سینما

۱۰ دلیل که همه باید انیمیشن «گربه چکمه‌پوش؛ آخرین آرزو» را تماشا کنند

سال ۲۰۲۲ با اکران فیلم‌هایی مانند «قرمز شدن» (Turning Red)، «پینوکیو گیرمو دل‌تورو» (Guillermo del Toro’s Pinocchio)، «مارسل صدف» (Marcel the Shell)، و «رفقای بد» (The Bad Guys)، سال فوق‌العاده‌ای برای آثار انیمیشنی بود. در روزهای آخر این سال بی‌نظیر، «گربه چکمه‌پوش؛ آخرین آرزو» (Puss In Boots: The Last Wish) اکران شد، تا علاوه بر تحریک حس نوستالژی بینندگانش، رقیب انیمیشنی «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water ) کامرون باشد. در این مطلب ۱۰ دلیل را بررسی کردیم که چرا همه، از بزرگسال تا کودک و خردسال باید این انیمیشن را تماشا کنند.

۱. انیمیشن «گربه چکمه‌پوش؛ آخرین آرزو» مانند یک نقاشی افسانه‌ای است

انیمیشن «گربه چکمه‌پوش؛ آخرین آرزو»

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های «آخرین آرزو»، سبک انیمیشنی آن است. در حالی که این اسپین‌آف جدید یادآور «مرد عنکبوتی؛ به درون دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spider-Verse) است، از لحاظ بصری زیباترین قسمت از دنیای انیمیشن‌های «شرک» تا کنون به شما می‌رود. این فیلم علاوه بر استفاده از انیمیشن سه‌بعدی که با چشم مخاطبان آشنا است، از تکنیک‌های طراحی دستی نیز استفاده می‌کند. در واقع، برخی از صحنه‌ها به نظر می‌رسد که مستقیما از یک نقاشی بیرون کشیده شده‌اند.

کتاب برجسته گربه چکمه پوش

۲. انیمیشن «گربه چکمه‌پوش؛ آخرین آرزو» مملو از سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز است

«گربه چکمه‌پوش؛ آخرین آرزو»

با توجه به اینکه گربه‌ی چکمه‌پوش یک قانون‌شکن است، جای تعجب ندارد که سکانس‌های اکشن او نفس‌گیر باشند. فیلم با انفجار آدرنالین شروع می‌شود که لحن مورد نظر را برای بقیه‌ی ماجرا تعیین می‌کند. همه چیز در نبرد نهایی خیره‌کننده به پایان می‌رسد، یک برخورد صاعقه‌وار از شمشیرها که به بهترین وجه به تصویر کشیده شده است و تماشایش بر پرده‌ی نقره‌ای خیره‌کننده است.

بیشتر بخوانید
راهنمای خرید پیک گیتار با توجه به جنس و ضخامت و شکل

۳. صداپیشگی هنرمندان شناخته‌شده در انیمیشن «گربه چکمه‌پوش؛ آخرین آرزو»

صداپیشه گربه چکمه‌پوش

آنتونیو باندراس و سلما هایک پینو پویایی درخشان خود را به ترتیب در نقش گربه‌ی چکمه‌پوش و گربه‌ی نرم‌پنجه دوباره زنده می‌کنند. این بار، هنرمندانی مانند فلورانس پیو، اولیویا کولمن و جان مولانی به آن‌ها ملحق شده‌اند. واگنر مورا در نقش گرگ بزرگ بدجنس یک اجرای هیجان‌انگیز ارائه می‌دهد، اما این هاروی گیلن صداپیشه‌ی شخصیت پریتو دوست‌داشتنی است که جذابیت زیادی به انیمیشن می‌بخشد.

ماگ طرح عروسکی مدل گربه چکمه پوش

۴. این اولین انیمیشن از مجموعه فیلم‌های دنیای «شرک» بعد از یک دهه است

انیمیشن شرک

اگر چند پروژه‌ی تلویزیونی جزئی را در نظر نگیریم، از آخرین انیمیشن مجموعه فیلم‌های دنیای «شرک» بیش از ده سال می‌گذرد. احساس پیری می‌کنید، نه!؟

در ماجرای جدید گربه‌ی چکمه‌پوش، نوستالژی زیادی وجود دارد. سکانس‌های کوتاه و فلاش‌بک برای طرفداران فیلم‌های اصلی «شرک» لذت‌بخش است. تعدادی ارجاعات مخفی در این فیلم خواهید یافت، اما بهترین هدیه در پایان فیلم و در یک سینی نقره‌ای به شما ارائه می‌شود.

۵. طنز این انیمیشن برای تمام سنین جذاب است

آخرین آرزو

ما به عنوان یک جامعه باید این باور غلط را که فیلم‌های انیمیشن فقط مختص کودکان است از بین ببریم. بله، «گربه چکمه‌پوش» شوخی‌های کودک‌پسند زیادی دارد. همچنین دارای لحظاتی است که افراد زیر ۱۲ سال شاید متوجهش نشوند. پریتو گنجینه‌ای از لحظات کمدی است که بچه‌ها عاشقش می‌شوند، در حالی که طبیعت خنده‌دار خود گربه‌ی چکمه‌پوش لبخند را بر لبان بزرگ‌ترها نگه می‌دارد. این یک تعادل کامل است که به تمام مخاطبان کمک می‌کند تا از فیلم لذت ببرند.

کتاب کوچک گربه ی چکمه پوش

۶. مضامین فیلم و درس‌های زندگی که در این انیمیشن دیده می‌شود به طرز شگفت‌آوری بالغانه است

گربه چکمه پوش

شاید بزرگترین دلیلی که همه باید «آخرین آرزو» را تماشا کنند، کاوش در ترس و تنهایی است. ما شاهد یک ساختارشکنی از مبارزات شخصیت‌ها هستیم و در نهایت کشف می‌کنیم که چه چیزی زندگی را برای هر یک از آن‌ها ارزشمند می‌کند. فیلم مهم‌ترین پیام‌های خود را ارج می‌نهد، بنابراین لحظاتی مانند حمله‌ی پنیک گربه در سطح کاملا ملموسی رخ می‌دهد. اگرچه بیشتر این ماجرا یک کمدی است، اما تصویر واقعی گربه که با مرگش دست و پنجه نرم می‌کند هرگز تنها برای خنده ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید
ترومای نسلی در انیمیشن‌های دیزنی چگونه به تصویر کشیده می‌شود؟

۷. پریتو و داستان گذشته‌ی او قلب شما را می‌فشارد

شخصیت پریتو در آخرین آرزو

پریتو شیرین‌ترین دوست و همراهی است که می‌توانید تصور کنید. او دمدمی‌مزاج، بامزه، شایان ستایش، و کاملا بی‌نقص است. او شخصیتی با قلبی از طلا و داستانی غم‌انگیز است که با خونسردی و زمانی که انتظارش را ندارید آن را فاش می‌کند.

 دفتر مشق 60 برگ کارنیلا طرح گربه چکمه پوش کد kdf49

۸. گربه‌ی نرم‌پنجه در این قسمت بازمی‌گردد

نرم پنجه

هرکسی که اولین قسمت از فیلم «گربه چکمه‌پوش» محصول سال ۲۰۱۱ را دیده باشد، می‌داند که رابطه‌ی چکمه‌پوش و نرم‌پنجه خیلی خوب به پایان نرسیده بود. جدایی راهی آسان برای حذف علاقه‌ی عشقی از روایت است، اما خوشبختانه نرم‌پنجه در این قسمت بازمی‌گردد. گربه‌ی پر جنب و جوش داستان ما با صدای گرم سالما هایک پینو بازگشته است و فراز و نشیب رابطه‌ی او با گربه چکمه‌پوش مثل همیشه سرگرم کننده است.

۹. گرگ بزرگ بدجنس یک شرور ترسناک واقعی است

گرگ بزرگ بدجنس

این گرگ بزرگ‌تر، بدتر و وحشتناک‌تر از هر موجودی است که در فرانچایز «شرک» دیده‌ایم. حضور تاریک و تکان‌دهنده‌ی او در کل ماجرای چکمه‌پوش به خوبی احساس می‌شود. گرگ بیش از آنچه می‌بینیم، به عنوان یک مفهوم شناخته می‌شود تا یک شرور عادی و این چیزی است که او را بسیار خطرناک می‌کند.

پیکسل پرمانه طرح گربه چکمه پوش کد pm2n.35023 مجموعه 2 عددی

۱۰. تمام شخصیت‌های مکمل در این انیمیشن سرگرم‌کننده‌اند

شخصیت های گربه چکمه‌پوش آخرین آرزو

در انیمیشن «گربه چکمه‌پوش؛ آخرین آرزو» شخصیت‌های کوچک و بزرگ هدفمند زیادی وجود دارد. گربه‌ی نرم‌پنجه، گلدیلاکس، سه خرس و پریتو همگی انگیزه‌های قابل درکی دارند که داستان را به جلو سوق می‌دهد. طنز آن‌ها همیشه به لحظات ابزورد و موقعیت‌های خطرناک منجر می‌شود و فیلم را حتی زمانی که خود چکمه‌پوش حضور ندارد سرگرم‌کننده و جذاب نگه می‌دارند.

بیشتر بخوانید
۱۰ دلیل که نشان می‌دهند ساخت انیمیشن «داستان اسباب بازی ۵» اشتباه است

منبع: buzz feed

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا