سینما

معرفی و گزیده نقدهای فیلم ترسناک «هالووین به پایان می‌رسد»

«هالووین به پایان می‌رسد» فیلمی اسلشر محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی دیوید گوردون گرین و نویسندگی دنی مک‌براید، پل براد لوگان و کریس برنیر است. این فیلم دنباله «هالووین می‌کشد»، سیزدهمین قسمت از مجموعه هالووین و آخرین فیلم در سه‌گانه‌ای است که در سال ۲۰۱۸ شروع شد. فیلم «هالووین» در سال ۲۰۱۸ مستقیما داستان فیلم سال ۱۹۷۸ را ادامه می‌دهد و به نوعی همه فیلم‌های دیگر را نادیده می‌گیرد.

مک‌براید قبل از اکران «هالووین» در سال ۲۰۱۸ تایید کرد که او و گرین قصد دارند دو فیلم دیگر را هم پشت سر هم فیلم‌برداری کنند اما فعلا دست نگه می‌دارند و منتظر می‌مانند تا نتیجه فیلم اول را ببینند. پس از موفقیت اولین فیلم، فیلم‌های دوم و سوم نیز در جولای ۲۰۱۹ تحت عنوان «هالووین می‌کشد» و «هالووین به پایان می‌رسد» معرفی‌ شدند. فیلم‌برداری این آثار نیز پس از تاخیر به دلیل همه‌گیری کرونا بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ در گرجستان انجام شد.

این اثر مانند «هالووین می‌کشد» به مدت ۶۰ روز و هم‌زمان با انتشار در سینما، در اکانت‌های ویژه سرویس‌ استریم پیکاک نیز پخش می‌شود. این فیلم نقدهای متفاوتی دریافت کرد. بازی‌ها و موسیقی آن مورد ستایش قرار گرفتند و برخی از منتقدان آن را فیلمی بهتر نسبت به نسخه قبلی آن می‌دانند اما برخی دیگر نیز از آن به عنوان پایانی ضعیفی بر این سه‌گانه یاد می‌کنند.

طرح داستان

هالووین به پایان می‌رسد

کوری کانینگهام در سال ۲۰۱۹ از پسر بچه‌ای به نام جرمی نگه‌داری می‌کند و صبح یک روز تصمیم می‌گیرد با حبس کردنش در اتاق زیر شیروانی، با وی کمی شوخی کند. کوری درست زمانی که پدر و مادر جرمی به خانه می آیند، در را با لگد باز می‌کند و جرمی به طور تصادفی از بالکن به پایین پرت می‌شود و جانش را از دست می‌دهد. کوری متهم به قتل عمد جرمی است اما از این اتهام تبرئه می‌شود.

داستان سه سال جلوتر و به تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۲ می‌رود و مردم شهر هادونفیلد در ایلینویز هنوز از عواقب قتل‌های مایکل مایرز رنج می‌برند و خود مایکل نیز ناپدید شده است. لوری استرود که به صورت روزمره خاطراتش را می‌نویسد، خانه جدیدی خریده و با آلیسون، نوه‌اش زندگی می‌کند، چرا که مادر آلیسون و دختر لوری، کارن و هم‌چنین همسرش به دست مایکل سلاخی شدند. از طرف دیگر، کوری نیز اکنون نزد عمویش کار می‌کند و هنوز شخصیت منفور شهر است و حتی یک روز در راه خانه، توسط قلدرهای دبیرستانی مورد تمسخر و آزار و اذیت قرار می‌گیرد و آسیب می‌بیند. لوری که این اتفاق را دیده بود او را به مطب دکتری که آلیسون در آن‌جا کار می‌کند می‌آورد.

این دو ارتباط بیشتری با هم برقرار و بعدا با هم در یک مهمانی هالووین شرکت می‌کنند اما کوری در آن مهمانی با مادر جرمی مواجه می‌شود و مهمانی را ترک می‌کند و در ادامه نیز دانش‌آموزان دبیرستانی او را گیر می‌اندازند. آن‌ها کوری را از روی پل پرتاب می‌کنند و سپس یک شخص ناشناس وی را به داخل فاضلاب می‌کشاند. کوری در فاضلاب به هوش می‌آید و با مایکل روبه‌رو می‌شود که در چهار سال گذشته در فاضلاب زندگی کرده است. مایکل که در ابتدا گلوی کوری را محکم گرفته بود او را به حال خود رها می‌کند. کوری در راه خروج از فاضلاب، با یک مرد بی‌خانمان مسلح مواجه می‌شود و در یک زد و خورد او را با چاقو می‌کشد و فرار می‌کند.

در ادامه، کوری و آلیسون با هم به صرف شام بیرون می‌روند اما ناگهان نامزد سابق آلیسون که یک افسر پلیس است، ظاهر می‌شود و هر دوی آن‌ها را آزار می‌دهد. کوری بعدا این افسر پلیس را به فاضلاب می‌کشاند تا مایکل او را بکشد. آلیسون متوجه می‌شود که او ترفیع شغلی خود را به خاطر یک پرستار دیگر که رابطه‌ای پنهانی با دکتر دارد، از دست داده است. کوری و مایکل با یک‌دیگر همکاری می‌کنند و دکتر و پرستار را در خانه دکتر می‌کشند. آلیسون و کوری قصد دارند هادونفیلد را به دلیل اتفاقات گذشته ترک کنند اما لوری رفته‌رفته به کوری مشکوک می‌شود. لوری جلوی آن‌ها را می‌گیرد اما کوری به اتفاقات هادونفیلد اشاره می‌کند و به وی می‌گوید که آلیسون را واقعا از ته دل دوست دارد.

بیشتر بخوانید
۵ دلیل که متقاعدتان‌ می‌کند انیمیشن «بچه‌های بد» را تماشا کنید

کوری در تاریخ ۳۱ اکتبر به فاضلاب باز می‌گردد و نقاب مایکل را در یک نبرد تن به تن با موفقیت از او می‌گیرد. در همین حال، لوری و آلیسون با هم بحث می‌کنند و آلیسون، لوری را به خاطر اقدامات مایکل مقصر می‌داند. کوری در آن شب، به سیم آخر می‌زند و دانش‌آموزان دبیرستانی را به قتل می‌رساند و در این بین، عموی کوری نیز به طور تصادفی کشته می‌شود. او سپس مادرش و مسئول پذیرش ایستگاه رادیویی منطقه را هم می‌کشد. کوری به سمت خانه استرود‌ها می‌رود و لوری خودش را به مردن می‌زند تا کوری را به سمت خود بکشاند و بلافاصله از روی پله‌ها به طرف وی شلیک می‌کند.

سپس کوری به گردن خود چاقو می‌زند تا لوری را در برابر آلیسون که در شرف رسیدن است مقصر جلوه دهد. ناگهان مایکل از راه می‌رسد تا ماسک خود را پس بگیرد و گردن کوری را می‌شکند و او را می‌کشد و لوری نیز پس از کشمکش و درگیری با مایکل، او را با چاقوهایی که در دستانش دارد به میز سنجاق می‌کند. سپس ماسک او را برمی دارد و گلویش را می‌شکافد. مایکل دست خود را آزاد و سعی می‌کند لوری را خفه کند اما آلیسون از راه می‌رسد و قبل از این که لوری دستان مایکل را از دور گردن خود باز کند او را می‌کشد.

لوری با مرگ مایکل، جسد او را به گورستان خودروها می‌برد و ساکنان هادونفیلد را هم فرا می‌خواند. لوری جسد او را در یک دستگاه خردکن صنعتی و در جایگاه ضایعات عموی کوری از بین می‌برد. در ادامه، آلیسون و لوری نیز با هم آشتی می‌کنند. آلیسون پس از فهمیدن حقایق درباره کوری، هادونفیلد را ترک و لوری نیز نوشتن خاطرات خود را تمام و دوباره رابطه‌ای عاشقانه را با افسر هاوکینز آغاز می‌کند.

بازیگران

هالووین به پایان می‌رسد

جیمی لی کرتیس در نقش لوری استرود، بازمانده قتل‌های سریالی مایکل مایرز در سال ۱۹۷۸ بازی می‌کند که از اختلال استرس پس از واقعه و اعتیاد به الکل رنج می‌برد. او مادربزرگ آلیسون است.

اندی ماتیچاک در نقش آلیسون نلسون، نوه لوری و جیمز جود کورتنی نیز در نقش مایکل مایرز، شخصیت نقابداری که در شب هالووین در سال ۱۹۷۸ دست به قتل عام وحشتناک ساکنان هادونفیلد می‌زند ایفای نقش می‌کنند. ویل پاتون در نقش فرانک هاوکینز، معاون کلانتری بازی می‌کند که مایکل را پس از قتل‌های اولیه او در سال ۱۹۷۸ دستگیر کرده بود.

روهان کمپبل در نقش کوری کانینگهام، مرد جوانی ظاهر می‌شود که متهم به قتل کودکی در حین نگه‌داری از اوست و البته بعدا تبدیل به یک قاتل واقعی می‌شود. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به دیوا تایلر، جبرئیل نانتامبو، جودی گریر، دیلن آرنولد، لنی کلارک، نانسی استفنز، کارملا مک‌نیل، مایکل اسمالوود و اسکات مک‌آرتور اشاره کرد.

تولید

هالووین به پایان می‌رسد

جیسون بلوم، تهیه‌کننده فیلم در سپتامبر ۲۰۱۸ گفت: «اگر اکران فیلم هالووین موفقیت‌آمیز باشد، دنباله آن را هم خواهیم ساخت.» دنی مک‌براید یک ماه بعد و پس از پایان هفته اولیه اکران‌ فیلم جدید هالووین تایید کرد که روند توسعه و تولید اولیه دنباله را آغاز کرده‌اند. طبق گزارشات سایت بلادی دیسگاستینگ در جولای ۲۰۱۹، متوجه شدیم که فیلم سومی نیز در حال ساخت است و گرین کارگردانی آن را بر عهده دارد. این سایت هم‌چنین ادعا کرد که استودیوی سازنده در نظر دارد تا هر دو فیلم را در اکتبر ۲۰۲۰ منتشر کند. گرین، مک‌براید و جف فرادلی برای یک فیلم برنامه‌ریزی کرده بودند اما در ادامه به این نتیجه رسیدند که محتوایی بیشتر از آن‌چه در ابتدا تصور می‌شد در اختیار دارند و تصمیم به ساخت یک سه‌گانه گرفتند.

یونیورسال پیکچرز در ژوئیه ۲۰۱۹ عناوین و تاریخ انتشار دو دنباله را منتشر و اعلام کرد فیلم‌های «هالووین می‌کشد» و «هالووین به پایان می‌رسد» به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اکران خواهند شد و گرین نیز رسما به عنوان کارگردان هر دو فیلم و نویسنده فیلم‌نامه در کنار مک‌براید معرفی شد. اسکات تیمز، پل براد لوگان و کریس برنیر نیز دیگر نویسندگان این فیلم‌ها بودند. بلوم، ملک آکاد و بیل بلاک تهیه‌کنندگان و جان کارپنتر، کرتیس، گرین و مک‌براید نیز عوامل اجرایی فیلم بودند. تیم نویسندگان ایده‌پردازی اولیه را قبل از شروع روند تولید «هالووین می‌کشد» آغاز و اولین پیش‌نویس را در سال ۲۰۱۹ تکمیل کردند. فیلم‌نامه نهایی در سال ۲۰۲۱ تکمیل شد و نویسندگان در انتظار تایید کارپنتر بودند. یونیورسال به دلیل همه‌گیری کرونا تاریخ انتشار این دو فیلم را یک سال به تاخیر انداخت.

بیشتر بخوانید
۱۰ حقیقت تلخ درباره انیمیشن «افسون» که در تماشای مجدد متوجه می‌شویم

گرین در اکتبر ۲۰۲۱ بیان کرد که داستان «هالووین به پایان می‌رسد» چهار سال پس از رویدادهای «هالووین می‌کشد» اتفاق می‌افتد و عناصر همه‌گیری نیز جزیی از روایت هستند. کرتیس در آن زمان ادعا کرد که فیلم تکان‌دهنده خواهد بود و بینندگان را شوکه خواهد کرد. آکاد اظهار داشت که «هالووین به پایان می‌رسد» داستانی محافظه‌کارانه‌تر از «هالووین می‌کشد» دارد و گرین آن را یک داستان صمیمی و پخته و شبیه به فیلم کریستین کارپنتر در سال ۱۹۸۳ دانست و ادعا کرد که این فیلم از آثاری مانند قصاب، بیکر، کابوس و نگهبان من الهام می‌گیرد.

در ابتدا انتظار نمی‌رفت که کایل ریچاردز در فیلم سوم هم حاضر شود اما پس از استقبال مثبت مخاطبان از بازی او، فیلم‌نامه بازنویسی شد تا وی نقش پررنگ‌تری پیدا کند. در ادامه، روهان کمپبل و مایکل اولری نیز به جمع بازیگران پیوستند و یک فراخوان بازیگری نیز در اواخر ژانویه و فوریه ۲۰۲۲ در بسیاری از شهرهای جنوب شرقی جورجیا برگزار شد تا باقی نفرات از بین افراد علاقه‌مند و بااستعداد انتخاب شوند.

فیلم‌برداری

هالووین به پایان می‌رسد

در ابتدا قرار بر این بود که فیلم‌برداری «هالووین می‌کشد» و «هالووین به پایان می‌رسد» پشت سر هم انجام شود اما این امر به دلیل فشرده بودن برنامه‌‌ها میسر نشد. بلوم در مارس ۲۰۲۰ تایید کرد که فیلم‌برداری فیلم سوم در تابستان انجام خواهد شد اما این فرآیند به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد. کورتنی در آگوست ۲۰۲۱ تایید کرد که فیلم‌برداری در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. با این حال، روند کار به طور رسمی در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲، در ساوانای جورجیا شروع شد.

مایکل سیموندز بار دیگر مسئولیت مدیریت فیلم‌برداری را بر عهده گرفت و تصویربرداری در نهایت در ژوئن ۲۰۲۲ تکمیل شد. بلوم در همان ماه تایید کرد که فیلم یک ماه قبل به صورت آزمایشی به نمایش درآمده و این اثر آخرین فیلم هالووین از این استودیو خواهد بود. در ادامه، کارپنتر این فیلم را انقلابی نسبت به باقی آثار قبلی سه‌گانه گرین توصیف کرد.

انتشار

هالووین به پایان می‌رسد

«هالووین به پایان می‌رسد» برای اولین بار در فستیوال بیاند در لس‌آنجلس و در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و سپس به طور رسمی در ۱۴ اکتبر منتشر شد.

فروش گیشه

پیش‌بینی شده که این فیلم در ایالات متحده و کانادا، ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار در هفته افتتاحیه  خود فروش داشته باشد. این اثر در روز اول اکران ۲۰.۲ میلیون دلار فروخت.

آینده

هالووین به پایان می‌رسد

کارپنتر درباره آثار احتمالی این مجموعه و ساخت قسمت‌های آینده در صورت موفقیت‌آمیز بودن اکران این فیلم به شوخی صحبت‌هایی را مطرح کرد و در ادامه اذعان داشت که گرین با قاطعیت این داستان را پایان داده است. جیسون بلوم نیز بیان کرد که این فیلم آخرین اثر در این مجموعه نخواهد بود اما آخرین فیلم هالووین تحت مدیریت استودیوی بلوم‌هاوس است و حقوق مادی و معنوی این سری فیلم پس از پایان انتشار هالووین به پایان می‌رسد به تهیه‌کننده آن، ملک آکاد باز‌می‌گردد. اما منتقدانی که فیلم را دیده‌اند نظرات خود را در نشریات مختلف منتشر کرده‌اند که با هم گزیده‌ای از آنان را می‌خوانیم.

گزیده نظرات منتقدان درباره‌ی فیلم «هالووین به پایان می‌رسد»

دیلن راث از آبزرور

امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

«هالووین به پایان می‌رسد» در درجه اول یک اثر مهیج روان‌شناختی و یک درام در شهری کوچک است که بیشتر به کاوش در مضامین این سری می‌پردازد و این فرآیند از نظر من، مثبت تلقی می‌شود.

جانی اولسینسکی از نیویورک پست

امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

من حس عظمت موجود در سبک گرین را دوست دارم. او به نوعی ابهت سینمایی «ده فرمان» موسی را در قالب داستان مایکل مایرز جاری می‌کند که البته شاید در نظر برخی از بینندگان احمقانه به نظر برسد.

بیشتر بخوانید
۸ فیلم کمدی برتر درباره‌ی مرگ

کیت اربلند از ایندی‌وایر

امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

درسی که «هالووین به پایان می رسد» و کل این سه‌گانه و فرانچایز با خون و وحشت موجود در داستان به شما می‌دهند، این است که وحشت و ترس هرگز تمام نمی‌شود، بلکه فقط شکل دیگری به خود می‌گیرد.

کایل اسمیت از وال استریت ژورنال

امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

«هالووین به پایان می‌رسد» با جاه‌طلبی بیشتر خود نسبت به باقی فیلم‌های ژانر ترسناک، داستانش را در مرز بین ترس و غم روایت می‌کند.

آستین کالینز از رولینگ استون

امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

«هالووین به پایان می‌رسد» داستانی تاثیرگذار و سرگرم‌کننده و آن‌قدر خوب است که حتی در برخی از لحظات ترسناکش نیز احساسات مخاطبان را برمی‌انگیزد.

الیس واکس از کولایدر

امتیاز: ۶۷ از ۱۰۰

رویارویی نهایی بین لوری و مایکل مایرز بسیار هیجان‌انگیز است و این هیجان شاید به این دلیل باشد که می‌دانیم این آخرین باری است که این دو را رو در روی هم می‌بینیم (ظاهرا که این‌طور است). فرقی ندارد که طرفدار لوری باشید یا مایکل، به هر حال، پایان فیلم شما را راضی نگه می‌دارد.

فیل سملین از تایم‌اوت

امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

این فیلم به اندازه کافی ایده‌های تازه، خنده‌دار (عمدتا عمدی) و ترسناک دارد و ساعاتی هیجان‌انگیز را رقم می‌زند.

دیوید جنکینز از لیتل وایت لایز

امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

شاید گفتن این حرف درست نباشد اما تغییر لحن و کیفیت فیلم آن‌قدر افراطی است که به نظر می‌رسد گرین اندکی از مسیرش خارج شده و اثری بسیار مشابه با درام‌های روشن‌گرانه، صمیمی و احساسی ساخته است.

اد پاور از تلگراف

امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

نمی‌توان انکار کرد که فیلم با وجود مایکل مایرز جذاب‌تر از حالت عادی است. او چیزی نمی‌گوید و انگیزه‌اش چیزی فراتر از صرفا کشت و کشتار نیست. مایکل یکی از ستارگان واقعی ژانر ترسناک است.

جنت کاستولیس از نیویورک تایمز

امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

گرین فیلمی ساخته که داستانی معمولی و عادی‌تر از فیلم قبلی خود دارد و پایان آن متفاوت است.

هالووین به پایان می‌رسد

جاشوا راسکوپ از اینترتینمنت

امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

«هالووین به پایان می‌رسد» قبل از این که به نقطه اوج خود برسد افت می‌کند. این اثر با وجود تمام هیجانات پیرامون اکران‌ فیلم، یک داستان معمولی و بدون آن مایکل مایرز همیشگی است.

ایتان وستبی از فیلم استیج

امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

متاسفانه «هالووین به پایان می‌رسد» نمی‌تواند پیچش داستانی عجیب خود را حفظ کند، اما ارزش تماشا کردن دارد.

دیوید لوییس از سانفرانسیسکو کرونیکل

امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

«هالووین به پایان می‌رسد» پایان‌بندی ایده‌آلی ندارد اما ویترین مناسبی برای جیمی لی کرتیس به حساب می‌آید که مدت‌هاست جایگاهش در تاریخ سینما به خاطر این نقش تضمین شده است. آیا این آخرین باری است که لوری استرود را می‌بینیم؟ شاید بهتر باشد که منتظر گزارشات مربوط به فروش گیشه بمانیم. به هر حال، فرانچایزها هرگز از بین نمی‌روند، بلکه فقط شکل خود را تغییر می‌دهند.

برایان ترویت از یو‌اس‌ای تودی

امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

این فیلم نسبت به مضمون اصلی و آشنای «هالووین» ضعیف به نظر می‌رسد و داستانی با مفهوم خیر در برابر شر را تعریف می‌کند که انتظار می‌رود جذاب و مهیج باشد اما در عوض به معمولی‌ترین شکل ممکن به پایان می‌رسد.

بن کندریک از اسکرین‌رنت

امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

«هالووین به پایان می‌رسد» نتیجه‌ای رضایت‌بخش برای سه‌گانه هالووین است و در مجموع، این سه فیلم قوی‌ترین پیوستگی ممکن را نسبت به دوازده فیلم قبلی فرانچایز پس از «هالووین» ۱۹۷۸ رقم می‌زنند. به همین دلیل، اگرچه گرین ریسک کرد و مضمون داستان را تغییر داد (که احتمالا به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید) اما ارائه یک پایان‌بندی مناسب برای خط داستانی لوری از هالووین ۱۹۷۸ تا ۲۰۲۲ ارزش هر گونه اشتباهی را دارد. با این حال، باید گفت که «هالووین» ۲۰۱۸ توقعات را از این سه‌گانه بالا برد اما این روند در فصول بعدی تضعیف شد.

تاد گیلچریست از ای‌وی کلاب

امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

«هالووین به پایان می‌رسد» یک دنباله متفاوت است که خون تازه‌ای به رگ‌های این فرانچایز تزریق می‌کند اما این فیلم برای لوری استرود به عنوان کسی که سال ها جنگیده و از اتفاقات مختلف جان سالم به در برده، پایانی ضعیف‌تر از آن چیزی است که انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم ترسناک کمتردیده شده‌ی برتر که از ترس زهره ترکتان می‌کند

راجر مور از مووی نیشن

امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

گرین به درستی در ابتدای کار، کرتیس را برگرداند و او را در کانون توجه داستان قرار داد اما از طرف دیگر به نظر می‌رسد همه عناصر و شخصیت‌های دیگر در گوشه‌ای از روایت گیر کرده‌اند و نمی‌توانند راه خود را به عمق داستان باز کنند.

جیم وارل از پیست

امتیاز: ۴۵ از ۱۰۰

در حقیقت، کلیت «هالووین به پایان می‌رسد» مانند نوعی جادو و لایه‌ای مبهم از تخیل به نظر می‌رسد که مانع از رفتار باورپذیر شخصیت‌ها در فیلم می‌شود.

پیتر تراورس از ای‌بی‌سی نیوز

امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

جیمی لی کرتیس پس از ۴۴ سال، همان نقش نمادین خود را بازی می‌کند. شاید فکر کنید که مایکل مایرز خون‌خواه نقاب خود را در این اثر تفرقه‌انگیز کنار می‌گذارد و خود را بازنشسته می‌کند اما باید گفت که حرص و طمع هالیوود به بازراه‌اندازی آثار و شخصیت‌های قدیمی‌ تمامی ندارد.

بن تراویس از امپایر

امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

رویارویی مایکل در برابر لوری در نوع خود جذاب است اما «هالووین به پایان می‌رسد» تقریبا فصل پایانی بدی برای این فرانچایز محسوب می‌شود و فیلم در تلاش برای دست و پنجه نرم کردن با وحشت زیر نقاب مایکل مایرز، در داستان خودش گم می‌شود.

کتی والش از لس‌آنجلس تایمز

امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

«هالووین به پایان می‌رسد» یک تعهد و وفاداری دروغین و اجباری به داستان اصلی دارد و واضحا هیچ کدام از عناصر آن ربطی به مضمون اصلی فیلم‌های قبلی ندارند. محدودیت‌های امکان روایت در هادونفیلد نیز این موضوع را پررنگ‌تر جلوه‌ می‌دهند.

بیل گودیکنتز از آریزونا ریپابلیک

امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

فیلم حرفی برای گفتن ندارد اما به هرحال، این رقم فروش گیشه است که آینده این فرانچایز را تعیین می‌کند نه طرح داستان آن.

ویلیام بیبیانی از رپ

امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

این فیلم در نهایت حس و حالی نوستالژیک برای مخاطبان رقم می‌زند اما اثر نهایی مبهم به نظر می‌رسد و چندان جذاب نیست.

هالووین به پایان می‌رسد

کیت واتسون از اسلنت

امتیاز: ۳۸ از ۱۰۰

دیوید گوردون گرین سرانجام سه‌گانه خود را از لحن مرده گذشته نجات می‌دهد اما فیلم شجاعت و جسارت قبلی خود را ندارد.

برایان لوری از سی‌ان‌ان

امتیاز: ۳۰ از ۱۰۰

بعد از ۴۴ سال، ۱۳ فیلم و جسدهای بی‌شمار، ساده‌لوحانه به نظر می‌رسد که فکر کنیم «هالووین به پایان می‌رسد» واقعا پایان همه چیز باشد اما تظاهر کردن همیشه لذت‌بخش است. تهیه‌کنندگان به دنبال پایان دادن به این سه‌گانه جدید با حضور جیمی لی کرتیس بودند و باید گفت که این تنها ایده جذاب آن‌ها در این فیلم عجیب و خسته‌کننده بود.

اوپن گلایبرمن از ورایتی

امتیاز: ۳۰ از ۱۰۰

«هالووین به پایان می‌رسد» این فرانچایز را با ترسناک‌ترین یا سرگرم‌کننده‌ترین داستان ممکن به پایان نمی‌رساند (که باید این‌طور می‌شد اما نشد). در عوض، این فیلم استعاری‌ترین و پیچیده‌ترین روایت را دارد که چندان هم جالب نیست.

ریچارد لاوسون از ونیتی فیر

امتیاز: ۲۰ از ۱۰۰

«هالووین به پایان می‌رسد» ترکیبی از لحن‌ها و تزهای عجیبی است که در کنار یکدیگر به فیلمی تبدیل شده‌اند که نه سرگرم‌کننده است و نه ترسناک.

شناسنامه‌ی فیلم «هالووین به پایان می‌رسد»

نویسنده و کارگردان: دیوید گوردون گرین
بازیگران: جیمی لی کرتیس، اندی ماتیچاک، دیوا تایلر، جبرئیل نانتامبو
خلاصه‌ی داستان: داستان فیلم «هالووین به پایان می‌رسد» سه سال جلوتر و به تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۲ می‌رود و مردم شهر هادونفیلد در ایلینویز هنوز از عواقب قتل‌های مایکل مایرز رنج می‌برند و خود مایکل نیز ناپدید شده است. لوری استرود که به صورت روزمره خاطراتش را می‌نویسد، خانه جدیدی خریده و با آلیسون، نوه‌اش زندگی می‌کند، چرا که مادر آلیسون و دختر لوری، کارن و هم‌چنین همسرش به دست مایکل سلاخی شدند
امتیاز IMDB به فیلم: ۵.۱ از ۱۰
امتیاز متاکریتیک به فیلم: ۴۱ از ۱۰۰
سال: ۲۰۲۲

منبع: screenrant

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا