سینما

۱۰ شخصیت وفادار دنیای مارول که بیشتر از همه فداکاری می‌کنند

حالا که شی هالک در سال ۲۰۲۲ به ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول اضافه شده، همه هواداران این جهان سینمایی متوجه شده‌اند که دنیای مارول روز به روز قهرمانان و شرورهای قدرتمندتری را معرفی می‌کند. اما سوای قدرت، قهرمانان مارول را چطور می‌توان از نظر میزان وفاداری و فداکاری‌های بی‌قید و شرط برای رسیدن به هدف طبقه‌بندی کرد؟

دنیای سینمایی مارول ابتدا بر اساس دو ابرقهرمان استثنایی بنا شد؛ اولی کاپیتان آمریکا بود، مردی که برای محافظت از کسانی که دوستشان داشت دست به هر کاری می‌زد و دیگری مرد آهنی؛ قهرمانی خودشیفته که بیشتر به خودش اهمیت می‌داد، اما برای نجات دنیا خود را قربانی کرد. دیگر قهرمان‌های دنیای سینمایی مارول شهرتی کمتر از این دو شخصیت دارند و می‌توان آن‌ها را زیرمجموعه‌ای از این دو شخصیت دانست. با این حال، شخصیت‌هایی که طرفداران عاشقانه دوستشان دارند، معمولا وفادارترین ابرقهرمان‌ها هستند. این‌ها مردان و زنانی‌اند که همچون یک الگو نشان داده‌اند هر ابرقهرمان باید چگونه رفتار کند.

۱۰. خانم مارول

دنیای سینمایی مارول

خانم مارول کاراکتری است که می‌توان او را نمونه‌ی کامل نسل بعدی دنیای مارول دانست. در حالی که اولین تیم انتقام جویان از جاسوسان فوق‌العاده حرفه‌ای، سربازان و خدایان مرد تشکیل شده بود، خانم مارول دختری است که فقط می‌خواهد کار درست را انجام دهد و به خانواده و اطرافیانش وفادار باشد.

کامالا برای محافظت از مردم اطرافش، شهروندانی که هیچ قدرتی ندارند و کسانی که به او نیاز دارند فداکاری می‌کند. البته گویا مردم هم قدردان کارهایش هستند و در صورت نیاز به او کمک می‌کنند.

۹. مرد عنکبوتی

دنیای سینمایی مارول

مرد عنکبوتی در تمام مدت حضورش در دنیای سینمایی مارول می‌خواسته مدام هویتش را پنهان کند. گرچه او در دبستان دوستان بیشتری داشت و به مرور منزوی شد اما دلش می‌خواست خودش را با جامعه وقف دهد و همین او را به یکی از وفادارترین کاراکترهای مارول تبدیل می‌کند. مرد آهنی مرد عنکبوتی را دوست داشت و مرد عنکبوتی هم از آن زمان به بعد به شدت به او که به بتش تبدیل شده بود وفادار ماند.

بیشتر بخوانید
۱۰ شخصیت شرور که تبدیل به قهرمان فیلم‌ها شدند

این ابر قهرمان زندگی خود را به خطر انداخت تا از دوستانش محافظت کند و همیشه کار درست را انجام می‌دهد، حتی زمانی که این کار برایش خطرناک باشد. او حتی در برابر فرستادن اشرار به دنیای خودشان هم مقاومت کرد و آنچه را که فکر می‌کرد درست است انجام داد و حتی می‌خواست آن‌ها را نیز نجات دهد.

۸. سیف

دنیای سینمایی مارول

سیف پس از اینکه در «ثور: جهان تاریک» ظاهر شد و قبل از فیلم «ثور: عشق و تندر»، دیگر حضور آن‌چنان پررنگی در دنیای مارول نداشت و فقط در سریال «ماموران شیلد» دیده شد. با این حال، می‌توان او را یکی از وفادارترین اعضای نیروهای آزگارد دانست. او برای محافظت از آزگارد تمام تلاشش را کرد و حاضر بود بمیرد تا از کسانی که به کمکش نیاز داشتند محافظت کند. سیف حتی یک بازوی خود را از دست داد، اما خوب شد و هم اکنون هم به عنوان یک آزگاردی وفادار نسل بعدی جنگجویان را آموزش می‌دهد.

۷. گیلگمش

دنیای سینمایی مارول

اکثر اعضای «جاودانگان» رابطه‌ی خوبی با یکدیگر داشتند، اما زمانی که از هم جدا شدند، هر کدام راه خود را در پیش گرفتند. هر چند این در مورد گیلگمش صادق نبود. او درصدد برآمد تا از تنا محافظت کند زیرا متوجه شد که تنا چندین بار کنترل خود را از دست داده است.

گیلگمش تا زمان مرگ به تنا وفادار ماند. او یک بار هم تنا را رها نکرد و راه خود را در پیش نگرفت و در کنار او ماند تا مطمئن شود که تنا همیشه در امان است. او هر کاری از دستش برمی‌آمد برای تنا کرد تا اینکه تنا بالاخره توانست خودش را کنترل کند و بر روی پایش بایستد.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم شگفتی‌ساز که انتظار موفقیت‌شان‌ را نداشتیم

۶. گروت

دنیای سینمایی مارول

به جرات می‌توان گفت که هیچ‌یک از اعضای «نگهبانان کهکشان» حتی به خودشان هم وفادار نیستند. این تیم با هم جنگیدند، با هم رشد کردند و بعد هم به یک خانواده تبدیل شدند. با این حال، آن‌ها غیرقابل پیش بینی هستند و معمولا با یکدیگر درگیر می‌شوند. تنها استثنا گروت است.

او به شدت به راکت وفادار بود و حتی می‌توان به جرات گفت که راکت را دوست داشت. با اینکه او نوجوانی بیش نبود اما کاملا مشخص است که اگر پای جان فشانی به میان بیاید برای نجات جان نگهبانان کهکشان که همانند خانواده‌اش هستند هر کاری خواهد کرد.

۵. هایمدال

دنیای سینمایی مارول

هایمدال خدایی بود که اودین به او کاملا اعتماد داشت و از او خواسته بود از بیفراست و آسگارد محافظت کند و با بیگانگان بجنگد. او به خدایان و به خصوص ثور کاملا وفادار است. زمانی که لوکی آسگارد را از آن خود کرد، هایمدال باز هم دست از تلاش برای انجام وظیفه‌اش برنداشت و از آسگاردی‌ها محافظت کرد.

هایمدال هر زمانی که ثور به کمکش نیاز داشت آماده‌ی خدمت رسانی بود. او حتی پس از مرگش، باز هم از مردمش مراقبت می‌کرد و می‌توان او را وفادارترین آسگاردی دنیای سینمایی مارول دانست زیرا به جای استراحت ابدی، کمک به مردم را انتخاب کرده است.

۴. هپی هوگان

دنیای سینمایی مارول

هپی هوگان به عنوان دست راست تونی استارک معرفی شد. او به عنوان محافظ و رئیس امنیت موسسه استارک خدمت می‌کرد و همیشه به استارک وفادار ماند حتی زمانی که او کنترل امور را از دست داده بود. حتی وقتی مرد آهنی مرد، هپی هوگان باز هم به وظایف خود عمل کرد و مسئولیت‌هایش را انجام داد.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم نوجوانانه جنجالی که به مرور زمان فراموش شدند

هوگان هر زمانی که پیتر پارکر به کمکش احتیاج داشت به او کمک می‌کرد زیرا می‌دانست که این خواسته‌ی قلبی تونی استارک است. بنابراین می‌توان گفت که او نه فقط یک کارمند بلکه دوستی وفادار برای تونی استارک بود.

۳. کتی

دنیای سینمایی مارول

کتی به دنیای مارول حال و هوایی تازه بخشید. در حالی که بیشتر زنان دنیای مارول عاشق ابرقهرمان‌ها می‌شوند، کتی و شانگ چی بیشتر دوست هم بودند تا عاشقانی دلباخته. او به شانگ چی وفادار بود و وقتی متوجه شد که شانگ چی در خطر است و ممکن است اتفاق‌های بدی برایش بیفتد، هرگز او را ترک نکرد.

در زمان نبرد بزرگ هم او در کنار سایر جنگجویان جنگید با اینکه قدرت خاصی نداشت. در واقع می‌توان کتی را بهترین دوست شانگ چی دانست.

۲. اوکویه

دنیای سینمایی مارول

اوکویه یکی از جنگجویان قدرتمند واکاندا و عضو گروه دورا میلاجه است. این گروه زیر نظر پادشاه واکاندا فعالیت می‌کنند و اوکویه در پلنگ سیاه ثابت کرد که چقدر به پادشاهی و دوستانش وفادار است. زمانی که تی چالا پادشاه بود، هر کاری که از او خواست انجام داد و از مردمش هم محافظت کرد.

زمانی که کیلمونگر مسئولیت را به دست گرفت، با وجود اینکه اوکویه چندان با روش‌های او موافق نبود، باز هم به کیلمونگر وفادار شد. در کل، او همیشه به دوستانش وفادار مانده و به آن‌ها کمک کرده و هرگز به پادشاهان خیانت نکرده است.

۱. کاپیتان آمریکا

دنیای سینمایی مارول

به جرات می‌توان گفت که کاپیتان آمریکا وفادارترین ابرقهرمان دنیای سینمایی مارول است. استیو راجرز کاری جز دفاع از کشورش بلد نیست و به همین خاطر به یکی از برترین اعضای انتقام‌جویان تبدیل شده است. او زندگی خود را بارها و بارها به خطر انداخت تا جهان را نجات دهد و به همین خاطر در جنگ‌های مخلفی هم شرکت کرد.

بیشتر بخوانید
چرا باید انیمیشن «زندگی جدید امپراتور» را تماشا کنید؟

درست است که او و مرد آهنی با هم جنگیدند، اما دلیل این نزاع وفاداری کاپیتان آمریکا به دوست قدیمی‌اش باکی بارنز بود. زیرا او می‌خواست جان دوستش را نجات دهد. کاپیتان آمریکا همواره به اخلاقیات معتقد بود و هیچ‌کس نمی‌تواند وفاداری او به دوستان و همکارانش را زیر سوال ببرد.

منبع: screenrant

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا