستند. این دو هرگز نمی‌توانند در مورد چیزی به توافق برسند، حتی در مورد اینکه چه کسی برنده می‌شود. تام و جری الهام‌بخش بسیاری از زوج‌های مشهور دیگر هستند و با وجود اینکه هر قسمت فرمول یکسانی دارد، آن‌ها هر بار موفق می‌شوند بینندگان را شگفت‌زده کنند.

بیشتر بخوانید
۲۰ شخصیت سینمایی بیش از حد قدرتمند که توان‌شان باید کمتر شود

جری قهرمان اصلی داستان است، با این حال او همچنین می‌تواند گستاخ، بداخلاق و بیش از حد با اعتماد به نفس باشد. با وجود اینکه تام قوی‌تر است، بیشتر بر پیروزی تمرکز دارد تا صدمه زدن به جری. این دو رقیب نمادین، پیوندی برادرگونه، هرچند به شدت خشونت‌آمیز با یکدیگر دارند.

منبع: collider

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا