سینما

چگونه از شر گونه‌های مختلف زامبی در فیلم‌ها و سریال‌ها خلاص شویم؟

با استقبال فوق‌العاده از سریال «آخرین بازمانده از ما» (The Last of Us) بازار زامبی‌ها حسابی داغ شده و توجه مخاطبان به این زیر ژانر دوباره جلب شده است. یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها هنگام تماشای این آثار، گذاشتن خودمان جای شخصیت‌های اصلی و پاسخ به این سوال است که اگر ما میان گونه‌های مختلف زامبی در فیلم‌ها گیر افتاده بودیم، چه تصمیم می‌گرفتیم و آیا می‌توانستیم از دنیای آخرالزمانی مملو از مردگان متحرک جان سالم به درببریم یا نه؟

بیایید تصور کنیم همین حالا زامبی‌های خون‌خواری بیرون از در انتظارمان را می‌کشند، سناریوی احتمالی‌مان برای پنهان شدن یا فرار چیست؟ بدون شک پاسخ به این سوال حتی از تماشای سکانس‌های خون‌بار فیلم هم هولناک‌تر است و دقیقا همین احساس، تماشای آثار زامبی محور را تا این اندازه هیجان‌انگیز می‌کند. با این حال پاسخ این سوال به پارامترهای بسیاری بستگی دارد که مهم‌ترینشان این است که در جهان کدام فیلم گرفتار شدید، با چند زامبی طرف هستید، سرعت آن‌ها چقدر است، چه کسی همراهتان است و به چه امکانات و منابعی دسترسی دارید. با این اوصاف برای خلاص شدن از شر گونه‌های مختلف زامبی در فیلم‌ها و سریال‌ها راه پر پیچ و خمی در پیش دارید که در ادامه به تفکیک هر جهان سینمایی، به آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱۰- جنگ جهانی زد (World War Z)

یکی از مهلک‌ترین گونه‌های زامبی در فیلم‌ها در جنگ جهانی زد به چشم می‌خورند

  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • کارگردان: مارک فورستر
  • بازیگران: برد پیت، متیو فاکس، میری انوس، جیمز بج دیل
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۶۶ از ۱۰۰

این فیلم زامبی محور که از کتابی به همین نام اثر مکس بروکس اقتباس شده، دنیای آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد که با سرعت سرسام‌آوری توسط زامبی‌ها در حال تصرف کامل است؛ بنابراین همین مورد شانس زنده ماندن شما به عنوان یک بازمانده را به شکل قابل توجهی کم می‌کند زیرا با همه‌گیری مثل کرونا طرف نیستیم که بشود با قرنطینه تا حدی کنترلش کرد. علاوه بر این اگر کسی گاز گرفته شود تنها چند ثانیه طول می کشد تا آلوده و به زامبی تبدیل شود.

پس در این جا بر خلاف سایر گونه‌های زامبی که در فیلم‌ها به تصویر کشیده می‌شوند، با موجودات به شدت سریعی طرفید و اگر یکی از اعضای گروه شما بنا به هر دلیلی آلوده شود، فرصت زیادی برای دور شدن از او در اختیار ندارید. از همه بدتر این که زامبی‌های فوق‌العاده سریع «جنگ جهانی زد» در گروه‌های بسیاری پرجمعیت این طرف و آن طرف می‌روند و می‌توانند در کسری از ثانیه خودشان را از هر دیواری بالا بکشند. برای توصیف سرعت این مردگان متحرک وحشتناک باید بگوییم حتی یوسین بولت هم نمی‌تواند از آن‌ها پیشی بگیرد!

با این اوصاف شما می‌توانید برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای نجات از این دنیای آخرالزمانی داشته باشید اما به احتمال زیاد موفق نمی‌شوید و تنها شانستان برای زنده ماندن این است که کنار برد پیت بمانید و سعی کنید هر طوری که شده به واکسن دسترسی پیدا کنید تا شاید از شر این کابوس خلاص شوید.

تابلو شاسی طرح جنگ جهانی زد مدل BS00483

۹- آخرین بازمانده از ما (The Last of Us)

آخرین بازمانده از ما از بهترین فیلم‌های زامبی جدید

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • کارگردان: کریگ مازن، نیل دراکمن
  • بازیگران: پدرو پاسکال، بلا رمزی، نیکو پارکر، آنا تورو، گابریل لونا
  • امتیاز IMDb فیلم: ۹.۱ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۹۶ از ۱۰۰

سریال تازه‌ی HBO بر اساس بازی ویدئویی محبوبی به همین نام ساخته شده و می‌توانیم ادعا کنیم تا همین جای کار هم در فرهنگ عامه جا خوش کرده است. هرچند تماشای هر قسمت این سریال بسیار دل‌پذیر و البته هیجان‌انگیز است اما احتمالا در واقعیت اصلا دوست نداشتید در جهان آخرالزمانی «آخرین بازمانده از ما» زندگی کنید. شما در این جا با گونه‌های رایج زامبی در فیلم‌ها مواجه نمی‌شوید بلکه با هیولاهای آلوده به نوعی قارچ مهلک روبه‌رو هستید که با سرعت فوق‌العاده زیادی به سمتتان حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید
۷ عصر انیمیشن‌های دیزنی؛ از دوران طلایی پینوکیو تا رنسانس افسون

شانس زنده ماندنتان در جهان «آخرین بازمانده از ما» کاملا به دوره‌ی زمانی بستگی دارد که در آن قرار دارید. مثلا در ابتدای فیلم که جهان در حال فروپاشی است و نمی‌دانید با چه چیزی طرفید و دقیقا باید چه اقداماتی انجام دهید، احتمالا نجات پیدا نمی‌کنید مگر این که هر چه سریع‌تر به گروهی ملحق شوید و به صورت دسته جمعی وارد جنگ بقا با مبتلایان شوید.

حالا اگر تصور کنیم از شیوع اولیه جان سالم به دربردید یا اصلا به صورت ناگهانی از چند دهه بعد از همه‌گیری سر درآوردید، احتمالا شانس بیش‌تری برای زنده ماندن دارید؛ زیرا حالا در گوشه و کنار دنیا جوامع انسانی مختلفی تشکیل شدند که تقریبا می‌دانند برای زنده ماندن باید چه کاری انجام دهند پس اگر عضو یکی از این جوامع باشید احتمالا می‌توانید زنده بمانید اما یک مشکل اساسی دیگر هم وجود دارد؛ این که مبتلایان پس از چند سال تکامل پیدا کردند و به گونه‌های خطرناک‌تری مثل کلیکر و بلوتر تبدیل شدند.

با این همه اکیدا توصیه می‌کنیم خیال خروج از مناطق امن قرنطینه به قصد ماجراجویی به سرتان نزند، حتی اگر پدرو پاسکال کنارتان باشد چون در سریال HBO از توانایی‌های فرا انسانی جول خبری نیست و در عوض با مرد سالخورده و آسیب‌پذیری روبه‌رو هستیم که امکان دارد هر لحظه خودش هم در دردسر بیفتد.

۸- ۲۸ روز بعد (۲۸Days Later)

یکی از ترسناک‌ترین گونه‌های زامبی در فیلم‌ها در 28 روز بعد به چشم می‌خورد

  • سال انتشار: ۲۰۰۲
  • کارگردان: دنی بویل
  • بازیگران: کیلین مورفی، نائومی هریس، مگان برنز، کریستوفر اکلستون
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۵ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۸۷ از ۱۰۰

در این جشنواره‌ی ترس به کارگردانی دنی بویل احتمالا به دلیل سرعت بالای هیولاها، محکوم به فنا هستید؛ زیرا آن‌ها از نظر فنی هنوز زنده هستند اما به ویروسی مبتلا شدند که در عرض چند ثانیه منتقل می‌شود و آن‌ها را به شدت وحشی و پرخاشگر کرده است. این موجودات بر خلاف سایر گونه‌های زامبی در فیلم‌ها به خوردن شما هیچ اهمیتی نمی‌دهند و در عوض تمام توانشان را برای کشتنتان خواهند گذاشت. سرعت بالای زامبی‌های «۲۸ روز بعد» به این معنی است که برای دویدن و دور شدن از آن‌ها شانس زیادی ندارید.

با این حال اگر در هفته‌های نخست همه‌گیری در بریتانیا حضور نداشته باشید احتمال این که جان سالم به درببرید خیلی زیاد است؛ زیرا همه چیز از این نقطه و از یک شامپانزه‌ی آزمایشگاهی آلوده به ویروس شروع شد. توجه داشته باشید که سرعت این موجودات به اندازه‌ای زیاد است که اگر در حال فرار باشید تقریبا محال است بتوانید به آن‌ها حمله کنید اما خبر خوشحال‌کننده این که بر خلاف مبتلایان «آخرین بازمانده از ما» تکامل پیدا نمی‌کنند و تا سال‌های سال در همان وضعیت باقی می‌مانند.

این فیلم ترسناک زامبی محور یک دنباله‌ی سینمایی به نام «۲۸ هفته بعد» (۲۸Weeks Later) هم دارد که در آن ویروس زامبی فقط محدود به بریتانیا نیست و به فرانسه هم رسیده است؛ پس اگر پای «۲۸ ماه بعد» هم در میان باشد احتمالا حیات روی کره‌ی زمین از بین رفته و به صورت دست جمعی به زامبی تبدیل شدیم!

۷- رزیدنت اویل (Resident Evil)

رزیدنت ایول

  • سال انتشار: ۲۰۰۲
  • کارگردان: پل دبلیو. اس. اندرسون
  • بازیگران: میلا یوویچ، میشل رودریگز، اریک میبیس، جیمز پیورفوی
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۶ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۳۵ از ۱۰۰
بیشتر بخوانید
۴ دلیل که بازی تام کروز در «تاپ گان: ماوریک» ارزش جایزه‌ی اسکار دارد و ۴ دلیل که چرا نباید جایزه بگیرد

قبل از این که «آخرین بازمانده از ما» به وجود بیایید «رزیدنت اویل» یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی زامبی محور بود. ماجرا در راکون سیتی می‌گذرد و در یک آزمایشگاه زیرزمینی نوعی ویروس خطرناک توسط انسان‌ها خلق شده و نگهداری می‌شود، همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید این ویروس از آزمایشگاه به بیرون درز پیدا می‌کند و آخرالزمان زامبی‌ها فرا می‌رسد.

هیولاهای «رزیدنت ایول» کم و بیش به گونه‌های سنتی زامبی در فیلم‌ها شباهت دارند و کند هستند با این حال گونه‌های مختلفی مثل سگ‌های زامبی را داریم که به شدت وحشی هستند و احتمالا اصلا دوست ندارید با آن‌ها تنها بمانید، همچنین گونه‌ای به نام لیکرها شباهت بسیاری به ونوم دارند و در وحشیگری نظیر ندارند.

ویروس در منطقه‌ی بازی «رزیدنت اویل» وجود دارد اما خوشبختانه گروهی که در آن قرار دارید به انواع و اقسام سلاح‌های پیشرفته مجهز هستند. با این حال مثل «آخرین بازمانده از ما» تنها با زامبی‌ها طرف نیستید بلکه بعضی از گروه‌های خائن انسانی و صد البته سیستمی به نام ملکه‌ی سرخ که کارش کشتار برای جلوگیری از شیوع ویروس است، به مراتب خطرناک‌تر هستند. البته در جهان فیلم زامبی ترسناک «رزیدنت ایول» می‌توانید به آنتی‌ویروس دسترسی پیدا کنید، در غیر این صورت خدا به دادتان برسد که باید با انواع و اقسام هیولاهای عجیب و غریب دست و پنجه نرم کنید.

بازی رزیدنت اویل ۳ مخصوص PS1

تابلو شاسی طرح رزیدنت اویل مدل BS00027

۶- بازگشت مردگان زنده (Return of the Living Dead)

 فیلم‌های زامبی دوبله فارسی

  • سال انتشار: ۱۹۸۵
  • کارگردان: دان اوبانون
  • بازیگران: کلو گولگر، جیمز کارن، دان کالفا، توم متیوس
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۹۱ از ۱۰۰

در این کمدی ترسناک به کارگردانی دان اوبانون نویسنده‌ی «بیگانه» (Alien)، از هیولاهای پرنده و با سرعت مافوق صوت هیچ خبری نیست و با گونه‌های سنتی زامبی در فیلم‌ها طرفید که سرعت بسیار کمی دارند. در این دنیا مردگان از طریق انتشار نوعی گاز سمی نظامی به صورت کاملا تصادفی زنده شدند و به جان مردم افتادند. تنها شرط ابتلا مثل بسیاری از آثار این فهرست گاز گرفته شدن توسط یک زامبی است. خبر خوشحال‌کننده این که چند ساعتی طول می کشد تا عفونت در بدن فرد مبتلا پخش شود؛ بنابراین اگر یکی از اعضای گروه گاز گرفته شود قبل از خالی کرد یک گلوله در مغزش به اندازه‌ی یک خداحافظی کوتاه فرصت دارید!

سرعت پایین ین زامبی‌ها باعث می‌شود بتوانید از آن پیشی بگیرید اما باز هم یک مشکل اساسی وجود دارد؛ آن‌ها باهوش هستند و حتی می‌توانند با هم صحبت کنند پس از این توانایی برای برنامه‌ریزی کارهایشان استفاده می‌کنند و به صورت دست جمعی به شکار می‌روند. مثلا یک امدادگر را می‌کشند سپس برای جذب قربانیان بیش‌تر به ایستگاه رادیویی می‌روند و با صدای کاملا رسا اعلام می‌کنند که «امدادگران بیش‌تری بفرستید»!

در نهایت زمان در این شهر آخرالزمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا دولت برای نابودی همه چیز در حال شمارش معکوس است پس اگر بتوانید قبل از ریختن بمب از آسمان فرار کنید و خودتان را به شهر دیگری برسانید، صد در صد زنده می‌مانید.

۵- سرزمین زامبی‌ها (Zombieland)

سرزمین زامبی‌ها

  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • کارگردان: روبن فلیشر
  • بازیگران: وودی هارلسون، جسی آیزنبرگ، اما استون، ابیگیل برسلین
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۶ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۸۹ از ۱۰۰

همان‌طور که می‌دانید در آخرالزمان قرار دارید اما حداقل می‌توانید با وودی هارلسون و اما استون معاشرت کنید. در این دنیا بیماری جنون گاوی جهش پیدا کرده و مردم را به زامبی‌های بی‌مغز متحرک تبدیل کرده است. شیوع اولیه‌ی بیماری بازماندگان را برای بقا به تکاپو می‌اندازد اما اگر از قانون شماره‌ی یک پیروی کنید و به اندازه‌ی کافی تمرینات هوازی داشته باشید شاید بتوانید از شرشان خلاص شوید.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم عاشقانه‌ی تلخ که عشق در آن‌ها آسیب می‌زند

اگر از ضربات مهلک اولیه به سلامت بگذرید شانس بیش‌تری برای زندگی دارید؛ زیرا آمریکا به یک زمین بایر تمام عیار تبدیل شده که دسته‌های زامبی در گوشه و کنارش دیده می‌شوند، در این حالت باید برای خودتان یک گروه وفادار و البته چند اسلحه دست و پا کنید تا شانس زنده ماندنتان بیش‌تر شود. البته توجه داشته باشید که باید همه‌ی قوانین را دنبال کنید مثل این که مطمئن شوید به هر زامبی حداقل دو ضربه وارد کردید.

برای نجات از «سرزمین زامبی‌ها» فقط روی زنده ماندن متمرکز باشید و تسلیم خواسته‌های غیرضروری‌تان نشوید. اگر می‌توانید خانه‌ی بیل موری را هم پیدا کنید چون هم ایمن است و هم بالاخره راهی برای خلاص شدن از شر زامبی‌ها پیدا می‌کند، فقط محض رضای خدا به این مرد مهربان شلیک نکنید!

۴- مردگان متحرک (The Walking Dead)

یکی از مهلک‌ترین گونه‌های زامبی در فیلم‌ها در مردگان متحرک دیده می‌شود

  • سال انتشار: ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲
  • کارگردان: فرانک دارابونت
  • بازیگران: اندرو لینکلن، نورمن ریدس، استیون ین، چندلر ریگز، ملیسا مک‌براید
  • امتیاز IMDb فیلم: ۸.۱ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۷۹ از ۱۰۰

آخرالزمان در دنیای «مردگان متحرک»به عنوان یکی از بهترین سریال‌های زامبی محور فرا رسیده. آن‌ها مثل اکثر گونه‌های زامبی در فیلم‌ها سرعت و تحرک کمی دارند که باعث می‌شود به صورت انفرادی خیلی خطرناک نباشند اما اگر گیر یک گروه از زامبی‌ها بیفتید کار به شدت دشواری را پیش رو دارید. با این اوصاف بهترین راهکار برای زنده ماندن یافتن انسان‌های مسلح دیگر و تشکیل اجتماع است که این کار هم خطرات خاص خودش را دارد؛ زیرا گاهی انسان‌ها بی‌رحم‌تر از زامبی‌ها هستند.

پیشنهاد ویژه‌ی ما این است که ابتدا تا جایی که می‌توانید از پس خودتان بر بیایید و تنها بمانید اما به صورت موازی جوامع انسانی مختلف را هم زیر نظر بگیرید و بعد از این که مطمئن شدید رفتارشان با یکدیگر خصمانه نیست با خیال نسبتا راحت به آن‌ها بپیوندید.

یکی از بهترین راه‌ها برای نجات از این دنیای آخرالزمانی این است که دل و روده‌ی زامبی‌ها را به خودتان بمالید. البته که وحشتناک و چندش‌آور به نظر می‌رسد اما حداقل بویتان را تشخیص نمی‌دهند و می‌توانید با خیال راحت میان یک گردان زامبی پرسه بزنید. البته برای اطمینان یک ماسک زامبی هم با خودتان داشته باشید که خدایی نکرده شناسایی نشوید!

تابلو بوم مدل مردگان متحرک کد vnd-4

۳- طلوع مردگان (Dawn of the Dead)

فیلم زامبی کره‌ای

  • سال انتشار: ۱۹۷۸
  • کارگردان: جرج اندرو رومرو
  • بازیگران: دیوید امگ، کن فوری، اسکات راینیگر، گیلن راس
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۸ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۹۳ از ۱۰۰

سال‌ها از همه‌گیری مرض زامبی در «طلوع مردگان» جرج رومرو می‌گذرد. این مردگان متحرک سبز رنگ بر خلاف اکثر گونه‌های زامبی در فیلم‌ها کند و احمق هستند. در این شرایط یافتن غذا و سرپناه دور از توده‌های زامبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین سعی کنید عضو گروه‌های انسانی شوید که مهارت‌های ویژه‌ای دارند مثلا اگر یکی از آن‌ها خلبانی باشد که از قضا هلیکوپترش را هم با خودش آورده باشد، عالی می‌شود زیرا زامبی‌ها نمی‌توانند پرواز کنند یا همراهی با پلیس ها هم ایده‌ی فوق‌العاده‌ای است چون معمولا غرور کاذب دارند و خودشان را در معرض هر خطری قرار می‌دهند و در نتیجه شما سالم می‌مانید.

یادتان باشد یک مرکز خرید متروک بهترین مکان برای اقامت است و احتمالا هر وسیله‌ی ضروری که برای ادامه‌ی حیات نیاز دارید در آن جا پیدا می‌شود و به علاوه مکان‌های بسیاری برای پنهان شدن در اختیارتان قرار دارد. با این همه هرچقدر هم هوشیار باشید باز هم امکان دارد آدم بدهای داستان جایتان را پیدا کنند و به سراغتان بیایند، در این شرایط اصلا نیازی نیست با آن‌ها مقابله کنید، فقط موضعتان را حفظ کنید و اجازه دهید زامبی‌ها کارشان را تمام کنند.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم هیجان‌انگیز که به توصیه‌ی کوئنتین تارانتینو باید ببینید

۲- شان می‌میرد (Shaun of the Dead)

فیلم‌های زامبی کره‌ای

  • سال انتشار: ۲۰۰۴
  • کارگردان: ادگار رایت
  • بازیگران: سایمون پگ، نیک فراست، کیت اشفیلد، لوسی دیویس
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۹ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۹۲ از ۱۰۰

در دنیای «شان می‌میرد» ادگار رایت شیوع زامبی‌ها به تازگی شروع شده و با موجودات از هم گسیخته‌ای مواجه هستید که برای بقا مجبورید با آن‌ها بجنگید. اگرچه زامبی‌های فیلم بسیار قوی هستند اما مطمئن باشید می‌توانید صدایشان را بشنوید و آمدنشان را تشخیص دهید، پس فرصت بیش‌تری برای فرار دارید.

همه‌گیری مرض زامبی در «شان می‌میرد» به تازگی شروع شده و برعکس سایر گونه‌های زامبی در فیلم‌ها دیگر با هیولاهای کم‌تری سروکار دارید اما از آن جایی که مردم به شدت وحشت‌زده شدند و پنیک کردند در نتیجه یکدیگر را گاز می‌گیرند و بیماری سریع‌تر از چیزی که تصورش را می‌کنید، شیوع پیدا می‌کند.

با وجود همه‌ی موارد گفته شده باید در اسرع وقت سرپناهی برای خودتان دست و پا کنید. ممکن است تصور کنید پنهان شدن در کافه‌ی موردعلاقه‌تان ایده‌ی بسیار خوبی است اما باید بگوییم متاسفانه هر چقدر در مکانی باشید که آدم‌های بیش‌تری کشفش کرده باشند، به همان اندازه احتمال دارد با زامبی هم مواجه شوید. در این شرایط بهترین گزینه اقامت در حومه‌ی شهر است که خلوت‌تر است. راستی اگر یکی از دوستانتان به زامبی تبدیل شد، دنیا به پایان نمی‌رسد چون می‌توانید او را برای چند روز با قفل و زنجیر در آلونک نگه دارید.

۱- شب مردگان زنده (Night of the Living Dead)

 از قدیمی‌ترین گونه‌های زامبی در فیلم‌ها در شب مردگان زنده دیده می‌شود

  • سال انتشار: ۱۹۶۸
  • کارگردان: جرج  اندرو رومرو
  • بازیگران: دیون جونز، جودیت اودی، مریلین ایستمن، کارل هاردمن
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۸ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۹۶ از ۱۰۰

دنیای «شب مردگان زنده» را می‌توان محل تولد گونه‌های مدرن زامبی در فیلم‌ها دانست. در این جا یک ماهواره از سیاره‌ی زهره به سمت زمین بازگشته و به دلیل تشعشعات عجیبی که از خودش منعکس کرده باعث برخاستن مردگان از قبر شده است. میان همه‌ی آثار این فهرست بیش‌ترین شانس برای بقا را در دنیای «شب مردگان زنده» دارید چون زامبی‌ها تازه به وجود آمدند و اجتماعی کاملا بهم ریخته و آشفته هستند. سرعت این زامبی‌ها به اندازه‌ای کم است که می‌توانید به راحتی از آن‌ها پیشی بگیرید، یک گلوله در سرشان خالی کنید و حتی آن‌ها را از آتش بترسانید.

با این همه زامبی‌های «شب مردگان زنده» را خیلی هم دست کم نگیرید چون احمق نیستند و می‌توانند گروه‌هایی را تشکیل دهند و از در و دیوار بالا بکشند. تنها رمز زنده ماندن در این جهان آخرالزمانی حفظ آرامش است؛ زیرا شما را ترسو می‌کند و در این حالت نمی‌توانید منطقی فکر کنید و با تصمیم‌های عجولانه جانتان را به خطر می‌اندازید.

در نهایت اگر از موج اولیه جان سالم به در بردید خیلی خوشحال نباشید زیرا زامبی کش های این دنیا به شلیک  انسان‌های بی‌گناه شهره هستند و هر جنبنده‌ای را به عنوان یک مرده‌ی متحرک بالقوه تلقی می‌کنند؛ بنابراین اگر با یک فرد مسلح روبه‌رو شدید سریع صحبت کنید، حرکت کنید، برقصید و خلاصه هر کاری که از دستتان برمی‌آید انجام دهید و ثابت کنید زنده هستید تا یک تیر به سمتتان شلیک نشود.

کتاب شب مردگان زنده اثر بنجامین هروی نشر خوب

منبع: collider

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا