سینما

«جیمز باند» بعدی جوان نخواهد بود

سرانجام بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان مشخص شد بازیگری که قرار است بعد از دنیل کریگ که آخرین فیلم جیمز باندش، «زمانی برای مردن نیست» (No Time To Die) را سال گذشته دیدیم، نقش مأمور ۰۰۷ را بازی کند، جوان نخواهد بود. این را ویلسون، تهیه‌کننده‌ی قدیمی مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» گفته است. بنابراین هر خبر یا شایعه‌ای را که تا به حال درباره‌ی جیمز باند بعدی مطرح شده است فراموش کنید؛ چنانچه آقای ویلسون گفته است جیمز باند بعدی قطعاً یک کهنه‌سرباز دنیای جاسوسی خواهد بود.

به گزارش وب‌سایت ایندی وایر، ویلسون در مراسمی در انستیتوی فیلم بریتانیا به مناسبت گرامیداشت شصتمین سالگرد این شخصیت اعلام کرد که انتخاب یک بازیگر جوان‌تر مثل جیکوب الوردی یا تام هالند در نقش جیمز باند بعدی، شایعه‌ای بیش نیست و چنین کسانی قرار نیست برای به دست آوردن نقش مأمور ام‌آی‌سیکس مشهور رقابت کنند.

ویلسون به وبسایت Deadline گفت: «ما در گذشته سعی کرده‌ایم با افراد جوان‌تر کار کنیم. اما وقتی آن را تصور می‌کردیم درست از آب درنمی‌آمد. به یاد داشته باشید که باند الان یک کهنه‌سرباز است. او کلی تجربه دارد و کسی است که به اصطلاح مبارزات زیادی را پشت سر گذاشته است. او احتمالاً در سرویس هوایی ویژه‌ی بریتانیا یا چیزی شبیه به آن بوده است. او یک بچه‌ی دبیرستانی نیست که بتوانید آن را بیاورید و از صفر با او شروع کنید. به همین دلیل است که یک بازیگر سی و خرده‌ای ساله به درد کار ما می‌خورد.»

در حالی که بحث‌ها بر سر اینکه چه کسی پس از دنیل کریگ نقش باند را بازی خواهد کرد خاتمه پیدا کرده بود، ادریس البا شایعات مبنی بر حضورش در فهرست نهایی بازیگران را رد کرد. همچنین شایعه شد که درباره‌ی انتخاب رگی-ژان پیج و تام هاردی هم صحبت شده است. با این حال فیلم بعدی باند برای حداقل دو سال دیگر است.

بیشتر بخوانید
۱۰ مجموعه‌ کتاب برتر که می‌توانند به سریال‌های خوبی در نتفلیکس تبدیل شوند

ویلسون گفت: «هر کسی که می‌خواهد نقش باند را به دست آورد باید یک سکانس از قسمت «از روسیه با عشق» (From Russia with Love) محصول ۱۹۶۳ از سری‌فیلم جیمز باند با بازی شان کانری را بازی کند و تست بدهد». این سکانس همان قسمتی است که باند مچ تاتیانا رومانوا، عضو ارتش شوروی، (با بازی دنیلا بیانکی) می‌گیرد.

ویلسون ادامه داد: «ما همیشه از همین سکانس فیلم «از روسیه با عشق» استفاده می‌کنیم. آنجا که باند بعد از ماجرای ترور به اتاقش برمی‌گردد. پیراهنش را در می‌آورد و می‌رود که حمام کند. ناگهان چیزی می‌شنود. اسلحه‌اش را در دست می‌گیرد، داخل می‌شود و رومانوا را می‌بیند که روی تخت دراز کشیده است. این سکانسی بود که ما همیشه برای تست بازیگری استفاده می‌کردیم. هر کسی که بتواند آن را به خوبی بازی کند برای ایفای نقش باند مناسب است چرا که اجرای آن سخت است».

با وجود اینکه آمازون امتیاز جیمز باند را از شرکت ام‌جی‌ام خریده است، ویلسون به طرفدارها اطمینان خاطر داد که هرچه پیش بیاید، باند پابرجا خواهد ماند. هرچ ند که آمازون یک دنیای کاملاً جدید است و باید ببینیم چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد اما… جیمز باند همیشه پابرجا خواهد ماند!

منبع: indiewire

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا