سینما

تحلیل تریلر فیلم‌ ابرقهرمانی «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی»

استودیوی مارول سرانجام اولین تریلر فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» را منتشر کرد، فیلمی که فاز ۵ دنیای سینمایی مارول را آغاز می‌کند و در آن، کنگ فاتح با بازی جاناتان میجرز به شخصیت منفی جدید این فرانچایز تبدیل می‌شود.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، اوانجلین لیلی در نقش هوپ ون داین یا زنبورک، پل راد در نقش اسکات لنگ یا مرد مورچه‌ای، مایکل داگلاس در نقش هنک پیم و میشل فایفر در نقش جانت ون داین در این فیلم حضور دارند. هم‌چنین کاترین نیوتن در نقش کیسی لنگ، دختر اسکات نیز ابرقهرمان جدید این مجموعه فیلم است. اکنون با انتشار تریلر، زمان آن فرا رسیده که آن را فریم به فریم تجزیه و تحلیل کنیم تا رازهای این فیلم مورد انتظار از دنیای سینمایی مارول آشکار شود.

زندگی فروتنانه در نیویورک

مرد مورچه‌ای و زنبورک

اسکات تا به حال چند بار به نجات جهان کمک کرده اما هنوز زندگی فروتنانه‌ای در نیویورک دارد. او با لباس‌های معمولی در خیابان‌ها قدم می‌زند و هیچ‌کس از او امضا نمی‌خواهد. متلسفانه این بدان معناست که این انتقام‌جو هنوز بی‌پول و عمدتا ناشناس است. در فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» نیز هالک هوشمند (مارک روفالو) سعی کرد برخی از بچه‌ها را متقاعد کند که از روی ترحم با مرد مورچه‌ای عکس بگیرند. بعدا در تریلر، مردم حتی او را با مرد عنکبوتی اشتباه می‌گیرند که این قضیه نشان می‌دهد جهان شاهکارهای این شخصیت را نادیده گرفته و در واقع پیتر پارکر (تام هالند) پس از وقایع «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» به کلی فراموش شده است.

کارمند منتخب ماه

مرد مورچه‌ای و زنبورک

انتقام‌جو بودن مزایای خود را دارد. در یکی از تصاویر، اسکات کارمند برتر ماه در بستنی فروشی بسکین رابینز شده که همان فروشگاهی است که او پس از رهایی از زندان در آن‌جا استخدام شده بود. اسکات در اولین فیلم مرد مورچه‌ای پس از لو رفتن سابقه جنایی‌اش نزد مدیر فروشگاه، از کار اخراج شد اما حالا به نظر می‌رسد که همه چیز فراموش شده است و او شاید حتی فیش مادام‌العمر استفاده از بستنی میوه‌ای مانگو را به عنوان جایزه دریافت کند.

بیشتر بخوانید
۱۰ سکانس برتر از قوی‌ترین طلسم‌ها و جادوها در فیلم‌های مارول

هوپ در مراسم علمی

اسکات و هوپ در مراسم گالا حاضر می‌شوند. با این حال، به نظر نمی‌رسد که این حضور به حرفه ابرقهرمانی آن‌ها مربوط باشد. این رویداد برای یک جایزه علمی است و این بدان معناست که فرد مدعو این مراسم، هوپ است. جالب این‌جاست که دنیای سینمایی مارول در این فیلم ارزش زیادی برای دانشمندان خود  قائل است.

کیسی نابغه

مرد مورچه‌ای و زنبورک

تریلر جدید نشان می‌دهد که کیسی یک مهندس نابغه و قادر به ساخت ابزارهای شگفت‌انگیز است. او قصد دارد با کاوش در قلمرو کوانتومی، سنت خانواده خود را دنبال کند. اسکات پنج سال از زندگی با کیسی را پس از گیر افتادن در قلمرو کوانتومی تا وقایع پایان بازی از دست داد و تماشای توسعه رابطه آن‌ها در نوع خود جالب است.

بیکن کوانتومی

مرد مورچه‌ای و زنبورک

در تریلر، کیسی یک بیکن کوانتومی می‌سازد که آنتنی قادر به ارسال سیگنال به قلمرو کوانتومی است تا موجودات ریزمولکولی نیز بتوانند از قهرمانان ما درخواست کمک کنند. این قضیه روی کاغذ ایده خوبی به نظر می‌رسد، زیرا مرد مورچه‌ای و زنبورک عادت کرده‌اند به این بعد و قلمرو عجیب و غریب بپردازند و قطعا ساخت دستگاهی که به آن‌ها کمک کند تا با قلمرو کوانتومی ارتباط برقرار کنند مفید است. با این حال، همه از اختراع کیسی راضی نیستند.

پیش‌بینی جانت درباره مشکلات

مرد مورچه‌ای و زنبورک

جانت دهه‌ها از عمر خود را در قلمرو کوانتومی گذرانده است. بنابراین وقتی که می‌گوید اختراع کیسی وحشتناک است، همه باید او را باور کنند. جانت می‌ترسد که سیگنال این دستگاه به یک تهدید ناشناخته در قلمرو کوانتومی برسد که همین موضوع می‌تواند خط داستانی فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک باشد. شخصیت شرور اصلی فیلم کنگ است و شاید او سلاح‌هایی را که برای تهاجم خود در انتقام‌جویان: سلسله کامک نیاز دارد، از این طریق به دست آورد. جانت فورا ثابت می‌کند که درست می‌گوید و دستگاه کیسی تمام اعضای خانواده را به قلمرو کوانتومی می‌کشد و آن‌ها را به دو گروه تقسیم می‌کند.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم رازآلود برتر که خواب را از چشمانتان می‌گیرد

رابطه پدر و دختری

مرد مورچه‌ای و زنبورک

اعضای این خانواده از هم جدا می‌شوند و به نظر می‌رسد که اسکات و کیسی در حین کاوش در مناظر عجیب قلمرو کوانتومی مدتی با یک‌دیگر تنها خواهند بود. متاسفانه قلمرو کوانتومی تفاوت چندانی با سیارات بیگانه ندارد اما امیدواریم که گوشه‌های هیجان‌انگیزتری از این بعد جایگزین را ببینیم.

آن‌ها چه کسانی هستند؟

مرد مورچه‌ای و زنبورک

قلمرو کوانتومی تا حدودی تکراری به نظر می‌رسد اما شخصیت‌های خاص و رنگارنگ خود را دارد. ما هنوز نمی‌دانیم که این ربات کیست اما از آن‌جایی که این دنیای کوچک سابقه‌ای طولانی در ساخت نسخه‌های اندروید دارد، شاید او نسخه بازطراحی میکروترون یا بایوترون باشد. احتمالا در فوریه آینده و زمانی که این فیلم در سینماها به نمایش درآید، متوجه این موضوع خواهیم شد.

جانت راهنما

مرد مورچه‌ای و زنبورک

اسکات و کیسی ناخواسته به افراد عجیبی برخورد می‌کنند اما جانت، هوپ و هنک را راهنمایی و هدایت می‌کند. جانت دهه‌ها از عمر خود را در آن‌جا گذرانده و همه مکان‌های برجسته قلمرو کوانتومی را می‌شناسد. او احساس می‌کند که آن‌ها باید پنهان شوند و این خبر خوبی برای این تیم نیست.

هی کنگ، چیکارا میکنی؟

مرد مورچه‌ای و زنبورک

یک فریم کوتاه از کنگ فاتح در تریلر وجود دارد که او در آن، لباس کمیک و اصلی خود را به تن دارد و دستگاهی با ظاهر عجیب را به کار می‌اندازد. نمی‌دانیم که کارکرد این دستگاه چیست اما احتمالا مربوط به برنامه کنگ برای تسخیر کل چندجهانی با حمله زمانی باشد.

ارتباط با شانگ‌چی؟

مرد مورچه‌ای و زنبورک

کنگ یک شهر کامل در این دنیای کوچک‌ ساخته است. با کنجکاوی در موتیف حلقه‌ای شهر متوجه می‌شویم که هر سازه‌ای از شکل یک حلقه برخوردار است. آیا این موضوع با ده حلقه شانگ‌چی (سیمو لیو) ارتباط دارد؟ می‌دانیم که اعضای ده حلقه از زمین، فضا یا تاریخ عرفانی نمی‌آیند. بنابراین شاید آن‌ها از میکروورس آمده باشند!

بیشتر بخوانید
آیا ربات قاتل فیلم «مگان» می‌تواند به حقیقت تبدیل شود؟

ارتش کنگ

مرد مورچه‌ای و زنبورک

کنگ نه تنها شهری تحت حکومت خود دارد، بلکه ارتشی نیز جمع‌آوری کرده تا یار و کمک‌رسان او باشند. هر قهرمانی برای مبارزه در نبرد نهایی یک فیلم به جمعیتی فراوان نیاز دارد و به نظر می‌رسد که ما در شرف ملاقات با آدم‌هایی هستیم که به نوعی به کیسه بوکس «حماسه چندجهانی» تبدیل می‌شوند.

حضور بیل موری

مرد مورچه‌ای و زنبورک

بیل موری نیز در قالب یک شخصیت مرموز در تریلر «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی» کوانتومی ظاهر می‌شود. ما نمی‌دانیم که موری در این فیلم نقش چه کسی را بازی خواهد کرد اما غیبت مودوک، شرور محبوب طرفداران کمیک در این فیلم محسوس است. بنابراین شاید موری نقش انسانی را بازی می‌کند که تبدیل‌ به مودوک می‌شود. برای فهمیدن پاسخ این سوال، فعلا باید منتظر بمانیم.

آیا مرد مورچه‌ای از نبرد در برابر کنگ جان سالم به در خواهد برد؟

مرد مورچه‌ای و زنبورک

همان‌طور که انتظار می‌رفت، مرد مورچه‌ای باید با کنگ مبارزه کند. با این حال، می‌دانیم که کنگ برای چند سال شرور اصلی و بزرگ دنیای سینمایی مارول باقی خواهد ماند و کنجکاو هستیم که ببینیم مبارزه آن‌ها چگونه به پایان می‌رسد. آیا کنگ پیروز می‌شود و اسکات را می‌کشد؟ آیا این مسئله باعث می‌شود تا دخترش جای او را بگیرد؟ یا شاید اسکات از روی اجبار به کنگ کمک کند تا خانواده‌اش را سالم به زمین بازگرداند؟ نتیجه و پایان‌بندی این درگیری برای استودیوی مارول دشوار است و بنابراین شاید پایانی غیرمنتظره برای «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» داشته باشیم.

کیسی در لباس ابرقهرمانی

مرد مورچه‌ای و زنبورک

این تریلر هم‌چنین نگاهی به کیسی در لباس ابرقهرمانی خاص خود دارد. او در پوسترهای فیلم نیز دیده شده بود اما حضور وی با این لباس در تریلر در نوع خود فوق‌العاده است.

بیشتر بخوانید
۱۰ اقتباس تلویزیونی درحال ساخت از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی

کنگ کمیک

مرد مورچه‌ای و زنبورک

میجرز برای اولین بار در سریال‌ «لوکی» در نقش کنگ که یکی از شخصیت‌های اصلی بود ظاهر شد. آن نسخه از کنگ یک صلح‌طلب بود که قصد داشت دیگر نسخه‌هایش را از تسخیر چندجهانی بازدارد. با این حال، ما در مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی، نسخه کمیک و شرور کنگ فاتح را خواهیم دید.

شرور اصلی و جدید داستان

مرد مورچه‌ای و زنبورک

میجرز یک زخم روی صورت خود دارد تا کنگ فاتح از باقی نسخه‌های خود متمایز باشد. با این حال، تریلر جدید فیلم رویکرد متفاوت این شخصیت را نشان می‌دهد. کنگ جدید خون‌سرد، آرام و وحشتناک و به نظر یک جانشین شایسته برای تانوس (جاش برولین) است و ما بی‌صبرانه منتظر هنرنمایی وی در دنیای سینمایی مارول هستیم.

«مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» در تاریخ ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) در سینماها اکران می‌شود. خلاصه داستان این فیلم بدین صورت است:

در این فیلم که به طور رسمی فاز ۵ دنیای سینمایی مارول را آغاز می‌کند، اسکات لنگ (پل راد) و هوپ ون داین (اونجلین لیلی) برای ادامه ماجراجویی‌های خود در نقش مرد مورچه‌ای و زنبورک به دنیای سینمایی مارول بازمی‌گردند. این دو ابرقهرمان همراه با والدین هوپ، هنک پیم (مایکل داگلاس) و جانت ون داین (میشل فایفر)، در کاوش در قلمرو کوانتومی، تعاملات جالبی را با موجودات عجیب و غریب و جدید تجربه می‌کنند و ماجراجویی آن‌ها فراتر از حد تصورشان پیش می‌رود. جاناتان میجرز در نقش کنگ نیز به این ماجراجویی می‌پیوندد. پیتون رید کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد و کوین فایگی و استفن بروسارد تهیه‌کنندگان آن هستند.

منبع: collider

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا