سینما

۱۰ پرنسس که دیزنی از ساخت انیمیشن‌شان منصرف شد

از زمان انتشار انیمیشن «سفیدبرفی و هفت کوتوله»، دیزنی انیمیشن‌های زیادی را به دنیا معرفی کرده. با هر انیمیشن، ما با مجموعه‌ای کاملا جدید از شخصیت‌ها مواجه می‌شویم که اغلب شامل یک پرنسس هم می‌شوند. پرنسسی که کل داستان حول سرنوشت او می‌چرخد. این پرنسس‌های رنگارنگ بخش قابل توجهی از دنیای دیزنی را تشکیل می‌دهند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید دیزنی تعدادی از پروژه‌ها‌‌ی پرنسسی‌اش را هم لغو کرده است؛ این یعنی شخصیت‌ها و پرنسس‌هایی هم وجود دارند که هرگز در دنیای انیمیشن‌های دیزنی ندیده‌ایم. برخی از آنها توسط کمپانی‌های دیگر ساخته شدند و برخی دیگر هم به طور کلی لغو شدند.

۱. پنه ‌لوپه و دوازده ماه (Penelope and the Twelve Months)

«پنه ‌لوپه و دوازده ماه» فیلم کوتاهی بود که قرار بود در دهه‌ی ۱۹۴۰ ساخته شود اما در نهایت لغو شد و احتمالاً هرگز انیمیشنی بر اساس داستان پنه لوپه نخواهیم دید.

پنه‌ لوپه در این انیمیشن لغوشده، دختر جوانی بود که به لطف ساعت جادویی پدربزرگش در زمان سفر می‌کرد. پنه ‌لوپه در طول سفرهای جادویی‌اش با انواع موجودات ماوراء طبیعی روبرو می‌شد. بسیاری از طرح‌هایی که پنه ‌لوپه و اعضای خانواده‌اش را در زمان‌های مختلف تاریخ نشان می‌دهند کشیده شدند، اما در نهایت فیلم لغو شد و چیزی بجز این نقاشی‌ها برای‌مان باقی نماند.

۲. دریاچه‌ی قو (Swan Lake)

در اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی انیمیشن «شاهزاده‌ی قو» که توسط یکی از کارمندان سابق دیزنی تولید شده بود اکران شد. یکی از چیزهایی که بسیاری از بچه‌های دهه‌ی ۹۰ ممکن است فراموش کرده باشند این است که این انیمیشن در واقع محصول دیزنی نبود. نسخه‌ی دیزنی در اصل «دریاچه‌ی قو» نام داشت که متاسفانه هرگز ساخته نشد.

بیشتر بخوانید
کالیمبا سگا مدل CKc00-C؛ خوش دست و خوش صدا

«شاهزاده‌‌ی قو» انیمیشنی است که بر اساس باله‌ی کلاسیک «دریاچه‌ی قو» ساخته شده که البته این انیمیشن کاملا به منبع اقتباس وفادار نیست. درحالیکه دیزنی تصمیم داشت انیمیشنی نزدیک به داستان اصلی دریاچه‌ی قو بسازد اما در نهایت پروژه‌ی خود را لغو کرد و این یعنی ما نسخه‌ی دیزنی از پرنسس اودت را احتمالا هرگز نخواهیم دید.

۳. مری کانترری؛ بچه‌ها در سرزمین اسباب‌بازی (Mary Contrary; Babes in Toyland )

دیزنی در کنار فیلم‌های انیمیشنی خود، تعدادی فیلم لایو اکشن نیز تولید کرده است. در سال ۱۹۵۵، والت دیزنی اعلام کرد که قصد دارد انیمیشنی بلند به نام «بچه‌ها در سرزمین اسباب‌بازی» بسازد. اعلام این خبر انیمیشن‌دوستان را هیجان‌زده کرد اما این هیجان خیلی زود فروکش کرد چون دیزنی اعلام کرد این پروژه را به علت تاخیر در فیلمبرداری کنسل کرده.

سال‌ها بعد، این پروژه دوباره احیا شد و دیزنی در سال ۱۹۶۱ نسخه‌ی لایو اکشن آن را منتشر کرد. در نسخه‌ی لایو اکشن، آنت فونیچلو در نقش مری کانترری بازی کرده. با گذشت سال‌ها به نظر می‌رسد انتظار دیدن نسخه‌ی انیمیشنی مری کانترری انتظاری بیهوده است.

۴. آکادمی پرنسس (Princess Academy)

«آکادمی پرنسس» لزوماً راجع به یک پرنسس لغو‌شده‌ی خاص نیست، بلکه فقط پروژه‌‌ای پرنسسی است که ما همچنان دوست داریم شاهد تحقق آن باشیم. «آکادمی پرنسس» انیمیشن کوتاهی بود که بنا داشت همه‌ی شاهزاده خانم‌های مورد علاقه‌مان را در یک مکان دور هم جمع کند. این انیمیشن قرار بود موزیکال باشد و تمام شخصیت‌های زن اصلی انیمیشن‌های دیزنی را در مدرسه‌‌ای شبانه‌روزی کنار هم قرار دهد.

طرح‌های مختلف با تعداد قابل توجهی از شخصیت‌های محبوب‌های دیزنی راه خود را به اینترنت باز کردند، اما این تنها چیزی بود که از این پروژه‌ی کوتاه و جالب توجه به دست ما رسید. مشخص نیست که آکادمی پرنسس قرار بوده شخصیت جدیدی را هم معرفی کند یا خیر، اما حتی اگر اینکار را نمی‌کرد هم ایده‌ی کنار هم قرار دادن همه‌ی شاهزاده خانم‌ها در یک آکادمی به تنهایی ایده‌ی جالب و مفرحی محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید
ساخت بوک مارک یونیکورن؛ کتاب‌هایتان را رنگارنگ علامت بگذارید

۵. مینه‌هاهای کوچک (Little Minnehaha)

هیاواتای کوچک انیمیشنی کوتاه است که در سال ۱۹۳۷ توسط دیزنی منتشر شد. قهرمان داستان، پسر جوان بومی آمریکایی به نام هیاواتا است که با یک خرس وحشی ارتباط برقرار می‌کند و سپس خود را در موقعیت دشواری می‌بیند. هیاواتا در اواسط قرن بیستم به یکی از شخصیت‌های کمیک‌ها و کتاب‌های دیزنی تبدیل شد.

در یک مقطع، دیزنی دنباله‌ای برای هیاواتای کوچک با عنوان مینه‌هاهای کوچک در دست تولید داشت. این فیلم قرار بود همتای زن هیاواتا یعنی یک دختر بومی آمریکایی به نام مینه‌هاها را به نمایش بگذارد. این تمام چیزی است که در مورد مینه‌هاهای لغوشده‌ی دیزنی می‌دانیم.

۶. سونیا هنی (Sonja Henie Fantasy)

مدت‌ها قبل از السا، دیزنی ساخت شاهزاده‌ی یخی دیگری را در برنامه داشت. سونیا هنی، اسکیت‌باز مشهور اهل نروژ بود که به دلیل مهارت‌های اسکیت‌بازی‌اش شهرت داشت و قهرمان المپیک هم شده بود.

در دهه ۱۹۴۰، در اوج محبوبیت هنی، دیزنی مشغول ساخت انیمیشنی بر اساس شخصیت او شد. در مورد داستان این انیمیشن یا شباهت شخصیت او به اسکیت‌باز واقعی اطلاعات زیادی در دست نیست، اما ظاهرا انیمیشنی موزیکال بوده.

۷. هانسل و گرتل (Hansel and Gretel)

در سال ۱۹۶۱، دیزنی قصد داشت نسخه‌‌ی خودش را از افسانه‌ی کلاسیک هانسل و گرتل بسازد. با وجود اینکه این دو شخصیت در سال ۱۹۳۲ به عنوان بخشی از «سمفونی‌های احمقانه‌»ی دیزنی در انیمیشنی به نام «بچه‌ها در جنگل» ظاهر شدند، اما هرگز در دنیای دیزنی صاحب انیمیشنی مخصوص به خودشان نشدند.

«هانسل و گرتل» افسانه‌ای کلاسیک در مورد خواهر و برادری است که در جنگل گم می‌شوند و گیر یک جادوگر پلید می‌افتند. اگرچه دیزنی هرگز نسخه‌ی خود از «هانسل و گرتل» را تولید نکرد، اما این خواهر و برادر در طول سال‌ها در چندین نسخه‌ی دیگر ظاهر شده‌اند. که البته هیچکدام از آن‌ها جای خالی نسخه‌ی احتمالا متفاوت و پرنسسی «هانسل و گرتل» دیزنی را پر نکرده.

بیشتر بخوانید
صدرنشینی «جان ویک ۴» در نخستین هفته‌ی اکران (باکس آفیس هفته)
کتاب هانسل و گرتل اثر سارا ملانسکی انتشارات پرتقال

۸. شنل قرمزی (Little Red Riding Hood)

در اوایل دهه ۱۹۶۰، دیزنی قصد داشت تعداد زیادی از افسانه‌های معروف را تبدیل به انیمیشن کند. همه‌ی ما می‌دانیم که بسیاری از محبوب‌ترین فیلم‌های دیزنی، مانند سیندرلا، بر اساس داستان‌های پریان ساخته شده‌اند. بنابراین جای تعجب نیست که دیزنی برای پروژه‌های انیمیشنی‌اش به دنبال داستان‌های پریان بیشتری بوده باشد.

دیزنی در یک مقطع تقریباً می‌شود گفت انیمیشنی بر اساس افسانه‌ی «شنل قرمزی» ساخت. اطلاعات زیادی در مورد این انیمیشن وجود ندارد زیرا هرگز به طور کامل ساخته نشد، اما این واقعیت که شخصیت محبوب شنل قرمزی در دهه ۱۹۶۰ در مسیر پرنسس شدن بوده واقعاً جالب است.

کتاب شنل قرمزی و چند داستان دیگر اثر ویک پارکر

۹. گلدیلاکس و سه خرس (Goldilocks And The Three Bears)

«گلدیلاکس و سه خرس» یکی دیگر از اقتباس‌های افسانه‌های پریان دهه‌ی ۱۹۶۰ دیزنی است که تقریباً به مرحله‌ی تولید رسید اما در همان مراحل اولیه‌ی تولید کنسل شد، بنابراین به سختی می‌توان جزئیات دقیقی در مورد برنامه‌هایی که دیزنی برای آن داشت پیدا کرد.

علیرغم لغو انیمیشن «گلدیلاکس و سه خرس»، دیزنی در سال ۲۰۱۵ شروع به پخش سریالی به نام «گلدی و خرس» کرد. با این حال، گلدیلاکس به عنوان یک پروژه‌ی پرنسسی کنار گذاشته شد و احتمالاً هرگز آن را نخواهیم دید.

کتاب قصه های معروف جهان 3 موطلایی و سه خرس اثر مصطفی عاقله نشر آریا نوین

۱۰. کدام جادوگر؟ (Which Witch)

در سال ۲۰۰۳، دیزنی اعلام کرد که قصد دارد بر اساس داستان کتاب «کدام جادوگر؟» نوشته‌ی ایوا ایبوتسون، یک انیمیشن بسازد. داستان در مورد جادوگری است که قبل از بازنشستگی باید همسری پیدا کند. برای همین هم جادوگران سرتاسر جهان برای اثبات بهترین ‌بودن با هم رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید
۱۰ مدعی جدی اسکار ۲۰۲۳؛ از «تار» تا «تاپ گان»

تمرکز این انیمیشن بیشتر بر روی قهرمان مرد بوده، اما مسلماً دیزنی در این انیمیشن یک شاهزاده خانم جدید هم به ما معرفی می‌کرد. البته که این اتفاق هیچوقت نیفتاد چون این پروژه متوقف شد. در نهایت «کدام جادوگر؟» در سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی هنسون ساخته شد.

منبع: screenrant

کوله پشتی دیزنی مدل Mickey and Goofy Basketball

۴,۲۰۰,۰۰۰

۲,۹۹۹,۹۰۰

تومان

 اکشن فیگور دیزنی طرح WALL.E کد 377150

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا