سینما

ظهور انیمه‌ی «وان پیس: قرمز» در آخر هفته‌ای آرام (باکس آفیس هفته)

این آخر هفته را می‌توان آرامش قبل از طوفان در نظر گرفت. فیلم ماجراجویی کمیکی «بلک آدام» (Black Adam) 18.52 میلیون دلار فروش داخلی داشت و برای سومین هفته‌ی متوالی صدرنشین باکس آفیس شد. با احتساب فروش بین‌المللی ۱۸۲.۳۰ میلیون دلاری، فیلم تازه‌ی دی سی تا این جای کار ۳۱۹.۶۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. این هفته را می‌شود از آرام‌ترین دوره‌های سینمایی امسال در نظر گرفت؛ زیرا سینما دارها بیش‌تر از همیشه در انتظار اکران «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» (Black Panther: Wakanda Forever) مارول در ۱۱ نوامبر هستند، فیلم ابرقهرمانی که پیش‌بینی می‌شود رکوردهای فروش را جابه‌جا کند.

فروش «بلک آدام» در سراسر جهان برای دی سی یک موفقیت بزرگ به حساب می‌آید؛ زیرا نسبت به ساخته‌ی دیگر این کمپانی یعنی «جوخه انتحار» (The Suicide Squad) که سال ۲۰۲۱ هم زمان با HBO به صورت سینمایی هم اکران شد و تنها ۱۶۸ میلیون دلار به دست آورد، یک جهش بزرگ است. پیش‌بینی می‌شود فیلم تازه‌ی دواین جانسون به زودی از «شزم!» (Shazam) با فروش کل ۳۶۶ میلیون دلار پیشی بگیرد. با این همه فیلم برادران وارنر هنوز هم برای توجیه بودجه‌ی ۱۹۹ میلیون دلاری و صدها میلیون دلار هزینه‌ی تبلیغات، حالا حالاها باید بفروشد.

«بلک آدام» که به عنوان اسپین آف «شزم» شناخته می‌شود و یازدهمین فیلم از دنیای توسعه‌یافته‌ی دی سی به شمار می‌رود، توسط ژاومه کویت-سرا کارگردانی شده است و بازیگرانی مثل دواین جانسون، آلدیس هاج، نوحا سانتینو، سارا شاهی، مروان کنزاری در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. فیلم ماجرای ضد قهرمانی به نام بلک آدام (دواین جانسون) را دنبال می‌کند که قدرتی معادل خدایان مصر را به دست می‌آورد اما به دلیل استفاده‌ی نادرست از این قدرت، مجازات و زندانی می‌شود. تا این که بعد از ۵۰۰۰ سال آزاد می‌شود و تصمیم می‌گیرد عدالت را به سبک خودش در دنیای مدرن برقرار کند.

وان پیس: قرمز

در جایگاه دوم جدول باکس آفیس یک انیمه‌ی محبوب ژاپنی به نام «وان پیس: قرمز» (One Piece Film: Red) قرار دارد که در نخستین هفته‌ی اکران ۹.۴۷ میلیون دلار فروش داخلی داشت. وضعیت انیمه‌ی تازه‌ی کرانچی رول در سایر کشوهای دنیا به ویژه ژاپن هم بسیار خوب بود؛ به طوری که در افتتاحیه موفق شد فروش بین‌المللی ۱۳۲.۱۹ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کند و تا این جای کار در سراسر دنیا ۱۴۱.۶۷ میلیون دلار بفروشد.

بیشتر بخوانید
۵ نویسنده‌ برتر ژانر وحشت؛ از مری شلی تا استیون کینگ

کرانچی رول انیمه‌های موفق دیگری مثل «دراگون بال: ابرقهرمان» (Dragon Ball Super: Super Hero) با فروش ۳۸ میلیون دلاری در آمریکای شمالی و «جوجوتسو کایسن صفر» (Jujutsu Kaisen 0: The Movie) با فروش ۳۴ میلیون دلاری در آمریکای شمالی را اکران کرد. با توجه به این که بودجه‌ی ساخت این آثار نسبتا کم است و هزینه‌ی زیادی هم برای تبلیغاتشان صرف نمی‌شود، همین مبالغ فروش هم در نوع خودشان دستاورد بزرگی به حساب می‌آیند.

«وان پیس: قرمز» توسط گورو تانیگوچی کارگردانی شده و مایومی تاناکا، شویچی ایکدا و کائوری نازوکا صداپیشگی شخصیت‌های مختلف را بر عهده دارند. ماجرا درباره‌ی خواننده معروفی به نام یوتا است که قرار است برای نخستین بار در یک کنسرت زنده اجرا کند. کلاه حصیری‌ها هم مثل بقیه مردم منتظر کنسرت یوتا هستند اما چیزی که نمی‌دانند این است که در حقیقت دختر شنکس است.

در رتبه‌ی سوم جدول باکس آفیس کمدی رمانتیک «بلیتی به بهشت» (Ticket to Paradise) با بازی جرج کلونی و جولیا رابرتز قرار دارد که در سومین هفته‌ی اکران ۸.۵۱ میلیون دلار فروش داخلی داشت. با احتساب فروش بین‌المللی ۹۰.۴۸ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار ۱۳۷.۲۱ میلیون دلار فروخته است. «بلیتی به بهشت» که توسط اول پارکر کارگردانی شده و بازیگرانی مثل جولیا رابرتز، جرج کلونی، کتلین دور و ماکیم بوتیر را در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، ماجرای زوج مطلقه‌ای را دنبال می‌کند که بعد از سال‌ها هم‌دست می‌شوند تا به بالی سفر کنند و دخترشان را از انجام اشتباهی که خودشان ۲۵ سال پیش مرتکب شده بودند، منصرف کنند.

«لبخند» (Smile) فیلم ترسناک پارامونت در هفته‌ی ششم اکران هم همچنان خوب می‌فروشد و با فروش داخلی ۴ میلیون دلاری مثل هفته‌ی پیش در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت. با احتساب فروش بین‌المللی ۱۰۳.۸۰ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار ۲۰۲.۹۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. «لبخند» توسط  پارکر فین کارگردانی شده و بازیگرانی مثل سوسی بیکن، جسی تی آشر و کایل گالنر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. فیلم روایتگر داستان پزشکی به نام رز کوتر است. او پس مشاهده‌ی یک حادثه‌ی دل‌خراش در رابطه با یکی از بیمارانش، اتفاقات وحشتناکی را تجربه می‌کند که توضیحی برایشان ندارد. دکتر کوتر باید برای زنده ماندن و فرار از این شرایط باید با گذشته‌اش روبه‌رو شود.

بیشتر بخوانید
۶ فیلم که از روان‌شناسی رنگ‌ به بهترین شکل استفاده کردند

لبخند

یک فیلم ترسناک دیگر از لاینزگیت در دومین هفته‌ی اکران جایگاه پنجم جدول باکس آفیس را از آن خودش کند. «طعمه‌ی شیطان» (Prey for the Devil) 3.87 میلیون دلار فروش داخلی داشت. با احتساب فروش بین‌المللی ۴.۴۶ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار در سراسر جهان ۱۸.۱۱ میلیون دلار فروخته است. «طعمه‌ی شیطان» توسط دنیل استام کارگردانی شده و بازیگرانی مثل ویرجینیا مدسن، کالین سالمون، ژاکلین بایرز و بن کراس در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. بعد از زیاد شدن گزارش‌های رسیده به کلیسای کاتولیک درباره‌ی آزار و اذیت اجنه و شیاطین، کلیسا تصمیم می‌گیرد به صورت مخفیانه کلاس‌های جن‌گیری را برای کشیش‌ها برگزار کند. تا این که یک راهبه به قدرت‌های فرا طبیعی‌اش برای تسخیر اجنه پی می‌برد اما این مورد خلاف قوانین کلیسا است که به زنان اجازه‌ی شرکت در مراسم جن‌گیری را نمی‌دهد. او بالاخره تصمیم می‌گیرد برای یک مراسم جن‌گیری آماده شود و به کمک قدرت‌هایش نیروی شیطانی را تسخیر کند.

رتبه‌ی ششم جدول باکس آفیس مثل هفته‌ی گذشته در اختیار «لایل لایل کروکودیل» (Lyle, Lyle, Crocodile) قرار دارد. این فیلم در پنجمین هفته‌ی اکران ۳.۳۶ میلیون دلار فروخت و فروش جهانی‌اش را به ۶۳.۷۶ میلیون دلار رساند. «لایل لایل کروکودیل» به کارگردانی جاش گوردن و ویل اسپک و حضور ستارگانی مثل شان مندز، خاویر باردم، وینزلو فلگی و اسکات مک نایری داستان پسر بچه‌ای را دنبال می‌کند که بعد از نقل مکان به نیویورک نمی‌تواند با هم مدرسه‌ای ‌های تازه‌اش ارتباط برقرار کند. تا این که کروکودیل آوازه‌خوانی به نام لایل را پیدا می‌کند که عاشق حمام کردن و خوردن خاویار است. ورود لایل به زندگی آن‌ها همه چیز را تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید
۴۷ پیام پنهان در فیلم‌های مشهور که هیچ‌گاه متوجه‌شان نشدید

بنشی‌های اینیشرین

رتبه‌ی هفتم جدول باکس آفیس در اختیار فیلم تحسین‌شده‌ی «بنشی‌های اینیشرین» (The Banshees of Inisherin) قرار دارد که بالاخره پس از سه هفته میان ده فیلم برتر جدول باکس آفیس قرار گرفت. این کمدی سیاه که جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد و فیلم‌نامه‌ی جشنواره‌ی ونیز را از آن خودش کرد در سومین هفته‌ی اکران ۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش داشت. با احتساب فروش بین‌المللی ۷.۲۰ میلیون دلاری، تا فیلم تا این جای کار ۱۰.۲۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است.

«بنشی‌های اینیشرین» توسط مارتین مک‌دونا کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل کالین فارل، برندن گلیسون، کری کندن و بری کیوگن در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی دو دوست صمیمی است که پس از یک درگیری تصمیم می‌گیرند به رابطه‌شان پایان دهند. این تصمیم عواقب ناگهانی و نگران‌کننده‌ای را برای آن‌ها به همراه دارد. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز ۹۷ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۸۷ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که از رضایت منتقدان حکایت دارد.

جایگاه هشتم جدول باکس آفیس در اختیار «تیل» (Till) قرار دارد. فیلم فعلا فقط در آمریکای شمالی اکران شده و در هفته‌ی چهارم اکران موفق شد ۱.۸۷ میلیون دلار بفروشد. «تیل» توسط چینونی چوکوو کارگردانی شده و بازیگرانی مثل دانیل ددوایلر، جالین هال، ووپی گلدبرگ و هیلی بنت در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی پسر ۱۴ ساله‌ای به نام اِمِت لوییس تیل در سال ۱۹۵۵ به دلیل اتهام واهی رابطه با یک زن سفید پوست توسط اقوام زن کشته می‌شود. پس از مرگ او مادرش قول می‌دهد نژادپرستی پشت این حمله را افشا کند و قاتل‌های تیل را به دست قانون بدهد.

بیشتر بخوانید
۱۰ انیمیشنی که معمولا با فیلم‌های دیزنی اشتباه گرفته می‌شوند

رتبه‌ی نهم جدول باکس آفیس در اختیار «هالووین به پایان می‌رسد» (Halloween Ends) قرار دارد که در چهارمین هفته‌ی اکران ۱.۴۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی ۳۹.۴۶ میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار ۱۰۲.۹۰ میلیون دلار فروخته است. «هالووین به پایان می‌رسد» توسط دیوید گوردون گرین کارگردانی شده و بازیگرانی مثل جیمی لی کورتیس و جیمز جود کورتنی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان این قسمت حول محور آخرین رویارویی مایکل مایرز و لی کورتیس می‌گردد.

فیلم اسلشر «ترساننده ۲» (Terrifier 2) در پنجمین هفته‌ی اکران ۱.۲۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و رتبه‌ی دهم جدول باکس آفیس را از آن خوش کرد. این فیلم به کارگردانی دامیان لئونه و حضور ستارگانی مثل دیوید هاوارد تورنتون و سامانتا اسکافیدی، قسمت دوم فیلم اسلشری است که سال ۲۰۱۶ اکران شد. آرت دلقک پس از احیا شدن توسط یک موجود شوم، دوباره به شهر ترس‌خورده‌ی مایلز کانتی بازمی‌گردد تا در شب هالووین یک دختر نوجوان و برادرش را هدف قرار دهد.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
بلک آدام
Black Adam
۳ ۱۸.۵۲ ۱۳۷.۳۶
وان پیس: قرمز
One Piece Film: Red
۱ ۹.۴۷ ۹.۴۷
بلیتی به بهشت
Ticket to Paradise
۳ ۸.۵۱ ۴۶.۷۳
لبخند
Smile
۶ ۴ ۹۹.۱۰
طعمه‌ی بهشت
Prey for the Devil
۲ ۳.۸۷ ۱۳.۶۴
لایل، لایل، کروکدیل
Lyle, Lyle, Crocodile
۵ ۳.۳۶ ۳۶.۵۶
بنشی‌های اینیشرین
The Banshees of Inisherin
۳ ۲ ۳.۰۳
تیل
Till
۴ ۱.۸۷ ۶.۵۸
هالووین به پایان می‌رسد
Halloween Ends
۴ ۱.۴۰ ۶۳.۴۴
ترساننده ۲
Terrifier 2
۵ ۱.۲۲ ۹.۸۵

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.

منبع: boxofficemojo

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا