سینما

هر آنچه درباره فیلم «لوتر» با بازی ادریس البا می‌دانیم

این روزها ادریس البا به دلیل نقش‌های شاخصی که در آثار هالیوودی ایفا کرده، بیش از قبل به بازیگری شناخته شده تبدیل شده است. البا بخش قابل توجهی از موفقیت‌های حرفه‌ای‌اش را از طریق حضور در آثار تلویزیونی چون «شنود» و «لوتر» به دست آورد.

البا وقتی توانست در تلویزیون پربیننده بریتانیا به موفقیت گسترده‌ای دست پیدا کند که نقش جان لوتر را در سریال جنایی «لوتر» ایفا کرد. او به واسطه‌ی این نقش توانست برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلوب شود و چهار نامزدی امی را در طول ۹ سال پخش آن از شبکه بی‌بی‌سی به دست آورد. این سریال آن‌قدر موفقیت‌آمیز بود که نه تنها ده‌ها شبکه تلویزیونی در سراسر جهان آن را پخش کردند، بلکه به زبان‌های کره‌ای، روسی و فرانسوی نیز ترجمه شد. طرفداران البا خوب می‌دانند که فیلم سینمایی «لوتر» به زودی از نتفلیکس منتشر خواهد شد و مشتاق‌اند اطلاعات بیشتری درباره این اثر به دست آورند.

داستان لوتر

ادریس البا

انسان‌های سخت جان در ژانر پلیسی به کرات دیده می‌شوند، اما این فداکاری لوتر است که باعث می‌شود از سایر کاراکترها متمایز شود. به‌علاوه معمولا البا همیشه شخصیتی آسیب ‌دیده و از نظر عاطفی سرخورده دارد که بر زیبایی فیلم خواهد افزود. در عین حال رویکردی که او برای اجرای عدالت در پیش می‌گیرد آن‌قدرها قانونی نیستند و همین‌ها می‌تواند مخاطبان را به وجد بیاورد. قطعا طرفداران به یاد دارند که در سریال اصلی، لوتر نفرت عجیبی از دشمن اصلی خود، یعنی روان ‌شناس و قاتل زنجیره‌ای، آلیس مورگان داشت و می‌خواست او را به جرم قتل والدینش به زندان بیاندازد.

بیشتر بخوانید
هر آنچه درباره فیلم «جان ویک ۴» می‌دانیم

با این حال، از آنجایی که مورگان در پایان این سریال درگذشت، بعید به نظر می‌رسد که این شخصیت با بازی روث ویلسون، در فیلم «لوتر» ظاهر شود هر چند مخاطبان هنوز امیدوارند که به نوعی شاهد حضور او در فیلم باشند. در واقع، نه البا و نه خالق سریال، نیل کراس چیزی در مورد داستان فیلم عنوان نکرده‌اند. هر چند به کرات گفته شده داستان فیلم آن‌قدر جذاب است که به فیلمی بین‌المللی تبدیل خواهد شد، به‌علاوه زمان فیلم‌برداری هم خیلی طولانی بود که نشان می‌دهد فیلم باید داستانی طولانی داشته باشد.

بازیگران فیلم لوتر

ادریس البا

به غیر از البا، بازیگران بزرگ دیگری نظیر اندی سرکیس و سینتیا اریوو هم قرار است در این فیلم حضور داشته باشند. سرکیس که قطعا نیازی به معرفی ندارد. بازی او در نقش اسمیگل در سه گانه ارباب حلقه‌ها و فیلم محبوب کینگ کنگ ساخته‌ی پیتر جکسون محصول سال ۲۰۰۵ باعث شد که او به بازیگری شناخته شده تبدیل شود. به‌علاوه او در فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» اثر جی جی آبرامز محصول سال ۲۰۱۵ هم نقش کیلو رن را بر عهده داشت. سرکیس در اوایل سال جاری در فیلم «بتمن» نقش پیشخدمت بتمن، آلفرد را بازی کرده توانست نقدهای مثبت زیادی را دریافت کند. به‌علاوه او در حال حاضر مشغول کارگردانی نسخه‌ی انیمیشنی «مزرعه حیوانات» است که با اقتباس از کتاب جورج اورول ساخته خواهد شد. سرکیس در فیلم لوتر نقش شرور داستان را بازی خواهد کرد، اگرچه هویت این شخصیت هنوز فاش نشده است.

به‌ علاوه اریوو توانست برای بازی در فیلم «رنگ ارغوانی» محصول سال ۲۰۱۷ برنده‌ی جایزه‌ی امی شود و نامزدی جایزه اسکار را برای بازی در نقش هریت تابمن که یک برده است در فیلم هریت (۲۰۱۹) به دست آورد. او در اوایل پاییز امسال، در کنار تام هنکس در نسخه‌ی بازسازی شده‌ی «پینوکیو»، نقش پری آبی را بازی کرد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به لورین آجوفو بازیگر مطرح بریتانیایی، ناتاشا پاتل، بازیگر فرانسوی، جس لیودین و اینر کوسک بازیگر و کارگردان استونیایی و بازیگر ایرلندی درموت کرولی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید
۱۰ شخصیت محبوب انیمیشن‌های پیکسار که هیچ‌کس باورشان نداشت

تاریخ انتشار

ادریس البا

فیلم‌برداری این فیلم در ماه نوامبر سال گذشته در لندن به کارگردانی جیمی پین آغاز شد. با این حال هنوز تاریخ دقیقی برای اکران فیلم اعلام نشده است، اما با توجه به اینکه فیلم در مراحل پس از تولید قرار دارد، انتظار می‌رود که تا اوایل سال ۲۰۲۳ منتشر شود.

منبع: movieweb

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا