سینما

انتظارات از فصل دوم سریال «خاندان‌ اژدها» چیست؟

«خاندان اژدها» به یک اثر فوق‌العاده محبوب در اچ‌بی‌او و سرویس استریم آن، اچ‌بی‌او مکس تبدیل شده است. پیش‌درآمد «بازی تاج و تخت» بر اساس کتاب «آتش و خون» نوشته جورج آر.آر مارتین ساخته شده است.

فعلا فصل اول منتشر شده اما طرفداران از همین حالا انتظار محتوای بسیار جالبی از فصل ۲ دارند. این طرفداران از تیم نویسندگان و بازیگران خارق‌العاده این سریال توقع زیادی دارند.

تمدید فصل ۲

خاندان‌ اژدها

«خاندان اژدها» در تاریخ ۲۱ آگوست ۲۰۲۲ پخش شد. این مجموعه اولین سریال جدید اچ‌بی‌او با کیفیت تصویری ۴K و صوتی دالبی است که در اچ‌بی‌او مکس پخش می‌شود. اپیزودها با بازخوردهای کلی مثبت منتشر شدند و امتیاز این مجموعه در سایت راتن تومیتوز ۸۵ بود.

علاوه بر این، تقریبا ۱۰ میلیون بیننده در شب اول، این مجموعه را تماشا کردند و این آمار برای آخرین قسمت به ۲۵ میلیون نفر رسید. اچ‌بی‌او پنج روز پس از انتشار سریال اعلام کرد که «خاندان‌ اژدها» برای فصل ۲ تمدید خواهد شد.

بازیگران و شخصیت‌ها

خاندان‌ اژدها

فصل ۱ «خاندان اژدها» به دو بخش تقسیم می‌شود: نیمه اول درباره پرنسس رینیرای نوجوان و نیمه دوم درباره رینیرای جوان است که در جنگ داخلی با برادر ناتنی خود برای تاج و تخت می‌جنگد.

با فرض این که فصل ۲ شامل یک پرش زمانی عظیم مشابه فصل ۱ نباشد، باید انتظار داشته باشیم که اما دارسی، اولیویا کوک و مت اسمیت به ترتیب همان نقش‌های خود به عنوان پرنسس رینیرا تارگرین، لیدی آلیسنت هایتاور و شاهزاده دیمون تارگرین را بازی کنند. این موضوع در نهایت به سرنوشت آن‌ها در پایان فصل اول بستگی دارد.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم مشهور که از رویشان کتاب نوشتند

پیش‌فرض اتفاقات فصل دوم

پیش‌فرض فصل ۲ چندان مشخص نیست. طرفداران انتظار دارند که نویسندگان، کتابی را که سریال بر اساس آن ساخته شده دنبال کنند و اطلاعات ما در حال حاضر در همین سطح است.

نظرات تیم تولید

خاندان‌ اژدها

تیم سازنده هیچ نظر قطعی درباره آینده «خاندان‌ اژدها» جز به اشتراک گذاشتن هیجان و حمایت خود از فصل دوم نداشته است.

اخیرا میگل ساپوچنیک، یکی از توسعه‌دهندگان مجموعه در کنار رایان کوندال، تیم تولید را پس از فصل اول به طور کامل ترک کرد. «خاندان اژدها» اکنون فقط یک توسعه‌دهنده دارد.

نظرات بازیگران

خاندان‌ اژدها

بازیگران درباره احساسشان پیرامون فصل ۲ صحبت‌هایی را مطرح کرده‌اند. ایو بست در مصاحبه‌ای با رادیو تایمز توضیح داد که سازندگان به خوبی می‌دانند که سریال به کدام سمت و سو می‌رود، حال چه از کتاب کمک بگیرند یا این که از قوه تخیل خود استفاده کنند.

فابین فرانکل در همان مصاحبه بیان کرد که ساپوچنیک با او مستقیما صحبت کرده و گفته که شخص خاصی در داستان وجود دارد که باید زمان بیشتری را با او جهت آماده شدن برای فصل ۲ بگذراند. آن شخص فعلا مشخص نیست. با این حال، دست‌اندرکاران از قبل تایید کرده‌اند که پرنسس رینیس تارگرین و کریستون کول در فصل دوم نیز حضور دارند.

کتاب چه می‌گوید؟

خاندان‌ اژدها

داستان خاندان اژدها بر اساس کتاب «آتش و خون» نوشته شده و تاریخچه سلسله تارگرین را روایت می‌کند که زمانی بیشترین قدرت را در وستروس داشتند. به نظر می‌رسد فصل اول سریال فصل «مرگ اژدها» در کتاب را دنبال می‌کند و جنگ داخلی بین رینیرا و برادر ناتنی‌اش ایگون گواهی بر این ادعا هستند.

بیشتر بخوانید
۸ فیلم برتر که انیمیشن و لایواکشن را ترکیب کردند

فصل ۱ هنوز به پایان نرسیده و مشخص نیست که آیا سریال آن خط داستانی را به پایان می‌رساند یا خیر و فعلا نمی‌دانیم که آیا خاندان‌ اژدها به خط داستانی ایگون ۳ (پسر رینیرا) پایبند می‌ماند یا این که تماشاگران را کنجکاو نگه می‌دارد و داستان جنگ داخلی را کش می‌دهد.

نظر جورج آر.آر مارتین چیست؟

خاندان‌ اژدها

جورج آر‌.آر مارتین مغز متفکر بازی «تاج و تخت» و «خاندان اژدها» است. سری کتاب پرفروش او «نغمه یخ و آتش» الهام‌بخش این مجموعه‌های اچ‌بی‌او بوده است.

او به‌عنوان خالق و تهیه‌کننده سریال «خاندان‌ اژدها» در این پروژه فعالیت می‌کند اما هنوز هیچ اظهارنظر رسمی درباره فصل ۲ نکرده است.

سرنوشت سریال در سرویس استریم اچ‌بی‌او مکس

خاندان‌ اژدها

بسیاری از طرفداران از این می‌ترسند که سریال‌هایی مانند «خاندان‌ اژدها» با ادغام اچ‌بی‌او مکس و دیسکاوری به دلیل راهبری جدید و ناپایدار این ترکیب، به طور کامل از بین بروند. با این حال، جای نگرانی نیست، زیرا «خاندان اژدها» سریال اختصاصی اچ‌بی‌او است.

«خاندان‌ اژدها» مجموعه اختصاصی اچ‌بی‌او مکس به حساب نمی‌آید و بنابراین با ادغام این دو سرویس استریم به خطر نمی‌افتد.

انتظارات طرفداران از فصل دوم بر اساس نیمه اول فصل اول

خاندان‌ اژدها

فعلا و بر اساس نیمه اول فصل اول، هیچ پیش‌بینی یا انتظاری برای پایان فصل اول هم نداریم، چه رسد به این که فصل ۲ چگونه آغاز شود.

با این حال، می‌توان فرض کرد که تارگرین‌ها هم‌چنان در آغاز فصل ۲ درگیر جنگی خشونت‌آمیز خواهند بود. بنابراین از همان ابتدا با یک طرح داستان واضح سر و کار داریم.

زمان انتشار فصل دوم

خاندان‌ اژدها

فصل ۱ در حال حاضر به صورت هفتگی پخش می‌شود و بدین ترتیب فصل ۲ به احتمال زیاد پس از حدود دو یا حتی سه سال منتشر خواهد شد. فرآیند پیش تولید، تولید و پس از تولید با توجه به عظمت سریال، حداقل چندین ماه طول می‌کشد. پس  فصل ۲ حالا حالاها منتشر نمی‌شود.

بیشتر بخوانید
رتبه‌بندی فیلم‌های هومن سیدی کارگردان «جنگ جهانی سوم»؛ از بدترین به بهترین

منبع: collider

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا