سینما

۱۰ شخصیت محبوب دنیای مارول به ترتیب محبوبیت

مارول از نظر فروش، ناشر شماره یک کتاب‌های کمیک است و هر ماه کمیک‌های پرفروش بیشتری خلق می‌کند. به لطف دنیای سینمایی مارول (MCU)، این انتشارات به بزرگ‌ترین نام در فرهنگ عامه تبدیل شده و حتی بر محبوبیت این برند افزوده است. در این مطلب ۱۰ شخصیت محبوب دنیای مارول را به ترتیب محبوبیت نام بردیم.

نام بسیاری از شخصیت‌های مارول برای اکثر ما که حتی از طرفدارانشان هم نیستیم آشنا است و دنیای سینمایی مارول تعداد بیشتری از آن‌ها را به ستاره تبدیل کرده است. محبوب‌ترین قهرمانان و شروران مارول، در فرهنگ عامه جایگاه برجسته‌ای دارند. برای برخی از شخصیت‌ها، این محبوبیت ده‌ها سال است که ادامه داشته و برای برخی دیگر، این شهرت و جایگاه تازگی دارد. صرف نظر از این، محبوبیت شخصیت‌های مارول و جایگاهشان در بین عموم شگفت‌انگیز است.

۱۰. محبوبیت اسکارلت ویچ در قرن بیست و یکم به اوج خود رسید

ممکن است اسکارلت ویچ شخصیت چندان برجسته‌ای نباشد، اما برای مدت‌ها محبوب بوده است. او در اوج محبوبیت به انتقام‌جویان پیوست و به بخش بزرگی از این تیم تبدیل شد. وضعیت او به عنوان یک جهش‌یافته و فرزند مگنیتو تفاوت زیادی در محبوبیت او ایجاد کرد، اما کاهش محبوبیت انتقام‌جویان در دهه‌ی ۹۰ او را نیز تحت تاثیر قرار داد.

در قرن بیست و یکم، اسکارلت ویچ به بخش بزرگی از دنیای مارول تبدیل شد، اما سال ۲۰۱۵، زمانی که برای اولین بار در دنیای سینمایی مارول ظاهر شد، شکست بزرگی خورد. درست است که کتاب واندا ماکسیموف در آن سال شکست خورد، اما با این حال از محبوبیت زیادی برخوردار بود. شبکه‌های اجتماعی دنیای سینمایی مارول از نظراتی درباره‌ی واندا پر شد و به نظر می‌رسد کتاب جدید او موفقیت عظیمی برای مارول به ارمغان آورد.

پیکسل خندالو مدل اسکارلت ویچ مارول Marvel کد 19391

۹. مگنیتو مدت‌ها یک چهره‌ی بسیار محبوب مارول بوده است

مگنیتو شخصیت محبوب دنیای مارول

«مردان ایکس» (X-Men) برای چندین دهه محبوب‌ترین شخصیت‌های مارول بودند و تمام اعضای لیست A تیم پیشرفت‌های زیادی در پیدا کردن جایگاه مناسب بین طرفداران داشتند. در بیشتر موارد، به لطف دنیای سینمایی مارول طرفدارانشان از آن‌ها دل‌سرد شدند، اما برخی از جهش‌یافته‌ها هنوز هم بسیار محبوب هستند. مگنیتو یکی از آن‌ها است. برای چندین دهه، مگنیتو محبوب‌ترین شرور مارول بود و در کارتون‌ها و چندین فیلم ظاهر شد.

بیشتر بخوانید
۸ بابانوئل بی‌رحم و خشن تاریخ سینما که مخاطبان را غافلگیر کردند

محبوبیت مگنیتو حتی با افزایش حضورش در دنیای سینمایی مارول تقریبا ثابت مانده است. بخش بزرگی از این محبوبیت ناشی از تصویر مایکل فاسبندر از مگنیتو است. در حالی که بسیاری از فیلم‌های جدید «مردان ایکس» از چشم طرفداران افتادند، به محبوبیت او خدشه‌ای وارد نشد. مگنیتو سال‌ها است که در خط مقدم کتاب‌های مردان ایکس قرار دارد و به نظر نمی‌رسد که جایگاهش به این زودی‌ها تغییر کند.

۸. ددپول برای مدت طولانی بزرگترین عامل فروش کالاهای مارول بود

ددپول شخصیت محبوب دنیای مارول

ددپول به دلیل ارتباطش با «مردان ایکس» به شهرت رسید، اما تا اواخر دهه‌ی ۲۰۰۰ هرگز نتوانست به اوج محبوبیت واقعی خود دست پیدا کند. او اولین سریال خود را بعد از سال‌ها دریافت کرد و سپس یک اتفاق خنده‌دار رخ داد. کالاهای با شکل و شمایل ددپول در فروشگاه‌ها نمایش داده شد و مردم به شدت از آن‌ها استقبال کردند. بلافاصله بعد از آن، فیلم اختصاصی ددپول ساخته و تاریخ‌ساز شد.

ددپول همیشه در کمیک‌ها به نوعی محبوب بود، اما او در خارج از کمیک‌ها بیشتر توسط تماشاگران مورد توجه قرار گرفت. فیلم‌های او در دنیای سینمایی مارول به سطح محبوبیت قابل توجهی رسیدند و اعلام سومین فیلم او، با بازگشت هیو جکمن در نقش ولورین و در دنیای سینمایی مارول، طرفداران را بیشتر از همیشه هیجان‌زده کرد.

جامدادی طرح ددپول مدل jm20685

۷. کاپیتان آمریکا شهرت قدیمی خود را دوباره به دست آورد

کاپیتان آمریکا

در عصر طلایی ماول، کاپیتان آمریکا بزرگ‌ترین قهرمان بود. دهه‌ی ۵۰ شاهد محو شدن او بودیم، اما بازگشت او در عصر نقره‌ای مارول باعث شد که دوباره در صدر این دنیای ابرقهرمانی قرار بگیرد. هنگامی که «مردان ایکس» صعود کردند، او شروع به زوال کرد. دهه‌ی ۹۰ دوران جالبی بود. «قهرمان‌ها؛ تولد دوباره» (Heroes Reborn) شکست خورد، اما «قهرمان‌ها؛ بازگشت» (Heroes Return) به مردم یادآوری کرد که چرا کاپیتان آمریکا را دوست داشتند.

بیشتر بخوانید
خاتم کاری چیست؟ مروری بر تاریخچه و نحوه‌ی مراقبت از آثار خاتم کاری

کاپیتان آمریکا بدون شک یک شخصیت الهام‌بخش و رهبر قهرمانان مارول است، اما محبوبیت او در طول دهه‌ی ۹۰ کاهش یافت. جایگاه کاپیتان در دنیای سینمایی مارول بر محبوبیت او افزود. در حالی که این سوال وجود دارد که آیا کاپیتان در سطح محبوبیت عصر طلایی خود قرار دارد یا خیر، طرفداران یک بار دیگر علاقه‌ی فراوان خود را به استیو راجرز اعلام کردند.

۶. لوکی دنیای سینمایی مارول را به سمت موفقیت هدایت کرد

لوکی

لوکی همیشه یک شرور بزرگ در دنیای مارول بود. استدلالی وجود دارد که لوکی مهم‌ترین شرور مارول در عصر نقره‌ای کمیک است. لوکی یک شرور ثور بود، با این حال او بود که انتقام‌جویان را گرد هم آورد. با این وجود، سال‌های بعد شاهد سقوط او بودیم.

سپس دنیای سینمایی مارول اتفاق افتاد و بازی تام هیدلستون در نقش لوکی، این شخصیت را برجسته کرد. در کمیک‌ها، به لوکی توجه بیشتر، و راهش برای حضور در کتاب‌های بیشتری باز شد. لوکی خارج از کمیک‌ها محبوب‌تر است، اما همچنان یکی از شخصیت‌های محبوب مارول به شمار می‌رود.

کوله پشتی طرح سریال لوکی به همراه جامدادی

۵. مرد آهنی در طول دهه‌ی ۲۰۰۰ به محبوبیت عجیبی دست پیدا کرد

مرد آهنی

مرد آهنی یک قهرمان شگفت‌انگیز است. او برای مدت‌ها یکی از اعضای اصلی دنیای مارول بوده است. او در واقع بنیان‌گذار گروه انتقام‌جویان است و به همراه کاپیتان آمریکا و ثور، تثلیث مارول را تشکیل می‌دهد. از بین این سه نفر، مرد آهنی از نظر محبوبیت همیشه در حد وسط بود. مرد آهنی به اندازه‌ی آن‌ها «بهترین اجراهای تمام دوران» یا خالقان شگفت‌انگیز نداشت، اما شخصیت محکمی بود.

بیشتر بخوانید
۸ فیلم برتر که انیمیشن و لایواکشن را ترکیب کردند

بعد از افول محبوبیت در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰، مرد آهنی در دهه‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ نقش بزرگی در دنیای مارول بازی کرد. مرد آهنی در سال ۲۰۰۸ به یک ستاره‌ی بزرگ تبدیل شد و مارول سعی کرد از او در کمیک‌ها استفاده کند. این ایده خیلی خوب کار نکرد، اما نمی‌توان محبوبیت مرد آهنی را در بین مخاطبان عمومی نادیده گرفت.

۴. تانوس محبوب‌ترین شرور دنیای مارول بود

تانوس

مارول شخصیت‌های شرور بسیار محبوبی خلق کرده است، اما تعداد کمی می‌توانند در سال‌های اخیر با تانوس برابری کنند. در کمیک‌ها، او یک شرور در لیست B و مرده بود، تا اینکه در سال ۱۹۹۱ دستکش بی‌نهایت او را دوباره به شهرت رساند. از آن زمان، او فراز و نشیب‌هایی داشته است، اما با کمک دنیای سینمایی مارول دوباره شروع به دیده شدن کرد.

جای تانوس به عنوان شرور بزرگ حماسه‌ی بی‌نهایت دنیای سینمایی مارول او را دوباره به یک شخصیت فوق‌العاده تبدیل کرد. او در کتاب‌های کمیک بسیاری حضور پیدا کرده، کمیک‌های انفرادی خودش را داشته است و تقریبا در دنیای مارول حضور ثابتی دارد. تانوس به همان اندازه که بین طرفداران عمومی محبوب است، در بین طرفداران کمیک محبوبیت دارد و یک پدیده‌ی واقعی در دنیای ابرقهرمانان شناخته می‌شود.

کتاب تانوس فرمان مرگ اثر استوارت مور نشر باژ

۳. هالک همیشه بسیار محبوب بوده است

هالک

هالک قوی‌ترین موجود دنیای مارول است، اما این تمام ماجرا نیست. او همچنین برای مدت طولانی بسیار محبوب بوده است. هالک چندین دهه است که به طور مداوم و در کمیک های انفرادی، تیمی و رویدادی حضور پیدا می‌کند. او شهرت زیادی دارد و با اولین فیلمش «هالک شگفت‌انگیز» (The Incredible Hulk) به یک ستاره بزرگ مارول تبدیل شد.

در دهه‌ی ۹۰، زمانی که مارول چندان موفق نبود، کمیک‌های هالک همچنان فروش خوبی داشت. برخلاف بسیاری از هم‌نوعانش در عصر نقره‌ای مارول، دنیای سینمایی مارول واقعا به محبوبیت هالک کمک چندانی نکرد زیرا هرگز در این رسانه پرچم‌دار نشد. محبوبیت او برای شش دهه تقریبا ثابت مانده است.

بیشتر بخوانید
۱۰ اقتباس تلویزیونی درحال ساخت از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی

۲. ولورین به صدر فهرست شخصیت‌های محبوب رسید

ولورین

ولورین همیشه در فروش کتاب‌های کمیک بهترین بوده است. شاید اولین حضور او بزرگ‌ترین اتفاق دنیای مارول نبوده باشد، اما جایگاه او در کنار «مردان ایکس» در طول بزرگ‌ترین دوره‌ی رشدشان، برای او یک موهبت بزرگ بود. ولورین به سرعت به محبوب‌ترین عضو معروف‌ترین تیم کمیک تبدیل شد.

هنگامی که «مردان ایکس» به جایگاه برتر رسید، ولورین در خط مقدم و مرکز قرار داشت. او هنوز همان جایگاه را بعد از تمام این سال‌ها حفظ کرده است. حتی در سال‌های تسلط دنیای سینمایی مارول، ولورین محبوب‌تر از بزرگ‌ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول است. او از هر نظر برتر است و کمیک‌های او همواره در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های انفرادی مارول قرار دارد. این روزها هم طرفداران در انتظار بازگشت هیو جکمن و آینده‌ی ولورین در دنیای سینمایی مارول هستند.

ماگ طرح ولورین ماول مدل M1072

۱. مرد عنکبوتی مارول را به سطح دیگری در موفقیت برد

مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی مدت‌ها ستاره‌ی مارول بوده است. عصر نقره‌ای مارول به سرعت در حال جلب توجه رقبای برجسته‌ی خود بود، اما آن‌ها تا زمانی که مرد عنکبوتی برای اولین بار شروع به کار کرد، حرفی برای گفتن نداشتند. از آن زمان، مرد عنکبوتی اساسا محبوب‌ترین شخصیت مارول بوده است و بیشتر از همه کتاب کمیک و کالای مرتبط می‌فروشد.

مرد عنکبوتی دهه‌ها است که با کارتون‌ها، سریال‌های لایواکشن ژاپنی، بازی‌های ویدیویی، فیلم و غیره یک ستاره‌ی چند رسانه‌ای بوده است. حتی زمانی که طرفداران از کاری که مارول با این شخصیت انجام می‌دهد راضی نیستند، همانطور که بیش از یک دهه است راضی نبوده‌اند، «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» (The Amazing Spider-Man) همچنان پرفروش‌ترین کتاب مارول است.

منبع: cbr

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا