سینما

تمام اشاره‌ها به فیلم «دکتر استرنج‌ ۲» که در سریال «لوکی» پنهان شده‌اند

تریلر «دکتر استرنج‌ در چندجهانی دیوانگی» چندین شگفتی داشت و به نظر می‌رسد که سریال «لوکی» در تمام این مدت چندین اسپویلر از این فیلم را پنهان کرده بود.

مارول به لطف تریلر «دکتر استرنج‌ ۲» که شامل چندین تصویر و شخصیت جدید و عجیب بود، بخشی از توجه طرفداران سوپربول را به خود جلب کرد. در تریلر، دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) با اسکارلت ویچ (الیزابت اولسن) که ظاهرا در حال تبدیل شدن به یک شرور است، مقابله می‌کند.

علاوه بر این، آمریکا چاوز (ژوچیتل گومز) در کنار دکتر استرنج در سراسر چندجهانی مبارزه می‌کند و خود استرنج هم ظاهرا هنگام محاکمه در مقابل ایلومیناتی قرار می‌گیرد. در طول یکی از صحنه‌ها، صدایی مرموز شنیده می‌شود: «ما باید حقیقت را به او بگوییم.» به نظر می‌رسد که این صدا متعلق به پروفسور ایکس با بازی پاتریک استوارت است که نشان از حضور مردان ایکس در دنیای سینمایی مارول دارد.

«لوکی» و «دکتر استرنج ۲» وجه اشتراکی دارند که نادیده گرفته می‌شود. مایکل والدرون، نویسنده مارول، فیلم‌نامه‌های «لوکی» و «دکتر استرنج ۲» را نوشته است که نشان از این دارد که این دو پروژه بیشتر از آن‌چه طرفداران فکر می‌کنند به هم مرتبط هستند. به هر حال، چندجهانی در سریال «لوکی» و با قتل کنگ فاتح (جاناتان میجرز) به دست لیدی لوکی یا سیلوی (سوفیا دی‌مارتینو) و نابود شدن جدول زمانی مقدس، به دنیای سینمایی مارول معرفی شد. بنابراین به احتمال زیاد، «دکتر استرنج‌ ۲» مفاهیم و مضامین سریال «لوکی» را ادامه خواهد داد. به هر حال، اگر لوکی نبود، ماجراهای دکتر استرنج در چندجهانی در «دکتر استرنج‌ ۲» هم هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

بیشتر بخوانید
۱۰ لباس و پوشش نامناسبت در انیمیشن‌های دیزنی و پیکسار

پس از آخرین تریلر «دکتر استرنج‌ ۲» به نظر می‌رسد که سریال «لوکی» چندین اسپویلر از فیلم آینده دکتر استرنج‌ را در دل خود پنهان کرده باشد. به عنوان مثال، ممکن است یکی از شروران مورد اشاره در لوکی در نهایت در دنباله «دکتر استرنج‌» ظاهر شود. علاوه بر این، برخی از طرفداران معتقدند که بلید با بازی ماهرشالا علی را در تریلر مشاهده کرده‌اند و «لوکی» نیز قبلا به این شخصیت اشاره کرده بود. در نهایت، چندین عنصر دیگر از «لوکی»، از جمله سازمان واریانس زمان و انواع مختلف آن نیز در «دکتر استرنج‌ ۲» وجود خواهند داشت. بنابراین سریال «لوکی» در مجموع ممکن است سرنخ‌های مختلفی از این فیلم در دل خود داشته باشد.

شاید نایتمر شخصیت شرور «دکتر استرنج ۲» باشد

دکتر استرنج‌

استیون استرنج‌ در تریلر «دکتر استرنج ۲» رویاهای تکراری می‌بیند و بیان می‌کند: «و سپس کابوس‌هایم شروع می‌شوند.» به نظر می‌رسد که این جملات به حضور نایتمر به عنوان شخصیت شرور این فیلم اشاره دارند. نایتمر یک ابرشرور یا دیو است که مردم را در رویاهایشان شکنجه می‌کند و قبلا در «لوکی» مورد اشاره قرار گرفته بود.

در اوایل «لوکی»، تام هیدلستون، سازمان واریانس زمان را یک «کابوس» می‌نامد و موبیوس با بازی اوون ویلسون به شوخی می‌گوید که کابوس‌ها متعلق به بخش دیگری هستند. موبیوس هیچ ابایی از نابود شدن آن بخش توسط لوکی ندارد. بنابراین شاید این بازی با لغات (کابوس/ نایتمر) در تمام این مدت اشاره به شخصیت شرور «دکتر استرنج‌ ۲» داشته است.

ممکن است نسخه‌های بیشتری از دکتر استرنج‌ وجود داشته باشد

دکتر استرنج‌

سریال «لوکی» مفهوم نسخه‌های مختلف شخصیت‌ها را در دنیای سینمایی مارول عنوان کرد. بر اساس این موضوع، هر شخصیت نسخه‌های متعددی از خود در جهان‌ها و جداول زمانی مختلف دارد. به عنوان مثال، لوکی دارای چندین نسخه مختلف از خدای شرارت است، مانند لوکی تمساح و لوکی کلاسیک ریچارد ای گرانت. با این حال، شاید «دکتر استرنج‌ ۲» مفهوم نسخه‌های مختلف را به سطح دیگری برساند.

بیشتر بخوانید
۱۲ بازیگر مشهور که در نقش‌های منفی خوش درخشیدند

تریلر «دکتر استرنج‌ ۲» چندین نسخه جدید را معرفی می‌کند. به عنوان مثال، بندیکت کامبربچ در تریلر نقش یک استرنج شرور و یک استرنج‌ زامبی را بازی می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد که شخصیت‌های دیگر تریلر نیز دارای نسخه‌های مختلفی هستند. مارول ظاهرا گروه ایلومیناتی را در این فیلم معرفی خواهد کرد و شاید شاهد نسخه‌های متفاوتی از بنیان‌گذاران این گروه مخفی از جمله مرد آهنی باشیم. مارول به این بهانه، دیگر مجبور نیست رابرت داونی جونیور را برای ایفای این نقش به دنیای سینمایی مارول بازگرداند. در عوض، این استودیو می‌تواند یک نسخه دیگر از مرد آهنی را تثبیت کند و طبق شایعات، تام کروز نقش نسخه جایگزین تونی استارک را بازی می‌کند.

شاید بلید هم در «دکتر استرنج‌ ۲» ظاهر شود

دکتر استرنج‌

قبل از این که ماهرشالا علی در نقش بلید و با صدای خود و به شکلی بسیار کوتاه، حضور خود را در «جاودانگان» و دنیای سینمایی مارول اعلام کند، «لوکی» نکاتی را درباره این ولگرد نیمه‌خون‌آشام ارائه کرده بود. محفظه اقلام مصادره‌شده سازمان واریانس زمان حاوی یک صلیب است و موبیوس خون‌آشامان را جزو قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول می‌داند: «میدونی، ما کری، تایتان‌ها و خون‌آشامان رو هم بازداشت کردیم. راستی چرا خو‌ن‌آشامان این‌قدر سمج و سرسخت هستند؟» به عقیده موربیوس، درست است که خون‌آشامان قوی هستند اما بلید از آن‌ها قوی‌تر خواهد بود.

جالب این‌جاست که بینندگان در طول صحنه محاکمه دکتر استرنج، متوجه شدند که یکی از شخصیت‌ها سلاح شمشیرمانندی در دست دارد. بلید شخصیتی سرکش و برجسته در دنیای سینمایی مارول است که با خود شمشیر حمل می‌کند و این صحنه نشان می‌دهد که او در فیلم ظاهر خواهد شد. وی جزو ایلومیناتی‌های مارول در کمیک‌ها نیست. بنابراین معرفی این شخصیت به عنوان عضو این گروه تغییری جدید در دنیای سینمایی مارول به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم کمدی برتر که به روایت داستانی در فضا می‌پردازند

پورتال‌های سازمان واریانس زمان در «دکتر استرنج‌ ۲» 

دکتر استرنج‌

در سریال «لوکی»، سازمان واریانس زمان دارای دستگاه‌هایی برای ایجاد درب‌ها یا پورتال‌های زمان به منظور سفر فوری بین دو مکان مختلف است. لیدی لوکی در ظاهر، جدول زمانی مقدس را در قسمت پایانی «لوکی» نابود می‌کند و آینده سازمان واریانس زمان را زیر سوال برد. با این حال، فناوری پورتال‌های سازمان واریانس زمان شاید در دنیای سینمایی مارول ادامه یابد. طرفداران اعتقاد دارند که این پورتال‌ها در «دکتر استرنج‌ ۲» هم وجود دارند.

مارول به طور مرتب از ترفندهای تریلری استفاده می‌کند تا بینندگان را از داستان اصلی منحرف کند اما طبق برخی نظریات، پورتال‌های درخشان فرضی، مجرای ورود اسکارلت ویچ به دفتر مرکزی ایلومیناتی هستند. با وجود این فناوری، انتقال مداوم و پی در پی دکتر استرنج به ابعاد دیگر نیز توجیه می‌شود.

دکتر استرنج‌ در خلا سریال «لوکی»

دکتر استرنج‌

در سریال «لوکی»، شخصیت‌های تام هیدلستون و سوفیا دی‌مارتینو در نهایت به خلا، مکانی در پایان زمان می‌رسند. خلا محل تخلیه واقعیت‌های مخدوش است و سازمان واریانس زمان دائما موارد مختلفی را از جدول زمانی هرس کرده و به آن‌جا ارسال می‌کند. بنابراین این مکان پر از پیام‌های پنهان دنیای سینمایی مارول، از جمله چندین نکته درباره «دکتر استرنج‌ ۲» است. به عنوان مثال، به نظر می‌رسد که در این مکان، شاهد نسخه‌ای از دکتر استرنج‌ در سنکتوم سنکتروم هستیم که شاید به این نکته اشاره دارد که سکنتوم در «دکتر استرنج‌ ۲» نابود می‌شود.

علاوه بر آن، هم‌چنین شاهد بقایایی از مجسمه لیوینگ ترایبیونال هستیم. دکتر استرنج اصلی و موردو با بازی چیوتل اجیوفور قبلا چندین بار به این شخصیت اشاره کرده‌اند. با توجه به این ارجاعات، شاید این موجود کیهانی در «دکتر استرنج‌ ۲» ظاهر شود.

بیشتر بخوانید
«تار» بهترین فیلم سال ۲۰۲۲ به انتخاب حلقه منتقدان نیویورک شد

شاید لوکی واقعی نیز در «دکتر استرنج‌ ۲» ظاهر شود

دکتر استرنج‌

جدا از تمام این موارد، طرفداران فکر می‌کنند که لوکی واقعی نیز در «دکتر استرنج‌ ۲» حضور خواهد داشت. پس از پایان «لوکی»، هالیوود ریپورتر بیان کرد که انتظار می‌رود شخصیت هیدلستون در فیلم آینده دکتر استرنج ظاهر شود. طرفداران اعتقاد دارند که او را در تریلر این فیلم‌ دیده‌اند. در طول تریلر «دکتر استرنج‌ در چندجهانی دیوانگی»، استرنج در برابر شخصیتی ظاهر می‌شود که لباس سبز پوشیده است.

البته موردو نیز در تریلر لباس سبز بر تن دارد اما طرفداران به شباهت‌های این شخصیت با ظواهر قبلی لوکی در دنیای سینمایی مارول اشاره کرده‌اند. شاید این شواهد چندان قوی نباشند اما برای ایجاد هیجان کافی هستند.

منبع: screenrant

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا