سینما

سوالات سریال «برکینگ بد» که حتی پس از سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» هم بی‌پاسخ مانده‌اند

سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» ظاهرا دنیای «برکینگ بد» را برای همیشه به پایان رسانده اما هنوز برخی از سوالات بی‌پاسخ مانده‌اند. پیش‌درآمد «برکینگ بد» چگونگی تبدیل‌ شدن جیمز مک‌گیل (باب اودنکرک) به ساول گودمن و نحوه آشنایی او با مایک ارمانترات (جاناتان بنکس) را به تصویر کشید و هم‌چنین ماجراجویی مایک و تبدیل‌ شدن او از پدری عزادار به یک شخصیت کلیدی در امپراتوری جنایت گوستاو فرینگ (جیانکارلو اسپوزیتو) را روایت کرد.

قسمت‌های پایانی «بهتره با ساول تماس بگیری» هم‌چنین اتفاقات بعد از مرگ والتر وایت (برایان کرانستون) و نقش جیمی مک‌گیل به عنوان ساول گودمن در امپراتوری هایزنبرگ را بررسی کردند. این نتیجه یک پایان‌بندی مناسب و غم‌انگیز برای داستان جیمی مک‌گیل بود اما هنوز چند سوال درباره برخی از چهره‌های کلیدی دنیای «برکینگ بد» بی‌پاسخ مانده‌اند.

در سانتیاگو چه اتفاقی برای فرینگ افتاد؟

بهتره با ساول تماس بگیری

بزرگ‌ترین سوال باقی‌مانده، اتفاقات مرموز سانتیاگو در شیلی است که نقش مهمی در ادامه افسانه گاس فرینگ با کارتل داشت اما چندان در طول «برکینگ بد» و «بهتره با ساول تماس بگیری» مورد توجه قرار نمی‌گیرد. از جمله شخصیت‌هایی که از اتفاقاتی که برای فرینگ در سانتیاگو رخ داده آگاه هستند، می‌توان به لالو (تونی دالتون)، دون الادیو (استیون بائر) و پیتر شولر (نوربرت ویسر) اشاره کرد که همگی با امپراتوری جرم و جنایت او گره خورده‌اند. واضحا هر اتفاقی که افتاده به ایجاد موقعیت و جایگاه او پس از فرار از شیلی به مکزیک و هم‌چنین ایجاد منافع تجاری مشروع وی با مادریگال کمک کرده است.

آن‌چه که درباره دوران گاس در سانتیاگو می‌دانیم این است که او دوست خود، مکس را از زاغه‌ها نجات داد و بعدا هزینه تحصیل وی در رشته شیمی را پرداخت کرد. هم‌چنین گمانه‌زنی‌هایی درباره دخالت احتمالی گاس در دولت ژنرال آگوستو پینوشه، دیکتاتور شیلی وجود دارد. گاس که هیچ سابقه‌ای از او در شیلی وجود ندارد، کشور خود را در سال ۱۹۸۶، همان سالی که پینوشه از یک سوءقصد نافرجام جان سالم به در برد، ترک کرد. این داستان اسرارآمیز زمینه مناسبی برای یک اسپین‌آف دیگر از «برکینگ بد» (متمرکز بر زندگی گاس در شیلی) است. البته شاید وینس گیلیگان و پیتر گولد از فاش کردن آن‌چه در سانتیاگو رخ داده خودداری کنند تا گزینه‌های خود را برای بازگشت به دنیای بریکینگ بد در آینده باز بگذارند.

بیشتر بخوانید
آیا ربات قاتل فیلم «مگان» می‌تواند به حقیقت تبدیل شود؟

گاس و مایک چه زمانی ساخت آزمایشگاه بزرگ خود را به پایان رساندند؟

بهتره با ساول تماس بگیری

در پایان «بهتره با ساول تماس بگیری»، ساخت آزمایشگاه بزرگ گاس فرینگ به دلایلی هنوز تمام نشده است. در فصل پایانی این سریال مشخص شد که آزمایشگاهی که والتر وایت و جسی پینکمن (آرون پاول) بعدا در آن کار خواهند کرد، آخرین اقامتگاه لالو سالامانکا و هاوارد هملین (پاتریک فابیان) بوده است. گاس با از بین رفتن تهدید و خطر لالو به مایک دستور می‌دهد تا تیم جدیدی را برای تکمیل کار در آزمایشگاه شیشه پیدا کند.

این اتفاق کمی پس از ژوئن ۲۰۰۴ رخ می‌دهد و کار در آزمایشگاه در طول پرش زمانی پس از جدایی کیم و جیمی ادامه می‌یابد. یک صحنه فلش‌بک در قسمت ۱ فصل ۴ «برکینگ بد»، گیل بوتیچر را در حال تجزیه و تحلیل نمونه‌ای از شیشه آبی والت و باز کردن تجهیزات آزمایشگاه جدید به تصویر می‌کشد. این نشان می‌دهد که ساخت آزمایشگاه در بازه‌ای قبل از مارس ۲۰۰۸ (زمانی که جدول زمانی «برکینگ بد» شروع می‌شود) به پایان رسیده که یک بازه زمانی بسیار طولانی‌تر از ۱۰ ماه اولیه گفته‌شده در فصل ۴ «بهتره با ساول تماس بگیری» است. شاید ساخت‌وساز در فواصل زمانی کوچک انجام شده تا شک اطرافیان برانگیخته نشود.

جیمی چرا و چگونه کار با کوبی را شروع کرد؟

بهتره با ساول تماس بگیری

«بهتره با ساول تماس بگیری» یکی از اعضای اصلی تیم ساول گودمن، هوئل بابینکس (لاول کرافورد) را در قسمت ۵ فصل ۳ معرفی کرد. طبق گزارشات بازگشت بیل بور در نقش پاتریک کوبی برای فصل ۵ برنامه‌ریزی شده بود اما او به دلیل مشکلات شخصی نتوانست بر سر صحنه فیلم‌برداری‌ حاضر شود و بنابراین کوبی جایگزین کاراکتر سوبچک با بازی استیون اوگ شد. پس احتمالا جزئیات و اطلاعات مرتبط با کوبی در کتاب سیاهی که جیمی در فصل آخر «بهتره با ساول تماس بگیری» به دست آورده بود، وجود داشته و جیمی برای اجرای برخی از نقشه‌ها یا کلاهبرداری‌ها برای مشتریان جنایتکارش، از شخصیت کوبی استفاده می‌کرد.

بیشتر بخوانید
شخصیت «بتمن» زیر ذره‌بین روان‌شناسی

آیا سائول و گاس تا به حال در «بهتره با ساول تماس بگیری» با هم ارتباط برقرار کرده‌اند؟

بهتره با ساول تماس بگیری

گاس قطعا از شخصیت جیمی مک‌گیل با نام مستعار ساول گودمن (مخصوصا پس از سوءقصد ناموفق کیم به زندگی او) باخبر است اما مشخص نیست که آیا این موضوع درباره جیمی نیز صدق می‌کند یا خیر. جیمی، کیم را می فرستد تا گاس را بکشد و او را از آپارتمان خارج و از لالو دور کند. کیم و گاس ملاقات حضوری ندارند اما به صورت تلفنی با هم صحبت می‌کنند. ساول در «برکینگ بد» به والتر می‌گوید که هرگز با کارفرمای مرموز مایک ملاقات نکرده و با او ارتباطی برقرار نکرده است.

این موضوع در صحنه‌ای هم که مایک، والتر را با لقب سیب‌زمینی کوچک تحقیر می‌کند، تایید می‌شود. مایک به وضوح از هویت گاس محافظت می‌کند که با توجه به موقعیت و جایگاه والای فرینگ در جامعه آلبوکرکی قابل درک است. به همین دلیل است که کیم (به جای جیمی) به خانه گاس می‌رود. او پس از جدایی از جیمی به فلوریدا نقل مکان می‌کند. بنابراین در آن‌جا حاضر نیست تا امور خیریه و حضور فرینگ در بین عموم را ببیند. پس ساول و گاس (حداقل به صورت آگاهانه) در طول «برکینگ بد» یا «بهتره با ساول تماس بگیری» هرگز با هم تعامل نداشتند.

چه اتفاقی برای لایل افتاد؟

بهتره با ساول تماس بگیری

لایل به نوعی وفادارترین نیروی گاس فرینگ است. او برخلاف مایک هرگز تصمیمات گاس را زیر سوال نمی‌برد و در نهایت مانند ویکتور به دست گاس نمی‌میرد. مخاطبان لایل را آخرین بار پس از اصابت گلوله به او در قسمت ۸ فصل ۶ و در حال بهبودی دیدند. این احتمال وجود دارد که لایل زمانی که والتر وایت، لوس پولوس هرمانوس و شرکت مادرش مادریگال را منفجر می‌کند، جان خود را از دست داده باشد.

بیشتر بخوانید
۱۰ اقتباس موفق سینمایی و تلویزیونی از کتاب‌ها؛ از «سندمن» تا «بازی تاج‌و‌‌تخت»

توکو چگونه و چه زمانی مراقبت از هکتور را بر عهده می‌گیرد؟

بهتره با ساول تماس بگیری

مایک مجازات زندان توکو را کاهش داد. او ۵۰ هزار دلار گرفت تا اعتراف کند که اسلحه صحنه حمله به او متعلق به خودش بوده است، نه توکو. با این حال، توکو تا پایان جدول زمانی «بهتره با ساول تماس بگیری» هنوز در زندان است. آخرین بار در قسمت ۹ فصل ۵ از او نام برده و مشخص شد که وی ۱۱ ماه دیگر از زندان آزاد خواهد شد. این قسمت در می ۲۰۰۴ روایت می‌شود. بنابراین توکو احتمالا در آوریل ۲۰۰۵ و ده ماه پس از مرگ لالو، از زندان آزاد می‌شود.

امپراتوری سالامانکا با مرگ لالو به دست گاس تضعیف می‌شود و هیچ کس در آلبوکرکی نیست که مراقب هکتور سالامانکا باشد. مخاطبان می‌دانند که او در نهایت به خانه‌ای متعلق به توکو نقل مکان خواهد کرد. با توجه به ذهنیت توکو، به راحتی می‌توان فهمید که او از ایده نگهداری هکتور سالامانکا در خانه سالمندان بدش می‌آید. بنابراین توکو در مقطعی پس از آوریل ۲۰۰۵، بین جدول زمانی «بهتره با ساول تماس بگیری» و «برکینگ بد»، هکتور را تحت مراقبت خود قرار می‌دهد.

منبع: screenrant

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا