انیمیشنسینما

هر آنچه از انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا ۵» باید بدانید

قرار بود که «هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا» آخرین قسمت از مجموعه فیلم‌های انیمیشنی هتل ترانسیلوانیا باشد، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که احتمالا «هتل ترانسیلوانیا ۵» نیز ساخته می‌شود.

البته هنوز این اخبار کاملا تأیید نشده اما ممکن است این موضوع به خاطر مشکلاتی باشد که در طی ساخت «هتل ترانسیلوانیا ۴» پیش آمد. قرار بود که هتل ترانسیلوانیا ۴ در دسامبر ۲۰۲۱ اکران شود، اما پس‌ از اینکه استودیو آمازون با سونی قراردادی را برای عرضه این انیمیشن امضا کرد، این فیلم تنها در آمازون پرایم ویدئو منتشر شد.

تاریخ اکران هتل ترانسیلوانیا ۴ به دلیل افزایش همه‌گیری کرونا قبل از اینکه اکران آن در سینماهای سراسر جهان لغو شود، دو بار به تعویق افتاد و یک‌بار هم ‌زمانش تغییر پیدا کرد. در نهایت قسمت چهارم مجموعه‌ی هتل ترانسیلوانیا در سینماهای سراسر جهان پخش نشد و سونی همچنان در تلاش است تا بتواند آن را در سینماهای چین به نمایش بگذارد. همه‌گیری کرونا به‌‌شدت بر روی روند ساخت این فیلم تأثیر گذاشت و سبب شد که کارهای ساخت فیلم از راه دور انجام شوند، همین امر باعث شد که بین اکران هتل ترانسیلوانیا ۳ و ۴ فاصله‌ی زیادی بیفتد و شاید به همین دلیل است که دست‌اندرکاران فیلم در خصوص ساخت هتل ترانسیلوانیا ۵ چیزی نمی‌گویند.

علاوه‌ بر این، تغییرات زیادی در روند ساخت هتل ترانسیلوانیا ۴ ایجاد شد به‌‌عنوان‌ مثال آدام سندلر دیگر صداپیشه دراکولا نبود و گندی تارتاکوفسکی هم کارگردانی فیلم را بر عهده نداشت و به‌ جای او این فیلم توسط درک درایمون و جنیفر کلوسکا کارگردانی شد. اگر چه گفته‌ شده که هتل ترانسیلوانیا ۴ آخرین دنباله این فرنچایز بوده و به‌ گونه‌ای عاقبت شخصیت‌های اصلی را نشان داده و داستان را به خیر و خوشی به پایان رسانده، اما همین موضوع درباره‌ی قسمت‌های قبلی هم صدق می‌کرد، چرا که همه دنباله‌های قبلی هم به‌‌عنوان یک فیلم کامل، پایان خوبی داشتند. بنابراین حدس و گمان‌ها نشان می‌دهد که ساخت هتل ترانسیلوانیا ۵ چندان دور از ذهن نیست و البته ما برای این حرفمان، دلایل خودمان راداریم که در ادامه می‌خواهیم به آن‌ها اشاره نماییم.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم مشهور که از رویشان کتاب نوشتند

آیا واقعا هتل ترانسیلوانیا ۵ ساخته خواهد شد؟

هتل ترانسیلوانیا

از آنجایی‌ که به‌ کرات گفته‌ شده هتل ترانسیلوانیا ۴ آخرین دنباله این مجموعه خواهد بود، بعید به نظر می‌رسد که هتل ترانسیلوانیا ۵ در آینده‌ی نزدیک ساخته شود. با این‌ حال، همان‌طور که در بسیاری از لایو اکشن‌ها یا دنباله‌های دیزنی شاهدش بوده‌ایم به‌‌ندرت پیش می‌آید که چنین فرنچایزهای سودآوری به‌ طور ناگهانی تمام شوند و حتی دنباله ارباب حلقه‌ها هم قرار است به کارگردانی پیتر جکسون در سال ۲۰۲۲ اکران شود. علاوه‌ بر این، همان‌طور که در هتل ترانسیلوانیا ۴ مشاهده نمودیم کار کاراکترهای این فیلم هنوز تمام نشده و می‌توان داستان‌های زیادی را در رابطه با آن‌ها ساخته‌وپرداخته کرد. به‌ علاوه این دنباله توانست ثابت کند که اگر یکی از ستاره‌های اصلی نتواند در فیلم حضورداشته باشد، می‌توان به‌راحتی او را جایگزین کرد، درست همانند اتفاقی که برای کاراکتر «دراک» روی داد. چرا که صداپیشگی این کاراکتر را در دنباله‌های قبلی، آدام سندلر بر عهده داشت اما در هتل ترانسیلوانیا ۴ این کار به برایان هال واگذار شد.

داستان هتل ترانسیلوانیا ۵ چگونه خواهد بود؟ آیا ترانسفورمانیا می‌تواند دنباله‌ای داشته باشد؟

در هتل ترانسیلوانیا ۴ شاهد حضور کنت دراکولا، ماویس (با صداپیشگی سلنا گومز)، جاناتان (با صداپیشگی اندی سامبرگ) و دوستانشان در جشن ۱۲۵ سالگی هتل بودیم و دیدیم که دراک به نحو غافلگیرکننده‌ای گفت که قصد دارد بازنشسته شود و هتل را به دخترش ماویس و شوهرش جانی که انسان است بسپارد. بنابراین هتل ترانسیلوانیا ۴ به‌‌تدریج دارد به بیننده نشان می‌دهد که نسل‌های دیگری در حال ظهور هستند. در حقیقت، در آخرین سکانس‌های هتل ترانسیلوانیا ۴ نشان داده شد که چگونه هتل پس‌ از اینکه توسط خوکچه‌هندی پروفسور ون هلسینگ (با صداپیشگی جیم گافیگان) تخریب شد بازسازی گردید و شاید همین موضوع نشان دهد که هنوز این فیلم چیزهای بیشتری برای گفتن دارد. با این‌ حال، در انتهای فیلم متوجه تغییرات زیادی می‌شویم که جانی و ماویس در هتل ایجاد نموده‌اند لذا هتل ترانسیلوانیا ۵ می‌تواند کاملا با تمرکز بر روی این کاراکترها ساخته شود و داستانی جالب و سرگرم‌کننده را به مخاطب ارائه نماید.

بیشتر بخوانید
۱۵ فیلم برتر کیرا نایتلی؛ بانوی فرهمند بریتانیایی (پرتره‌ی یک بازیگر)

هتل ترانسیلوانیا ۵ در چه تاریخی منتشر خواهد شد

هتل ترانسیلوانیا

از آنجایی‌ که هنوز معلوم نیست قسمت پنجم هتل ترانسیلوانیا ساخته شود یا نه بعید به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک شاهد انتشارش باشیم. با این‌ حال، هر کدام از دنباله‌های هتل ترانسیلوانیا تقریبا ۳ تا ۴ سال پس از تولید دنباله قبلی اکران شدند. بنابراین اگر سونی در اواخر سال تصمیم بگیرد که این انیمیشن داستانی مملو از انسان‌ها و هیولاهای محبوب را دوباره در قالب هتل ترانسیلوانیا ۵ بسازد، احتمالا چیزی در حدود ۳ سال طول خواهد کشید، لذا برآورد ما این است که اگر همه‌ چیز خوب پیش رود در سال ۲۰۲۵ شاهد دنباله پنجم خواهیم بود.

منبع: screenrant

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا