سریال ایرانیسینماسینمای ایران

راهنمای کامل خرید روان‌نویس (رولربال پن)

روان‌نویس یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای نوشتن است که در کنار خودکار و خودنویس ترکیب اصلی تیم نوشت‌افزارهای مبتنی بر جوهر را تشکیل می‌دهند. نوشت‌افزارهایی که تقریبا تمام نیازهای ما به نوشتن با آن‌ها برطرف می‌شود و در نبودشان قطعا برای یادداشت ایده‌ها و برنامه‌های‌مان به مشکل خواهیم خورد. ناگفته نماند که هنوز هم بسیاری از افراد انتقال پیام از طریق نوشتن را یکی از راه های ماندگار و دلنشین برای ارتباط با دیگران می‌دانند و این روش نوستالژیک طرفداران خاص خودش را دارد. همین موضوعات باعث شده است تا ابزارها و وسیله‌های متفاوتی برای این کار تولید و در بازار عرضه شوند. تکلیف خودنویس با آن ظاهر شناخته شده و منحصر‌به‌فردش مشخص است و کمتر کسی هنگام خریدش دچار مشکل می‌شود. اما خودکار و روان‌نویس، اصلی‌ترین ابزارهای نوشتن – قطعا پس از مداد –  دارای شباهت‌های بسیاری هستند که اغلب مشتریان را سردرگم می‌کنند و باعث انتخاب اشتباه آن‌ها هنگام خرید می‌شوند.

سبک‌ها و ویژگی‌های بی‌شماری وجود دارند که باید زمان خرید روان‌نویس درنظر گرفته شوند. ویژگی‌هایی مانند نوع ضخامت خط ، میزان تیرگی و روشنی جوهر، بودجه، و حتی تاثیری که امیدوارید روی دیگران بگذارید در خرید این نوشت‌افزار مهم هستند. روان‌نویس یکی از رایج‌ترین ابزارهای نوشتن است که اقتصادی بودن، ویژگی‌های منحصربه‌فرد، تنوع، زیبایی و استفاده‌ی آسان آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ثبت و ضبط و ضبط وقایع بدل کرده است. گرچه امروزه کامپیوتر و تلفن همراه بخش عمده‌ای از نیاز ما به کاغذ و نوشتن را برطرف کرده‌اند اما بسیاری از افراد هستند که هنوز هم حس زیبا و خاطره‌انگیز نوشتن با قلم را به نرم‌افزارهای یاددداشت‌برداری ترجیح می‌دهند.

در این مطلب قصد داریم تا با معرفی کامل روان‌نویس و بررسی موشکافانه‌ی آن درصد خطا هنگام خرید را پایین آورده و در انتخاب قلم درست و مناسب کمک‌تان کنیم.

بهترین انتخاب برای لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ی نوشتن

روان‌نویس‌ها جوهر شفافی دارند که بهترین تجربه‌ی نوشتن را به شما هدیه می‌کنندواقعا روان‌نویس‌ها بهترین انتخاب برای دستیابی به تجربه‌ای دلنشین از نوشتن هستند. اگر دانشجو یا دانش‌آموز هستید و می‌خواهید هنگام نوشتن جزوه یا تکالیف‌تان روان‌ترین تجربه‌ی نوشتن را داشته باشد، خودنویس اصلی‌ترین قلم برای این کار است. جنس جوهر این نوشت‌افزار محبوب بر پایه‌ی آب است و برخلاف خودکار که برای نوشتن باید به نوک آن فشار وارد کنیم در خودنویس نیازی به این کار نیست؛ زیرا جوهر آن حرکتی ثابت و رو به پایین دارد که بدون هیچ فشار اضافه‌ای روی کاغذ می‌نشیند و دستخط صاف و یکدستی را ایجاد می‌کند.

قلم‌های خودنویس اولین بار در سال ۱۹۷۰ رایج شدند و انواع کلاسیک و قدیمی‌شان برای بالا بردن سرعت نوشتن ظرافت ، دقت و راحتی هنگام دست گرفتن و جریان آنی جوهر طراحی شده بودند. درست مانند قلم‌های توپی یا ساچمه‌ای (خودکار خودمان)، قلم‌های خودنویس نیز جوهر را از طریق توپ کوچک چرخانی که در نوک آن قرار گرفته است پخش می‌کند. مهم‌ترین تفاوتی که این دو باهم دارند جوهر  رقیق و آبکی و جوهر مبتنی بر ژل روان‌نویس در مقابل جوهر غلیظ و بر پایه‌ی روغن خودکار است. اصلا دلیل نام‌گذاری این نوشت‌افزار محبوب همین ویژگی منحصر‌به‌فرد روان بودن جوهرش است . جوهر پایه آب – ژل آن حسی شیرین و ابریشمی را روی کاغذ ایجاد کرده و خطوط یکپارچه و بدون قطع و وصلی‌اش آن را به انتخابی ایده‌آل برای طراحان بدل می‌کند. هرچند که همین روانی جوهر می‌تواند به عنوان نقطه ضعفی مهم نیز در نظر گرفته شود زیرا در مواردی عملا طرف دیگر صفحه‌ی کاغذی که روی آن را با روان‌نویس نوشته‌اید جوهری و غیرقابل استفاده خواهد شد.

چرا روان‌نویس؟

روان‌نویس‌ها از لحاظ ساختار و ماهیت به عنوان ابزاری میان خودکار و خودنویس‌ها قرار می‌گیرند. نوک نرم و سهولت در نوشتن و همچنین جوهر روانی که نوشتار یکدست و تمیزی به شما ارائه می‌دهد از مزایایی هستند که با استفاده از این قلم به دست می‌آورید. خودنویس‌ها برای خوش‌نویسی و امضا بسیار عالی هستند و خودکارها برای فعالیت‌هایی که به نوشتن سریع احتیاج دارند، مانند امتحان و یادداشت‌برداری. روان‌نویس‌ها اما حد وسط این دو هستند و ویژگی‌هایی از هردو را در خود دارند. آن‌ها سبک نوشتاری ظریف و زیباتری ارائه می‌دهند و جایگزینی حرفه‌ای و مناسب برای قلم مورد استفاده‌ی روزانه‌ی شما هستند. اصلی‌ترین مزیت روان‌نویس‌ها سهولت جریان جوهر در آن‌هاست. به محض قرارگیری نوک روان‌نویس روی کاغذ جوهر آزادانه و سریع جریان می‌یابد، بنابراین بدون کمترین فشاری می‌توانید سریع و آسان بنویسید که این در نوشتارهای بلند مدت بسیار کمک کننده است. در این نوع قلم، درست مانند خودنویس، جوهر روی کاغذ بسیار زیباتر به نظر می‌رسد، اما سبک قلم باعث سهولت در نوشتن می‌شود. توپ دایره‌‌ای در نوک قلم همچنین به این معناست که ضخامت خط شما ثابت و یکدست خواهد بود. فراموش نکنید روان‌نویس‌ها بهترین انتخاب برای تمرین دستخط هستند.

ویژگی‌‌های منحصربه‌فرد روان‌نویس‌ها

روان‌نویس‌ها کاربردهای فراوانی دارند و از آن‌ها می‌توان در طراحی و نقاشی و رنگ آمیزی و خوشنویسی استفاده کردبرخلاف خودکارهای سنتی که از جوهر روغنی و غلیظ استفاده می‌کنند قلم‌هاب رولربال ساختاری متناسب با جوهر‌های مایع و ژلی دارند که ویسکوزیته‌ی نازک‌تری دارند، جوهر در آن‌ها سریع‌تر جریان می‌یابد و بنابراین تجربه‌ی نوشتاری روان‌تر و واضح‌تری را ارائه می‌کنند. در نتیجه نیازی به فشار زیاد نوک آن‌ها روی کاغذ نیست و در نوشتن‌های طولانی دست کمتر خسته می‌شود. نوک قلم روان‌نویس از توپ غلتان کوچکی تشکیل شده که در حین نوشتن می‌چرخد و به محض تماس با کاغذ بلافاصله جوهر را پخش می‌کند. کافیست چند لحظه نوک روان‌نویس را در نقطه‌ای از کاغذ ثابت نگه دارید تا متوجه روانی جوهر آن بشوید.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم کمدی نوآر تماشایی قرن بیست و یکم

با توجه به ورود سریع‌تر جوهر در این نوع قلم نوشتار کاملا نرم و بدون فاصله و به اصطلاح سکته است. البته باید به این نکته هم توجه کنید که جنس کاغذ در کیفیت نوشتار شما بسیار موثر است. اگر از کاغذهایی استفاده می‌کنید که الیاف درشت‌تری دارند جوهر روان‌نویس در امتداد الیاف پخش خواهد شد و از زیبایی و تمیزی کار خواهد کاست. برخلاف سایر ابزارهای نوشتن جوهر روان‌نویس به دلیل به دلیل روان بودن شفاف و پررنگ هستند و معمولا در رنگ‌های متنوعی مانند قرمز، آبی، بنفش و مشکی و غیره عرضه می‌شوند.

همچنین باید به این نکته دقت کنید که خرید روان‌نویس در صرفه‌جویی هزینه‌ها بسیار کمک کننده است. زیرا مغزی آن قابل تعویض است پس از اتمام جوهر می‌توانید آن را با یک مغزی جدید جایگزین کنید. حتی می‌توانید برای تنوع رنگ جدیدی را خریداری کرده و استفاده کنید. این ویژگی خاص نیاز شما را برای خرید دوباره‌ی یک روان‌نویس کامل برطرف می‌کند. پس شما با خرید یک روان‌نویس می‌توانید آن را برای مدت زمان بسیار طولانی استفاده کنید که بسیار مقرون به صرفه است. به همین دلیل در هنگام خرید آن به طراحی بدنه و جنس به کار رفته در آن بسیار دقت کنید چون احتمالا مدت‌ها رفیق شما خواهد ماند.

مهم‌ترین ویژگی‌های یک روان‌نویس باکیفیت

به صورت کلی روان‌نویس‌ها از یک مخزن جوهر و سرقلم تشکیل‌ می‌شوند. معمولا مخزن جوهر این قلم‌ها از جنس ابر فشرده بوده و قابل شارژ هستند. جوهر روان‌نویس نیز از نوع جوهر محلول در آب بوده و با استفاده از سرقلم ساچمه‌ای بر روی کاغذ هدایت می‌شود. اکثر روان‌نویس‌های موجود در بازار از سرقلم‌هایی با قطر نوشتاری ۰/۵ میلی‌متر تا ۰/۷ میلی‌متر استفاده می‌کنند. یک روان‌نویس باکیفیت باید بتواند فشار دست نویسنده را به حداقل رسانده و در عین حال از نشت بی‌رویه‌ی جوهر بر روی کاغذ جلوگیری کند.

همچنین خطوط ایجاد شده با روان‌نویس٬ از خطوط دیگر قلم‌ها پهن‌تر است. زیرا میزان جوهردهی این قلم بیشتر از خودکار و روان‌نویس خواهد بود. به همین دلیل توصیه می‌شود پیش از خرید روان‌نویس٬ به سرعت نوشتاری خود توجه کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که سر قلم را به مدت طولانی بر روی کاغذ نگه می‌دارید، بهتر است از خودنویس به جای روان‌نویس استفاده کنید. اما اگر سرعت نوشتاری شما زیاد است، می‌توانید محصول با کیفیتی از بین بهترین مارک روان‌نویس انتخاب کرده و از کار با این قلم ویژه و شیک لذت ببرید.

روان‌نویس در برابر خودکار

مزیت‌های بی‌شمار روان‌نویس آن را به رقیبی جدی برای خودکار بدل کرده استبیایید راهنمای خود را با نگاهی به تفاوت‌های این دو نوشت‌افزار بسیار پرکاربرد ادامه دهیم. بسیاری از مردم این دو قلم را به دلیل ماهیت جوهر مایع‌شان و مکانیسم نوک آن‌ها اشتباه می‌گیرند. در حالی نوک هردوی آن‌ها از یک توپ کوچک غلتان تشکیل شده، جوهر استفاده شده در آن‌ها اما کاملا متفاوت است. جوهر روان‌نویس رقیق و بر پایه‌ی آب در حالی که جوهر خودکار غلیظ و برپایه‌ی روغن است. جوهر خودکار به همین دلیل حالت غلیظی دارد که همین مسئله باعث ویسکوزیته‌ی بالای آن شده است. این ویژگی به دلیل وجود رنگ‌دانه‌هایی در جوهر روغنی است که جوهر مایع را غلیظ‌تر می‌کند و انتخاب رنگ‌های موجود را گسترش می‌دهد. ویسکوزیته‌ی بالای جوهر قلم‌های خودکار به این معناست که جوهر آزادانه جریان نمی‌یابد و قطع و وصلی دارد، بنابراین هنگام نوشتن می‌تواند شکاف‌هایی در حروف شما ایجاد کند. برای همین است که معمولا قبل از نوشتن با خودکار آن را روی سطحی دیگر امتحان می‌کنیم تا از جریان درست جوهر اطمینان یابیم.

حرکت روان انواع روان‌نویس روی کاغذ اما دلیل اصلی محبوبیت و استفاده از آن می‌باشد. اما جوهر بر پایه آب می تواند خیلی سریع در معرض هوا خشک شود و به همین دلیل لازم است حتما بعد از استفاده از روان نویس درب آن را ببندید.

دیگر تفاوت مهم خودکار و روان‌نویس قابل شارژ بودن جوهر آن است. شما می‌توانید در هر زمان که دوست داشته باشید مخزن روان‌نویس خود را با جوهر جدید شارژ کنید در حالی که خودکار از این ویژگی بی‌بهره است. همچنین بدنه‌ی روان‌نویس‌ها اغلب فلزی است و لوکس‌تر طراحی می‌شود در حالی که خودکارها بدنه‌ی پلاستیکی و اقتصادی‌تری دارند که در قیمت تمام شده‌ی هرکدام موثر است.

انواع روان‌نویس

همان‌طور که گفتیم به دلیل نوع کاربردهای متنوع روان‌نویس معمولا مدل‌های مختلفی بر اساس نیاز کاربران طراحی می‌شوند. امروزه انواع روان‌نویس را می‌توان در دو دسته‌ی کلی تقسیم‌بندی کرد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

روان‌نویس نوک ساچمه‌ای

توپ غلتان موجود در نوک روان‌نویس ساچمه‌ای وظیفه‌ی پاشش جوهر را به عهده دارداگر از آن دسته افراد دست به قلم هستید و علاوه بر علاقه‌ی زیاد به این کار سرعت نوشتن‌تان نیز زیاد است، انواع روان نویس ساچمه ای برای شما طراحی شده‌اند. نوک این مدل روان‌نویس دارای یک ساچمه است که باعث می‌شود تا روان نویس شما خیلی روان روی کاغذ حرکت کند. بنابراین اگر تازه دانشجو شده‌اید و قصد دارید خودتان جزوه بنویسید روان‌نویس بهترین انتخاب برای شماست. برای نوشتن با این مدل روان نویس نیاز ندارید تا خیلی روی کاغذ فشار وارد کنید و از استاد عقب نخواهید ماند. البته این موضوع باعث می‌شود تا دست شما در هنگام استفاده خیلی کمتر خسته شود و قید جزوه نوشتن را نزنید.

این مدل روان نویس ها معمولا دارای قطر نوشتاری ضخیم‌تر هستند که این موضوع باعث می‌شود تا سریع‌تر و راحت‌تر بنویسید و معمولا برای استفاده روزانه و طولانی مدت خیلی کاربردی هستند.

بیشتر بخوانید
۱۰ پروژه‌ی برتر دیزنی که تیم برتون در ساخت‌شان نقش داشت

روان‌نویس نوک نمدی

عمر بالا و تنوع فراوان از مهم‌ترین ویژگی‌های روان‌نویس‌های نوک نمدی استیکی دیگر از مدل های بسیار پرطرفدار روان‌نویس برای خوش‌نویسان این مدل است. روان‌نویس نوک نمدی دارای یک نوک ظریف از جنس نمد داخل یک لوله استوانه‌ای شکل است. نگارش این مدل روان‌نویس خیلی ظریف است و معمولا برای رنگ آمیزی، نقاشی و تمرین خط تحریری استفاده می‌شود. به همین دلیل می‌توانید رنگ‌های بسیار متنوعی را از این مدل در بازار پیدا کنید. مغزی روان‌نویس نوک نمدی از جوهری مایع تشکیل شده است که در یک ابر فشرده که ریفیل نام دارد قرار می‌‌گیرد. ریفیل‌‌ها اغلب قابل تعویض هستند و اگر پس از مدتی استفاده دیگر جوهری برای نوشتن نداشتند، می‌ توانید آن را عوض کرده و از مغزی دیگری استفاده کنید. این یکی از مزایای بسیار مهم و کاربردی روان‌نویس است که آن را از دیگر لوازم نوشتن متمایز می‌‌کند.

اگر به دنبال خوش‌نویسی با روان‌نویس هستید و دوست دارید تا طرح‌های زیبا و رنگی در دفتر خود ایجاد کنید این مدل راست کار شماست.

بدنه‌ی روان‌نویس نوک نمدی

یکی از دلایل استفاده از این روان‌نویس علاوه بر راحتی و زیبایی در نوشتن، ایجاد حس خوب در نویسنده است. بدنه‌ی روان‌نویس تنها جایی است که در مدت زمان طولانی قرار است با دست نویسنده تماس داشته باشد. پس نویسنده باید مدلی را انتخاب کند که هنگام کار کردن با آن، احساس راحتی کند. بدنه‌ی این مدل برخلاف مدل نوک ساچمه‌ای که گرد است، اغلب حالتی مثلثی شکل دارد و برروی آن خطوطی تعبیه شده که به قرار گرفتن آسان‌‌تر در دست کمک شایانی می‌‌کند. توصیه می‌کنیم هنگام خرید روان‌نویس حتما آن را در دست بگیرد و چند کلمه‌ ای روی کاغذ بنویسد. این‌کار باعث می‌‌شود اگر بدنه‌ی روان‌نویس هنگام نوشتن راحت نبود، آن را عوض کنید و روان‌نویسی را انتخاب کنید که کار کردن با آن راحت‌تر است.

سایز و اندازه‌ی روان‌نویس نوک نمدی

خطی که توسط نوشت‌ افزارهای مختلف ایجاد می‌‌شود، با یکدیگر متفاوت است. ابعاد خطی که توسط روان‌نویس نوشته می‌ شود در مدل‌های مختلف دارای تفاوت بسیاری است. بعضی از آن‌ها برای ظریف‌کاری و دورگیری طرح‌های اولیه استفاده می‌شوند و بعضی دیگر برای کشیدن کادرهای ضخیم دور طرح. نویسنده‌‌ها و طراحان معمولا روی این موضوع حساس هستند و در زیبایی متن و طرحشان، به سایز خط روان‌نویس خود دقت می‌‌کنند.

همچنین معماران می‌توانند با استفاده از سایزهای مختلف نقشه‌های تمیزتر و دقیق‌تری را طراحی کرده که هر خط آن دارای هویت مخصوص به خود باشد. پس اگر از این نویسنده‌‌ها و طراحان سخت‌گیر هستید و حساسیت‌‌های خاص خودتان را دارید، بهتر است در هنگام تهیه‌ی روان‌نویس حتما آن را امتحان کرده و در نهایت سایزی را انتخاب کنید که هنگام نوشتن اثر دلنشینی روی کاغذ ایجاد کند و به شما حس خوبی بدهد، جوری که از زیبایی و تناسب آن لذت ببرید.

نکات مهم در انتخاب انواع روان‌نویس

برند یونی بال یکی از بهترین مدل‌های روان‌نویس را تولید می‌کنددر میان طیف وسیعی از قلم‌های روان‌نویس باکیفیت و درجه یک فاکتورهای زیادی برای برای انتخاب وجود دارد که باید متناسب با نیازهای هر شخص درنظر گرفته شود. برای مثال سایز قلم، وزن، رنگ، متریال به کار رفته در آن، راحتی هنگام استفاده و جنس مغزی جوهر از مهم‌ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرند. البته که خرید روان‌نویس یک نجربه‌ی کاملا شخصی است اما در نظر گرفتن موارد بالا می‌تواند در داشتن بهترین انتخاب کمکتان کند.

حال که با انواع روان نویس آشنا شدید، می خواهیم نکات کاربردی را برای انتخاب روان نویس مناسب به شما ارائه دهیم تا با استفاده از آن‌ها مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

قطر نوشتاری انواع روان نویس: همان‌طور که گفتیم با توجه به نیاز خود مدل روان‌نویس را انتخاب کنید. هر مدل روان ‌ویس برای نوع خاصی از نوشتار مناسب است که بستگی به استفاده‌ی شما از آن دارد.

حجم مخزن: روان‌نویس‌هایی که حجم مخزن بزرگی دارند را می‌توانید برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید. مخزن‌های کوچک معمولا نیاز به شارژ مداوم دارند که از لحاظ اقتصادی اصلا به صرفه نیست.

قابلیت شارژ مجدد: سعی کنید روان‌نویسی تهیه کنید که حتما قابلیت شارژ مجدد داشته باشد. همچنین برخی از روان‌نویس های موجود در بازار دارای مغزی یدک هستند که تا مدت‌ها خیال‌تان را بابت تمام نشدن جوهر راحت می‌کنند.

جنس بدنه و طراحی: جنس بدنه‌ی روان‌نویس از دیگر نکاتی است که هنگام خرید باید به آن دقت کنید. هرچه طراحی بدنه ارگونومیک‌تر باشد استفاده از آن لذت‌بخش‌تر و خستگی دست در طولانی مدت کمتر می‌شود. اکثر روان‌نویس‌های موجود در بازار بدنه فلزی یا پلاستیکی دارند و در بین آن‌ها محصولاتی با بدنه مثلثی شکل محبوب‌تر هستند. در هنگام نگارش با این قلم‌ها، روان‌نویس به راحتی در بین انگشت شست و اشاره قرار گرفته و فشار دست به حداقل می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم در کنار این قابلیت به زیبایی و جذابیت طرح بدنه آن نیز توجه کنید که معرف شخصیت شما خواهد بود.

وزن و خوش‌دستی: از نکات مهم دیگری که در خرید روان‌نویس باید موردتوجه قرار گیرد اصطلاحا خوش‌دست بودن آن است. به دلیل استفاده دستی از این ابزار، روان نویس نامرغوب ممکن است باعث تغییر شکل نوک انگشتان شما در دراز مدت شود. اگر روان‌نویس سنگین باشد هم پس از چند دقیقه نوشتن، دست‌تان خسته خواهد شد پس محصولی تهیه کنید که سبک‌ترین وزن را داشته باشد.

با خواندن موارد بالا اکنون بهتر می‌توانید تفاوت انواع روان‌نویس را متوجه شده و روان‌نویس خاص خودتان را انتخاب کنید. این نکته را هم از یاد نبرید که روان‌نویس خوب باید برای استفاده‌ی طولانی مدت کاربرد داشته باشد. پس سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر ویژگی‌های گفته شده دارای کیفیت خیلی خوبی در طراحی و جنس تجهیزات به کار رفته باشد.

بیشتر بخوانید
زورآزمایی کریس پاین و کیانو ریوز برای صدرنشینی (باکس آفیس هفته)

در پایان توجه داشته باشید که در دنیای امروز روان‌نویس‌ها نه تنها برای نگارش، که برای بیان احساسات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال در اکثر موارد برای نگارش متون ادبی از روان‌نویس‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این موارد هنوز روان‌نویس به عنوان یکی از متداول‌ترین قلم‌ها برای امضای اسناد و مدارک رسمی به شمار می‌رود.

نکته‌ای بسیار مهم درباره‌ی خشک شدن روان‌نویس‌ها

روان‌نویس استدلر مدل Fine Liner از جمله محصولاتی است که ارزش خرید بالایی دارد و آن را به شدت توصیه می‌کنیمنکته‌ی دیگر برای انتخاب روان‌نویس مناسب، توجه به سرعت خشک‌ شدن جوهر آن است. به صورت کلی جوهر روان‌نویس‌ها دیرتر از جوهر نوشت‌افزارهای دیگر خشک می‌شوند. البته سرعت خشک‌ شدن روان‌نویس به عواملی همچون نوع جوهر، سایز سرقلم و نوع کاغذ بستگی دارد. به این ترتیب اگر نگران کثیف‌شدن متن خود هستید، از مارک‌های روان‌نویسی استفاده کنید که سرقلم‌های کوچک‌تری دارند و جوهر آن‌ها سریع‌تر خشک می‌شود.

با این اوصاف، کار با روان‌نویس برای هرکسی توصیه نمی‌شود. این ابزار کوچک و کاربردی ویژگی‌های خاص خود را دارد و برای مثال وقتی کلمه‌ای را با روان‌نویس می‌نویسید باید برای خشک شدن جوهر اندکی صبر کنید. در حالی‌که خودکار این خصوصیت را ندارد و جوهر بلافاصله خشک می‌شود، پس اگر فردی کُندنویس هستید توصیه‌ی ما این است که به هیچ وجه از روان‌نویس استفاده نکنید. کندنویسی باعث می‌شود که جوهر در اثر برخورد دست پخش شده و کار شما را کثیف و خراب کند. با این حال استفاده از روان‌نویس مزایایی نیز دارد. برای مثال شما مجبور نیستید که پس از اتمام جوهر روان‌نویس، آن را دور بیندازید و با تعویض مغزی محصول، می‌توانید مثل روز اول آن را مورد استفاده قرار دهید.

 

بهترین مارک‌های روان‌نویس

امروزه بهترین و با کیفیت‌ترین روان‌نویس‌های موجود در بازار جهانی توسط دو کشور آلمان و ژاپن تولید می‌شوند. البته در کنار این دو تولید‌کننده‌ی عمده، کشورهای دیگر نیز دست به ساخت روان‌نویس زده‌اند و کیفیت خوبی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. معروف‌ترین و بهترین مارک‌های روان نویس به شرح زیر هستند:

روان‌نویس سی کلاس مدل Candid مجموعه‌ی ۶ عددی

یکی از اقتصادی‌ترین انتخاب‌ها در خرید روان‌نویسروان‌نویس «سی کلاس مدل Candid مجموعه‌ی ۶» عددی بدنه‌ی پلاستیکی و سبکی دارد و به همین دلیل وزن آن بسیار متناسب است. این محصول برای استفاده معمولی روزمره کاربرد فراوانی دارد و یکی از بهترین گزینه‌هاست. وجود گیره فلزی روی کالا باعث شده تا به راحتی در جیب یا در دفتر و گوشه کتاب قابل نصب باشد. در صورت قرارگیری روی میز کار، ظاهر زیبایی را به میز می‌بخشد. اگر به دنبال یک محصول بی‌نظیر هستید ما این روان‌نویس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. یک نوشت‌افزار خوب باید فاکتورهای مهمی داشته باشد که یکی از مهم‌ترین ‌آن‌ها  ساختار مطابق ارگونومی دست ما است. روان‌نویس ارگونومیک، روان‌نویسی است که بتوان به راحتی آن در دست گرفت و برای طولانی مدت با آن نوشت، بدون آن‌که در دست و مچ و انگشتان احساس ناراحتی یا درد کرد و باید گفت که روان‌نویس «سی کلاس مدل Candid» تمام این ویژگی‌ها را یک‌جا دارد. ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

  • طراحی شیک و ارگونومیک
  • مواد اولیه‌ی ساخت بسیار باکیفیت
  • جوهر روان و بدون قطعی
  • تتوع رنگی بالا
  • دارای گیره‌ی اتصال به لباس و کاغذ
  • درپوش پلاستیکی برای جلوگیری از خشک شدن جوهر
روان نویس سی کلاس مدل Candid مجموعه 6 عددی

روان‌نویس مارک پارکر Parker

برند پارکر متعلق به شرکتی آمریکایی – بریتانیایی بوده و در سال ۱۸۸۸ شروع به فعالیت کرده‌ است. روان‌نویس پارکر به عنوان یکی از لوکس‌ترین محصولات نوشت‌افزاری در جهان شناخته می‌شود و استفاده از آن در بین نویسندگان محبوبیت فراوانی دارد. یکی از معروف‌ترین روان‌نویس‌های مارک پارکر نیز روان‌نویس مدل پرمیوم است که همراه با آن یک خودکار نیز عرضه می‌شود و قیمت بسیار مناسبی دارد. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظاهری شیک و لوکس
  • دارای استانداردهای روز جهان
  • بدنه فلزی و دو رنگ
  • ساچمه فلزی از جنس استیل
  • سرقلم با روکش آب طلا
  • قابل استفاده روزانه
  • دارای قابلیت شارژ
  • درپوش برنجی
ست خودکار و روان نویس پارکر مدل پریمیوم کد MI1

روان‌نویس مارک فابر کاستل Faber-Castell

برند فابر کاستل به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین نام‌ها در صنعت لوازم‌التحریر شناخته می‌شود. این کمپانی در سال ۱۱۶۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و به سرعت به یکی از برندهای معروف آلمانی تبدیل شد. محبوب‌ترین مدل‌های روان‌نویس فابر کاستل به شرح زیر هستند:

روان نویس فابر کاستل مدل POWER GEL 0.7

وان‌نویس مدل Power Gel از برند شناخته شده‌ی فابر کاستلاین روان‌نویس به عنوان یکی از خوش‌قیمت‌ترین نوشت‌افزارهای موجود در بازار شناخته می‌شود که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده‌ی روزمره است. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای استفاده‌ی روزمره
  • سرقلم ساچمه‌ای
  • دارای قابلیت شارژ
  • بدنه‌ی پلاستیکی ارگونومیک
  • دارای گیره‌ی اتصال به لباس
  • سرعت بالا در خشک‌شدن جوهر
روان نویس فابر کاستل مدل POWER GEL 0.7

روان‌نویس فابر کاستل مدل سوپر ترو ژل Super True Gel

Super True Gel یکی دیگر از مدل‌های روان‌نویس فابر کاستل است که بسیار خوش‌قیمت و کاربردیستاین محصول به عنوان یکی از بهترین مدل‌های روان‌نویس برای خوشنویسی و تمرین خط تحریری شناخته می‌شود. ویژگی‌های آن به شرح زیر هستند:

  • مناسب برای استفاده‌ی روزمره
  • سرقلم از نوع ساچمه‌ای
  • غیرقابل شارژ
  • بدنه پلاستیکی
  • قطر نوشتاری حدود ۰/۷ میلی‌متر
  • قابلیت نگارش آسان و روان
روان نویس فابر-کاستل مدل Super True Gel با قطر نوشتاری 0.7

روان‌نویس مارک زبرا Zebra

رنگ‌ی متنوع از ویژگی‌های شاخص زبرا ساراسا کلیپ استبرند زبرا حدود ۱۰۰ سال است که در صنعت نوشت‌افزار فعالیت می‌کند. این کمپانی در سال ۱۹۱۴ میلادی در کشور ژاپن تاسیس شد و در حال حاضر محصولاتش به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر می‌شود. روان‌نویس مدل «ساراسا کلیپ» به عنوان یکی از پرطرفدارترین مارک‌های روان‌نویس شناخته می‌شود که در رنگ‌های متنوعیی عرضه می‌شود و ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • مناسب برای استفاده‌ی روزمره
  • مناسب برای طراحی
  • سرقلم ساچمه‌ای
  • تنوع در رنگ (مشکی، سبز، قرمز و آبی)
  • غیرقابل شارژ
  • قطر نوشتاری ۰/۷ میلی‌متر
  • بدنه پلاستیکی(از نوع پلاستیک‌های بازیافتی)
  • گیره پلاستیکی انعطاف‌پذیر
  • عدم کم‌رنگ شدن جوهر پس از استفاده
  • ضدآب
بیشتر بخوانید
۵ لحظه شگفت‌انگیز در فیلم‌های نولان که برخلاف تصورتان بدون جلوه‌های ویژه ساخته‌ شده‌اند
روان نویس زبرا مدل Sarasa Clip با قطر نوشتاری 0.7

روان‌نویس یونی‌بال مدل آی

Uniball Eye احتمالا مشهورترین روان‌نویس موجود در بازار استحدود ۱۳۰ سال قبل شرکت ژاپنی یونی‌بال فعالیت خود را در صنعت نوشت‌افزار آغاز کرد. اولین محصولات این برند تنها شامل مداد چوبی می‌شد، اما در حال حاضر این برند به عنوان یکی از برترین کمپانی‌های تولید خودکار با نوک فلزی شناخته می‌شود. همچنین اتودهای شرکت یونی‌بال نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. روان‌نویس مدل «یونی‌بال آی با کد UB-157» به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مارک روان‌نویس شناخته می‌شود. ویژگی‌های این محصول به شرح زیر است:

  • مناسب برای استفاده روزمره
  • دارای نوک ساچمه‌ای
  • تنوع در رنگ (مشکی، سبز، قرمز و آبی)
  • عدم امکان شارژ مخزن
  • بدنه پلاستیکی
  • امکان نگارش آسان و روان
  • سرقلم فولادی و ضدزنگ
  • استفاده از تکنولوژی جوهر رنگ‌دانه‌ای

یکی از بارزترین ویژگی‌های این مدل استفاده از جوهر تا آخرین قطره‌ی آن است و هیچ‌گونه پرتی در این زمینه ندارد.

روان نویس یونی-بال مدل Eye کد UB-157

روان‌نویس مارک لامی Lamy

جوزف لامی یکی از کارمندان فروش شرکت پارکر بود که بعدها برند لوازم‌التحریر خود را تاسیس کرد. این شرکت سابقه‌‌ی درخشانی در تولید محصولات لوکس داشته و بالاترین کیفیت نوشت‌افزار را به مصرف‌کننده ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های بارز این برند ارائه گارانتی مادام‌العمر برای محصولات خود است. روان‌نویس لامی مدل «اکسنت Accent» یکی از ساده‌ترین روان‌نویس‌های موجود در بازار است که در عین سادگی از بسیار کیفیت بالایی برخوردار است. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای مصارف معمولی
  • وزن بسیار کم
  • دارای نوک ساچمه‌ای
  • قابلیت شارژ مجدد
  • بدنه فلزی
  • قطر نوشتاری ۰/۵ میلی‌متری
  • قطر مغزی مطابق با سایز M
روان نویس لامی مدل Accent

روان‌نویس مارک استدلر Staedtler

پیشنهاد ما به شما خرید این مدل از روان‌نویس‌های استدلر استکمپانی استدلر فعالیت خود را در سال ۱۸۳۵ میلادی در آلمان شروع کرد. این برند از دیرباز به عنوان برترین برند لوازم تحریر شناخته‌ شده و جایگاه ویژه‌ای در بازار ایران دارد. همچنین روان‌نویس استدلر مدل «تریپلاس فاین لاینر Triplus-Fineliner» واقعا کیفیت بسیار بالایی دارد و توانسته‌ است به یکی از پرکاربردترین روان‌نویس‌های موجود در بازار تبدیل شود. این محصول محبوب به عنوان بهترین مارک روان‌نویس برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیز محسوب می‌شود و دارای ویژگی‌های زیر است:

  • مناسب برای استفاده روزانه
  • مناسب برای طراحی
  • دارای نوک نمدی
  • تنوع رنگی فراوان (مشکی، بنفش، نارنجی، زرد، یاسی، پوست‌پیازی، زرشکی، صورتی، سبز، زیتونی، نقره‌ای، فیروزه‌ای، نسکافه‌ای، قهوه‌ای، قرمز و…)
  • غیر قابل شارژ
  • بدنه پلاستیکی
  • قطر نوشتاری بسیار نازک
  • قابلیت شست‌وشوی جوهر از سطح پارچه
  • قابلیت پیشگیری از نشت جوهر
روان نویس استدلر مدل FINELINER بسته 20 عددی
روان نویس استدلر مدل Triplus Fineliner

روان‌نویس مارک کراس Cross

اگر به دنبال روان‌نویسی لوکس برای هدیه دادن هستید برند کراس بهترین گزینه برای شماستاین برند خوش‌سابقه‌‌ی آمریکایی یکی از لوکس‌ترین کمپانی‌های تولید لوازم‌التحریر به شمار می‌رود که از سال ۱۸۴۶ میلادی آغاز به فعالیت کرده‌است. این برند قلم‌های روان‌نویس با کیفیتی را برای اشخاص سرشناس همچون روسای جمهور کشورها تولید می‌کند. یکی از لوکس‌ترین مدل‌های روان‌نویس جهان متعلق به این کمپانی است و «کراس مدل سنتری Century II 4502 WG» نام دارد. این محصول یک انتخاب بی‌نقص برای افراد سخت‌پسند و برندباز است. ویژگی‌های این محصول فوق‌العاده به شرح زیر است:

  • مناسب برای استفاده روزمره
  • طراحی ارگونومیک
  • سرقلم ساچمه‌ای
  • غیر قابل شارژ
  • بدنه فلزی با آبکاری طلا ۱۰ عیار
خودکار کراس مدل Century II کد 4502WG

بهترین مارک روان‌نویس داخلی

در قسمت قبلی بهترین مارک‌های روان‌نویس را معرفی کردیم که اغلب خارجی بودند و به ویژگی‌های بارز هرکدام از آن‌ها پرداختیم. اکثر این برندها با قیمت‌های زیادی به فروش می‌رسند. به همین دلیل این محصولات برای استفاده روزانه مناسب نخواهند بود. برندهای ایرانی با تلاش فراوان سعی در ارتقای کیفیت محصولات خود دارند و همواره محصولاتی استاندارد را به بازار عرضه می‌کنند. به این ترتیب شما می‌توانید با صرف هزینه مناسب، یکی از باکیفیت‌ترین روا‌ن‌نویس‌های موجود در بازار را تهیه کنید. در ادامه چند نمونه از بهترین مارک‌های روان‌نویس‌ ایرانی را معرفی می‌کنیم.

روان‌نویس مارک پلیکان

شرکت اصلی پلیکان در سال ۱۸۳۲ در آلمان تاسیس شد. این شرکت انواع نوشت‌افزارهای لوکس و باکیفیت را همچون خودکار و روان‌نویس به بازارهای جهانی عرضه می‌کند. سال‌هاست امتیاز این برند توسط یک کمپانی ایرانی خریداری شده‌ و انواع لوازم‌التحریر باکیفیت و ارزان در ایران تولید و به بازار عرضه می‌کند. همچنین قیمت مناسب روان‌نویس‌های پلیکان٬ سبب شده‌ تا این محصول به اولین انتخاب در خرید روان‌نویس برای دانش‌آموزان و دانشجویان تبدیل شود. از مشخصات این روان‌نویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای مصارف معمولی
  • مناسب برای ترسیم نقشه‌های مهندسی
  • سرقلم نمدی
  • قطر نوشتاری ۰/۴ میلی‌متری
  • وزن بسیار کم
  • بدنه پلاستیکی
  • خوش‌دست
روان نویس پلیکان مدل fine liner بسته 10 عددی

روان‌نویس مارک پنتر

برند ایرانی پنتر پیشرفت چشمگیری در تولید روان‌نویس‌های باکیفیت داشته استشرکت ایرانی پنتر سال‌هاست فعالیت خود را در حوزه‌ی نوشت‌افزار آغاز کرده‌ است. این کمپانی با رعایت استانداردهای جهانی انواع روان‌نویس باکیفیت را به بازار عرضه می‌کند. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های روان‌نویس‌ پنتر، «مدل FL 101» است که مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول در ادامه ذکر شده‌اند:

  • مناسب برای مصارف روزانه
  • مناسب برای طراحی
  • سرقلم نمدی
  • بدنه پلاستیکی
  • طراحی ارگونومیک و بدنه چندضلعی
  • ارائه قابلیت‌های نگارش نرم و روان
  • قطر نوشتاری ۰/۴ میلی‌متری
  • تنوع رنگی فراوان
روان نویس 10 رنگ پنتر مدل FL 101

از برندهای ایرانی دیگری مانند روان‌نویس صدف، روان‌نویس کیان، روان‌نویس رهاپن و… نیز می‌توان به عنوان بهترین مارک‌های ایرانی روان‌نویس نام برد.

منبع: gentlemansgazette

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا