سینما

۷ پادشاه تاثیرگذار انیمیشن‌های دیزنی

از به یاد ماندنی‌ترین شخصیت‌های دیزنی پادشاهانی بودند که باید با برخی از شرورترین شروران دیزنی مقابله می‌کردند و در عین حال از عزیزان، سرزمین‌ها و مردمان تحت فرمانشان محافظت می‌کردند. شخصیت پادشاه در فیلم‌های دیزنی در کنار قدرتمند بودن دانا و دلسوز هم هستند که همین باعث می‌شود مسئولیت‌های خود را جدی بگیرند. با وجود این‌که اکثر پادشاهان تاثیرگذار این انیمیشن‌ها اغلب از اسطوره‌های باستانی و شخصیت‌های افسانه‌های کلاسیک الهام ‌گرفته شدند، بازهم این رهبران کاملاً منحصربه‌فرد و در اکثر موارد بانمک هستند.

با وجود این شخصیت‌های پیچیده و دوست‌داشتنی دیزنی در اشکال و اندازه‌های مختلف، طی دهه‌های متمادی، طرفداران دیزنی ‌توانستند نه تنها با پادشاهانی از نژاد انسان، بلکه با خدایان قدرتمند، موجودات ماوراءطبیعی و حیواناتی که با افتخار بر سرزمینشان حکومت می‌کردند، آشنا شوند. برخی از به یاد ماندنی‌ترین و دلخراش‌ترین صحنه‌های فیلم‌های دیزنی نیز به لطف همین پادشاهان رقم خورده است که داستان‌هایشان تا سال‌ها الهام بخش طرفداران و حتی بالاتر از آن، انیماتورهای سرتاسر جهان بوده است.

ماگ دیزنی مدل تایگر کد T570

ماگ دیزنی مدل مینی موس کد T307

۷. پادشاه تریتون – پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)

پادشاه تریتون – پری دریایی کوچولو

پادشاه تریتون یکی از قدرتمندترین پادشاهان دیزنی است که از خدای باستانی دریا در اساطیر یونان، پوزیدون، الهام گرفته شده است. او پادشاه امپراطوری زیر دریا، آتلانتیکا است که به لطف نیزه‌ی سه‌سرش کنترل دریا را در اختیار دارد. تریتون پادشاهی مهربان و دلسوز است که می‌خواهد به هر قیمتی از عزیزان و پادشاهی خود به بهترین شکل محافظت کند.

«پری دریایی کوچولو» یکی از بهترین فیلم‌های جادویی دیزنی با موسیقی‌ای زیبا و شخصیت‌هایی الهام‌بخش است. داستان این فیلم درواقع ماجرای دختر پادشاه تریتون، آریل است. او به عنوان پری‌دریایی با اورسولا، جادوگر شیطانی دریا معامله می‌کند تا بتواند زندگی دریایی خود را رها کرده و با شاهزاده‌ی انسانی که دوستش دارد ازدواج کند.

بیشتر بخوانید
۱۳ نقش‌ منفی ترسناک برتر تاریخ سینما

۶. میلو جیمز تاچ – آتلانتیس: امپراتوری گم‌شده (Atlantis: The Lost Empire)

میلو جیمز تاچ - آتلانتیس: امپراتوری گم‌شده

میلو جیمز تاچ شخصیتی باهوش و شجاع است که بعد از ازدواج با کیدا، ملکه‌ی آتلانتیس، به یکی از به‌یادماندنی‌ترین پادشاهان دیزنی تبدیل شد. میلو اغلب دست و پا چلفتی ولی همیشه خوش نیت بود و از هوش خود به هر نحوی که می‌توانست برای کمک به مردم استفاده می‌کرد. با وجود این‌که او مبارزی قوی یا آموزش دیده نبود ولی همیشه با هوشش برای شکست دادن دشمنان و محافظت از عزیزانش مبارزه می‌کرد.

«آتلانتیس: امپراتوری گم‌شده» یکی از سرگرم کننده‌ترین و زیباترین فیلم‌های فراموش شده‌ی دیزنی است. این فیلم داستان شخصیت میلو را به تصویر می‌کشد که به عنوان زبان‌شناسی جوان تصمیم می‌گیرد با کمک یک کتاب مقدس و گروهی عجیب از مزدوران، برای یافتن شهر گمشده، آتلانتیس، به ماجراجویی برود.

۵. کینگ کندی – رالف خرابکار (Wreck-It Ralph)

کینگ کندی – رالف خرابکار

انیمیشن رالف خرابکار 1و 2 اثر کلارک اسپنسر

کینگ کندی را می‌توان به راحتی عجیب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین پادشاه دیزنی دانست. فرمانروای شاد و شنگول بازی Sugar Rush که کمی هم شرور است. کینگ کندی ممکن است در ابتدا شخصیتی معصوم و پروانه‌ای به نظر برسد، اما در حقیقت او از هوش ماکیاولیستی خود برای حفظ پادشاهی استفاده کرد.

این پادشاه کوچک قوی‌ترین شرور در «رالف خرابکار» هم بود که توانایی‌های منحصر به فرد فوق بشری از جمله توانایی پرواز و نیمه جاودانگی داشت. «رالف خرابکار» در کنار ماجرایی هیجان‌‌‌انگیز و انگیزشی یکی از بی‌نظیرترین شاهزاده‌خانم‌های تاریخ دیزنی را دارد. داستان اما درباره‌ی رالف است که برای فرار از شخصیت شرور خود و تبدیل شدن به قهرمان، سفری را در دنیای بازی‌های ویدیویی آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید
آیا انیمیشن «پینوکیو» گیرمو دل تورو برای بچه‌ها مناسب است؟

۴. شاه فرگوس – شجاع (Brave)

شاه فرگوس – شجاع

شاه فرگوس قوی‌ترین و جنگجوترین پادشاه دیزنی است، پادشاه قدرتمند و مهربان سرزمین زیبای دان‌بروخ در اسکاتلند. او پادشاهی دوست‌داشتنی و خوش‌قلب است که مسئولیت‌های خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد و شجاعانه به همراه سربازانش در نبردها شرکت می‌کند.

پادشاه فرگوس یک جنگجوی واقعی بود که همواره از پادشاهی خود محافظت کرد. او همیشه آماده بود تا جان خود را برای نجات دیگران فدا کند و این‌ که مجبور بود در این راه با ارتش‌های عظیم انسانی روبه‌رو شود یا جانوران وحشتناک کوچک‌ترین اهمیتی نداشت. «شجاع» فیلمی انیمیشنی، ماجراجویانه و حماسی‌ای پر از نبرد در مورد شاهزاده خانم جنگجوی جوان، مریدا است که برای یافتن مسیر زندگی خود گام در ماجراجویی بزرگی می‌گذارد.

۳. زئوس – هرکول (Hercules)

زئوس - هرکول

زئوس یکی از مهربان‌ترین پادشاهان دیزنی است که از خدای یونان باستان الهام گرفته شده است. او خدای توانای نیکی و خدای خدایان و فرشتگان المپ است. زئوس پادشاهی لطیف اما سرسخت است که مانند برادرش هادس خیلی سریع عصبانی می‌شود.

از آنجایی که زئوس نه تنها پادشاه که خدای شماره یک نیز بود، جاودانه بود و توانایی‌های زیادی از جمله تغییر شکل داشت. او همچنین این قدرت را داشت که از نور به عنوان سلاح استفاده کند. «هرکول» یکی از زیباترین انیمیشن‌های الهام گرفته شده از اساطیر یونان باستان دیزنی است که می‌توان در آن خدایان، هیولاها و قهرمانان قدرتمند و همچنین بسیاری از به‌یادماندنی‌تری لباس‌های فیلم‌های دیزنی را دید. داستان آن هم درباره‌ی ماجراهای هرکول جوان است که تصمیم گرفت برای تبدیل شدن به یک قهرمان واقعی، سفری پر ماجرا را آغاز کند.

بیشتر بخوانید
۱۰ نکته درباره‌ی نظرسنجی انتخاب بهترین فیلم‌های تاریخ سینما توسط مجله سایت اند ساوند

۲. جک اسکلینگتون – کابوس قبل از کریسمس (The Nightmare Before Christmas)

جک اسکلینگتون – کابوس قبل از کریسمس

اکشن فیگور مدل جک اسکلینگتون

جک اسکلینگتون پادشاه کاریزماتیک و بسیار پرطرفدار شهر هالووین است. حتی اگر اسکلینگتون نیت‌های خوبی داشت، اما اغلب خودخواه بود و هنگام تصمیم‌گیری به دیگران اهمیتی نمی‌داد. با این حال، او رهبری مهربان بود که حاضر بود به اشتباه خود اعتراف کند و تمام تلاش خود را برای اصلاح اشتباهات گذشته‌اش انجام دهد.

«کابوس قبل از کریسمس» یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فیلم‌های انیمیشنی تیم برتون با داستانی منحصر به فرد است. این داستان فانتزی با فضایی تاریک در مورد جک اسکلینگتون است که پس از کشف شهر کریسمس تصمیم می‌گیرد شادی کریسمس را به شهر خود بیاورد.

۱. موفاسا – شیرشاه (The Lion King)

موفاسا - شیرشاه

فیگور طرح شیرشاه کد 45 مجموعه 6 عددی

موفاسا بدون شک محبوب‌ترین و خردمندترین پادشاه دیزنی است. او همچنین جزو لیست محبوب‌ترین والدین‌های فیلم‌های انیمیشن دیزنی است که جان خود را از دست دادند. موفاسا پادشاه مقتدر و مورد احترام سرزمین پراید بود که همیشه نه تنها نسبت به عزیزان خود بلکه نسبت به همه موجودات زنده دلسوز و با ملاحظه بود.

«شیر شاه» یکی از نمادین‌ترین و تاپیرگذارترین انیمیشن‌های تاریخ دیزنی است که داستانی آموزنده و الهام بخش درباره بخشش، دوستی و اعتماد دارد. ماجراهای شاهزاده شیر جوان، سیمبا، که پس از مرگ غم‌انگیز پدرش مجبور می‌شود تا از خانه فرار کند.

منبع: GAMERANT

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا