سینما

۷ ربات باهوش دنیای دی‌سی که باید بشناسید

دی‌سی کامیکس علاوه بر خلق بسیاری از محبو‌ترین و قدرتمندترین ابرقهرمانان و تبهکاران جهان کمیک، ربات‌های بسیار پیشرفته‌ای را هم خلق کرده است. این ربات‌ها را با تواناهایی فیزیکی، دانش گسترده و توانایی‌های تکنولوژیکی پیشرفته حتی می‌توان از باهوش‌ترین و قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای دی‌سی دانست. برای مثال Failsafe رباتی بود که اخیرا بتمن را به چالش کشید و گاتهام را تحت کنترل خود درآورد. می‌توان به اسکیتس هم اشاره کرد که یوستر گلد بدون کمک و راهنمایی‌هایش هرگز نمی‌توانست به موفقیت دست پیدا کند. با ۷ ربات باهوش‌ دی‌سی در ادامه آشنا خواهیم شد.

۱. برین‌یاک (Brainiac)

برین‌یاک

برین‌یاک ربات بسیار پیشرفته‌ای است که در ابتدا وریل داکس، دانشمند دنیای دی‌سی ذهن خودش را بر روی آن آپلود کرد تا خود را از نابودی سیاره‌اش نجات دهد. این ربات درطول سال‌ها پیشرفت کرد تا به ورژن۸ خود تبدیل شد که یکی از قدرتمندترین دشمنان سوپرمن است و به دلیل دانش گسترده‌اش در مورد هر چیز در زمینه‌ی علم و فناوری شناخته شده است. او حتی توانایی دستکاری واقعیت را هم دارد و دائماً به دنبال افزایش قدرت و دانش خود است. در کمیک‌های دی‌سی برین‌یاک اغلب به عنوان ماشینی بی‌احساس و محاسبه‌گر که توجه زیادی به زندگی انسان‌ها ندارد به تصویر کشیده می‌شود و سراسر جهان دی‌سی را به هرج و مرج کشیده. با وجود هوش و توانایی‌های بسیار زیاد این ربات، او بارها توسط سوپرمن و دیگر ابرقهرمانان دی‌سی شکست خورده است، اما همیشه راهی برای بازگشت پیدا کرده و بار دیگر جهان را تهدید می‌کند.

مجله DC Comics Ultimate Character Guide جولای 2011

۲. گردباد قرمز (Red Tornado)

گردباد قرمز

گردباد قرمز اندرویدی بسیار پیشرفته است که توسط دکتر تی.او مارو در دنیای دی‌سی ساخته شد تا میزبان عنصری جدید به نام آلتون باشد. این اندروید دارای طیف گسترده‌ای از توانایی‌ها از جمله قدرت فیزیکی فوق‌العاده، پرواز و توانایی ایجاد طوفان‌های قدرتمند است. به علاوه هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌ی این ربات آن را به یکی از باهوش‌ترین ربات‌های دنیای دی‌سی تبدیل می‌کند. گردباد قرمز در ابتدا ماشینی طراحی شده برای ایجاد و کنترل گردبادها بود. با این حال، پس از قرار گرفتن در معرض یک گاز آزمایشی، احساسات در او رشد کرد و تبدیل به یک ابرقهرمان قدرتمند شد، در نتیجه توانست عضو تیم‌های ابرقهرمانی مختلف از جمله لیگ عدالت و تیتان‌های نوجوان باشد و نقش مهمی در چندین خط داستانی اصلی دی‌سی کامیکس بازی کرد.

بیشتر بخوانید
بهترین قسمت‌های سریال مستر بین از بدترین به بهترین
کتاب بتمن شوخی مرگبار اثر کریستا فاوست و گری فیلیپس نشر باژ

۳. آمازو (Amazo)

آمازو

آمازو روبات است که پروفسور آیو، دانشمند شرور کمیک‌های دی‌سی آن را به عنوان سلاحی کامل و بی‌نقص ساخت. آمازو توانایی تقلید قدرت‌های هر قهرمان یا شروری را که با آن روبرو می‌شود دارد و همین مساله او را به حریفی فوق‌العاده قدرتمند تبدیل می‌کند. هوش مصنوعی او بسیار پیشرفته است و به او اجازه می‌دهد خود را با موقعیت‌های جدید وفق دهد و استراتژی‌های جدیدی را درحال پرواز اتخاذ کند. این ربات برای بسیاری از قهرمانان دنیای دی‌سی، از جمله لیگ عدالت، دشمنی سرسخت بوده است و بارها ثابت کرده است که حریفی قدرتمند است.

ماگ مدل بتمن

۴. ماشین حساب (The Calculator)

ماشین حساب

شخصیتی در دنیای دی‌سی که با توانایی‌های تکنولوژیکی پیشرفته‌اش و نقشش به‌عنوان یک شرور همیشگی برای تیم‌های ابرقهرمانی مختلف شناخته می‌شود. ماشین حساب یک هکر چیره دست و نابغه کامپیوتر است که می‌تواند سیستم‌های مختلف الکترونیکی را به راحتی دستکاری و کنترل کند. او همچنین ابزارها و سلاح‌های مختلفی از جمله پهپادها و ابزارهای مختل کننده‌ی سیگنال‌های الکترونیکی اختراع کرده است.

ماشین‌حساب اغلب از مهارت‌های خود برای پیشبرد جاه‌طلبی‌های جنایی، هک کردن سیستم‌های مختلف برای سرقت اطلاعات ارزشمند یا ایجاد هرج و مرج استفاده می‌کند. با این حال، او در گذشته با تیم‌های مختلف ابرقهرمانی هم کار کرده است و از مهارت‌های خود برای شکست دادن دشمنانشان استفاده کرده. با وجود هوش و توانایی‌ بالای ماشین‌حساب، او اغلب به عنوان شخصیتی نه چندان وفادار به تصویر کشیده می‌شود که مایل به کار با دیگران است اما اول از همه به دنبال منافع خود است. او شخصیت پیچیده‌ای است که بین میل به نفع شخصی و میل او به انجام آنچه درست است سرگردان است.

بیشتر بخوانید
۱۵ شخصیت خنده‌دار برتر سریال‌های کمدی‌ موقعیت (سیتکام‌ها)؛ از بدترین تا بهترین
گردنبند طرح بتمن مدل GL-31

۵. متالو (Metallo)

متالو

متالو که با نام جان کوربن نیز شناخته می‌شود، یکی از ابرشروران دنیای دی‌سی است. او یک سایبورگ با قلب کریپتونیت است که به او قدرت و عمر فوق بشری می‌دهد. متالو یکی از آنتاگونیست‌های مقابل سوپرمن است و با استفاده از قدرت خود به دنبال نابودی مرد فولادی است. او همچنین با دیگر اعضای لیگ عدالت از جمله بتمن و زن شگفت‌انگیز هم روبرو شده است. در برخی از خطوط زمانی دنیای دی‌سی، متالو به عنوان نوچه‌ی لکس لوتر به تصویر کشیده شده است، در حالی که در برخی دیگر از داستان‌ها او شروری مستقل است. متالو با وجود قدرت‌های فوق العاده‌اش، اغلب در نهایت توسط قهرمانان دنیای دی سی شکست می‌خورد و به زندان فرستاده یا کشته می‌شود.

مجله JUSTICE LEAGUE 33 ژانویه 2018

۶. اوماک (OMAC)

اوماک

اوماک (One-Man Army Corps) رباتی است که توسط سازمان دولتی Checkmate در ‌دنیای دی‌سی ساخته شده است. قدرت، سرعت و پایداری مافوق بشری و همچنین سلاح‌ها و فن‌آوری پیشرفته‌ی این ربات او را به نیرویی ویرانگر در نبرد تبدیل می‌کند. اوماک معمولاً توسط اپراتوری انسانی کنترل می شود، اما دارای هوش مصنوعی هم هست و در صورت لزوم می‌تواند به تنهایی عمل کند. از او برای عملیات‌های نظامی مختلف استفاده شده است و اغلب در جبهه‌ی مقابل ابرقهرمانانی مانند بتمن و سوپرمن بوده است. اوماک با وجود قابلیت‌های پیشرفته‌اش، با چالش‌های خاص خود نیز مواجه بوده و گاهی اوقات برای اهداف پلید توسط اپراتورهای خود مورد استفاده قرار گرفته است.

مجله DC Absolutely Everything You Need To Know سپتامبر 2018

۷. Failsafe

Failsafe

بتمن زور-ان-آر (Zur-En-Arrh) این ربات را برای زمانی که ممکن بود شوالیه تاریکی از کنترل خارج شود و دست به کشتار بزند ساخته بود. Failsafe اما زمانی فعال شد که پنگوئن مرگ خودش را جعل کرد و قتل را به گردن شوالیه تاریکی انداخت. این جا بود که این ربات به تصور این‌که بتمن قتلی انجام داده است، فعال شد. Failsafe که اطلاعات کامل و فوق‌العاده دقیقی درباره بتمن و خانواده‌اش داشت به یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای خانواده‌ی خفاش تبدیل شد. این اطلاعات دقیق درباره‌ی شوالیه تاریکی به Failsafe این امکان را می‌دهد تا تمام نقشه‌ها و حرکات بتمن یا متحدینش را پیش‌بینی و خنثی کند. به عبارت دیگه Failsafe همیشه یک قدم از بتمن جلوتر است. Failsafe را می‌توان به راحتی یکی از هوشمندترین و قدرتمندترین ربات‌های تمام دنیای دی‌سی به حساب آورد که حتی توانایی مقابله با قهرمان‌های قدرتمندی مثل سوپرمن را هم دارد.

بیشتر بخوانید
رکوردشکنی به سبک «کرید ۳» (باکس آفیس هفته)
فیگور فانکو مدل بتمن داس دار کد397

منبع: Gobookmart

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا