سریال ایرانیسینماسینمای ایران

نگاهی به تار ایران‌ساز مدل سه مهر؛ متناسب با قیمت

تار ساز زهی کاملا ایرانی است که قدمت آن بنابه برخی از نوشته‌ها به فارابی و سال‌های ۲۶۰ هجری برمی‌گردد. اوایل کار تار پنج سیم داشت اما درویش خان یک سیم دیگر هم به آن افزود و امروز تارها شش سیم دارند. تار با مضراب نواخته می‌شود و از سازهای اصلی برای موسیقی سنتی ایرانی است. از نوازندگان مشهور تار ایرانی می‌شود به محمدرضا لطفی اشاره کرد. نوازنده‌ی مهمان این ویدیو آقای سجاد حق‌گوست.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

قیمت تار ایران‌ساز مدل سه مهر در حدی است که می‌توانیم انتظار یک ساز میان رده‌ی مطلوب و خوب را داشته باشیم که حتی برای نوازندگان متوسط هم پاسخگوست و فقط برای مبتدی‌ها نیست. متریال ساخت کاسه‌ی این تار خیلی خوب است و به عنوان یک تار کاسه‌بزرگ شناخته می‌شود که فاصله‌ی خرک تا شیطانک آن ۶۶ سانتی‌متر است. برای کاسه از چوب توت استفاده شده و رنگ تیره‌ای دارد که ظاهر جذابی به آن داده است. روی کاسه با پوست طبیعی پوشیده شده است. در قسمت سیم‌گیر نکته‌ی مثبت این ساز یک تکه چرم است که مانع آسیب دیدن انگشت‌های نوازنده بخاطر سیم‌های تیز می‌شود. برای دسته‌ی تار چوب گردو استفاده شده اما نکته‌ی منفی‌اش اینجاست که خیلی پرده‌های روی دسته فواصل درستی ندارند و سر جای خودشان بسته نشده‌اند.

در کل این ساز میان رده‌ای است که ارزش خرید دارد و صدای ساز هم متناسب با قیمت و کیفیتش است و البته هر چه بیشتر با آن بنوازید صدایش بهتر هم می‌شود.

دیجی‌کالا مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب درآمد و مشهور شدن استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای دیجی‌کالا در «استاندارد حرفه‌ای محتوا و تصویر» دارند. افراد حاضر در پروژه‌ی تَلِنت، با ساختن ویدیو برای دیجی‌کالا، به طور مستقیم از دیجی‌کالا کسب درآمد می‌کنند.

بیشتر بخوانید
۱۰ واقعیت ناخوشایند درباره‌ اقتباس از بازی‌های ویدیویی

دیجی‌کالا به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه‌ای دارند، فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به دیجی‌کالا مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

درباره‌ی دیجی‌کالا مگ تَلِنت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا