سینما

۱۰ شخصیت‌ زن بامزه‌ی پیکسار از بدترین تا بهترین

تنوع شخصیت‌های زن در انیمیشن‌های پیکسار شاید به این معنا باشد که اگر همه‌ی آن‌ها شما را نمی‌خندانند، حداقل سرگرم کننده هستند! در این مطلب ۱۰ شخصیت زن انیمیشن‌های پیکسار را نام بردیم که هر کدام به روش خودشان بامزه و خنده‌دار هستند.

شخصیت‌های زن پیکسار درست به اندازه‌ی همتایان مرد خود قوی، شجاع و باهوش هستند. اگرچه بیشتر فیلم‌های این استودیوی انیمیشنی حول محور قهرمان‌های مرد است، اما شخصیت‌های زن تاثیر زیادی بر بینندگان می‌گذارند.

یکی از جنبه‌های شخصیت‌های زن که به ندرت در ارزیابی شایستگی‌هایشان در نظر گرفته می‌شود، حس شوخ‌طبعی آن‌ها است، تا حدی به این دلیل که همیشه از شخصیت‌های مرد توقع می‌رود که بامزه و خنده‌دار باشند، و همچنین به این دلیل که شخصیت‌های زن تنها کلیشه‌های رایج در بامزگی و طنز را تکرار می‌کنند.

۱۰. استعداد شخصیت نفرت در کشف موقعیت‌های درام در انیمیشن «بالا و پایین» باعث محبوبیتش شد

نفرت

شادی و غم به روش‌ خودشان جذاب هستند، اما این نفرت است که در نهایت خنده‌دارترین احساس در ذهن جوان رایلی را شکل می‌دهد. واکنش‌های اغراق‌آمیز او بسیار جذاب است، اگرچه رفتار گستاخانه‌ی او گاهی اوقات مشکلاتی را برای همراهانش ایجاد می‌کند.

نفرت در انیمیشن «بالا و پایین» یک شخصیت اصلی نیست، اما نگرش ملودراماتیکش او را برای مخاطبان محبوب می‌کند. او گهگاه شخصیت خود را می‌شکند و احساسات دیگری را ابراز می‌کند که باعث می‌شود جذاب‌تر از آنچه که هست به نظر برسد.

۹. کولت در انیمشن «راتاتویی» بدون اینکه بخواهد خنده‌دار است

کولت

کولت کاملا متضاد شخصیت آلفردو لینگوینی است، یک بدجنس مغرور که با افتخار خود را «سرسخت‌ترین آشپز آشپزخانه» می‌نامد. او با سخت‌کوشی و پشتکار جایگاه خود را در گاستو به دست می‌آورد، که این ویژگی‌ها خیلی کم در بین شخصیت‌های پیشکسار به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید
راهنمای کامل خرید روان‌نویس (رولربال پن)

کولت با وجود ظاهر بی‌رحم و رفتار بی‌خیالش که شاید سهوا اینطور باشد، یک شخصیت فوق‌العاده خنده‌دار است. کولت پس از بسته شدن گاستو به طور قابل توجهی آرام می‌شود و روحیه‌ی پرحرارت خود را در این راه قربانی می‌کند.

۸. حس شوخ‌طبعی جسی در انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» بیشتر مربوط به شیطنتش می‌شود

جسی

جسی موقعیت‌هایی ناامن از کلاستروفوبیا (ترس از فضای بسته) گرفته تا ترس از رها شدن را نشان می‌دهد. با این حال، او اجازه نمی‌دهد گذشته‌اش بر لذت بردن او از زمان حال تاثیر بگذارد و به تدریج یاد می‌گیرد که بر مشکلات خود غلبه کند.

حس شوخ طبعی جسی را می‌توان شیطنت توصیف کرد؛ یکی از چندین دلایلی که باز لایت‌یر به او علاقه‌مند شد. جسی با صدای بسیار بامزه‌ی جوآن کیوسک، یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های زن است که تاکنون توسط پیکسار خلق شده است.

۷. مائودی و سه‌قلوها در انیمیشن «دلیر» ترکیب فوق‌العاده خنده‌داری می‌سازند

مائودی

«دلیر» به طور کل در مورد مریدا و تلاش او برای اثبات خود به خانواده‌ی مردسالارش است، اما برخی از شخصیت‌های مکمل نیز در این انیمشن شایسته‌ی توجه هستند. هریس، هوبرت و هامیش وقتی در کنار خدمتکار ساده‌ی قلعه قرار می‌گیرند، بخش بزرگی از طنز فیلم را شکل می‌دهند.

مائودی روزهای خود را صرف دوری از سه قلوهای همسان می‌کند، اما آن‌ها همیشه موفق می‌شوند جای او (و شیرینی‌هایی که همیشه همراه دارد) را پیدا کنند. برای مائودی همه چیز خوب پیش می‌رود، چرا که خود را یک طرفدار بالقوه در صحنه‌ی پایانی «دلیر» می‌بیند.

۶. حس کمدی دانیلا پاگورو در انیمیشن «لوکا» بسیار واقعی است

دانیال

لوکا می‌خواهد دنیای روشن و دوست‌داشتنی بالای اقیانوس را کشف کند، اما مادرش، دانیلا، هیچ علاقه‌ای به این کار ندارد. او واقعا معتقد است که تمام ساکنان خشکی هم همین حس را نسبت به هیولاهای دریایی دارند. با توجه به رفتار بیشتر انسان‌ها با دیگر موجودات زنده، این یک واکنش قابل درک است.

بیشتر بخوانید
۱۰ لباس و پوشش نامناسبت در انیمیشن‌های دیزنی و پیکسار

مایا رودولف ناامیدی دانیلا را به خوبی به تصویر می‌کشد، هم در شکل اصلی و هم در نسخه‌ی انسان‌نما (زمانی که به دنبال لوکا می‌گردد). حس کمدی دانیلا خیلی واقعی است.

۵. رز در انیمیشن «کارخانه‌ی هیولاها» دیالوگ‌هایش را با خشکی و جدیت بی‌نظیری بیان می‌کند

رز

رز وظایف اداری طبقه‌ی ترس بخش اف را مدیریت می‌کند و پرونده‌ها، سوابق و کلیدهای مربوط به هر کارمند را نگهداری می‌کند. او یک هیولای به یاد ماندنی است با آن ظاهر عجیبش که شامل عینک چشم گربه‌ای، ژاکت کش‌بافت پشمی ساده، موهایی با مدل تاج خروسی خاکستری، و آرایش کم رنگ می‌شود.

اما چیزی که رز را از بقیه متمایز می‌کند، حالت خنده‌دار مرده‌ (یا بی‌احساس) او است. هیچ چیز این شخصیت را نگران نمی‌کند زیرا او در مقایسه با مایک و سالی بسیار پیر و با تجربه است. با این حال، دلیل واقعی حالات او این است که او مامور مخفی آژانس تشخیص کودک ۰۰۰۰۰۱ است.

۴. طبیعت احمق دوری در انیمیشن «در جست‌و‌جوی دوری» بخشی از جذابیت او است

دوری

طبیعت همیشه امیدوار دوری به هیچ وجه با از دست دادن حافظه‌ی کوتاه مدت او در تضاد نیست. برعکس، او به هر جا که می‌رود شادی و گرما از خود بر جای می‌گذارد. دوری در مواقعی ممکن است کمی احمق باشد، اما این بیشتر از هر چیز دیگری به نفع اوست.

اگر رفتار غیر قابل تحملش را نادیده بگیریم، او به طرز شگفت‌انگیزی متفکر است، اما یکی از ویژگی‌هایی که طرفداران او همه می‌توانند با آن موافق باشند، دیدگاه‌های جذاب دوری در مورد زندگی است.

بیشتر بخوانید
۱۰ سریال تماشایی که تاریخ تلویزیون را برای همیشه تغییر دادند

۳. همتای انیمیشنی فریدا کالو در انیمیشن «کوکو» به طرز عجیبی خنده‌دار است

فریدا

خانواده‌ی ریورا از زمان ناپدید شدن هکتور مادرسالار بوده است. اولین بار توسط ماما ایملدا این ایده مطرح شد و در حال حاضر توسط نوه‌ی او، النا، اداره می‌شود. با این حال، هیچ یک از زنان ریورا به اندازه‌ی اسکلت شبح‌وار فریدا کالو در سرزمین مردگان خنده‌دار نیستند.

نسخه‌ی متحرک هنرمند واقعی شیکاگو فریبنده و جذاب است و به طور کامل از جاه‌طلبی‌های موسیقی میگل حمایت می‌کند. البریج (روح نگهبان) فریدا، یعنی میمون چند رنگی که آتش آبی از دهانش بیرون می‌زند، به همان اندازه بامزه است.

۲. نیشخند و چهره‌ی مضحک ادنا در انیمیشن «شگفت‌انگیزها» جزیی از شالوده‌ی شخصیتش است

ادنا

ادنا مد یک طراح لباس فوق‌العاده است که شخصیتش در آستانه‌ی مسخرگی است. شخصیت او ادای احترام به نمادهای مختلف در صنعت مد، از جمله برنده‌ی اسکار ادیت هد و آنا وینتور و الهام‌بخش میراندا پریستلی برای فیلم « شیطان پرادا می‌پوشد» (The Devil Wears Prada) (2003) است.

ادنا در مواقع لزوم رسمی و جدی است، اما برای دوستان قدیمی و نوزادان کوچک نیز کمی نرمش به خرج می‌دهد. با این حال، آنچه مخاطبان در مورد ادنا مد بیشتر به خاطر دارند، نیشخند معروف او است.

۱. ۲۲ ترجیح می‌دهد بقیه‌ی ابدیت را به وقت تلف کردن در دوره‌ی عالم والا بگذراند

22

تینا فی استعداد کمدی خود را با صداپیشگی ۲۲ به او قرض می‌دهد؛ یک روح باستانی که حاضر نمی‌شود عالم والا را برای زندگی روی زمین ترک کند. این شخصیت ادعا می‌کند که از صدای «بانوی سفیدپوست میانسال» استفاده می‌کند، زیرا ظاهرا دیگران را عصبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید
برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۳ معرفی شدند

۲۲ از شوخ‌طبعی برای پنهان کردن احساسات واقعی خود استفاده می‌کند، که در نهایت با ملاقات جو و «تصرف» بدن انسانی او، از بین می‌رود. ۲۲ خیلی هم به پروتکل‌ها اهمیت نمی‌دهد و ترجیح می‌دهد بقیه‌ی ابدیت را به وقت تلف کردن سپری کند.

منبع: cbr

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا