سینما

راهنمای خرید پیک گیتار با توجه به جنس و ضخامت و شکل

پیک یکی از مهم‌ترین ابزارهای جانبی برای گیتاریست‌هاست. اهمیت آن به قدری است که برای برخی از نوازنده‌ها بدون پیک نواختن گیتار ممکن نیست. در این ویدیو شما را برای انتخاب پیک گیتار مناسب راهنمایی می‌کنیم.

پیک گیتار دانلوپ مدل JAZZ XL
پیک گیتار دانلوپ مدل Tortex 0.73mm مجموعه 3 عددی

برای انتخاب پیک مناسب و خوب باید به سه نکته توجه کنید: اول جنس، دوم ضخامت و سوم شکل پیک. سنگ و چوب که اصلا به درد پیک گیتار نمی‌خورند. پیک‌های پلاستیکی مناسبند اما خود پلاستیک‌ها به لحاظ سفتی و نرمی با هم متفاوتند. ضخامت هم البته در مقاومت پیک‌های پلاستیکی تاثیر دارد و مجموعه‌ی ضخامت و مقاومت در صدایی که لرزش سیم‌ها بر اثر تماس پیک ایجاد می‌کنند تاثیر می‌گذارد. مثلا پیک‌هایی با ضخامت ۰.۶ یا ۰.۸ میلی‌متر صداهای شفاف‌تری می‌دهند. از پیک‌هایی با ضخامت یک میلی‌متر و بیشتر معمولا برای ملودی‌نوازی و نواختن سولو استفاده می‌شود چون صدای گرمتری ایجاد می‌کنند. پیک‌ها شکل‌های متفاوتی هم دارند. برخی از آن‌ها تیز هستند و برخی دیگر مثلثی. پیک‌های شکل اشکی هم بسیار پرکاربردند. اینکه با کدام راحت‌تر هستید و به سبک ساز زدنتان کدامشان مرتبط‌تر است چیزی است که نوازنده باید تشخیص بدهد. پیک‌هایی که لینک‌شان را در بالا گذاشته‌ایم جزو پیک‌های خوب برای گیتاریست‌ها هستند که می‌توانید از آن‌ها برای نواختن سازتان استفاده کنید.

دیجی‌کالا مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب درآمد و مشهور شدن استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای دیجی‌کالا در «استاندارد حرفه‌ای محتوا و تصویر» دارند. افراد حاضر در پروژه‌ی تَلِنت، با ساختن ویدیو برای دیجی‌کالا، به طور مستقیم از دیجی‌کالا کسب درآمد می‌کنند.

بیشتر بخوانید
۸ انیمیشن برتر ۲۰۲۲ که مخصوص بزرگسالان است

دیجی‌کالا به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه‌ای دارند، فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به دیجی‌کالا مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

درباره‌ی دیجی‌کالا مگ تَلِنت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا