سینما

راهنمای بازیگران و شخصیت‌های سریال «ریچر»

اگر دنبال سریالی اکشن، سرشار از توطئه و با حال و هوای عاشقانه هستید، حتما سریال «ریچر» را تماشا کنید. این سریال بر اساس مجموعه کتاب‌های محبوب لی چایلد در رابطه با جک ریچر ساخته شده است. فصل اول بر اساس اولین کتاب او تحت عنوان «طبقه‌ی کشنده» ساخته شد و در حال حاضر از آمازون پرایم پخش می‌شود، اما قرار است فصل دوم آن هم ساخته شود.

اولین‌بار نیست که این مجموعه کتاب‌ها به صورت یک سریال یا فیلم در می‌آیند. سال ۲۰۱۲، جک ریچر با بازی تام کروز برای اولین بار در سینما ظاهر شد و بعد هم دنباله‌ی آن، تحت عنوان «جک ریچر: هرگز برنگرد» هم سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد. بد نیست نگاهی بیندازیم به بازیگرانی که در فصل اول سریال «ریچر» حضور دارند.

جک ریچر با بازی آلن ریچسون

جک ریچر

جک ریچر یکی از افسران بازنشسته‌ی ارتش ایالات متحده است. او فرماندهی یگان تحقیقات ویژه‌ی ۱۱۰ را بر عهده داشت و در طول دوران کاری حرفه‌ای خود چند نفر را کشته است. اما در مارگریو از ایالت جورجیا، او به اشتباه به اتهام قتل دستگیر می‌شود.. جک یک برادر بزرگ‌تر به نام جو دارد و پدر و مادرش هم فوت کرده‌اند. هنگامی که او بازداشت می‌شود، ماموران پلیس متوجه می‌شوند که جک هیچ اکانتی در رسانه‌های اجتماعی ندارد و در هیچ شبکه‌ای حتی یک پیام هم نگذاشته است. جک شخصیتی باوقار و محتاط دارد و در پی بردن به شخصیت افراد فوق‌العاده ماهر است.

آلن ریچسون برای بازی در نقش آکوامن در سریال «اسمال ویل» و همچنین هنک هال در تایتان‌ها شناخته شده است. علاوه‌براین. او در فیلم «لاک‌پشت‌های جهش یافته نینجا» محصول سال ۲۰۱۴ نقش رافائل را بازی می‌کرد. به‌علاوه آلن در سال ۲۰۲۱ اولین فیلم سینمایی خود تحت عنوان «دارک وب سیکادا ۳۳۰۱» را کارگردانی کرد و کار نویسندگی آن را هم بر عهده داشت. همچنین ممکن است او را برای ایفای نقش گلوس در فیلم «بازی‌های گرسنگی» محصول سال ۲۰۱۳ هم بشناسید.

بیشتر بخوانید
۱۰ شخصیت انسانی برتر انیمیشن‌های پیکسار

روسکو کانکلین با بازی ویلا فیتزجرالد

جک ریچر

روسکو یکی از افسران پلیس مارگریو است. او که یتیم بوده به خدمت نیروی پلیس در آمد تا راه پدرش را دنبال کند و جنایتکاران را به سزای اعمالشان برساند. بنابراین وقتی که متوجه می‌شود جک هم در گذشته نظامی بوده با او طرح دوستی می‌ریزد. راسکو ذاتا فردی کنجکاو است و می‌خواهد به راز قتلی که در نزدیکی خانه‌ی جک رخ داده پی ببرد.

او اولین دوست جک در مارگیو است و آن‌ها در نهایت رابطه‌ی بسیار نزدیکی را با هم برقرار می‌کنند. روسکو ماموری خوش بین است و به تقویت روحیه‌ی گروه کمک می‌کند تا حتی وقتی که هیچ امیدی وجود ندارد روحیه‌ی خود را حفظ کنند. ویلا فیتزجرالد نقش اما دوال را در سریال تلویزیونی «جیغ» بازی کرده است. به‌علاوه او نقش مگ مارچ را در مینی سریال بی بی سی، تحت عنوان «زنان کوچک» محصول سال ۲۰۱۷ بر عهده داشت و نقش لولا لافر را در «خانه آلفا» ایفا کرد. همچنین او به تازگی در فیلم «هجده و نیم دقیقه» هم نقش کانی را بازی کرده است.

اسکار فینلی با بازی مالکوم گودوین

جک ریچر

اسکار فینلی کارآگاه ارشد اداره‌ی پلیس مارگریو است. او به تازگی همسرش را از دست داده و از بوستون به این شهر کوچک نقل مکان کرده است. اسکار فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد است و لباس‌های متمایزی که به تن می‌کند باعث شده از هر نظر از اهالی شهر کوچک مارگریو متفاوت باشد. به‌علاوه یکی از خصایص اسکار این است که دوست دارد همه به او احترام بگذارند.

بیشتر بخوانید
۵ برنامه برتر کوک کردن گیتار با گوشی موبایل

بنابراین قتلی که جک ریچر به آن متهم شده، یکی از چیزهایی است که او می‌خواهد به واسطه‌ی آن محبوبیت کسب کند، زیرا این اولین قتلی است که در بیست سال گذشته در این شهر کوچک رخ داده است. فینلی محتاط و باهوش است و همیشه سعی می‌کند تصمیماتی منطقی بگیرد و از عقل و هوشش در حل پرونده‌ها استفاده کند. مالکوم گودوین نقش کارآگاه کلیو را در سریال «زامبی» بازی کرده است. گودوین در فیلم «گانگستر آمریکایی» که در سال ۲۰۰۷ به کارگردانی ریدلی اسکات ساخته شد، نقش شخصیت مکملی به نام جیمی زی را بر عهده داشت و در حال حاضر هم در حال بازی در فیلم «زوال خاندان آشر» است که توسط مایک فلانگان ساخته شده است.

کی جی کلینر با بازی کریس وبستر

جک ریچر

کی جی پسر آقای کلینر، رئیس صنایع کلینر است که یکی از مهم‌ترین و بانفوذترین شرکت‌های مارگریو به حساب می‌آید. او که فردی زیرک و سنگدل است از ثروت خود برای کسب احترام استفاده می‌کند. با همه‌ی این‌ها باز هم یکی از اشرار این سریال به حساب می‌آید و شخصیت ضد و نقیضی دارد.

وقتی روسکو شان و منزلت اجتماعی او را نادیده میگیرد، کی جی به شدت عصبانی می‌شود و کلمه‌ی نادرستی بر روی ماشینش می‌نویسد که منجر به درگیری با جک ریچر می‌شود. کریس وبستر بازیگر انگلیسی است که پیش‌تر به خاطر بازی در نقش نیکلسون در سریال تلویزیونی «خطرناک‌ترین بازی» شناخته شده است. به‌علاوه او در سریال «انقلاب: جاسوسان واشنگتن» هم در نقش جان شامپ ظاهر شد.

شهردار، گروور تیل با بازی بروس مک گیل

جک ریچر

گروور تیل، شهردار فاسد مارگریو، یکی از مردان قدرتمندی است که از دیرباز تاکنون در این شهر یکه تازی می‌کند. تیل در بیشتر فصل اول شریک جرم کلینر است. بروس مک گیل در طول دوران حرفه‌ای خود در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی حضور داشته است. او در فیلم «خانه حیوانات» که توسط جان لندیس ساخته شده نقش دی دی را بر عهده داشت. به‌علاوه او در «مک گیور» نقش جک دالتون را بازی کرد. آثار دیگر او عبارت‌اند از: «ریزولی و ایسلس»، «دزدان»، «پسرعمویم وینی» و «سواری با هم». به‌علاوه بروس در سریال‌هایی همچون «فمیلی گای» صداپیشگی برخی کاراکترها را هم بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید
به مناسبت ۱۰۰ سالگی استودیوی دیزنی؛ نفوذ در فرهنگ عامه

پل هابل با بازی مارک بندوید

جک ریچر

پل هابل حسابدار بانک است و به خاطر پولشویی برای بنیاد کلینر تهدید شده و مورد اخاذی قرار می‌گیرد. او در همان قسمت‌های آغازین فصل اول، خودش را تسلیم می‌کند و بلافاصله به قتلی که جک ریچر به آن متهم شده، اعتراف می‌کند. هیچ‌کس به پل مظنون نبود و به خاطر قتل هم مورد بازجویی قرار نگرفت، بنابراین اعترافش اندکی مشکوک به نظر می‌رسید.

هر چند بعدا سریال به ما نشان می‌دهد که افراد بانفوذ شهر او را تحت فشار قرار دادند تا اعتراف کند. مارک بندوید یک بازیگر کانادایی است که در سریال‌هایی مانند «ماده تاریک»، «جادوگر خوب»، «چگونه یک بچه بخریم» و غیره ظاهر شده است. به‌علاوه او در فصل ۱۳ «دگراسی» در نقش گرانت یتس به ایفای نقش پرداخت. بندوید علاوه بر ایفای نقش در سینما، در تئاتر هم ظاهر شده و در تولیداتی همچون «منظره‌ای از پل» و «نقاش مدونا» به ایفای نقش پرداخته است.

شارلین هابل با بازی کریستین کروک

جک ریچر

شارلین هابل همسر پل هابل است که تلفن همراهش در صحنه جنایت پیدا شد. او دو دختر جوان دارد و همواره سعی دارد از آن‌ها محافظت کند. او به شدت خانواده‌اش را دوست دارد و به آن‌ها وفادار است و در راه حفاظت از آن‌ها حاضر است هر کاری انجام دهد. کریستین کروک اولین بار در درام نوجوان پسند کانادایی، تحت عنوان «اجمونت»، به ایفای نقش پرداخت. او بعدها برای بازی در نقش لانا لانگ در سریال «اسمال ویل» انتخاب شد و در برنامه‌ی تلویزیونی «دیو و دلبر» نقش کاترین چندلر را ایفا کرد. به‌علاوه کریستین در بازی‌های ویدئویی مانند «سگ‌های نگهبان: لژیون» هم به عنوان صداپیشه حضور داشته است.

بیشتر بخوانید
۱۰ شخصیت بازنده‌ برتر تاریخ سینما که باید بشناسید

جاسپر با بازی هاروی گیلن

جک ریچر

جاسپر پزشک مرکز پزشک قانونی مارگریو است. او مادرش را دوست دارد و از زندگی آرامی که در شهر کوچکش دارد لذت می‌برد. اما وقتی قتلی که جک ریچر به آن متهم شده اتفاق می‌افتد، تمام زندگی او زیر و رو می‌شود. بنابراین او عزمش را جزم می‌کند تا به جک کمک کند و هر چه زودتر این معما هم حل شود. هاروی گیلن بیشتر به عنوان خون آشام دوست داشتنی‌ای به نام گیلرمو، در «آنچه ما در سایه‌ها انجام می‌دهیم» شناخته می‌شود. به‌علاوه گیلن خواننده‌ی فوق‌العاده‌ای هم هست و در سریال‌هایی مانند «جادوگران»، «عمیق‌تر به نظر نرسید»، «آرچر» و «خانه سرگرمی میکی موس» هم به ایفای نقش پرداخته است.

منبع: collider

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا