سینما

تفاوت گیتار کلاسیک با آکوستیک؛ سیم نایلونی یا استیل؟

در این ویدیو تفاوت گیتار کلاسیک و آکوستیک را شرح می‌دهیم. خیلی از علاقمندان به گیتار به اشتباه تصور می‌کنند هر گیتار غیرالکتریکی آکوستیک است و درواقع گیتار آکوستیک و کلاسیک را یکی می‌دانند. در حالی که گیتارهای کلاسیک و آکوستیک تفاوت‌های ظریفی با یکدیگر دارند. هر سازی که خودش به وسیله‌ی ارتعاش در کاسه‌ی خودش صدا تولید کند و نیازی به برق نداشته باشد آکوستیک است. چه پیانو باشد و چه گیتار. پس گیتار آکوستیک و کلاسیک هر دو آکوستیک هستند.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا
مشاهده محصول در دیجی‌کالا

اسم دیگر گیتار کلاسیک گیتار نایلون است بخاطر جنس سیم‌های پلاستیکی و اسم اصلی گیتار آکوستیک گیتار استیل است بخاطر سیم‌های فلزی که دارد. مهم‌ترین تفاوت این دو تا گیتار جنس دو سیم است. تفاوت‌های دیگری هم دارند که بقیه‌ی تفاوت‌ها ثابت نیستند و گاهی استثنایی در آن‌ها وجود دارد. مثلا اندازه‌ی کاسه‌ی گیتار آکوستیک معمولا بزرگتر است. یا مثلا بیشتر اوقات ظاهر دسته‌ها با یکدیگر فرق می‌کند. اما ممکن است این تفاوت‌های ظاهری گاهی هم وجود نداشته باشند. نکته‌ی اصلی صداست. تفاوت صدای گیتار کلاسیک و آکوستیک کاملا مشهود است و زنگ صدای سیم‌ها به خاطر جنس‌شان با هم کاملا تفاوت دارد. در این ویدیو می‌توانید تفاوت صدای هر دو ساز را بشنوید.

دیجی‌کالا مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب درآمد و مشهور شدن استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای دیجی‌کالا در «استاندارد حرفه‌ای محتوا و تصویر» دارند. افراد حاضر در پروژه‌ی تَلِنت، با ساختن ویدیو برای دیجی‌کالا، به طور مستقیم از دیجی‌کالا کسب درآمد می‌کنند.

بیشتر بخوانید
۱۴ فیلم برتر درباره‌ی ورزش محبوب فوتبال که باید تماشا کنید

دیجی‌کالا به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه‌ای دارند، فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به دیجی‌کالا مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

درباره‌ی دیجی‌کالا مگ تَلِنت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا