سینما

۱۰ سکانس برتر از قوی‌ترین طلسم‌ها و جادوها در فیلم‌های مارول

طرفداران مشتاقانه منتظر تماشای فیلم‌ بعدی مارول، «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» و لباس‌های جذاب شخصیت‌ها (که از کمیک‌های کاپیتان آمریکا، پلنگ سیاه و مرد آهنی اقتباس شده‌اند) داستانی علمی‌تخیلی و آینده‌نگر، فناوری‌های مختلف و صحنه‌های زیبای نبرد و مبارزه هستند.

با حضور شخصیت‌هایی مانند لوکی، واندا ماکسیموف و دکتر استرنج، جادو به یک جزء جدایی‌ناپذیر از واژگان دنیای سینمایی مارول مارول تبدیل شده و تا به حال چندین صحنه تماشایی در این فرانچایز، شکوه بصری مرتبط‌ با جادو و جادوگری را از طریق جلوه‌های ویژه به خوبی به نمایش گذاشته‌اند.

۱۰. کاسیلیوس، توانایی تغییر ماده و دنیای آینه‌ای

دکتر استرنج (Doctor Strange)

مارول

  • کارگردان: اسکات دریکسون
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، بندیکت ونگ، ریچل مک‌آدامز
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۶
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۵ از ۱۰

اولین فیلم دکتر استرنج بیشترین صحنه‌های مرتبط‌ با جادوگری را در بین پروژه‌های مارول داشت و در میان سکانس‌های خیره‌کننده آن، نبرد جادویی اواسط فیلم بین استرنج و کاسیلیوس و شاگردانش از همه جذاب‌تر است. ضدقهرمان اصلی فیلم دکتر استرنج قدرت خود را از بعد تاریکی به دست آورد و بدین ترتیب اطلاعات محرمانه قابل توجهی کسب کرد.

او توانایی خود در تغییر ماده و هم‌چنین دستکاری قوانین سخت فیزیک را در محدوده‌ دنیای آینه‌ای و در خیابان‌های شهر به نمایش گذاشت. کاسیلیوس ثابت کرد که فردی بیش از حد توانمند برای غلبه بر دکتر استرنج است که البته به یک شخصیت فراموش‌شده تبدیل‌ شد، چرا که طرفداران او را دوست نداشتند.

۹. وانگ در برابر ابومینیشن

شانگ‌چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings)

مارول

  • کارگردان: دستین دنیل کریتون
  • بازیگران: سیمو لیو، آکوافینا، تونی لیونگ
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۴ از ۱۰

فیلم «شانگ‌چی» با استفاده از جلوه‌های ویژه صحنه‌های بسیار لذت‌بخشی از جمله چندین نبرد رزمی، دوئل بین اژدهایان و یک تقابل بزرگ و ماندگار بین یک پدر و پسر را به مخاطبان ارائه داد. با این حال، شاید یکی از مشهورترین لحظات در این فیلم تحسین‌شده، حضور تکان‌دهنده و غافلگیرکننده یکی از شخصیت‌های مارول بود که قطعا انتظار نمی‌رفت در این اثر ظاهر شود.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم ترسناک روان‌شناختی برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ بر اساس امتیاز IMDb

شانگ‌چی و کیتی با ورود به باشگاه مبارزه شیالینگ متوجه می‌شوند که شانگ‌چی باید در  نبردی با شرور فیلم «هالک شگفت‌انگیز» در سال ۲۰۰۸، ابومینیشن با بازی تیم راث مبارزه کند. این جادوگر عالی‌رتبه با وجود شانس به ظاهر کم خود به راحتی این حریف قدرتمند را با یک سری پورتال‌های جادویی ترکیبی شکست می‌دهد.

۸. نیروی اودین و نابودی ارتش بزرگ فراست در یوتنهایم

ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok)

مارول

  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • بازیگران: کریس همسورث، ناتالی پورتمن، تام هیدلستون
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۷
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۷۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۸ از ۱۰

یکی از ناستوده‌ترین مبارزان در حمله و تهاجم تانوس در «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» و «انتقام‌جویان: پایان بازی» اودین بود. او به عنوان محافظ قلمرو ۹ گانه در چنین تهاجم سراسری مداخله و بیشتر به نفع قهرمانان عمل کرد. اودین در اساطیر مارول و به خصوص در کمیک جهان مارول: نیروی اودین قدرتمندترین جادوگر شناخته‌شده است.

این قضیه یکی از همان دلایل متعددی است که تایکا وایتیتی و کوین فایگی از این خدای اسکاندیناویایی در فیلم «ثور: رگناروک» استفاده کردند و حالا به راحتی می‌توان فهمید که چرا اودین در طول وقایع اولین فیلم ثور، بر روی اسبش به راحتی ارتش لاوفی را با یک انفجار و با استفاده از قدرت خود نابود می‌کند.

۷. واندا ماکسیموف و تسخیر وستفیلد

وانداویژن (WandaVision)

مارول

  • خالق: مت شکمن
  • بازیگران: الیزابت اولسن، پل بتانی، کاترین هان
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۹ از ۱۰

واندا که از غم و اندوه ناشی از فقدان عشق ویژن در وقایع جنگ ابدیت سرخورده شده بود، پس از «پایان بازی» فروشگاهی را در نیوجرسی راه‌اندازی و رویکردی جدید را اتخاذ کرد و از این‌جا به بعد، طرفداران دنیای سینمایی مارول مستقیما به دو دسته تقسیم شدند. سریال «وانداویژن» علی‌رغم لحن متفاوت خود و نمایش تصویری از یکی از قدرتمندترین انتقام‌جویان در تقابل با انکار، توهم، افسردگی و فقدان، مواردی تحسین‌برانگیز را به تصویر کشید.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم ابرقهرمانی برتر برای کسانی که این ژانر را دوست ندارند

تسخیر کل شهر توسط واندا و سپردن نقش‌های غیرارادی مختلف به جمعیت، بسیاری از طرفداران دنیای سینمایی مارول را شوکه کرد. علاوه بر این، اقدامات و طلسم‌های او برای حفظ کل شهر در حالت سیتکام واقعا فوق‌العاده بودند‌.

۶. لوکی کلاسیک در توهم آسگارد

لوکی (Loki)

مارول

  • خالق: مایکل والدرون
  • بازیگران: تام هیدلستون، سوفیا دی‌مارتینو، تارا استرانگ
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۲ از ۱۰

فصل اول سریال «لوکی» با بازی تام هیدلستون در میان قسمت‌های بسیار خوبش، پر از پیام‌های پنهان و ارجاعات مختلف بود که مهم‌ترین آن‌ها، حضور غافلگیرکننده ریچارد گرانت در نقش لوکی کلاسیک محسوب می‌شد. لوکی زمین ۶۱۶ از طریق زمان جابه‌جا و متعاقبا به خلا فرستاده و در آن‌جا با نسخه‌های مختلفی از خودش از جمله نسخه قدیمی‌ترش با بازی گرانت در همان لباس زرد و سبز برگرفته از کمیک‌ها آشنا می‌شود.

لوکی کلاسیک علی‌رغم تردیدهای اولیه، با ایجاد یک توهم عظیم و کاملا چشم‌گیر از کل شهر اصلی آسگارد، به کمک لوکی ۶۱۶ می‌رود تا توجه موجودی فرازمانی معروف به الیوث را منحرف کند. او در واقع خود را در این فرآیند فدا و قربانی می‌کند.

۵.  دکتر استرنج و ایجاد یک حلقه زمانی در تقابل با دورمامو

دکتر استرنج (Doctor Strange)

مارول

آیا سنگ زمان در واقع یک موجودیت جادویی محسوب می‌شود یا این که این سنگ جزء ذاتی خود سنگ اصلی‌ با محوریت فیزیکی است؟ این موضوع اغلب محل مناقشه طرفداران است و شاید بتوان استدلال کرد که تمام سنگ‌های ابدیت از نوعی انرژی پیشرفته استفاده می‌کنند که برای گونه‌های توسعه‌نیافته مانند انسان‌ها تقریبا به مثابه جادو است.

در هر صورت، قدرتمندترین حقه جادوگری دکتر استرنج در اوج اولین فیلمش دیده شد، جایی که او با فاتح کیهانی، دورمامو روبه‌رو شد و وی را درگیر طلسم حلقه زمانی کرد. شخصیت دورمامو بارها می‌میرد تا این که در نهایت متوجه می‌شود که یا باید عقب‌نشینی کند یا همان لحظه‌ خاص را برای همیشه زندگی کند و بمیرد و دوباره زنده شود.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم ایرلندی که اگر «بنشی‌های اینشرین» را دوست داشتید باید تماشا کنید

۴. آگاتا هارکنس و جادوگری بر فراز آسمان وستفیلد

وانداویژن (WandaVision)

مارول

همسایه واندا با بازی کاترین هان که تبدیل به یک جادوگر شرور شد، یکی از لذت‌بخش‌ترین عناصر سریال «وانداویژن» است. طرفداران فکر می‌کردند که واندا در نهایت در برابر یک حریف قدرتمند قرار می‌گیرد اما این پیچش یک رویکرد جالب و بسیار لذت‌بخش بود که بازی کاریزماتیک و جالب هان در نقش آگاتا هارکنس بر جذابیت آن افزود، تا جایی که عوامل مارول تصمیم گرفتند اسپین‌آفی بر اساس این شخصیت در دیزنی‌پلاس با عنوان «آگاتا: محفل آشوب» تولید کنند.

این جادوگر قدرت واقعی خود را تا پایان فصل نشان نداد تا این که با واندا به آسمان رفت و یک نبرد همه‌جانبه، جادویی و نفس‌گیر را آغاز کرد تا قدرت اسکارلت ویچ را برای خود تصاحب کند.

۳. جادوی انشنت‌وان برای دکتر استرنج‌

دکتر استرنج‌ (Doctor Strange)

مارول

این مربی جادویی (و البته تا حدودی بحث‌برانگیز) با بازی تیلدا سوینتون یکی از اولین استادان واقعی دکتر استرنج‌ در دنیای سینمایی مارول و سطح مهارت او بسیار بالا و بی‌بدیل بود. او می‌توانست ماده و دنیای آینه‌ای را مانند کاسیلیوس به راحتی دستکاری کند و توانایی‌های ضمنی او به ظاهر گسترده بود.

انشنت‌وان قدرت خود را برای اولین بار در فیلم «دکتر استرنج» به استرنج شکاک نشان داد و این قضیه منجر به بیرون راندن روح آسمانی استرنج‌ از بدن فیزیکی او شد و انشنت‌وان او را از طریق یک گردباد کالیدوسکوپیک به مجموعه‌ای از جهان‌ها، ابعاد و واقعیت‌های تغییریافته به واسطه جلوه‌های ویژه فرستاد. این اولین اشاره مارول به چندجهانی در دنیای سینمایی مارول بود و این سکانس با تحسین مخاطبان مواجه شد.

۲. نبرد تک به تک واندا با تانوس

انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

مارول

  • کارگردان: آنتونی و جو روسو
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۴ از ۱۰
بیشتر بخوانید
۴ مفهوم عمیق فیلم «باشگاه مبارزه» که شاید متوجه‌شان نشده باشید

این سکانس همان لحظه‌ای بود که مدت‌ها منتظرش بودیم. طرفداران پس از مرگ وحشتناک ویژن به دست تانوس در «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» یک سال منتظر نبردی بین واندا و تانوس بودند و فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» به سبک معمول برادران روسو، آن‌ها را ناامید نکرد. به نظر می‌رسید که واندا ماکسیموف با گذشت هر دوره با درک و گسترش قدرت خود، قوی و قوی‌تر می‌شد.

در طول نبرد پایانی فیلم مشخص شد که اگر واندا به حال خود رها شود، نه‌ تنها می‌تواند با تایتان دیوانه مقابله کند، بلکه ظاهرا می‌تواند او را با توانایی تله‌کینتیک خود به راحتی شکست دهد. اگر شرور فیلم به تقلب متوسل نمی‌شد، بدیهی است که واندا او را از پای درمی‌آورد.

۱. دکتر استرنج در برابر تانوس در نبرد تایتان

دکتر استرنج‌: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)

مارول

  • کارگردان: آنتونی و جو روسو
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۸
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۵ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۴ از ۱۰

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» به شکلی نامحدود برخی از بزرگ‌ترین نبردهای دنیای سینمایی مارول را در خود جای داده است. فیلم‌های انتقام‌جویان (با احتساب «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی») هر کدام مبارزاتی افسانه‌ای دارند اما تعداد کمی از آن‌ها به پای «پایان بازی» و جلوه‌های ویژه نبرد تایتان که به طرز شگفت‌انگیزی رندر شده‌اند می‌رسند. استارک، پارکر و کویل هر کدام سهم خودشان را دارند اما این استرنج است که با توانایی‌های شگفت‌انگیزش و هنرهای عرفانی، خوش می‌درخشد.

پسران و دختران طرفدار مارول از ایستادگی استرنج در برابر قدرت سنگ‌های ابدیت تانوس غافلگیر شدند، به ویژه هنگامی که استرنج طلسم تصاویر ایکون را اجرا و نسخه‌های متعددی از خود را ایجاد می‌کند و تانوس را هم‌زمان با ده ها شلاق الدریچ به بند می‌کشد.

منبع: screenrant

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا