سریال ایرانیسینماسینمای ایران

میکی ماوس دیزنی آیین نوروز و چهارشنبه‌سوری را به کودکان جهان معرفی کرد

۲۳ اسفند و همزمان با مراسم چهارشنبه‌سوری، شرکت والت دیزنی برای اولین بار انیمیشنی به مناسب نوروز در کانال دیزنی جونیور منتشر کرده است. در این انیمیشن کوتاه میکی ماوس، اولین و محبوب‌ترین شخصیت شرکت دیزنی، ضمن تبریک نوروز به زبان فارسی و انگلیسی مراسم و آیین نوروزی و چرایی انجام آن‌ها را به کودکان جهان توضیح می‌دهد.

میکی موس توضیحات خود را با مراسم چهارشنبه‌سوری و معانی نمادین پریدن از روی آتش شروع می‌کند در ادامه سفره هفت‌سین و  عناصر آن را معرفی می‌کند. در انتها نیز میکی موس از سیزده بدر به عنوان جشن پایان تعطیلات نوروز که افراد در آن همراه با خانواده در طبیعت به شادی و پایکوبی می‌پردازند یاد می‌کند.

این ویدیو در کانال دیزنی جونیور که کانال مخصوص کودکان دیزنی است منتشر شده و می‌تواند نقش بزرگی در آشنایی کودکان جهان با این عید باستانی که در چندین کشور جهان جشن گرفته می‌شود داشته باشد.

شرکت دیزنی مهم‌ترین کمپانی انیمیشن‌سازی جهان است و میکی ماوس یکی از محبوبترین مخلوقات شخص آقای والت‌ دیزنی است که سال ۱۹۲۸ در یک سریال کارتونی کوتاه متولد شد. میکی ماوس خیلی زود در جهان محبوب و مشهور بود چون نماینده‌ی همه‌ی آن چیزهایی بود که والت دیزنی دوست داشت انیمیشن‌های استودیویش به آن‌ها شناخته شود: شادی، بامزگی، رویا و بخصوص توانایی اینکه اعضای خانواده را کنار یکدیگر جمع کند.

میکی ماوس القاکننده افکار و انرژی‌های مثبت بود. و یکی از پرطرفدارترین شخصیت‌های انیمیشنی در سرتاسر جهان است. نمادی شبیه کوکاکولا که حال آدم‌ها را خوش می‌کند. درنتیجه معرفی نوروز و آیین‌های ایرانی توسط کاراکتر میکی‌ماوس برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند بازتاب‌های خیلی خوبی در سرتاسر جهان نسبت به آیین‌های اصیل ایرانی ایجاد کند. در آستانه‌ی سال نو امیدواریم از تماشای این ویدیو لذت ببرید و برایتان سالی خوش آرزومندیم.

بیشتر بخوانید
تلاش برای بقا؛ حال این روزهای شبکه نمایش خانگی و سریال‌هایش
لیوان مدل میکی موس مجموعه دو عددی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا