سینما

۱۰ حقیقت جالب درباره‌ سریال «دختر کفشدوزکی معجزه‌آسا و گربه‌ سیاه» که احتمالا نمی‌دانستید

«دختر کفشدوزکی معجزه‌آسا و گربه سیاه» یا همانطور که اغلب به عنوان «دختر کفشدوزکی معجزه‌آسا» می‌شناسند یک سریال انیمیشنی با تم فرانسوی است. پخش جهانی این سریال اولین‌بار سال ۲۰۱۵ آغاز شد و از آن زمان تا کنون با موفقیت توانسته است توجه بسیاری از کودکان و نوجوانان سراسر جهان را به خود جلب کند. این سریال قبل از اینکه حق پخش آنلاین را دریافت کند ابتدا در اختیار کمپانی نیکلدئون قرار داشت.

در حال حاضر می‌توان این سریال را از سایت‌های بسیاری دانلود، یا به صورت آنلاین تماشا کرد. سریال دختر کفشدوزکی را تماشا کرده باشید یا نه، در این مطلب می‌توانید حقایق جالبی درباره‌ی شخصیت دختر کفشدوزکی، دوستانش و به طور کل این سریال بخوانید که دانستنش جذابیت آن را بیشتر می‌کند.

۱. شخصیت مارینت فرانسوی-چینی است

مارینت

اگر این سریال را به زبان اصلی تماشا کرده باشید، احتمالا متوجه لهجه‌ی غیرعادی مارینت شده‌اید، اگر هم به این موضوع توجه نکرده‌اید بد نیست بدانید که در این سریال شخصیت مارینت دارای زبان و لهجه‌ی مختلط است. تنوع نژادی شخصیت مارینت باعث می‌شود هیجان‌انگیزتر و سرگرم‌کننده‌تر به نظر برسد. شاید یکی از دلایلش این باشد که در دنیای فیلم و سریال‌ها کمتر شخصیتی با ترکیب فرانسوی-چینی دیده‌ایم.

بعلاوه این حقیقت که او دختری از دو نژاد متفاوت است، چینی‌ها و فرانسوی‌ها را به تماشای سریال بیشتر تشویق می‌کند، چیزی که به عنوان یک حرکت استراتژیک برای تبلیغات تلقی می‌شود.

خرید ماگ طرح دختر کفشدوزکی

۲. برایس پاپنبروک صداپیشه‌ی گربه‌ی سیاه است

صداپیشه‌ی گربه سیاه

برایس پاپنبروک به همان اندازه که صداپیشگی شخصیت کیریتو را در سریال «هنر شمشیرزنی آنلاین» (Sword Art Online) به خوبی انجام داده است، از پس صداپیشگی شخصیت گربه‌ی سیاه در «دختر کفشدوزکی معجزه‌آسا» هم به خوبی برآمده. او در این سریال سرگرم کننده به عنوان گربه سیاه صداپیشگی کرد که هر دقیقه شما را مجذوب خود می‌کند. برایس همچنین صداپیشه‌ی کارل و ریون در بازی «قهرمانان مدال آتش» (Fire Emblem Heroes) بود.

بیشتر بخوانید
۱۵ اپیزود ناخوشایند کارتون «باب اسفنجی شلوار مکعبی»

علاوه بر تمام این‌ها برایس در نقش هنری در بازی رایانه‌ای «بیداری نماد آتش» (fire emblem awakening) هم صداپیشگی کرد. این موضوع نشان می‌دهد که او چقدر در صداگذاری شخصیت‌های متفاوت و در زمینه‌های متنوع مهارت دارد و اگر کارتون دختر کفشدوزکی معجزه‌آسا و گربه سیاه را تماشا کرده باشید، خودتان شاهد این موضوع خواهید بود، چرا که صدایش بسیار واضح و رسا است و به شخصیت جان می‌بخشد.

۳. سریال دختر کفشدوزکی معجزه‌آسا به صورت سه بعدی ساخته شده است

سریال میراکلس

انیماتورهای این سریال در مورد مشکل بودن ساخت آن به صورت دوبعدی در مقایسه با سه‌بعدی مصاحبه‌ای انجام دادند. همگام‌سازی لکه‌های لباس میراکلس با حرکات او در حالت دوبعدی در مقایسه با حالت سه‌بعدی دشوار بود. این باعث ایجاد انگیزه برای ساخت این انیمیشن به صورت سه‌بعدی شد. به هر حال، بیشتر مردم هنوز انیمیشن‌های سه‌بعدی را به دوبعدی ترجیح می‌دهند، و این ممکن است یکی دیگر از دلایلی باشد که تیم سازنده، سریال را به این شکل عرضه کردند.

انیمیشن‌های سه‌بعدی کیفیت بهتری نسبت به کارتون‌های قدیمی و دوبعدی دارند و ساخت برنامه‌ها به این ترتیب یک پیشرفت محسوب می‌شود. این در حالی است که در ابتدا تصمیم براین بود که سریال «کفشدوزکی و گربه سیاه» به صورت دوبعدی ساخته شود.

۴. نام مارینت معنایی مرتبط با سریال دارد

نام دختر کفشدوزکی

مارینت نامی فرانسوی و به معنای شخصی است که برای پخت نان زود بیدار می‌شود. این اسم با جزییات سریال کاملا مطابقت دارد چرا که دختر کفشدوزکی نقشی را بر عهده می‌گیرد که دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. والدین او صاحب نانوایی بوده و کار اصلی آن‌ها سحرخیزی و اداره‌ی نانوایی است. بنابراین، سازندگان سریال که به دنبال نامی می‌گشتند تا به خوبی با این شرایط مطابقت داشته باشد، به مارینت رسیدند که کاملا او را تعریف می‌کند.

بیشتر بخوانید
۱۰ کلیشه‌ تکراری فیلم‌های علمی-تخیلی

۵. سریال دختر کفشدوزکی معجزه‌آسا در سال ۲۰۱۶ به نتفلیکس منتقل شد

دختر کفشدوزکی معجزه‌آسا

این سریال در سال ۲۰۱۶ به نتفلیکس منتقل شد، زیرا نیکلودئون دیگر علاقه‌ای به سریال نداشت. از آن زمان، این سریال از چند سایت مختلف در سراسر جهان پخش می‌شود و افراد بیشتری هر روز به آن دسترسی پیدا می‌کنند. در ایران هم این سریال پرطرفدار در پلتفرم‌های آنلاین پخش می‌شود. برای مثال تمامی قسمت‌های سریال دختر کفشدوزکی و گربه سیاه دوبله فارسی را در فیلیمو می‌توانید تماشا کنید.

۶. سریال دختر کفشدوزکی معجزه‌آسا توسط توماس آستروک ساخته شده است

توماس آستروک سازنده‌ی لیدی باگ

توماس آستروک یکی از سازندگان مشهور انیمه است که در طول سال‌ها به خصوص پس از ساخت این سریال محبوبیت زیادی به دست آورده است. به نوعی سریال میراکلس به آستروک برای رسیدن به شهرت و محبوبیت بیشتر، کمک زیادی کرد.

خرید کوله پشتی طرح دختر کفشدوزکی

۷. مارینت و آدرین هرگز آکوماتیز نمی‌شوند

مارینت و آدرین

آکوماتیز شدن در سریال «دختر کفشدوزکی» به معنای پیدا کردن قدرتی شیطانی است و برخلاف دیگر شخصیت‌هایی که این اتفاق را پشت سر می‌گذارند، مارینت و آدرین آکوماتیز نمی‌شوند. البته به این دلیل نیست که آن‌ها قدرت فوق‌العاده‌ای دارند که آن‌ها را در برابر هر حمله‌ای ایمن می‌کند، بلکه به دو دلیل ساده‌ی دیگر است. یکی به این دلیل که مارینت بسیار خوشبین است و به همه چیز با دید مثبت نگاه می‌کند و همین موضوع به او در برابر آکوماتیز شدن قدرت می‌بخشد. از سوی دیگر، آدرین که ناامیدی را کنار گذاشته است، دچار آکوماتیز نمی‌شود.

۸. مارینت، کلویی و آلیا تنها شخصیت‌هایی‌اند که پدر و مادرشان با هم زندگی می‌کنند

خانواده دختر کفشدوزکی

مارینت، کلویی و آلیا تنها شخصیت‌هایی‌اند که از پدر و مادرهایشان در کل سریال یاد شده است. به عنوان مثال، می‌بینیم که والدین مارینت صاحب یک نانوایی هستند و نان می‌فروشند. شخصیت‌های دیگر سریال هم یک پدر یا مادر مجرد هستند. شخصیت‌هایی که یک پدر مجرد دارند عبارتند از سابرینا، آدرین و آلیکس و آن‌هایی که مادر مجرد دارند عبارتند از مانون، کاگامی، لوکا و ژولیکا. این حقیقت که والدین مارینت و کلویی هردو در کنار هم زندگی می‌کنند باعث می‌شود سریال باورپذیرتر شود چرا که در دنیای واقعی هم همینطور است و بسیاری از بچه‌ها با پدر یا مادر تنها زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید
۳۵ فیلم طولانی برتر برای تماشا در ایام عید

۹. برای طراحی شخصیت خاویر در انیمیشن میراکلس از کارآگاه گجت الهام گرفته شده است

شخصیت خاویر در انیمیشن دختر کفشدوزکی

اگر کارتون کارآگاه گجت را به یاد داشته باشید، متوجه خواهید شد که ظاهر خاویر از کارآگاه الهم گرفته شده است. با کمی دقت به شباهت‌های بین این دو شخصیت پی خواهید برد. اگرچه در جزییات تفاوت‌هایی دارند، اما برای کسی که کارآگاه گجت را بشناسد، پیدا کردن ارتباط بین دو شخصیت مثل لباس، حالت چهره و حرکاتشان آسان است.

۱۰. پروانه‌ی هاوک می‌تواند افراد را آکوماتیز کند

پروانه‌ هاوک در انیمیشن دختر کفشدوزکی

آخرین مورد که اهمیت کمی هم ندارد این حقیقت شگفت‌انگیز در مورد شخصیت پروانه‌ی هاوک است. باید بدانید که او در حال حاضر آکوماتز شده است و بنابراین می‌تواند به همان اندازه دیگران را آکومات کند. این ویژگی‌ای است که او در دختر کفشدوزکی و گربه سیاه فصل ۳ به آن دست پیدا می‌کند و بدون شک در فصل‌های بعدی نیز اگر داستان تغییر نکند، به روند خود ادامه خواهد داد.

«دختر کفشدوزکی معجزه‌آسا و گربه سیاه» پیچش‌ها و چرخش‌های هیجان‌انگیزی دارد که حتما هنگام تماشا شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین اگر هنوز شروع به تماشای آن نکرده‌اید، از فصل اول شروع کنید تا شاهد قسمت‌های سرگرم کننده‌ی فصل‌های جاری باشید.

خرید برچسب طرح دختر کفشدوزکی

منبع: sortra

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا